Ook zo moeilijk om een bijrijder te vinden? #2

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Ruby1995

Re: Ook zo moeilijk om een bijrijder te vinden? #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-12 21:32

Ik kijk nog steeds volop op marktplaats voor een paardje, maar helaas...

Natascha1400

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-12 21:33

horzlover schreef:
Natascha1400 schreef:
Ik vind het vooral jammer dat veel mensen bijrijders en of verzorgers vanaf 18 jaar zoeken, alsof wij 15- jarige niet verantwoordelijk zijn!
Natuurlijk snap ik het ook wel, maar soms heb ik toch het idee dat het een beetje overdreven is. Ik ken genoeg jonge meisjes die beter met paarden zijn dan 18 jarigen..
Ik heb nu een jaar een heel leuk paard bijgereden, verzorgd, uitgemest ed.. Alleen is dat paard nu 'zonder dat ik het wist' op marktplaats gezet. Daarnaast verzorg ik al 1.5 jaar een paar shetlanders. Rond de 3 tot 4x per week. Dus ik denk best wel dat ik verantwoordelijk heb met mijn 15 jaar ;p

Ik weet dat binnenkort mijn verzorgpaardje verkocht gaat worden, dus ik ben toch al opzoek naar een nieuwe. Nu heb ik in lunteren wat gevonden. Maar is dit niet een beetje snel?

Ik weet op je laatste vraag geen wantwoord maar dat van de leeftijd daar zou ik niet aan beginnen want zo als je als leest in het topic heb ik het ook gerprobeert en kreeg ik alleen maar half bokt over me heen en dat vond ik zelf neit fijn

Jaa okee :)

evaac

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-12 21:34

Ik heb waarschijnlijk 2 bijrijdpaard/pony's! 1 paardje en 1 pony. Staan op zelfde stal en t paard moet bijgereden worden omdat de eigenaresse stage moet lopen en dan niet altijd tijd heeft. De pony is van n andere eigenaar en staat vanaf kerst al stil. Daarvoor af en toe gereden. Hij is wel ingereden. De eigenaren moeten het nog laten weten.. Hoop t zo! Moet nu dus wachten op n mail terug..
Heb echt geen geduld..

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-12 21:35

Natascha1400 schreef:
Ik vind het vooral jammer dat veel mensen bijrijders en of verzorgers vanaf 18 jaar zoeken, alsof wij 15- jarige niet verantwoordelijk zijn!
Natuurlijk snap ik het ook wel, maar soms heb ik toch het idee dat het een beetje overdreven is. Ik ken genoeg jonge meisjes die beter met paarden zijn dan 18 jarigen..
Ik heb nu een jaar een heel leuk paard bijgereden, verzorgd, uitgemest ed.. Alleen is dat paard nu 'zonder dat ik het wist' op marktplaats gezet. Daarnaast verzorg ik al 1.5 jaar een paar shetlanders. Rond de 3 tot 4x per week. Dus ik denk best wel dat ik verantwoordelijk heb met mijn 15 jaar ;p

Ik weet dat binnenkort mijn verzorgpaardje verkocht gaat worden, dus ik ben toch al opzoek naar een nieuwe. Nu heb ik in lunteren wat gevonden. Maar is dit niet een beetje snel?

Mijn ervaring met 15 jarigen is dat ze eventjes komen en daarna niet meer, erover liegen of ze wel of niet geweest zijn, dingen doen die ze niet mogen doen en dingen niet doen die ze wel moeten doen. Voor mijn geen 15 jarigen meer.

horzlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-12 21:40

maar dat komt niet door alle 15 jarige en niet elke is zo natuurlijk!
Je hebt gewoon pech gehad en het is wel jammer dat je er nu geen vertrouwen in hebt ik snap het wel maar door die mensen hebben anderen ook pech

Natascha1400

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-12 21:47

Vjestagirl schreef:
Natascha1400 schreef:

Mijn ervaring met 15 jarigen is dat ze eventjes komen en daarna niet meer, erover liegen of ze wel of niet geweest zijn, dingen doen die ze niet mogen doen en dingen niet doen die ze wel moeten doen. Voor mijn geen 15 jarigen meer.

