Wie moet er betalen voor zijn of haar verzorgpony paard

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Rambogirl

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-05 23:03

ja maar kijk net zoals ik heb "slechte" ervaringen met verzorgers. Ik had een pennymeisje. Nou mocht zij van mij gelukkig nog niet rijden, maar de vorige speelde allen met hem.

Ik zit nu ook in de penarie want ik moet in de grote vakantie 2 weken weg en ik heb nog steeds niemand gevonden die op Tu Viens kan rijden, en advertentie's plaatsen doe ik nie. Weten jullie wat?

Urielle

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-05 23:28

Over mijn eigen situatie: de paarden worden ergens anders zadelmak gemaakt, ik rij ze verder door en verder heb ik twee paarden staan die al door iemand anders zijn uitgebracht vroeger. Alle paarden kunnen evt. verkocht worden.

Ik heb echter ook af en toe mensen waar ik (tegen betaling) een paard een keer of een paar keer rij om ongewenst gedrag te corrigeren of bepaalde oefeningen aan te leren en ook vragen mensen ooit om voor te rijden voor een verkoop. Ik heb ook op plaatsen gereden waar ik paarden klaarstoomde voor concours die niet voor de verkoop waren en waar ik toch gewoon betaald kreeg. Ik heb ook op plaatsen gereden waar ik reed in ruil voor betaling van mijn lessen en concoursen en soms ook wel gratis als ik zelf krap in de paarden zat. Heel wisselend dus. Maar zelfs als manegemeisje vroeger heb ik nooit betaald en toch sinds mijn veertiende ofzo verzorgpaarden gehad.

Ik snap ook niet dat jij je verzorgers niet een maand op proef laat komen oid als je slechte ervaringen hebt. Bevalt het niet dan kun je altijd nog zeggen dat het niet werkt. Ik kom toch aan adressen viavia of via internet. Ik heb zelf ook al wel advertenties geplaatst oid dus daar hoef je echt geen Penny voor te zijn. Ik zie dat jij uit Oosterhout komt, in die regio zijn flink wat goede ruiters aanwezig.

Ik weet ook niet hoe jij verder in het dagelijks leven omgaat met je verzorgers maar hoe je je in dit topic naar mij profileerde, zou het voor mij geen optie zijn om voor jou te rijden. Ik ben blij met de paarden die ik mag rijden van de eigenaren en het vertrouwen wat ik krijg maar ik wil ook dat de eigenaren blij zijn met mij en respect hebben voor wat ik doe. Misschien dat dat ook uitmaakt wat voor verzorgers je op de stoep krijgt. Toen ik nog Penny was, liet ik me veel meer doen dan nu.

Even voor de andere Bokkers - ik wil hiermee geen oordeel uitspreken over het al dan niet betalen van de ruiter of juist de eigenaar, dat wisselt per situatie. Maar laten we svp niet gaan doen alsof hetzij de ruiter hetzij de eigenaar God op zijn blote knieen moet danken voor het rijden van de paarden want we doen het voor elkaar en zijn afhankelijk van elkaar.

Rambogirl

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-05 23:38

Nou, ik behandel de verzorger van mijn moeders paard met heel veer respect. Die meid heeft vanaf het begin dat we dat paard hebben gekocht (6 jaar geleden) tot het eind van deze grote vakantie, hem trouw elke weekend gereden. Voor deze meid had ik echt bewondering want ze kwam echt voor alles. Ik vind het echt heel erg jammer dat deze meid nu niet meer kan rijden op Navajo want wij sloten elkaar aan bij het rijden van hem. Ze komt heel zelden nog wel eens ff rijden maar ze heeft er geen tijd meer voor ivm haar opleiding dierenarts. Dus niemand kan zeggen dat ik geen respect voor de verzorger heb.

Urielle

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-05 23:50

Ik baseer mij ook alleen op hoe je in dit topic op me overkomt

Vie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-05 15:35

En dat was bij mij ook het geval.
Het leek erop of wa 'maar' verzorgsters waren.

Maar ben blij dat je ons standpunt nu begrijpt.

Rambogirl

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-05 17:00

ja kijk ik heb respect voor degene die door weer en wind komen en de paarden echt goed trainen. Ik heb nu juist geen respect voor mensen die je laten zitten opdat ze geen zin hebben etc..

Vie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-05 17:27

Dat lijkt me vrij logisch.

11a11

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-05 17:39

ik hoef niks voor anka te betalen.
maar nu heb ik priveles met haar en dat betaal ik wel zelf maar dat vind ik ook zo horen.

