Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
imaudy schreef:Ik vind dat ook met deze advertentie heel lastig in te schatten is hoe moeilijk ze is. Gaat ze rechts ipv links of moet je oppassen dat je niet meteen in het zand ligt?
Het klinkt allemaal een beetje te oplettend van jou kant, je wilt alles te precies denk ik.
Denk dat het zeker leuk kan zijn hoor!
Nala schreef:Poekkie, in principe wel. Maaaaar, laat je haar buiten teveel grazen en doen, dan kan ze opeens omdraaien en naar huis rennen. Dat heeft ze bij mijn beste vriendin een keer geflikt. Zij durfde echter ook écht niet door te pakken, en ik zat op een ander paard, dus ik kon niet corrigeren. Beetje ongelukkige samenloop... Maar omdat ik dus ook die kant van haar heb gezien durf ik niet meer te zeggen "doodbraaf, zet je peuter er maar op".
Poekkie schreef:Nala schreef:Poekkie, in principe wel. Maaaaar, laat je haar buiten teveel grazen en doen, dan kan ze opeens omdraaien en naar huis rennen. Dat heeft ze bij mijn beste vriendin een keer geflikt. Zij durfde echter ook écht niet door te pakken, en ik zat op een ander paard, dus ik kon niet corrigeren. Beetje ongelukkige samenloop... Maar omdat ik dus ook die kant van haar heb gezien durf ik niet meer te zeggen "doodbraaf, zet je peuter er maar op".
Oei ja snap ik hoor! Als je meewandelt bij een onzekere ruiter misschien een longeerlijn aan houden dan?
Ik vind je in elk geval heel fijn en netjes reagerenook al is het niet het type advertentie waar ik op zou happen, ik hoop oprecht dat je een fijne match vindt en een fijne tijd mag beleven. Moesten mijn posts soms wat betweterig of opdringerig overkomen, dat is zeker niet de bedoeling geweest.
Nala schreef:Gezocht: iemand die het leuk en gezellig vindt samen met mij van mijn pony en de natuur te genieten.
Ik heb een leuke Mérens pony, Nala. Ze is 12 jaar oud en 1.45m groot. Ze is super lief, maar wel het typetje dat graag haar grenzen test
Ik rijd met haar vooral lange buitenritten, maar er mag met haar ook in de bak gereden, gelongeerd, grondwerk, en uiteraard geknuffeld en getut tut worden!
Mocht je ook willen rijden, dan zitten er een paar "eisen" aan. Aangezien ze maar klein is mogen haar ruiters maximaal 1.70 zijn, en vanwege de grootte van haar zadel zit er een maximum van broekmaat 36-38 aan. Mocht je het leuk vinden om met haar een beetje aan haar basis in de bak (lees: doorlopen, figuren rijden, niet als een plank door de bocht...) te werken, dan zou dat helemaal geweldig zijn!
Nala schreef:Ik heb er inderdaad nog eens over nagedacht, wat nou echt het belangrijkste is. En ik vind de veelzijdigheid en gezelligheid leuker, al moet ik dan misschien zelf nog wat aan de ruiter "sleutelen".
_Penotti schreef:Citaat:ik heb er ook oprecht heel veel van geleerd maar het kwam allemaal niet voor niks!
Ik denk dat daar nu het grootste probleem wel zit.
Paardrijden leer je niet in 104 uurtjes . Namelijk 2 jaar lang elke week een lesje dan zegt men ik rijd AL 2 jaar paard. Nee je komt net kijken. Maar dan zijn ze boos![]()
En die verzorging leer je ook niet door het paard wat al opgezadeld klaar staat.
Dat echt met paarden omgaan word niet veel meer geleerd merk ik.
En dan is de overstap naar een verzorgpaard veel te groot. Waar men wel verwacht dat de ruiters meer zelfstandig zijn.
Ik vraag me wel eens af leren ze dat niet meer op de manege of alleen die dat aangeven te willen?
Femke_Tweety schreef:continue af laten weten is niet netjes, maar sommige eigenaren verwachten welhaast sloofjes die ja, dankjewel en amen zeggen tegen iedere klus en iedere voorwaarde van de ozo belangrijke eigenaar, als ik dit topic zo lees.
Coentjuh schreef:Bizar TS. Maar vroeger was dat anders, de kinderen van nu of de opvoeding van nu verpest deze generatie en ben bang dat dat steeds erger wordt.
Kuggur schreef:Coentjuh schreef:Bizar TS. Maar vroeger was dat anders, de kinderen van nu of de opvoeding van nu verpest deze generatie en ben bang dat dat steeds erger wordt.
Maak je geen zorgen, mensen geloven al letterlijk millenia dat de generatie die na hen komt totaal verdorven is, betekent hoogstens dat je oud wordt...
Tallie1979 schreef:Kijk, het is heel simpel. De goede verzorgers kopen op ten duur zelf.
En ze zijn schaars, heel schaars.
Je moet dus als eigenaar echt wel wat goeds te bieden hebben. Want een goede verzorger/bijrijder wil ook een stukje onafhankelijkheid hebben. Ook eens een dagje gewoon niks doen met je paard, behalve tutten en doen.
Maar heb je dan constant d eigenaar van het paard in je nek hijgen, dan haken ze af. En het is jouw goed recht dat je er bij wil zijn, maar dan moet je iemand zoeken die veel sturing nodig heeft en niet de onafhankelijke, doorgewinterde paardenmensen die je eigenlijk bij je paard wilt.
_Penotti schreef:Zo te horen heb ik nog wel een paard voor je staan San87
Ik herken er wel veel in in wat ik vroeger deed.
Op de afspraken maken na, al was ik er meestal wel bij, zo plande de eigenaar dat dan weer wel
En het aparte, dat verlang ik nu allemaal niet eens van een bijrijder.
Komen wanneer afgesproken, dat is al heel wat.