hoeveel vragen voor bijrijder?

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

BeFunny

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-22 07:59

Zoe_97 schreef:
Eight schreef:

ik geef hun een kans hun hobby uit te oefenen op een goedkopere manier dan op een manege en met zoveel vrijheid als ze willen in principe. een paard is voor mij ook niet gratis dus ik ben van mening dat ik hem niet gratis ter beschikking moet stellen. (daarbij hebben al zoveel mensen afgezegd na enkele weken dat ik hoop dat als ze betalen ik mensen met ene groter verantwoordelijkheidsgevoel aan trek). Maar de discussie wel/niet betalen ga ik nu dus niet voeren.

Dat is 1 manier om er naar te kijken. De realiteit is dat jouw paard beweging nodig heeft en jij hem die beweging niet kan en/of wilt geven. Feitelijk is rijden voor jou een klusje geworden waar je geen zin in hebt. Een bijrijder neemt jou die verantwoordelijkheid naar jouw paard en jouw klus waar je geen zin in hebt uit handen. Dat dat toevallig ook nog eens de hobby is van die persoon, maakt dat het een win-win situatie is. Dat zou in mijn ogen genoeg moeten zijn. Voor iemands paard zijn beweging zorgen is een hele andere verantwoordelijkheid als het nemen van een manegeles.

Ik weet dat dit een oud toppic is. Maar ga toch reageren.

Ik vind dat voor het bijrijden geen hoofdprijs gevraagd hoeft te worden of eigenlijk zou mogen worden.
Maar een bijdrage vind ik wel op zijn plaats al is het alleen al voor het gebruik van de beschikbare spullen.

Ik betaal 40 euro voor het paard wat ik nu verzorg. En dat is voor twee dagen in de week. Dat is goedkoop. Maar het paard staat op een doe het zelf stal waar dus veel moet gebeuren. De bak is niet altijd toegankelijk en buitenrijden in de polder betekend dat niet altijd alle gangen mogelijk zijn ;) en het paard is 26 dus rustig aan doen. Ik vind die 40 euro echter toch niet gek. Dat zou ook het minimum zijn wat ik zou vragen ;) ik ga trouwens ook wel eens vaker.

Vol pension vind ik voor twee dagen 50 tot 75 ook echt niet gek. Als er een binnenbak aanwezig is kun je altijd droog rijden. En als je verder alles met het paard mag doen is dat echt geen gekke prijs. Wat de motivatie voor de eigenaar ook is. Die stelt wel een paard beschikbaar.

Wil je dit niet. Dan ga je lekker rijden op een manege en hier in Zuid Holland betaalde ik voor een half uurtje privé les 27,50 nou reken maar even om. En dan ben je 30 min van te voren op stal en sta je 30 min later weer buiten en heb je totaal geen mogelijkheid om die klik met een paard op te bouwen. Het is maar net wat je wil.

Poekkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-22 08:08

joyce B schreef:
Ik zie tegenwoordig bedragen langskomen tussen de €40,- en €150,-per maand. Maar meestal tusse de €50,- en €80 voor 2 a 3 per week.
Soms moet je dan nog wel wat klusjes doen.

Er wordt echt veel vaker ee bijdrage gevraag in Friesland dan vroeger.
Vaak door jonge meiden.

Ik denk dat ze er zelf extra voor moeten werken, dus dat men dan dat bedrag goed kan gebruiken per maand 'en ze het eerlijker vinden dat een bijrijder ook meebetaald. Lusten en lasten delen.

Die €175,- voor 2 dagen plus de rest is wel extreem hoog. Denk niet dat diemakkelijk iemand vind O:)

Ik deel deze ervaring, hier wel in belgie ipv friesland. Al is het hier niet per se door jonge meiden alleen. Bijna elke advertentie die ik zie is met bijdrage, ongeacht de eigenaar. Of anders zodanig veel klusjes en beperkingen dat het een halve job is.

Ik denk dat het eerder door de tijden komt: alles wordt duurder in bvb verhouding met de lonen. Een gemiddelde stal kost nu hier 300-620 euro (buitenbak / luxe all in), waar dat vroeger toch gemiddeld zo’n 100 euro lager was. Ik heb nog volpension gestaan voor 225, terwijl dat nu echt niet meer kan hier. Dat geeft toch een drive om een deel extra te willen laten compenseren door een bijrijder. Een beetje extra hulp in deze dure tijden.