LadyVal

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-05 19:38

ik snap verschillende verhalen wel.. maar ik snap absoluut niet dat er penny meisjes zijn die verwachten dat ze geld kunnen vragen voor het rijden van andersmans pony.
ik heb 2 verzorgsters bij 2 pony's.
met de 1 heb ik afgesproken vanaf het begin,
dat ze de helft van de stalling zou mee betalen.
daarvoor mag ze dan zoveel rijden als ze wil (moet wel normaal blijven natuurlijk) daarnaast heeft ze de mogelijkheid tot het nemen van lessen en als alles goed gaat is er een heleboel mogelijk.
nu is het alleen zo dat ik een afspraak met haar heb die ze niet nakomt.
ze komt nu al 2 maanden met het verhaal dat ze het niet betalen kan (maar kan wel lessen op eigen kosten) en dat ze de volgende maand wel wat extra betaald.
voor mij gaan de kosten wel gewoon door,
daarbij moet ik rekening houden met haar,
dat zij elke dag de mogelijkheid moet hebben om te rijden...
dat was immers de afspraak.
en als ze dan de pony leuk aan het werk zet zou ik het nog niet zo erg vinden,
maar ze beloofd dus ook 4x per week te rijden en komt vervolgens alleen met mooi weer of wanneer ze zin heeft.
en daar houd ik dan weer niet van....
de andere verzorgster komt al jaren,
kan ik 100% van op aan dat ze doet wat ze zegt of beloofd.
die betaald niets omdat ze toendertijd gelijk gezegd heeft niet mee te kunnen betalen en ik had echt iemand nodig voor de verzorging.
ik ben er dus wel achter dat ik het liefst iemand heb die zijn afspraken nakomt... die respect heeft voor mijn pony's,
en die geen dingen beloofd die ze niet na kunnen komen.
verder is een bijdrage altijd handig..
waarom zou ik de volle pond voor een pony moeten betalen zodat iemand anders er elke dag op kan rijden.
schaf zelf maar eens een pony aan,
dan kom je er wel achter wat het kost.
en het is echt niet zo dat mijn pony's het nodig hebben om elke dag te worden gereden, maar dat ik gewoon iets wat ik er tegenover zet.
ze vinden het echt niet erg om stil te staan.
alleen moet het niet zo zijn dat je een afspraak maakt dat iemand 4x gaat rijden in de week,
maar dan de pony de hele week laat staan, en aan het eind van de week leuk een zware les gaat rijden.
daar zijn ze niet voor... en daar kan ook geen geld tegenop op dat te veranderen...

Vie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-05 22:30

Dat vind ik niet kunnen. Afspraken zijn er wel om na te leven!

Olympia

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-05 22:33

Idd afspraken zijn er om na te komen.. Ik had diegene denk ik allang de laan uitgestuurd..

LadyVal

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-05 22:14

ja dat ben ik nu dan ook van plan.. en ik had al een aantal argumenten klaar liggen om het te doen... moest alleen de moed nog verzamelen..
en nu belde ik haar gister omdat ze naar de boerderij zou komen maar ze was er niet (bleek dat ze dus weer niet kon, maar het niet nodig vond om door te geven) en toen kwam ze ermee dat ze met me om de tafel wil om het een en ander op papier te zetten over wat ze mag en wat ze dan betaald..
maar ik vind dat we al een mondelinge afspraak hadden,
en die is ze niet nagekomen..
ik weet echt niet goed hoe ik het netjes over kan brengen

Poenarie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-05 15:02

Ik hoef niet te betalen, bij Arie al helemaal niet!
Nu moet ik er wel iets voor doen, niet zo heel erg redelijk, maargoed.
Rijd 1x in de week en kom meestal ook zo weinig, omdat ik echt niet vaker kan.
En voor een week ruim ik het stront op in de wei.
's Winters mest ik de stal uit en zorg ik dat de paarden hun energie kwijt kunnen.
Wil je weten waarom ik dat zo zeg; PB!
Maar voorderest heel veel duidelijkheid, waar ik erg blij mee ben.
Weet ik waar ik aan toe ben en ik ben er altijd welkom.

Kom overigens door weer en wind, als ik kan doordeweeks, kom ik ook zeker!

Phrono

Re: Wie moet er betalen voor zijn of haar verzorgpony paard

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-05 15:47

Ik betaal niks. Ik moet minimaal 2 keer per week komen, vaker mag altijd. Ik mest dan 3 stallen en mag gratis rijden in de bak van de buren. Buiten rijden is ook geen probleem. Ik heb mijn eigen spullen voor haar en betaal zomers haar hoefijzers.

