wat mag/wil je allemaal? wat mag verzormeisje wel/niet?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

bruja

Re: wat mag/wil je allemaal? wat mag verzormeisje wel/niet?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-08 16:52

ik mocht ook alles met mijn verzorgpaard. ik maakte buitenritten wanneer ik wilde of reed in de bak, ik heb dat apardje zelf ingereden, mocht ermee lessen als ik wilde en wedstrijden rijden. in ruil daarvoor reed ik ook andere paarden in en gaf ik af en toe een lesje of begeleide een buitenrit. en ik deed de dagelijkse verzorging ook als ik er was, uitmesten, voeren, etc.

_Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-08 10:31

Ik heb 4 shetlanders en 2 verzorgsters.
De ene verzorgster 11 jaar poetst longeert en maakt de pony's klaar voor de les van kleine kinderen. De pony's zijn voor haar te sterk om er buiten mee te gaan wandelen.
De andere verzorgster 15 jaar kan echt alles met de pony's en mag van mij ook alles met ze doen.

MerelxG_R

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-08 19:13

MerelxG_R schreef:
Wat ik mag is:

- poetsen
- zolang tutten als ik wil
- rijden, wel in de wei want een bak hebben ze niet
- wandelen
- longeren
- enz.

Stal uitmesten/weiland uitmesten hoeft niet. Alleen ik doe het wel, ik mag hun pony verzorgen en er alles mee. Dan vind ik het wel zo netjes als ik de stal uitmest. Ook omdat ze er zelf niet zo veel tijd voor heeft. (boerin) Naar het bos doe ik wel eens alleen met eigenaar. Ik rijd wel eens (met een vriendin die altijd mee gaat ernaast.) naar mijn huis, dat is ong. 2 km. En we rijden wel eens met het karretje (ook met eigenaar want dat kan ik nog niet zelf). En als ze een veulentje heeft gekregen mogen we daar ook mee wandelen/poetsen, dat vinden ze alleen maar fijn! Ik mag eigenlijk gewoon alles.

Ik mag zo vaak komen als ik wil, en ik hoef niks te betalen, en hun hoeven mij ook niks te betalen (vind ik ook niet normaal (zij mij niet en ik hun niet))

stukje toegevoegt

Pempy

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-08 19:48

Ik heb 2 verzorgpony's die ik al bijna 4 jaar verzorg, ik mag bijna alles met ze;
- Verzorgen
- uitmesten
- rijden in de bak
- springen
- buitenritten maken
- als de eigenaar erbij is mennen
- longeren
enz.

lisetje83

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-08 10:01

ik heb 3 verzorgpony's
begon 12jaar geleden met 1 pony
toen kwam er een shetlander bij
en toen het veulen van de pony die is nu alweer 4
ze staan dag en nacht in het land.
de eigenaars doen er niks mee verder willen ze er ook geen werk aan hebben en geen tijd aan besteden. ik doe de hele verzorging en het rijden
en verder betaal ik ook alles spullen,verzorgings spullen,zadels hoofdstellen,voer,hoefsmid alleen het hooi en de dierenarts niet.
ze zijn laatst gechipt en die kosten zijn ook voor mij omdat ik ze wou laten chippen.
als er wat is met de pony's dan bellen de eigenaars mij op, komt de dierenarts bellen ze mij zijn ze ontsnapt bellen ze mij.

eigenlijk klopt het niet en voeld het ook niet goed maar ik hou van de pony's en doe alles voor ze maar hun blijven wel de eigenaars en niet ik.

ben benieuwd naar jullie mening hier over?

Jenthe_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-08 11:25

Ik Heb 6 verzorgpaarden (waarvan 2 veulens) en ik mag op ze allemaal rijden , longeren , poetsen , voeren enzovoort..
op 2 van de 4 paarden mag ik alleen maar rijden als de eigenares er is , (ze zijn niet altyd even braaf Knipoog )
hier moet ik niets voor betalen , de eigenares vind het namelijk heel erg handig Tong uitsteken want ze heeft niet altyd de tijd op naar haar paarden te komen..
ik zou niets meer willen dan dit , ik ben met mijn gat in de boter gevallen ^^
x

kekavo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-08 13:41

Ik ben 31 en heb 2 verzorgpaarden.
Zelf vind ik dat ik niet zo heel veel mag, en dat vind ik best jammer.