175 euro zou ik zelf ook niet snel betalen, maar ik kan het wel begrijpen als dit gaat om een goed sportpaard (als je echt kan leren van een kwaliteitsdier en in de wedstrijden wil gaan is dat nog steeds supergoedkoop tov een eigen paard) of als het gaat om bvb die stal van > 525 euro per maand. Dan is het nog steeds maar 1/3de van het stalgeld, in verhouding niet zo overdreven. Ik ken enkele stallen in de buurt die in de categorie 500-620 per maand zitten dus kan het mij wel voorstellen.

Maartje1990

Re: hoeveel vragen voor bijrijder?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-22 08:27

Wij hebben echt een hele fijne, goede en betrouwbare bijrijdster. Ze mag in principe alles,kan (moet af en toe) kosteloos bij mijn vrouw les nemen en in ruil voor dat ze alles mag doen moet ze de keren dat ze komt wel mesten oid. En afspraak is minstens 2x per week. Fijne meid, houd zich aan afspraken, eerlijk en lief naar mijn paarden.

Pantykous

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-22 08:30

Ik vraag 100 euro voor 3x in de maand rijden. We staan all-in dus klusjes zijn niet aan de orde. Vind het een prima prijs, en mn bijrijdster ook :D

anjali

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-22 09:05

Pantykous schreef:
Ik vraag 100 euro voor 3x in de maand rijden. We staan all-in dus klusjes zijn niet aan de orde. Vind het een prima prijs, en mn bijrijdster ook :D

3x in de maand rijden? Ik vermoed dat je 3x in de week bedoelt want anders is het toch wel duur.

anjali

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-22 09:11

Poekkie schreef:
joyce B schreef:
Ik zie tegenwoordig bedragen langskomen tussen de €40,- en €150,-per maand. Maar meestal tusse de €50,- en €80 voor 2 a 3 per week.
Soms moet je dan nog wel wat klusjes doen.

Er wordt echt veel vaker ee bijdrage gevraag in Friesland dan vroeger.
Vaak door jonge meiden.

Ik denk dat ze er zelf extra voor moeten werken, dus dat men dan dat bedrag goed kan gebruiken per maand 'en ze het eerlijker vinden dat een bijrijder ook meebetaald. Lusten en lasten delen.

Die €175,- voor 2 dagen plus de rest is wel extreem hoog. Denk niet dat diemakkelijk iemand vind O:)

Ik deel deze ervaring, hier wel in belgie ipv friesland. Al is het hier niet per se door jonge meiden alleen. Bijna elke advertentie die ik zie is met bijdrage, ongeacht de eigenaar. Of anders zodanig veel klusjes en beperkingen dat het een halve job is.

Ik denk dat het eerder door de tijden komt: alles wordt duurder in bvb verhouding met de lonen. Een gemiddelde stal kost nu hier 300-620 euro (buitenbak / luxe all in), waar dat vroeger toch gemiddeld zo’n 100 euro lager was. Ik heb nog volpension gestaan voor 225, terwijl dat nu echt niet meer kan hier. Dat geeft toch een drive om een deel extra te willen laten compenseren door een bijrijder. Een beetje extra hulp in deze dure tijden.

175 euro zou ik zelf ook niet snel betalen, maar ik kan het wel begrijpen als dit gaat om een goed sportpaard (als je echt kan leren van een kwaliteitsdier en in de wedstrijden wil gaan is dat nog steeds supergoedkoop tov een eigen paard) of als het gaat om bvb die stal van > 525 euro per maand. Dan is het nog steeds maar 1/3de van het stalgeld, in verhouding niet zo overdreven. Ik ken enkele stallen in de buurt die in de categorie 500-620 per maand zitten dus kan het mij wel voorstellen.

Ik heb op een stalling gestaan waar alleen de paardeneigenaar en diens familieleden zonder extra kosten mochten rijden.Een bijrijder die geen familie was moest ook nog betalen aan de pensionhoudster voor het gebruik van de accomodatie.Op deze manier waren er vrijwel geen bijrijders.

Pantykous

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-22 09:23

anjali schreef:
Pantykous schreef:

3x in de maand rijden? Ik vermoed dat je 3x in de week bedoelt want anders is het toch wel duur.

Ja 3x in de week, foutje .

Kabayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-22 09:27

Voor mijn shetjes vroeg ik niks aan de verzorgers.

