Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
max66 schreef:voor 200 euro per maand kun je bijna een eigen paard onderhouden (ligt een beetje aan de stalling waar je voor kiest)!
Ik vind het erg veel geld voor een paard van een ander hoor!
mlsa91 schreef:Ja, het is inderdaad een hoop geld aan stalling.. (eigenlijk niet meer normaal)
Ik ken de mensen van het paard goed, misschien dat daarom het vertrouwen ook meer is dan bij een "onbekend" iemand..
Ik weet bijvoorbeeld dat ze nooit zomaar het paard zouden verkopen, en vooral omdat ze weten dat ik hem graag zou willen als het over een tijdje mogelijk is.
Ik heb vandaag gezegd dat ik het een paar maanden wil proberen, en dan aanzien hoe het gaat.
Dat is weer het fijne van een 'lease' paard.. per maand opzegbaar
_Jordy_ schreef:ik bied mijn shet ook aan om te verzorgen, nu weet ik alleen niet goed wat ik moet vragen per maand?
misschien dat jullie een idee hebben.
verzorger komt 2X per week, dan mag ze alles met hem doen en samen dingen ontdekken en leren.
ik geef ze zelf eten en ik mest zelf de stallen uit.
voor de shet betaal ik €100,- excl vlas.
Van de zomer en in de vakanties zal ze vaker komen om wat met hem te doen.
wat zouden jullie betalen?
en wat in de zomer als ze hem vaker verzorgt?
_Jordy_ schreef:ik bied mijn shet ook aan om te verzorgen, nu weet ik alleen niet goed wat ik moet vragen per maand?
misschien dat jullie een idee hebben.
verzorger komt 2X per week, dan mag ze alles met hem doen en samen dingen ontdekken en leren.
ik geef ze zelf eten en ik mest zelf de stallen uit.
voor de shet betaal ik €100,- excl vlas.
Van de zomer en in de vakanties zal ze vaker komen om wat met hem te doen.
wat zouden jullie betalen?
en wat in de zomer als ze hem vaker verzorgt?
_Jordy_ schreef:ik weet dat er meerdere zijn die hier anders over denken.
ik betaal voor de pony, het is mijn eigendom, maar het is wel zo dat een ander er alles mee mag doen.
we zijn opzoek naar een karretje zodat hij hier straks voor kan lopen.
op een manege betaald ze toch ook voor een pony?
nu mag ze mijn shet als eigen beschouwen. Ze weten dat ik een bijdrage in de kosten wil en dat vinden ze prima.
mijn vraag is alleen hoeveel ik kan vragen. Uiteraard in overleg met de verzorger straks.
_Jordy_ schreef:ja ik heb inderdaad al een verzorger.
wij zijn beide aan het denken over een redelijke prijs.
ik weet enkel niet goed wat ik ervoor vragen moet.
sallandval schreef:Mijn ervaring is dat je de ergste ruzies kunt krijgen met mensen die goede kennissen of familie zijn. Ik zou vanuit dat oogpunt dan ook eerder kiezen voor het sparen van 200 euro per maand (2400 euro per jaar).
Zo vind ik het best link namelijk, je least het paard met het idee van beide kanten dat je hem later wel wilt hebben als je het geld hebt. Voelt het dan ook als 'jouw paard' voor jou en voor die kennissen? Wat als het paard dan tijdens jouw leaseperiode ziek wordt of blijvend kreupel wordt? Wil je hem dan nog steeds hebben? Een mondelinge afspraak is immers bindend, dus ook een koopafspraak op termijn. Wie betaalt de dierenartskosten? Wat als zij hem willen laten inslapen en jij niet?
Sababber schreef:_Jordy_ schreef:ik weet dat er meerdere zijn die hier anders over denken.
ik betaal voor de pony, het is mijn eigendom, maar het is wel zo dat een ander er alles mee mag doen.
we zijn opzoek naar een karretje zodat hij hier straks voor kan lopen.
op een manege betaald ze toch ook voor een pony?
nu mag ze mijn shet als eigen beschouwen. Ze weten dat ik een bijdrage in de kosten wil en dat vinden ze prima.
mijn vraag is alleen hoeveel ik kan vragen. Uiteraard in overleg met de verzorger straks.
Dus ze mogen iedereen meenemen, op wedstrijd, buitenritten rijden, van stal verhuizen, aan de pony knippen?