Ook zo moeilijk om een bijrijder te vinden, deel 3.

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

debsoleino

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-12 22:04

Zoek schreef:
Ja wat is hier wel toegestaan... In een Westerntopic? Mag dit wel? Waar staat dat dan? Dan doen wij het ook!!

Kunnen we geen huiskamer topic gaan opstarten? :D

_PatriciaH

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-12 22:35

debsoleino schreef:
Zoek schreef:
Ja wat is hier wel toegestaan... In een Westerntopic? Mag dit wel? Waar staat dat dan? Dan doen wij het ook!!

Kunnen we geen huiskamer topic gaan opstarten? :D

Als het daar wel is toegestaan graag!!

Woeps

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-12 22:46

capopjekop schreef:
Ik zou het ook geen probleem vinden als iemand geen tot weinig ervaring heeft, alleen zou ik je niet laten rijden, want beginnende ruiters hebben vaak nog geen onafhankelijke houding en mijn pony's zouden dan snel geïrriteerd raken. Maar qua verzorging en longeren enz zou ik het juist leuk vinden om iemand van alles te leren. Gewoon goed zoeken en eerlijk zijn in je advertentie en mss loop je wel tegen iemand aan die dat ook leuk vind.

dat lijkt me logisch, dat je mij niet laat rijden trouwens

Serendip90

Re: Ook zo moeilijk om een bijrijder te vinden, deel 3.

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-12 22:52

Ik heb op die van mij kleine kindjes laten rijden, meisje van 6 omdat haar pony net was overleden en ze nog geen nieuwe had, gewoon aan de longeerlijn, of mee hardlopen er langs.... Het kan allemaal wel; maar die mensen zijn vaak nog moeilijker te vinden dan voor iemand die wel meer kan. Ik vond het altijd super, pony vindt het ook helemaal leuk. Maar ik heb momenteel gewoon daar geen tijd voor. Anders was dat misschien nog wel ideaal geweest... zelf iemand alles leren... Weet je zeker dat het goed gaat :') (of iig op jouw eigen manier..) (Ik vergeet even dat ik mijn eigenwijze mini-me nog heb rondlopen, zusje :p Alleen wil die dan weer niet rijden (of alleen stappen :p))

En vooral als je ook wilt leren rijden... Dan zijn er misschien wel mensen die het willen, maar zoals Capopjekop al zegt, dan heb je nog een geschikte pony nodig...

Maneges zijn duur, maar ik weet toevallig dat hier in de buurt ook particulieren zitten die de oude pony van hun kinderen niet verkopen en af en toe een lesje willen geven. Misschien is dat iets? Is ook weer tegen betaling, maar al minder duur dan een echte manege vaak...

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-12 23:03

Mijn buurmeisje heeft een bomproef fjord, ik ben nog nooit een braver dier tegen gekomen. Zij geeft kinders voor een heel klein bedragje les en ze doet het erg leuk met die kinderen. Moet je net geluk hebben dat je zo iemand in de buurt hebt.

Woeps

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-12 23:04

dan zal er hier ook ook vast wel eentje zijn.

Elmira30

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-12 10:44

rhaps

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-12 15:28

Aarch, weer even mijn frustratie mailen. Net iemand gebeld die evt mijn paard wel wou bijrijden. Echter ze wil alleen springen, niets dressuurmatig doen. Nou vind ik het op zich niet erg dat een bijrijder meer springgericht is, maar je hoort toch wel ook wat basiswerk te willen doen??? Maar nee, alleen springen, 3 tot 4 keer per week, anders niets....dus dat wordt hem ook weer niet.
Maar weer verder op zoek...jeetje wat is dat moeilijk zeg iemand te vinden....

Elmira30

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-12 16:24

Ah nee! Beetje jammer weer! Lijkt mij ook dat je gewoon ook wat basis (dressuur) hoort te doen. Hier ook nog niets. Denk dat ik het paard zelf maar erbij ga rijden :=

Elise_K

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-12 16:57

Ik ben zelf ook wat meer springgericht maar Dressuur matig rijden hoort er wel gewoon bij! Als zij denkt 4 keer per week te kunnen springen, arm paardje!

Safiera

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-12 18:48

lieziej schreef:
Ik ben zelf ook wat meer springgericht maar Dressuur matig rijden hoort er wel gewoon bij! Als zij denkt 4 keer per week te kunnen springen, arm paardje!

