Contract verzorgster opstellen

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-22 15:56

Hier een verzorgster gehad ooit van een jaar of 18 en andere stalgenoten waarschuwden mij. Als ik er was dan merkte ik niks vreemds, tot ik iets hoorde wat zo erg was toen kon ze haar biezen pakken.Zelf zou ik nooit een 12 jarige als verzorgster nemen.

anjali

Re: Contract verzorgster opstellen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-22 16:05

Kennelijk ben je niet verzekerd voor schade door of aan je verzorgster. Ik zou gewoon zeggen dat om die reden ze helemaal niet meer op je paard mag rijden.Dat is toch duidelijk en daar hoeft ze zich ook niet persoonlijk door aangevallen te voelen.Als er een persoon invalide wordt door een ongeluk met jouw paard dan kunnen claims zo hoog oplopen dat het tot jouw faillissement leidt.

heidy_wilco

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-22 16:28

anjali schreef:
Kennelijk ben je niet verzekerd voor schade door of aan je verzorgster. Ik zou gewoon zeggen dat om die reden ze helemaal niet meer op je paard mag rijden.Dat is toch duidelijk en daar hoeft ze zich ook niet persoonlijk door aangevallen te voelen.Als er een persoon invalide wordt door een ongeluk met jouw paard dan kunnen claims zo hoog oplopen dat het tot jouw faillissement leidt.

Dat zou ik juist nu niet doen. Het meisje en de ouders mogen echt wel weten wat er aan de hand is. Ze zit gewoon hartstikke fout. Op deze manier heb je tenminste kans dat het meisje er iets van leert en wat mee doet, en dat de ouders er ook wat mee doen. Als je namelijk niet zegt wat er gebeurt, komt dat meisje er makkelijk vanaf zonder enige consequenties voor haar gedrag, en zal ze het de volgende keer bij een ander mogelijk ook proberen.

Silenna

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-22 16:37

Zebrastreep schreef:
Inmiddels heb ik bevestiging van het springen en galopperen en daarbij ook veel struikelen.

Als mijn pony ook niet correct wordt gereden struikelt ze inderdaad heel veel dus ik ga het rijden per direct even stop zetten. Maar goed ik kan er dus nu niet geen dus dat gaat even via een appje voor deze week.

Ik zeg anders wel dat mijn pony wat kreupel is en daardoor niet gereden kan worden en een week op rust staat

Zodan.. Dit zou voor mij echt exit zijn. Maar minimaal exit rijden.
Ze kan dan wel nog zo gek zijn op je pony, maar dit kan echt niet door de beugel.. Pony verdient bescherming op de 1e plaats in deze.

Zebrastreep

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-02-22 17:20

Inmiddels terug ontvangen dat ze pony laat staan in de wei dus even helemaal niks. Stalgenoot houdt het een beetje in de gaten omdat haar dochter veel met mijn verzorgster omgaat op stal.

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-22 17:34

Ik denk dat een contract niet gaat werken, zeker niet bij een 22 jarige.

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-22 17:38

Volgens mij ging het om een 12 jarige :=

Fijn Zebrastreep, dat is voor nu even een zorg minder.

idylle

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-22 17:40

littlexannie schreef:
Stripe000 schreef:
Ik snap de mensen niet die TS nu bijna dwingen om actie te ondernemen
Het is haar paard en haar keuze
Laat haar gewoon zelf haar keuze maken wanneer en hoe ze contact opneemt met de verzorger.
Dat gedwongen gedoe hier vaak op bokt, ergerlijk
Ze vraagt gewoon advies en advies is niet dwingend

Sluit ik mij helemaal bij aan..
En dan dit soort reacties "Maar waarschijnlijk is het voor TS geen probleem om het uit te stellen" vindt ik wel erg kort door de bocht. :=
Ben er van overtuigd dat TS er niet zo makkelijk over denkt en er graag wat mee wil doen.
Maar werkt iedereen niet hard om zijn paard te onderhouden?
Verzorger zal ook planningen hebben dus soms loopt dit langs elkaar heen.
Zou fijn zijn als hier ook wat begrip voor getoond wordt in plaats van die dwang hier.
Weet zeker dat TS gaat doen wat ze moet doen.

