Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Serendip90 schreef:Ik was aan huis niet veel minder kwijt, nouja qua geld minder, maar als je dan nog kijkt qua tijd. En de dingen die je "niet maandelijks hebt", onderhoud omheining, bemesting weiland, onderhoud weiland, onderhoud stallen"... Stroom en water kwamen op het "huis", huur stal zat ook in de "huur van het huis" dus een deel "zie je niet" direct.
minikatje schreef:mensen klagen alleen als de `tegenstanders`een paar keer achter elkaar posten.
hoezo overnemen? volgensmij mogen beide partijen gewoon rustig hier met elkaar praten.
Citaat:ik vind gratis bijrijden ook een ontzettende gunfactor hebben, verzorgen moet imo gratis zijn.
maar nu zie ik hier ontzettend veel opmerkingen staan dat eigenaren afhankelijk zijn van de bijrijders en dat het een gunst is?
Citaat:is het geen gunst van de eigenaar dat je op het paard mag klimmen?
is het geen supergrote gunst als dat ook nog eens gratis mag?
is het niet heel normaal dat je als je de meest fantastische hobby ter wereld heb t uitgevoerd, je ook nog even zorgt dat het paard lekker schoon staat?
als je het niet voor jezelf of de eigenaar wilt doen, doe het dan voor het paard.
ik betaal ook gewoon weidehuur maar moet wel zelf uitmesten.
dat hoort er gewoon bij.
Prisca schreef:Wat dat betreft zou ik NOOIT een paard aan huis willen. Ken mensen genoeg die het hebben en zitten altijd te puzzelen met vakanties enz..
heb ook nog een leven naast het paard :d.
BlueStar schreef:@yunaa, ik zoek dus een kleine ruiter ivm een pony. Doe ik het gratis heb ik zo 150 penny's voor mijn deur. Komen allemaal 2 of 3 keer en je hoort er nooit meer van. Dus om het lekker gratis rijden te voorkomen vraag ik een bijdrage.
Ik steek graag mijn tijd in de nieuwe ruiter, begeleid het tot ze zelfstandig kunnen, en weer helpen als er iets niet lekker loopt. Ook gewoon af en toe een steuntje in de rug met rijden geven is normaal voor mij. Gouden verzorgsters hoeven van mij ook niet te betalen, maar meestal zijn dat jongeren die mee komen of al op stal rondlopen. Helaas zitten er nu weinig jongeren bij ons op stal.
Ook heb ik wel eens gedaan, het kost je niets maar af en toe eens wat vernieuwen is erg fijn. Hier mee bedoel ik een halster, touw, borsteltje die redelijk goedkope dingen. Stoppen ze na een tijd (omdat ze er uit groeien) verdwijnen die spullen met hun mee.
Krijg ik via via iemand aangeboden kunnen ze kennis komen maken, mijn voorkeur is altijd in de winterperiode. Je haalt gelijk de mooi weer ruiters eruit. Met baggerregen, pakken sneeuw of ijs is het gewoon moeilijk te komen. Daar heb ik geen problemen mee.
Heel vaak heb ik verzorgers gehad die met de herfst weer vertrokken. Met bijrijders heb ik dit probleem dus niet. Natuurlijk kunnen situaties altijd veranderen in het huishouden van de bijrijder, er is altijd in goed overleg gestopt. Mijn toppers (verzorg of bijrijder) komen af en toe nog mee naar stal. Veel te groot voor de pony maar de liefde zit er nog wel. Ook hoor ik vaak ik heb zo leuke tijd gehad zeker met die gekke pony.