Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Anke schreef:Oh balen zeg.
Ik vind zoiets als tijd/afstand iets waar iemand vooraf over moet nadenken.
Voordat er gereageerd wordt.
TrIjNiE__ schreef:Ik kom even binnenvallen hierLees al een tijdje stilletjes mee. Zou er iemand mijn advertentie eens willen lezen en kijken of ik nog iets over het hoofd gezien heb wat eigenaars graag willen weten als ze een bijrijder zoeken? Dat zou heel fijn zijn
Eapy schreef:Ik heb onwijs veel aan mensen die hun niveau weten in te schatten. Welke dressuuroefeningen kun je? Hoe voel je je op een buitenritje? Springen? Wat vind je belangrijk, wat wil je graag doen? Hou je van een eerder pittig of rustig paard?
bruintje123 schreef:Maar beter dat eerlijk aangeven dan je te goed voordoen.
Die heb ik hier een keer een op het erf gehad. Hele verhalen wat ze kon, maar toen het paard de volte wat sneller inzetten dan ze verwachte (ja je hoefde aan hem niet te sleuren zoals op sommige manege paarden) toen lag ze er aan de buitenkant al af.
Daar heb je dus niets aan, hoop gezwets en toch niet kunnen rijden.
Dan beter bescheiden en dat het mee valt.
Eapy schreef:bruintje123 schreef:Maar beter dat eerlijk aangeven dan je te goed voordoen.
Die heb ik hier een keer een op het erf gehad. Hele verhalen wat ze kon, maar toen het paard de volte wat sneller inzetten dan ze verwachte (ja je hoefde aan hem niet te sleuren zoals op sommige manege paarden) toen lag ze er aan de buitenkant al af.
Haha oeps. Gevalletje "ik ben 11 en heb 10 jaar ervaring"
bruintje123 schreef:Maar beter dat eerlijk aangeven dan je te goed voordoen.
Anke schreef:Gewoon omschrijven dat je niet bang bent aangelegd. Zoveel x jaar manege ervaring. Nog veel te leren hebt en daarvoor openstaat.
Valt wel mee toch. Vaak zijn ze toch bang bij doorvragen. Liegen of verzwijgen ze dat ze angstig zijn.
Bijrijdpaard. Vaak willen ze een bomproof ervaren (les) paard.
TrIjNiE__ schreef:Eapy schreef:Ik heb onwijs veel aan mensen die hun niveau weten in te schatten. Welke dressuuroefeningen kun je? Hoe voel je je op een buitenritje? Springen? Wat vind je belangrijk, wat wil je graag doen? Hou je van een eerder pittig of rustig paard?
Dat vind ik dus erg moeilijk om te zeggen zoietsHet is namelijk al zo lang geleden dat ik nog eens in de piste gereden heb... Ik heb nooit zijgangen geleerd. Stelling en buiging had ik moeite mee, omdat het paard wat moeilijk was voor mij. Buitenritten hangt af van het paard. Als je weet dat het paard bomproof is ben je natuurlijk een stuk meer op je gemak. Springen enkel op de manege een paar keer gedaan, ook al jaren geleden... En ik ben eerder voor de rustige paarden
Damn, vrees dat ik er nooit eentje ga vinden hoor, als ik mezelf zo hoor...
Anoniem schreef:Anke schreef:Gewoon omschrijven dat je niet bang bent aangelegd. Zoveel x jaar manege ervaring. Nog veel te leren hebt en daarvoor openstaat.
Valt wel mee toch. Vaak zijn ze toch bang bij doorvragen. Liegen of verzwijgen ze dat ze angstig zijn.
Bijrijdpaard. Vaak willen ze een bomproof ervaren (les) paard.
Denk dat dat vooral een stukje onzekerheid is, als in dat niet durven zeggen.
Maar wat je nu zegt, is voor mij nu heel logisch, maar heb ik als 12-jarige best even over gedaan.
Ook bang iets neer te zetten wat misschien verkeerd begrepen werd, in de zin dat mensen teveel zouden verwachten van mijn kunnen
Een nette advertentie maken als serieuze 12-jarie is best een uitdaging
sneeuwpop schreef:TrIjNiE__ schreef:
Dat vind ik dus erg moeilijk om te zeggen zoietsHet is namelijk al zo lang geleden dat ik nog eens in de piste gereden heb... Ik heb nooit zijgangen geleerd. Stelling en buiging had ik moeite mee, omdat het paard wat moeilijk was voor mij. Buitenritten hangt af van het paard. Als je weet dat het paard bomproof is ben je natuurlijk een stuk meer op je gemak. Springen enkel op de manege een paar keer gedaan, ook al jaren geleden... En ik ben eerder voor de rustige paarden
Damn, vrees dat ik er nooit eentje ga vinden hoor, als ik mezelf zo hoor...
Ga dan wat manegelessen nemen. Liefst privé.
Veel mensen overschatten zichzelf, daar zullen ook wat eigenaren rekening mee houden. Echter blijft het een tegenvaller wanneer het gebeurd bij iemand die komt bijrijden/verzorgen.
Eigenlijk is het dus echt wel belangrijk om precies te weten wat je wel en niet kan en eventueel waar je aan wilt werken.
Ook wat je precies zoekt, want een eigenaar kan dan ookal bedenken of het kan klikken of niet.
Wel bij jezelf blijven.