De ene doe ik al ruim 8 jaar. Zijn eigenaresse was erg moeilijk en ik mocht niet zo veel.
Ik mocht natuurlijk wel lekker poetsen en ik reed ook. Met goed weer mocht ik een buitenrit maken, graag zelfs. Als het erg slecht weer was, moest ik de binnenbak in. Lessen was uit den boze: het was een recreatiepaard en daarmee hoef je niet te lessen. Waarom zou je? Dat heeft het paard niet nodig (liep altijd met weggedrukte rug en wist niet eens wat verzamelen was) Boos!
Verder mocht ik bijna niet longeren. En als ik dat al deed, moest het aan het halstertje, geen longeersingel op of wat dan ook.
Nu rijd ik hem niet meer, omdat ik hem daar te slecht voor vind (hij is oud en ziek)
Nu mag ik dus alleen nog maar wandelen met hem. Nou ja, ik mag wel rijden, maar dat wil ik niet. Maar ik mag niet longeren en losgooien is ook niet gewenst.
Ik vind het heel erg jammer, ik heb het altijd als een zware beperking in mijn omgang met het paard ervaren dat ik alles 3x moest vragen en dat ik werd behandelt als iemand met geen verstand van paarden. Als ik iets wilde hebben, zoals een gelpad, dan moest ik daar een half jaar om zeuren voor ze aan een ander ging vragen of dat wel zou helpen voor zijn rug. Dit terwijl ik zeker geen beginnertje ben en ook een eigen paard gehad heb.
Maar ja, ik hou van het paard en de problemen met de eigenaresse zijn nooit zo ernstig geworden dat ik wilde stoppen met hem. En nu vecht ik voor hem: ik stel alles in zijn werk om te zorgen dat hij zo gezond mogelijk blijft. En als het strakjes echt niet meer met hem gaat, zal ik ervoor vechten dat de eigenaresse de juiste beslissing neemt voor hem. Dat heb ik overigens een half jaar geleden al eens geprobeert, en dat was tevergeefs. Maar nu gaat het veel beter met hem als toen. Hij heeft toen zeker 2 maanden met heel veel pijn gestaan en was doodongelukkig. Geen uitzicht toen op verbetering.

Het andere paard mag ik helemaal bijna niks mee. Waarom niet.
Nou ja, het paard heeft geen goede rug en ik ben wat aan de zware kant voor haar. Ik rijd haar dus niet en weet niet of er ooit kans in zit dat ik haar ga rijden. Dat laatste ontdekte ik toen ik haar al een aantal maanden verzorgde en ik was inmiddels heel erg aan haar gehecht. Geen pro9bleem voor mij: ik had mezelf toch al voorgenokmen om pas weer een ander verzorgpaard te zoeken als mijn oude zieke ventje er niet meer is. Dat ga ik dan alsnog doen, en dan ga ik dus blijkbaar ook pas weer rijden.
Ik poets haar en ik masseer haar rug. In de wintermaanden, als ze het land niet op mag, gooide ik haar los als ik er de kans voor had. En ik wandelde ook vaak met haar. Niets is tenslotte beter voor een paard dan zovaak mogelijk lekker tussen die 4 muren weg te zijn.
Maar. De man van de eigenaresse heeft maar heel weinig verstand van paarden. Helaas heeft hij wel heel ernstig de broek aan en heeft zijn vrouw er niet veel tegenin te brengen als hij iets besluit.
En hij vind het zielig als ze meer dan 1x per dag haar box uit moet. Heeft ze hard gewerkt in de ochtend, moet ze in de middag weer eruit om te gaan wandelen.
Tsja, wandelen mag ik dus ook niet meer. Maar ja, ik knuffel, poets en masseer haar gewoon nog wel. Ten slotte ben ik al erg aan ahar gehecht en kan ik het niet over mijn hart verkrijgen om door te lopen als ze zo lief naar me hinnikt.