Toen mijn pony's in pension stonden vroeg ik de helft van het stalgeld. Ze mocht altijd komen en ermee doen wat ze wou. En we namen haar tevens altijd 1x per week mee naar clubles.
Dit was eerst mijn oudere merrie, later mocht ze mijn Z pony leasen toen ik mijn Fries kocht. Bedrag bleef hetzelfde

anjali

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-22 09:33

Iedere eigenaar staat het natuurlijk vrij te vragen wat hij\zij wil. En iedereen die een bijrijdpaard zoekt staat het eveneens vrij om dat bedrag wel of niet te willen betalen.

VuurVleugels

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-22 09:47

anjali schreef:
Iedere eigenaar staat het natuurlijk vrij te vragen wat hij\zij wil. En iedereen die een bijrijdpaard zoekt staat het eveneens vrij om dat bedrag wel of niet te willen betalen.

Dat klinkt leuk, maar geeft eigenaren dus wel een vrijbrief om de markt alsmaar op te hogen. Want als €100,- voor 1x per week rijden bijvoorbeeld het goedkoopste is wat er te vinden is, moet je toch maar daarmee akkoord gaan. Voor jou 20 anderen. En ja dan kan je als bijrijder kiezen om dan maar geen paard meer bij te rijden. Maar dat is wel makkelijk gedacht vind ik, er is nou eenmaal een behoefte.

GamblersCup

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-22 09:54

Serieus VuurVleugels? :')

Ik als eigenaar vraag wat ik wil, al vraag ik de gehele stalhuur plus nog 50 euro erbovenop. Paardeneigenaren hoeven de prijs niet laag te houden, omdat er mensen zijn die een "behoefte" hebben om te rijden.. dan ga je lekker naar een manege, daar zijn ze voor. Als een bijrijder het niet kan betalen, heeft ze pech. Simpel. Het is een hobby, een sport, luxe. Geen levensbehoefte :')

BeFunny

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-22 09:55

VuurVleugels schreef:
anjali schreef:

Dat klinkt leuk, maar geeft eigenaren dus wel een vrijbrief om de markt alsmaar op te hogen. Want als €100,- voor 1x per week rijden bijvoorbeeld het goedkoopste is wat er te vinden is, moet je toch maar daarmee akkoord gaan. Voor jou 20 anderen. En ja dan kan je als bijrijder kiezen om dan maar geen paard meer bij te rijden. Maar dat is wel makkelijk gedacht vind ik, er is nou eenmaal een behoefte.

Welnee. Als ze teveel vragen vinden ze echt geen bijrijder. En als ze er één vinden dan is dat voor heel tijdelijk en iemand die los van rijden niks wil doen ;)

De prijs opdrijven dat valt dus erg mee.

Niemand betaald 100 euro voor 1x rijden dat zie ik ook nooit gevraagd worden. Dat loopt dus wel los.

VuurVleugels

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-22 09:57

Wauw, relax. Ik zeg niet dat jullie alles maar moeten accepteren. Je doet nou net alsof ik zeg dat je je paard gratis beschikbaar moet stellen. Natuurlijk niet.

Maar ik hoop toch dat je begrijpt dat ik de arrogantie van sommige (!) paardeneigenaren die stellen dat je je volledige maandsalaris beschikbaar moet stellen én alle stalklussen over moet nemen en dan nog beledigd zijn als bijrijders ze niet op hun blote knieën bedanken, een beetje beu ben.

@BeFunny ik zie ze dus helaas steeds vaker voorkomen, dat soort advertenties. Zeggen dat de prijs bespreekbaar is, maar als je het bespreekbaar wil maken en een redelijk voorstel doet (€80,- ipv €100,- bijvoorbeeld) ze in je gezicht zwaaien dat zij iets hebben wat jij niet hebt en je bijna lachend aan de kant schuiven. Dat vind ik gewoon ronduit k*t.

BeFunny

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-22 10:00

VuurVleugels schreef:
Wauw, relax. Ik zeg niet dat jullie alles maar moeten accepteren. Je doet nou net alsof ik zeg dat je je paard gratis beschikbaar moet stellen. Natuurlijk niet.

Maar ik hoop toch dat je begrijpt dat ik de arrogantie van sommige (!) paardeneigenaren die stellen dat je je volledige maandsalaris beschikbaar moet stellen én alle stalklussen over moet nemen en dan nog beledigd zijn als bijrijders ze niet op hun blote knieën bedanken, een beetje beu ben.