_Marleen_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-06 22:04

Ik niet. De eigenaar is alleen maar blij dat ik hem wil verzorgen. Ik moet wel 2 dagen in de week komen en hem dan rijden/longeren/losgooien.

xxx

Ntlie_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-06 00:31

Ik heb 3 verzorgpaardjes, en hoef voor geen van allen te betalen. Ze zijn al blij dat ik ze wil verzorgen.
Ik mag met alledrie doen wat ik wil, maar met twee ervan rijd ik eigenlijk alleen maar buiten.
Vind het super dat ik niets hoef te betalen, maar ik koop zo af en toe wel eens een nieuw halster of dekje ofzo.

Vie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-06 00:38

Ik ook zo 'af en toe'.
Lees: vrij regelmatig.

Redrumfox

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-06 21:57

eey,
ik laat iemand anders af en toe mijn shetje verzorgen...
(als ik niet kan of op vakantie ben)
maar daar vraag ik ook geld voor.
dat meisje mag mijn pony voor de kar zetten, verzorgen af en toe een show of keuring mee lopen.

ze hoeft niet uit te mesten of het voer te betalen,
uitmesten is niet nodig want Appelbol staat in de weide.
en het voer betaal ik.

Dan vind ik dat ik er wel wat geld voor mag krijgen.
Anders ga ik er alleen maar op achteruit...

xxx Michelle

maaike93

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-06 22:04

Nannes schreef:

Eigenlijk vind ik betalen voor een verzorgpaard ook niet kunnen. Je doet wat voor hun en ze verdienen er nog mee ook. en vooral als je ook nog de stallen enzo moet mesten.

dat is heel normaal hoor
als jij een eigen paard koopt... kost dat aardig wat. Nu kun je gewoon een ''eigen paard'' hebben.. dan is het logisch dat je er dus voor betaald.

stallen mesten hoort gewoon bij de verzorgign! als je daar niet tegen kunt moet je aar ophouden met paarden..

Vie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-06 20:47

Als ik het geld zou kunnen opbrengen, zou ik een eigen paard kopen. Ik kan dat niet, dus ik heb geen eigen paard, dus dan zou ik voor andermans paard 'moeten' gaan betalen... Ik doel dan op het feit dat sommige mensen vinden: Ik moet er voor betalen, dan mijn verzorgster ook. (Voor ik het verwijt krijg van profiteren. )

Ik vind dat je dus een dienst bewijst door iemands paard te rijden (indien er zelf weinig tot niets mee doet), stallen te mesten, te verzorgen, ... en dan zou je er nog bovenop 'moeten' betalen?
Dan ga ik er in mee dat ik dat niet vind kunnen.

Maar zoals ik al tig keer heb gezegd, ik vind het afhankelijk van de situatie.

gollempje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-06 10:40

LadyVal schreef:
ja dat ben ik nu dan ook van plan.. en ik had al een aantal argumenten klaar liggen om het te doen... moest alleen de moed nog verzamelen..
en nu belde ik haar gister omdat ze naar de boerderij zou komen maar ze was er niet (bleek dat ze dus weer niet kon, maar het niet nodig vond om door te geven) en toen kwam ze ermee dat ze met me om de tafel wil om het een en ander op papier te zetten over wat ze mag en wat ze dan betaald..
maar ik vind dat we al een mondelinge afspraak hadden,
en die is ze niet nagekomen..
ik weet echt niet goed hoe ik het netjes over kan brengen

kan je dat netjes overbrengen dan?
ik denk dat je gewoon duidelijk moet zijn!
en dat kan niet altijd even netjes....
succes ermee.

Ik betaal trouwens zelf niet voor Vidar. Ik rij hem dan ook 2x per week. Ik moet wel verplicht les nemen, dat kost me wel geld.

mirgino

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-06 12:07

ik ben dus iemand die een bijrijdster heeft die meedeeld in de kosten.

ik koop een zadel waar ze lekker zitten,mijn vorige bijrijdster wilde graag boomloos,dus heb ik er 1 gekocht.
en degene die nu op Cheyenne rijd krijgt een Wintec 2000 waar ze mee kan dressuren en springen.

ik zorg voor alle spullen,en heb graag dat ze het naar de zin heeft.

en ik vraag een bijdrage , maar verplicht niemand om op mijn paardje te rijden!

dus degene die er geen geld voor over heeft ,zal op mijn adv niet reageren.
ik heb nu meer dan 30 jaar paarden en ik vindt het normaal dat er meebetaald wordt!