Jenthe_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-08 18:55

lars schreef:
mijn verzorgster moch ook alles behalve springen zonder begeleiding. Helaas ging het daarna mis....

wat ging er dan mis ?

Roos_Marijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-08 23:10

ik mag er eigenlijk alles Bloos
weekendjes weg bosritten kaalscheren etc Clown

kellaxy

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-08 10:04

Ik mag ook bijna alles.. behalve scheren, wat ik zoooo graag zou willen! Boos! De pony is van 1 van mn beste vriendinnen en stiekem zie ik hem ook wel een beetje als mijn eigen paardje omdat ik toch wel mag doen wat ik wil. Ik mag rijden, in de bak, buiten, naar het bos, voeren, zonder zadel, met zadel, dekje wisselen Haha!, wandelen, zwemmen..noem maar op Clown

nnicolex

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-08 20:04

heb net een verzorgpony.
gister alles uitgelegd gekregen etc..
echt een schat van een pony!
er is geen bak , dus kan alleen in bos en hei maar dat is Helemeaal niet erg! Haha! Tong uitsteken

HorsesWoman

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-08 23:01

Ik mag alles , echt alles bij mijn pony's.
Ik zou ze zelfs nog mogen rijden , terwijl ik toch echt -30 kilo te zwaar ben.
Dat heeft nadelen maar ook wel voordelen.
Maar ik doe er niks geks mee hoor.
Dit doe ik elke dag :
- voeren [ hooi , water en biks ]
- wandelen / rennen / vrijspringen.
- poesten en hoefjes krabbel
- hun stal controleren
- kijken of ze helemaal gezond zijn.
Soms is het ook wel vervelend , want toen ik 9 was mocht ik er ook alles mee doen , en toen heb ik uit onwetend heid wel wat dingentjes gedaan waar ik spijt van heb , maar daar zijn we wel weer over heen.

Eefste

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-08 11:16

Ik heb zelf een paard, en sinds een maand een hele leuke verzorgster.
Ze mag vrijwel alles met Maan.
Rijden
Springen
Longeren
Buitenrijden (eerste paar keer samen)
Les nemen
En natuurlijk alle andere dingen die bij verzorgen komen.. (mesten, poetsen, paard wassen enz)

Ben super blij dat ik iemand heb gevonden die ik vertrouw. Ik vertrouw erop dat ze geen dingen doet die niet slim zijn.

Elmira

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-08 22:45

Wat mag ik als verzorgster?
Tot nu toe heb ik echt alleen maar verzorgpaarden gehad waar ik echt álles mee mocht! Dat is echt heerlijk. Ik denk dat het ook wel fijn is als je als eigenaar van je paard samen op één lijn zit met je verzorgster. Ik mag op dit moment vrijwel 'alles' in vind het ook heerlijk om op zaterdagochtend naar de ruiterpaden in m'n eentje te gaan! Heerlijk! Alleen moet ik niet aan komen zetten met een slofteugel ofzo haha maar het scheelt echt dat ik daar zelf ook niet echt een voorstander van ben Knipoog! Ik vind het heerlijk dat ik gewoon elke dag lekker kan rijden, en als er iets dat te melden.

Ik betaal een klein bedrag per maand, maar dat is totaal niet erg, want ik weet dat het niet is ''om winst te maken'' ; als er iets nodig is voor m'n vzpaard, dan komt het er ook! Natuurlijk moet ik wel m'n eigen setjes betalen haha Cool

Wat doe ik zoal, 1 x per week lange rit ( 2 a 3 uur), 3 x per week dressuurmatig trainen (waaronder x les) , 1 x per week longeren (met dubbele longes), 1 x per week een stuk lopen, zoiets!