Okee ik begrijp het inderdaad ook wel, alleen niet alle 15jarige zijn zo ;p
Als ik niet kan zeg ik altijd ruim van te voren af, en als ze zeggen dat iets niet mag doe ik het ook niet ;p

Sparky10

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-12 22:37

Natascha1400 schreef:

ik durf mijn paardje gewoon niet aan een minderjarige toe te vertrouwen, die nemen vriendinnen mee die gaan erop ect.
ik zelf ben 30 en heb vaak nog moeite met mijn paard dus een 15 jarige wil ik er gewoon niet op hebben en de afstand is op de fiets in de zomer te doen in de winter dus niet..
dus tja daarom voor mij niemand onder de 18

Hhilde

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-03-12 23:20

Kan de discussie over leeftijd gestaakt worden? Eventueel in een ander topic opgestart? Vind het erg vervelend dat 'ie hier telkens weer terug komt.

Sparky10

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-12 23:23

haha ja sorry hHilde er werd over begonnen en ik had dus in mijn advertentie gevraagd om een ouder iemand naar anleiding daarvan wou ik even vertellen waarom dat mijn reden is:)

affijn verzorgster nog niet gevonden en wel al bevallen..

Hhilde

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-03-12 23:37

Sparky10 schreef:
haha ja sorry hHilde er werd over begonnen en ik had dus in mijn advertentie gevraagd om een ouder iemand naar anleiding daarvan wou ik even vertellen waarom dat mijn reden is:)

affijn verzorgster nog niet gevonden en wel al bevallen..

Maakt niet uit hoor :)

Jammer dat je nog niemand gevonden hebt.

Chaos

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-12 23:43

De 15 jarigen rijden hier echt niet zo serieus en contstant als dat een volwassen persoon dat doet.
Overal zijn uiteraard uitzonderingen, ken ook volwassenen die alleen maar naast elkaar rijden om te kunnen kletsen of die gaan zitten bellen. Maar bij de 15jarige is het concentratieniveau duidelijk minder, minder bewust en serieus. En dan doen ze echt wel hun best netjes te rijden maar er is een duidelijk verschil.

xSCWx

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-12 01:26

Ik heb er een apart topic voor aangemaakt, ik zou zeggen; barst daar los!

_PatriciaH

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-12 08:36

Hier ook nog steeds niemand, wel een heel leuk mailcontact en mijn nummer achter gelaten... nu maar hopen dat hij belt voor een afspraak en hij het wat vind....

marit_xx

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-12 12:24

Ik ben juist opzoek naar een leuk bijrijdpaard omdat mijn eigen pony al wat op leeftijd raakt, kan alleen niks vinden.. Dus als iemand nog wat weet in omg. Gouda! haha

Ik heb ook een tijdje een meisje gehad die mijn pony bijreed, die is een tijd geleden gestopt, toen heb ik ook nog doorgezocht naar iemand anders, helaas, niemand die aan mijn eisen, en lengte/gewicht voldeden.. Dat probleem heb je namelijk ook nog met een lastige en dunne kleine pony..

MyLittleLove

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-12 13:55

Hier staan nog steeds de 3 advertenties: Een vrouw gezocht voor 3 tinkers (dat lijkt me niks want ik denk dat ze gewoon een volwassene zoeken om gezellig mee te doen), een draver die me super leuk lijkt, 3x in de week vanwege zwangerschap geloof ik maar helaas 13 km verderop en dat gaat niet lukken. En als laatste een fanatieke ruiter gezocht, dat lijkt me ideaal, maar ik heb geen idee wanneer mijn huidige pony verkocht gaat worden.

perdjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-12 19:41

Ik weet denk ik al welke advertenties jij bedoeld mylittlelove. Waarom reageer je niet gewoon op de laatste advertentie als het je leuk lijkt? Je kunt bij je huidige verzorgpony aangeven dat je alvast opzoek gaat en bij de mensen van de advertentie dat je huidige verzorgpony verkocht wordt.