TS, goed dat je voor nu even een oplossing hebt bedacht om het rijden tegen te gaan!

Wat TS doet moet ze natuurlijk helemaal zelf weten. Ik dwing haar nergens toe. En de vetgedrukte zin, is meer zovan... Ik zou het anders gedaan hebben, maar jij doet het weer anders als ik gedaan zou hebben... Niks meer niks minder. Dat is het nadeel van geschreven tekst, het kan dus totaal verkeerd opgevat worden. Vandaar ook mijn advies naar TS om te bellen.

TS, ik hoop niet dat je je aangevallen voelt door mij, want dat is zeker mijn bedoeling niet. Ik hoop dat jullie eruit komen en dat er geen ongelukken gebeuren. Hoe en wat dat is aan jou natuurlijk.

Flower033

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-22 18:30

TS, sluit alsjeblieft een AVP af. Het kost inderdaad maar een paar euro per maand en dekt zoveel risico af. Risico's die je zelf echt niet kunt lopen. Niet alleen voor schade die je paard veroorzaakt, maar ook andere huisdieren. Of zelfs jijzelf. Iedereen kan het gebeuren dat je per ongeluk ernstige schade veroorzaakt, waar je wel voor aansprakelijk kunt zijn.

Voorbeelden
Je paard loopt in de wei iemand die zijn eigen paard kwam halen omver en raakt flink gewond.
Je rijdt per ongeluk iemand aan met de fiets die ongelukkig valt en ernstig hoofdletsel op loopt.

Zebrastreep

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-02-22 18:31

Ik heb blijkbaar toch een avp verzekering :j had al wel een vermoeden maar dus toch wel.

Flower033

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-22 18:32

haha, gelukkig!

RedKiwi

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-22 18:36

Zebrastreep schreef:
Ik heb blijkbaar toch een avp verzekering :j had al wel een vermoeden maar dus toch wel.

Bel de verzekering voor de zekerheid. Elke AVP dekt huisdieren, maar niet elke verzekering vindt dat paarden onder huisdieren vallen. Ik heb bij aankoop van mijn paard destijds moeten switchen.

Zebrastreep

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-02-22 18:38

Mijn moeder is laatst bij unive geweest en heeft alles nagevraagd. Ik had blijkbaar ook een 3 dubbele reisverzekering dus vandaar dat we alles hebben nagevraagd

Maar waarschijnlijk gaan we het rijden ook niet meer doen. Als ze perse actief wil rijden is het beter om op zoek te gaan naar een jongere en fitter pony die meer te bieden heeft.

idylle

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-22 18:42

Dat is dan idd een betere optie. Voor jou minder fijn natuurlijk omdat je dan wel iemand mist in de verzorging, maar wellicht dat er iemand anders op je pad komt. Fijn dat je wel verzekerd bent!

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-22 18:43

Zebrastreep schreef:
Mijn moeder is laatst bij unive geweest en heeft alles nagevraagd. Ik had blijkbaar ook een 3 dubbele reisverzekering dus vandaar dat we alles hebben nagevraagd

Maar waarschijnlijk gaan we het rijden ook niet meer doen. Als ze perse actief wil rijden is het beter om op zoek te gaan naar een jongere en fitter pony die meer te bieden heeft.

Die verzekering heb je voor alleen verzorgen ook nodig.

Ik snap je keuze, jammer voor t meisje, maar ze wist waar ze aan begon.

Zebrastreep

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-02-22 18:48

Maar die heb ik dus , dus dat is geregeld.

Ik had vroeger een verzorgpaard waarbij de eigenaar dat niet had daarop mochten we ook niet rijden.

Kijk je moet het met mijn pony wel heel bont maken om echt een zwaar ongeluk te krijgen ernaast. Het kan altijd maar dan moet het wel heel gek lopen.