Amy77

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-08 12:34

Ik heb de regel voor degene die mijn paarden verzorgd, op jouw dagen behandel je het paard als jouw paard. Doe niet met het paard wat je met je eigen paard ook niet zou doen (slaan, onverantwoordelijk gedrag vertonen etcetc)..nu i sdat best een linke uitspraak, want de één gaat zo om met het paard en de andere zo, ook als het een eigen paard zou zijn.
Er wordt dus met respect omgegaan met mijn dieren, er wordt niet geslagen, geschopt of afgereageerd én nog een belanbgrijke regel, er worden geen vriendinnetjes of vriendjes op mn paard gezet, ook niet bij het uitstappen. Misschien heel streng, maar heb vroeger verzorgsters gehad voor onze draver en dat ging finaal mis, doordat we ze te vrij lieten en daar werd misbruik van gemaakt..en er worden geen staarten geknipt of manen getrokken of geschoren. Er wordt zuinig met de spullen omgegaan en niet uitgeleend aan anderen.
Verder moeten ze het land poepscheppen en de waterbakken vullen..(is maar 20 minuten werk), maar daarvoor in ruil mogen ze alles met mn paard. Een weekje op ponykamp meenemen als ze zouden willen, wedstrijdjes rijden, lessen volgen etc.

Nu heb ik een jong paard, maar ook een jonge verzorgster..wel één met een groot verantwoordelijkheids gevoel en ben dol op haar. Heb gezegd dat je niet de sterren van de hemel hoeft te rijden, want dat vind ik niet belangrijk, ze hoeft ook niet te betalen, maar wil wel dat ze straks lessen gaat nemen bij dzelfde instructrice als ik (omdat ze nog erg weinig rijervaring heeft), dit omdat ik wil dat we dezelfde rijstijl hanteren en vooral bij een jong paard vind ik het belangrijk dat er geen verwarring ontstaat. Dit hoeft heus niet elke week, maar om de week zou ik fijn vinden, dus dan betaald ze in feite wel voor het rijden en verzorgen van mn paard, 20 pm zou het dan op neer komen..

Ik ben blij met dr en ze heeft zich de afgelopen maanden bewezen dat ze te vertrouwen is, mn paard vind haar erg leuk en dat vind ik erg belangrijk...

Aelin

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-08 08:28

ik mag

ik mag alles bijv rijden mennen aan wedstrijden buiten rijden..
poetse inrijden longeren..

bij ons opstal word het uitmesten voor je gedaan dus dat hoef ik niet te doen..

Marchador

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-08 23:04

Zolang ik op mijn verzorgster kan vertrouwen zal ik haar zoveel mogelijk overal bij betrekken als ze dat wilt. Indien ze wedstrijden wilt rijden en dit mogelijk is, vind ik dat ook prima en alleen maar leuk! Verder mag er alles wel mee gedaan worden, De stal uitmesten hoeft niet eens, ik vind het leuk voor de verzorgster en de paarden die er ook van genieten. In principe mogen ze dus het paard beschouwen als eigen. Ik laat ze vrij in wat ze doen, maar verwacht wel dat ik wat op de hoogte gehouden wordt van de dingen die ze gedaan hebben, zodat ik dat weet en er rekening mee kan houden. Ook verwacht ik wel dat mocht het paard iets mankeren (van een klein wondje tot iets ernstigs) dat ze mij dit laten weten, zodat ik maatregelen kan nemen (van het aanschaffen van kleine dingen voor bijv. wondjes tot het inschakelen van de dierenrts).