Lovly123

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-12 21:15

Ik vind moeilijk iemand die een bijrijder zoekt in mijn regio! ;(
Omdat ik meestal met de fiets ga..

Sparky10

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-12 00:37

Lovly123 schreef:
Ik vind moeilijk iemand die een bijrijder zoekt in mijn regio! ;(
Omdat ik meestal met de fiets ga..

uh ja ? wat is er dan moeilijk aan die vat ik even niet }:0

xSCWx

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-12 01:09

Zij zoekt een verzorgpaard maar kan alleen met de fiets.
Is dit topic niet voor bedoeld Lovly123

LoveMickey

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-12 07:42

Helaas is het met mijn leasepaard net niet gelukt, maar ik ben weer druk opzoek naar een ander! :D

runasays

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-12 14:39

ik heb nu al zo'n twee weken m'n advertentie online staan, maar heb nog steeds geen reacties gehad.

Oh ja, twee:
Iemand die duidelijk niet de advertentie gelezen had en een bericht naar een ander gekopiëerd had, ze noemde me Denise ( zo heet ik dus niet. ) en ze bood een jonge draver aan waar de galop nog niet van bevestigd is. Even voor de duidelijkheid; ik zoek een sportpaard dat al verder doorgereden is in de dressuur ( M/Z )

Dan nog een, een meisje dat mij iedere keer haar 2,5 jarige haflinger probeert aan te smeren. ( Ja, ze rijdt op die haflinger. -O- )

Tot nu toe nog geen succes dus.
Is er iets mis met mn advertentie? :')

Rchell

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-12 14:44

RGBrink schreef:
Nou ik snap dr niets van.. afgelopen weekend bijrijder 4 op bezoek gehad, hele vriendelijke vrouw met wie de klik er meteen was.. dus heel positief.. Ook alle bijrijders welke langs zijn geweest waren enorm enthousiast over mijn paard en gaven ook aan dat hun indruk van mij positief was.. echter haken ze allemaal af ;(
Natuurlijk snap ik dat een paard wat op het punt staat ingereden te gaan worden een uitdaging is.. maar mijn advertentie lijkt me duidelijk genoeg dat je weet wat je kan verwachten (zie onderschrift)
Ik baal dr echt wel een beetje van dat iedereen de uitdaging uiteindelijk neit aandurft.. daar denk je toch van te voren over na? ook mijn paard heeft zich niet enorm misdragen en is goed opgevoed :+ dus daar kan het niet aan liggen..
Wat doen we.. (ik en knol) verkeerd? ;(

Nou laatste bijrijdster is idd afgehaakt.. ik baal enorm! ik bedoel hoe duidelijk kan ik zijn.. -O-

@ runasays: ik vind hem niet onduidelijk! ik vind hem erg netjes.. wellicht ontbreekt er té duidelijk voor mensen dat het echt gaat om een sportpaard op niveau.. ?

runasays

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-12 15:04

RGBrink schreef:
@ runasays: ik vind hem niet onduidelijk! ik vind hem erg netjes.. wellicht ontbreekt er té duidelijk voor mensen dat het echt gaat om een sportpaard op niveau.. ?

Hoe bedoel je dat? Dat er niet duidelijk staat dat ik een sportpaard met niveau zoek, of dat mensen afhaken bij het lezen van deze "eis"?

runasays

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-12 15:11

Ah, ik zie het al, niveau staat er niet bij. Heb de advertentie even aangepast!

Marleen_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-12 15:31

Ook ik ben op zoek naar een nieuwe verzorgster, ik ga hoogstwaarschijnlijk per mei naar een nieuwe stal verhuizen en mijn huidige verzorgster gaat helaas niet mee waardoor ik een nieuwe zoekactie ben opgestart. Ben benieuwd hoelang het nu gaat duren, de vorige keer duurde het 3 maanden... baal ervan het is zo'n fijne meid die mijn paardje deed!