Ze is daarom ook een heel fijn paard voor mijn jonge paard als ik mijn oudje meeneem weet ik zeker dat mijn jonge paard lekker rustig is. Mijn oudje is liever lui als moe en maakt zich nergens druk om wat nu ook maar weer de valkuil is en ze alles accepteerd.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-22 18:54

Dat zegt verder niks. Verantwoordelijkheid als eigenaar valt of staat niet met wel of niet rijden. Maar goed, AVP heb je, dus dat is mooi. Check voor de zekerheid ook even of je paard eronder valt.

Fijn dat ze zo rustig en betrouwbaar is, dat soort dieren zijn goud waard :j.

siskeh

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-22 21:45

Even "offtopic" maar "ontopic" AVP is niet alleen voor bijrijders etc. natuurlijk belangrijk, maar ook als je paard gewoon op een (pension) stal staat, ook daar kunnen dingen gebeuren.. stél dat ie(niet door nalatigheid van staleigenaresse) losloopt, besluit lekker tegen een auto aan te schuren of de moestuin van de buurman bij te werken, daar is ook je AVP voor..

Zebrastreep

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-02-22 22:07

siskeh schreef:
Even "offtopic" maar "ontopic" AVP is niet alleen voor bijrijders etc. natuurlijk belangrijk, maar ook als je paard gewoon op een (pension) stal staat, ook daar kunnen dingen gebeuren.. stél dat ie(niet door nalatigheid van staleigenaresse) losloopt, besluit lekker tegen een auto aan te schuren of de moestuin van de buurman bij te werken, daar is ook je AVP voor..

Daarover gesproken toen was mijn oudje nog niet van mij maar ze is al wel eens met een clubje via een wildrooster ( mocht geen draadje voor voor de mountainbikers die er anders tegen aan gingen fietsen) ontsnapt en hebben een dorp verderop een tuin aardig aan gort gegeten. Hoe dat is afgehandeld zou ik niet eens meer weten.

Maar ze is vroeger al wel eens eerder weggelopen. Een van haar veulens ook al een keer...

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-22 22:09

Maar ook voor als je per ongeluk de dure vaas van het kastje laat vallen bij je tante.

ChristaMoor

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-22 22:18

Wij hebben ook de verzekering bij Unive en daar zitten max drie paarden bij in.

Anne_vD

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-22 22:40

ChristaMoor schreef:

Meelezer hier maar klein tipje. Er zijn verschillende 'vormen' Unive dus check alsjeblieft ook de voorwaarden bij twijfel of paarden standaard meeverzekerd zijn. Snap je de voorwaarden niet mag je mij altijd een pb sturen. Ben verzekeringsadviseur en wil zeker even meekijken als je dit fijn vindt :)

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-22 23:04

Anne_vD schreef:
ChristaMoor schreef:

Meelezer hier maar klein tipje. Er zijn verschillende 'vormen' Unive dus check alsjeblieft ook de voorwaarden bij twijfel of paarden standaard meeverzekerd zijn. Snap je de voorwaarden niet mag je mij altijd een pb sturen. Ben verzekeringsadviseur en wil zeker even meekijken als je dit fijn vindt :)

Univé heeft maar 1 AVP en geeft dit ook online aan: dat paarden die je hobbymatig hebt meeverzekerd zijn.

Anne_vD

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-22 23:14

Brainless schreef:

Univé heeft maar 1 AVP en geeft dit ook online aan: dat paarden die je hobbymatig hebt meeverzekerd zijn.[/quote]

Oeps, my bad, was even in de war gezien unive wel meerdere namen binnen NL gebruikt voor verschillende gebieden/ regio's( Unive-Zuid/ Unive het Zuiden/ Unive Stad en Land etc). Lijkt inderdaad wel gewoon overal binnen NL dezelfde avp te zijn van Unive :o

Edit: quote verkeerd gegaan, hopelijk wel duidelijk

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-22 03:19

Wij zijn verhuisd en van Univé Midden Nederland overgezet naar Univé Noord Nederland.
Maar dat heeft alleen te maken met hun kantoren, qua verzekeringen (dekkingen, kosten enz) veranderde er helemaal niets.