Het klinkt misschien wat bot hierboven wat ik typ, maar dat is niet zo bedoeld. Ik ben helemaal geen rampzalig persoon en sta overal voor open! Haha!

xLinsey

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-08 20:33

Heey heey!
Op mijn vz arabier x new forest mag ik:
Dresuur,Springen,Buitenrit,grondwerk,Lessen etc. ook benen en staart wassen manen/staart bijpunten.
Ik mag gebruik maken van een springweide en ook een rijbak met dreinage.
De eigenaresse heeft gewoon goed zadel/singel etc. alles wel!
Ik ga het volgende nog vragen: binnekort buitenrit. (mag van haar wel maar 1x samen)
En wat ik graag zou willen is het gaan starten van kleine wedstrijdjes hier in de omgeving.
Waarschijnlijk mag ik volgend jaar de Apeldoornse starten!

Mandy_Ylkje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-08 10:17

nou, ik had een verzorgmeisje voor mijn friese jaarling..
Lekker poetsen natuurlijk, en zoveel mogelijk leren leren leren,

ze rijd op een manege, en ik zeg niet dat je op een manege niets leert, maar als je een eigen paard verzorgt, leer je pas echt de kneepjes van het vak..

plus ik ben er vol van overtuigt dat je met een eigen paard veel meer over het natuurlijke gedrag van het paard leert.. de paardjes en ponytjes op de manege waar ik vroeger heb gereden waren onderhand doof en stom voor borstelen, lekker naast de schoft krabben en zachtjes blazen in hun neusjes.. terwijl dat dan typisch paarden gedrag is waar ze toch op zouden moeten reageren..

dus ik leer haar zoveel mogelijk over het natuurlijke gedrag en dat lukt ook wel met die draak van een nina Knipoog

Nies_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-08 22:27

Ik zou eigenlijk niet weten wat ik niet mag Haha!

Maritdegroot

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-08 12:36

Ik mag alles doen met mijn vz paard!
Buitenritten, wandelen, rijden, springen, in de toekomst wedstrijden rijden (het hoeft niet maar als ik dat wil dan mag dat wel gewoon) eigenlijk alles wat je je maar kunt bedenken.
Tis net mijn eigen paardje.

Kittylover_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-08 13:37

Ik heb een fjord van 19 jaar,
Ik mag alles bij haar Knipoog
Alleen als ik me haar weg wil,
moet ik het wel even vragen.
Maar dat mag altijd wel !!
Ook mag ik de manen bijknippen,
Alleen scheren mag ik niet Cool

xkmmtjeee

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-08 09:59

Ik mag alles doen bij mijn verzorgpaardje alleen wel altijd in overleg.
Zo poets en rij ik haar. maar ik ging ook wel is naar buiten ( nu niet meer omdat ik dan niet zeker op het paard zit )
Maar ik trek ook haar manen en knip de oren bij en de staart. Ik mest wel de stallen uit maar dat doe ik
met plezier want ik krijg er ook heel wat voor terug.

Verder longeer ik haar. gooi haar af en toe los. spring met haar. vrijspringen en ben sins kort ook bezig met vrijheidsdressuur.

Nou ik weet niet wat ik nog meer wil Tong uitsteken

victorieloveJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-08 20:49

Ik heb het ook maar luxe Bloos
Alles mag; Dressuur, springen, buitenrijden, met zadel, zonder zadel, longeren,
los gooien, wandelen, 3 jarige inrijden, alle veulens, jaarlingen en twenters dingen leren,
zelfs de dekhengst mag ik uitkiezen Haha! Ik heb zelfs de sleutel van het huis, de poort en
de zadelkast. Dus kan inprincipe alles meenemen Tong uitsteken. Ik mag alles doen als het maar
verantwoordelijk is en ik met een eerlijke manier met het paard omga. Dus natuurlijk
mag ik onze paarden niet rose verven of weet ik veel wat, maar dat is ook gewoon
logisch Tong uitsteken

Ik heb dus echt geluk met de eigenaresse en 7 schatten Haha!
Ik kom er nu dan ookal 5 jaar.. Tong uitsteken

Boktlid

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-08 00:50

Ik ga in 2009 starten met officiele wedstrijden. Dat had niet gekunnen als ik niet veel kan oefenen en rijden.
Gelukkig mag ik doe wat ik wil dus dat is ideaal!