_lauraaa_ schreef:Een bijrijdpaard nemen die een half uur rijden verderop staat. Vooraf afgesproken dat ik geen bijdrage zou betalen omdat ik al €100 p er maand aan benzine kwijt was en dat voor mij als student al veel geld was. Paard verder doorrijden en meerdere malen per week alle paarden voeren en binnen zetten zodat de eigenaar niet naar stal hoefde te komen. Na een paar maanden van de buren van de stal te horen krijgen dat er ieder weekend andere personen kwamen proefrijden. Uiteindelijk na een jaar kreeg ik een telefoontje dat ik €150 per maand moest gaan betalen om te rijden. Als student met een inkomen van €400 per maand kon ik dit niet missen en gezegd dat dit helaas niet mogelijk was. Nooit meer iets van gehoord en uiteindelijk een aantal dagen later kreeg ik van de buren van de stal te horen dat ik heel snel mijn spullen moest ophalen omdat hij daar wilde vertrekken en ik anders mijn spullen niet meer terug zou zien. Snel er naar toe gegaan en inmiddels was al een set peeskappen weg. Nooit meer iets van hem gehoord. Ik kreeg voorheen altijd te horen hoe blij ze met me waren...
Vervolgens een jaar niet gereden vanwege studie en toen to h overnieuw gaan zoeken. Terecht gekomen bij een mevrou in het dorp. Paard zou zz lopen. Nou paar was niet vooruit te branden en moest letterlijk in draf geschopt worden en was zo stijf als een plank. Nog geen b niveau dus. Paard kreeg niet veel te eten want er was geen geld voor. Paard leefde op pulp. Buiten rijden zou gevaarlijk zijn want ze was al met hem in de sloot beland. Toch met hem gaan buitenrijden en paard was niet gevaarlijk maar had gewoon een duidelijke leider nodig. Uiteindelijk begon het paard steeds meer af te vallen en dit aangekaart. Je kon zn ribben al duidelijk zien. Was volgens hen niks aan de hand. Moest maar gewoon doorrijden. Dierenarts was geen geld voor en ik kon het niet meer aanzien dat hij steeds magerder werd en uiteindelijk gestopt.
En nu al bijna 2 jaar paardloos helaas. Maar ik heb geen zin meer in de teleurstellingen steeds. Ik wacht wel tot ik over een aantal jaren mijn eigen paard kan kopen.
Gelukkig ook jaren gereden voor hele fijne mensen!
Wat ik wel gek vind is dat je toch naar buiten gaat als je geen toestemming hebt. Dat is voor mij de reden om geen bijrijder op mijn paard te willen. Als jij je nek breekt ben ik verantwoordelijk, zelfs als ik heb aangegeven dat je niet naar buiten mocht.