Himyar schreef:Er wordt veel gezegd dat de eigenaar blij mag zijn dat de bijrijder hem/haar ondersteuning verleent. Maar hoe zit het wanneer het betreffende paard voor langere tijd ziek wordt, onbruikbaar is voor rijden en extra verzorging nodig heeft? Is die bijrijder er dan ook nog voor de eigenaar voor al die lange weken/maanden en helpt de bijrijder dan ook bij de extra verzorging van het paard? Want ook dergelijke zaken horen bij de paarden houderij. Nog afgezien van de (enorme) dierenartskosten die aandoeningen met zich mee brengen.
Ja, ik wel... En toen het paard weer beter was en mevrouw weer zelf 7 dagen per week wilde rijden, kon ik een ander paard gaan zoeken... Terwijl ik ook 75E per maand betaalde.
Ik zou nu niet zo snel meer voor een paard betalen, heb nu het geluk dat ik gratis kan rijden. En als ik het zo hoor is er hier in de omgeving (Gouda, Waddinxveen, Randstad dus) nog wel meer te rijden, gratis. Als ik een tijdje niks kan rijden vind ik dat ook niet zo erg, heb er eigenlijk te weinig tijd voor. Nu heb ik een paardje wat ik kan rijden als ik tijd heb, dat is wel heel relax.
Ik heb ook besloten niet meer te investeren in het paard van een ander, het eerst volgende paard waar ik geld in ga stoppen, wordt m'n eigen paard

Focussed, ik vind jouw geval een beetje raar hoor. Ik kan me voorstellen dat je het leuk vindt als je verzorgster af en toe iets koopt, maar dat ze 4E moet bijleggen omdat jij net een camera hebt gekocht vind ik erg vreemd.