Ahum, ja :') Springen is ook heel veel dressuur- en basiswerk in de training. Ze zou profs eens moeten zien, die springen hun goede paarden ook echt geen 4 keer per week.
Ach, rhaps, geef de hoop niet op. Er zijn vast mensen die het wel snappen :)

Vraagje: waar zou ik mijn adje plaatsen? Ik zoek dus iemand om samen mee naar mijn pony te gaan (zij rijden, ik er bij en af en toe andersom). Hoort dit nou meer bij bijrijders/verzorgers of grooms/rijmaatjes?

_Chip

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-12 19:18

Wat was ook al weer die 'formule' waarmee je de kosten voor een bijrijder kan bepalen naar aanleiding van de stallings geld?

perdjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-12 19:19

Ik zou hem gewoon bij verzorgers/bijrijders plaatsen en dan een beetje uitleggen in je advertentie wat precies de bedoeling is.
Grooms/rijmaatje vind ik meer voor mensen die opzoek zijn naar iemand die wilt helpen op wedstrijden of ie mand die opzoek is naar een ruiter met eigen paard om buitenritten te maken samen.

Safiera

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-12 19:53

Lauwttje schreef:
Wat was ook al weer die 'formule' waarmee je de kosten voor een bijrijder kan bepalen naar aanleiding van de stallings geld?

Geen idee!

@ perdjes: ga ik doen dan, klopt wel, ik ben niet echt 'rijmaatje' in de zin van samen te paard

Marocje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-12 20:10

Lauwttje schreef:

Nav het stallingsgeld: stalgeld: aantal dagen maand x aantal dagen dat je per week mag rijden.
Dus €300:30 is 10 euro per keer

3 dagen per week rijden is dus 30 euro per week oftewel €120,- per maand

Safiera

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-12 20:12

Niet dat het voor mij van toepassing is, maar dat is nog behoorlijk wat geld zeg :oo
Maarja, paarden zijn duur. Ik denk dat het bij mij minder opvalt omdat ik alles los betaal, haha.

_Chip

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-12 20:14

Haha, oke! Ik kom uit op 57, en de eigenaresse vraagt 60. Is dus reëel :D

Marocje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-12 20:25

Sommige maanden hebben 31 dagen ;)

Birdie60

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-12 10:58

Ik had een advertentie op MP gezet eergisten en heb al veel reactie's gehad.
Ik vraag minimaal 18 jaar en toch meisjes van 12 of 13 jaar reageren.
Ook word er gevraagt wat en hoeveel ik ga betalen, sorry niet dus.
Ik ben met een paar mensen bezig, ben benieuwd hoe het afloopt.
Het liefste heb ik me oude verzorgster terug, maar helaas.
Die heeft het druk, en soms klikt het niet met ons.
Wij zijn beide een beetje het zelfde. :j Maar we komen er altijd uit.

Jinte

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-12 11:54

Ik heb hier een keer eerder gepost, maar heb nu na zo'n 2 a 3 maanden zoeken een fijne bijrijder gevonden. Volwassen vrouw van 42, heeft een tijd niet gereden maar pakt het onwijs leuk op. Rijdt op ongeveer dezelfde manier als ik, en heeft voorheen ook met een eigen paard op mijn huidige stal gestaan waardoor ze al weet hoe alles werkt (zoals vegen na hoeven uitkrabben etc). Vanavond gaan we nog 1 keer samen maar wat mij betreft mag ze blijven, en zij was ook erg enthousiast. Ook heel positief was ze, erg met mij meedenken en direct melden wanneer ze bijv. al niet kan (2 weekenden in november en december en een vakantie in februari). Voor mij klinkt het echt erg goed :j

KMF

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-12 12:59

Dreamy schreef:
KMF schreef:
Hihi in Montfoort zeker? :)

Die tinkerstal wel ja :j

Heb ik ook gereden, alleen toenw erd het niet benoemd als tinkerstal. Maar als je wat wilt weten :Y)

Ylvy

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-12 14:13

In. Limburg is het ook heel moeilijk voor bij rijders om een paardje te vinden.
Ik ga binnenkort misschien ergens proefrijden maar anders moet de lange zoektocht
Weer verder gaan :(

rhaps

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-12 18:16

Helaas geldt hier hetzelfde, gewoon verder gaan en hopen dat ergens de juiste persoon rondloopt voor mij en mijn paardje. Was het maar wat eerlijker verdeelt qua afstanden he.....

Serendip90

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-12 18:20

Mag je het na een tijdje gewoon opgeven? :p

Woeps

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-12 18:28

Serendip90 schreef:
Mag je het na een tijdje gewoon opgeven? :p

Als je het heel graag wil geef je niet op, maar dat moet iedereen zelf weten. :)