Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
ingvdh schreef:Het is nu wel heel makkelijk om die bijrijder hier neer te sabbelen als ondankbaar en lui, maar wie weet zijn er andere dingen waardoor zij nu niet reageert. Zij kan zich immers hier nier verdedigen.
secricible schreef:@mindim:
Waarbij je doet alsof bijrijder zijn puur een gunst is van de eigenaar.
De meeste eigenaren zoeken geen bijrijder omdat ze bedenken "kom laat ik eens aan liefdadigheid doen."
Het is vaak een wederzijds plezier.
Zeeuwtje68 schreef:Zou het niet zo kunnen zijn dat ze toch liever op de oude stal een paard wilt bijrijden omdat haar vriendin daar staat, en voor haar dit meer iets als van tja ik weet niet, dat ze het moeilijk vind om zelf af te kappen bij jou? dat zou zomaar kunnen toch dat ze dit niet durft te zeggen. Maar misschien is dat ook wel te ver gedacht hoor... ik bedoel hoe erg kan het zijn om een paar drollen op te ruimen? een paard poept nu eenmaal?
MariaMaaike schreef:Wat ik voornamelijk vreemd vind is dat je niet gewoon het gesprek aan gaat met iemand met wie je al 10 jaar lang een fijne samenwerking hebt. Het zit je dwars en dat begrijp ik heel goed, maar als je iemand al zo lang kent dan is een gesprek toch geen probleem. Zonder goede communicatie kom je nergens en het is zonde om een fijne samenwerking op te geven doordat er verkeerde verwachtingen zijn. Het is zeker niet netjes dat ze jouw appjes negeert, maar misschien bevalt het de bijrijder niet meer en durft ze het niet goed te zeggen, misschien is het iets anders. Maar zonder het gesprek aan te gaan weet je het niet.
Ibbel schreef:Wat ik echt bizar vind, is dat TS dus extra naar stal komt om mest te ruimen op de dag dat bijrijder er ook is om te rijden. En dat bijrijder dan Oostindisch doof en blind is, kennelijk gewoon haar ding doet, op geen enkele wijze aangeeft aan TS: zeg, die appjes om mest te ruimen, ik heb daar geen zin in/tijd voor/puf voor of whatever.
TS moet een keer extra naar stal komen, dus 'ze hoeft niet iedere dag, bijrijder is er ook een paar dagen' gaat ook nog maar voor de helft op. Wat voor nut heeft die bijrijder dan uiteindelijk? Ze pakt 2 dagen om te rijden af van TS, die ongetwijfeld op een al wat ouder paard zelf níet die andere 5 dagen rijdt, en TS moet een dag dat ze niet had hoeven komen tóch naar stal om uit te mesten omdat bijrijder dat vertikt?
Dat is toch geen win-win situatie meer te noemen? Je moet er wel allebei wat aan hebben, en TS levert nu in, terwijl het háár paard is, en alle kosten voor haar zijn.
secricible schreef:Eerlijk gezegd lees ik tussen de regels door vooral dat je het voor haar doet TS, dat je überhaupt niet echt een goede klik met haar had en dit je druppel is.
Ik zou dan lekker kinken om afscheid te nemen van elkaar.
Wellicht geldt hetzelfde voor je bijrijder en heeft zij ook gruwelijk de balen van jou actie. Er lijkt iig meer te spelen dan wat je hier in de eerste post meld.
Boomerang schreef:secricible schreef:Eerlijk gezegd lees ik tussen de regels door vooral dat je het voor haar doet TS, dat je überhaupt niet echt een goede klik met haar had en dit je druppel is.
Ik zou dan lekker kinken om afscheid te nemen van elkaar.
Wellicht geldt hetzelfde voor je bijrijder en heeft zij ook gruwelijk de balen van jou actie. Er lijkt iig meer te spelen dan wat je hier in de eerste post meld.
Nee hoor, er is geen sprake van slechte klik. Ik schrijf alleen dat we geen vriendinnen zijn buiten de paarden om. Ik heb van al die paarden mensen die ik ken maar 1 die ik ook zonder rijbroek zie. Dat is niet gek.
Het is een hartstikke lief mens en ze is gewoon super lief voor mijn paard, dat schrijf ik ook al in de openingspost. Ik baal er alleen van dat ze dit niet oppakt. Op de oude stal is er ook ( heel lang geleden) een paar keer iets voorgevallen tussen haar en de pension houder toen heb ik haar ook geholpen en bemiddeld.
Palmera schreef:De bijrijder heeft gedurende 10 jaar gewoon geluk gehad en daarvan kunnen profiteren. Hardstikke fijn!
Nu heeft de TS besloten het paard te verhuizen (dat mag, het is háár paard) naar een plek waar andere regels gelden. De bijrijder wilde zelf graag mee maar vertikt het verder zich aan te passen aan de nieuwe omstandigheden op de nieuwe plek. Het betreft het uitvoeren van een doodnormaal klusje dat bij paarden houden hoort, niet het uitvoeren van een operatie ofzo.
Zó komt dit verhaal op mij over. Dus van mij zou de bijrijder de keuze krijgen. Of uitmesten met ingang van volgende week of wegwezen met ingang van volgende week. Maar zo ga je niet met mensen om die jou zoveel gunnen, al 10 jaar.
DeMolenhoek schreef:Dus het gaat eigenlijk over 2 klusjes, waarvan er was gezegd dat dit in de helft ging gedeeld worden. Nu heb jij dus eenzijdig beslist dat haar klus dus op de zaterdag valt? Of is dit ook afgesproken dat zij standaard de zaterdag moest? Of gaat zij er van uit dat zij de ene week moet voeren, de andere week mesten. Of 1 week voeren en mesten en de week daarop vrij? Nu aller sinds als zij ja heeft gezegd is het inderdaad niet netjes dat ze helemaal niets doet. Daar geef ik jou in gelijk.
Blue_Eyes schreef:DeMolenhoek schreef:Dus het gaat eigenlijk over 2 klusjes, waarvan er was gezegd dat dit in de helft ging gedeeld worden. Nu heb jij dus eenzijdig beslist dat haar klus dus op de zaterdag valt?
Dat heeft TS niet beslist, zij moet zich aanpassen aan het rooster van de stal.