ik ben niet afhankelijk van een bijrijdster,het is niet zo dat als zij ermee stopt dat ik cheyenne gelijk moet verkopen.

en ik heb altijd betalende bijrijdsters gehad,dat is hier heel normaal.
ik heb ook altijd volwassenen gehad

alleen voor mijn shet had ik een meisje van 12jr en haar ouders vonden het normaal dat ze meebetaalden.

want alles slijt,en alles kost geld

Mayra_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-06 23:13

De eigenaar van mijn verzorgpony heeft al bij de eerste ontmoeting duidelijk gemaakt dat er naar 1 jaar een kleine vergoeding word gevraagd. Gelukkig hebben mijn ouders daar geen bezwaar tegen. Ik vind dat ik er ook wel wat voor kan betalen aangezien ik geen stal hoeft uit te mesten en verder mag ik alles wat ik maar wil als er maar goed overlegt word. De eigenaar brengt mij naar de manege als ik dat wil en hij kan en van dat soort dingen dus ik ben allang blij dat het die dingen allemaal mogelijk worden gemaakt en aangezien hier weinig verzorgpony's te vinden zijn hebben mijn ouders er best wel een bijdrage voor over in de maand. Ik heb wel een afspraak met mijn ouders gemaakt, ik moet wel netjes een aantal keren in de week gaan en niet alleen met mooi weer en ik moet daar (wat vanzelfsprekend is) netjes met de spullen en de pony omgaan. Volgens mijn vader is deze pony een lot uit de loterij.

madelien

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-06 16:21

mirgino schreef:
ik ben dus iemand die een bijrijdster heeft die meedeeld in de kosten.

ik koop een zadel waar ze lekker zitten,mijn vorige bijrijdster wilde graag boomloos,dus heb ik er 1 gekocht.
en degene die nu op Cheyenne rijd krijgt een Wintec 2000 waar ze mee kan dressuren en springen.

ik zorg voor alle spullen,en heb graag dat ze het naar de zin heeft.

en ik vraag een bijdrage , maar verplicht niemand om op mijn paardje te rijden!

dus degene die er geen geld voor over heeft ,zal op mijn adv niet reageren.
ik heb nu meer dan 30 jaar paarden en ik vindt het normaal dat er meebetaald wordt!

ik ben niet afhankelijk van een bijrijdster,het is niet zo dat als zij ermee stopt dat ik cheyenne gelijk moet verkopen.

en ik heb altijd betalende bijrijdsters gehad,dat is hier heel normaal.
ik heb ook altijd volwassenen gehad

alleen voor mijn shet had ik een meisje van 12jr en haar ouders vonden het normaal dat ze meebetaalden.

want alles slijt,en alles kost geld

en ik ben de nieuwe bijrijdster van Cheyenne . ik betaal dus inderdaad wel mee in de stalkosten en we delen de hoefsmid kosten. en ik rij haar 3 keer in de week (als het regent, mag ze los in de bak bij gebrek aan binnenbak ) tuurlijk mag ik vaker komen, maar voor het rijden moet ik me echt aan mijn dagen houden. verder ben ik vrij om te doen en laten wat ik wil. de standaard dingen moeten wel (natuurlijk) zoals het uitmesten en poetsen enzo. maar ik mag ook met haar naar het strand gaan als ik wil (toch mirjam ) en lessen.
in de vakanties zal ik haar wat vaker moeten doen, maar dat is juist fijn, want dan is het mooi weer en kunnen we lekker tochten maken van een paar uur per dag .

ik vind het heel normaal dat ik moet betalen, ik weet immers zelf hoeveel geld paarden houden kost. en hoe snel er iets stuk kan gaan.

ik denk dat als je ervoor moet betalen, dat je dan voorzichtiger te werk gaat en met meer verantwoordelijkheid. je betaalt er toch voor om het paard te doen, nou dan ga je er ook echt van genieten. tenminste dat heb ik (niet dat ik haar zou verwaarlozen als ik niet zou hoeven te betalen ).

hier in de randstad moet je echt goed zoeken wil je een paard/pony vinden waar het mee klikt en de stalling is hier echt niet goedkoop.

al met al ben ik heeeeeel blij met mijn nieuwe bijrijdpony

mirgino

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-06 16:50

maar ik mag ook met haar naar het strand gaan als ik wil (toch mirjam ) en lessen.
==============================================================

ja hoor,dan heb je gelijk een lekker lang ritje

en anders breng ik je gewoon met de trailer,en dan rij je haar onder de man terug!

en...ik ben niet zo moeilijk bijna alles kan en mag![zolang ik het maar van te voren even weet ]