Zoe_97 schreef:Eight schreef:
ik geef hun een kans hun hobby uit te oefenen op een goedkopere manier dan op een manege en met zoveel vrijheid als ze willen in principe. een paard is voor mij ook niet gratis dus ik ben van mening dat ik hem niet gratis ter beschikking moet stellen. (daarbij hebben al zoveel mensen afgezegd na enkele weken dat ik hoop dat als ze betalen ik mensen met ene groter verantwoordelijkheidsgevoel aan trek). Maar de discussie wel/niet betalen ga ik nu dus niet voeren.
Dat is 1 manier om er naar te kijken. De realiteit is dat jouw paard beweging nodig heeft en jij hem die beweging niet kan en/of wilt geven. Feitelijk is rijden voor jou een klusje geworden waar je geen zin in hebt. Een bijrijder neemt jou die verantwoordelijkheid naar jouw paard en jouw klus waar je geen zin in hebt uit handen. Dat dat toevallig ook nog eens de hobby is van die persoon, maakt dat het een win-win situatie is. Dat zou in mijn ogen genoeg moeten zijn. Voor iemands paard zijn beweging zorgen is een hele andere verantwoordelijkheid als het nemen van een manegeles.
Ik weet dat dit een oud toppic is. Maar ga toch reageren.
Ik vind dat voor het bijrijden geen hoofdprijs gevraagd hoeft te worden of eigenlijk zou mogen worden.
Maar een bijdrage vind ik wel op zijn plaats al is het alleen al voor het gebruik van de beschikbare spullen.
Ik betaal 40 euro voor het paard wat ik nu verzorg. En dat is voor twee dagen in de week. Dat is goedkoop. Maar het paard staat op een doe het zelf stal waar dus veel moet gebeuren. De bak is niet altijd toegankelijk en buitenrijden in de polder betekend dat niet altijd alle gangen mogelijk zijn

Vol pension vind ik voor twee dagen 50 tot 75 ook echt niet gek. Als er een binnenbak aanwezig is kun je altijd droog rijden. En als je verder alles met het paard mag doen is dat echt geen gekke prijs. Wat de motivatie voor de eigenaar ook is. Die stelt wel een paard beschikbaar.
Wil je dit niet. Dan ga je lekker rijden op een manege en hier in Zuid Holland betaalde ik voor een half uurtje privé les 27,50 nou reken maar even om. En dan ben je 30 min van te voren op stal en sta je 30 min later weer buiten en heb je totaal geen mogelijkheid om die klik met een paard op te bouwen. Het is maar net wat je wil.