Nou ik vind jou wel erg negatief.
Zoals jij het omschrijft zie ik eigenlijk niet en daarbij hoef je niet zo'n paard te rijden/verzorgen waarvoor te veel gevraagd wordt of waarvoor jij Vind dat teveel gevraagd wordt. Die arrogante lui vinden echt niet de juiste match hoor of anders "soort zoekt soort ;)

Ik vind sommige bijrijders ook te makkelijk. Als je lees dat ze zich niet aan afspraken houden etc.

Voor niks gaat uiteindelijk de zon op.
Laatst bijgewerkt door BeFunny op 29-09-22 10:02, in het totaal 2 keer bewerkt

GamblersCup

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-22 10:00

Dat is een ander uiterste en niet wat je schreef VuurVleugels ;) Maar zelfs dat mogen paardeneigenaren gewoon zelf beslissen. En de evt. geïnteresseerde bijrijder natuurlijk ook.
Het kwam bij mij een beetje over alsof bijrijden voor een lage prijs een recht is.

VuurVleugels

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-22 10:02

BeFunny schreef:
VuurVleugels schreef:

Nou ik vind jou wel erg negatief.
Zoals jij het omschrijft zie ik eigenlijk niet en daarbij hoef je niet zo'n paard te rijden/verzorgen waarvoor te wel gevraagd wordt. Die arrogante lui vinden echt niet de juiste match hoor of anders "soort zoekt soort ;)

Fair, ook weer waar. Ik trigger misschien een beetje op de belediging die mensen hier ervaren als gesteld wordt dat dingen soms misschien een beetje onredelijk zijn.

GamblersCup schreef:
Dat is een ander uiterste en niet wat je schreef VuurVleugels ;) Maar zelfs dat mogen paardeneigenaren gewoon zelf beslissen. En de evt. geïnteresseerde bijrijder natuurlijk ook.
Het kwam bij mij een beetje over alsof bijrijden voor een lage prijs een recht is.

Oh nee zeker niet hoor, het is geen recht en inderdaad geen levensbehoefte!

BeFunny

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-22 10:05

Welnee je probeerd nu terug te komen op je zure reactie.
Dat kan hoor. Maar jij maakt het wel heel erg allemaal.

Paardrijden is een dure hobby. Voor de paardeneigenaar maar waarom zou die zijn/haar paard en spullen gratis of voor een prikkie beschikbaar moeten stellen?

Ik ben het er volledig mee eens dat de eigenaar de prijs bepaald. Staat het je niet aan dan zoek je verder. Niet ingewikkelder maken dan dat het is.

VuurVleugels

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-22 10:06

BeFunny schreef:
Welnee je probeerd nu terug te komen op je zure reactie.
Dat kan hoor. Maar jij maakt het wel heel erg allemaal.

Paardrijden is een dure hobby. Voor de paardeneigenaar maar waarom zou die zijn/haar paard en spullen gratis of voor een prikkie beschikbaar moeten stellen?

Ik ben het er volledig mee eens dat de eigenaar de prijs bepaald. Staat het je niet aan dan ziek je verder. Niet ingewikkelder maken dan dat het is.

Bokt blijft mooi, er wordt altijd gezegd dat mensen geen zelfreflectie hebben hier maar als je jezelf dan corrigeert is het weer niet goed *facepalm*

elnienjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-22 10:16

Mclarentaki schreef:
Hoi ik ben maar 15 en ik woon in het buitenland maar volgend jaar ga ik weer terug naar Nederland met mijn paard. Maar ik weet dus niet of ik geld moet vragen of hoe veel aan een bijrijder.

Want het zou mij een groot plezier doen als iemand soms komt rijden en gewoon een vriend hebben. Maar ik moet wel mijn ouders terug betaalen voor de Vlugt.

Ik heb al een beetje gelezen en zag dat het ook aan het paard ligt dus dit is mijn paard:
Naam: Alzaher
Roep naam: McLaren
Leeftijd: 8
Geslacht: hengst
Volbloed Arabier
Hoogte: 149, 14.3 hands, E pony
Discipline: hij can niet veel, wij doen meestal gewoon van alles dus alles mag, hij kan alleen nog niet springen. Hij kan ook niet gelongeerd worden.
Personaliteit: hij bokt en schopt regelmatig maar is heel voorzichtig met kinderen, maar je kan dus niet achter hem lopen. Hij is wel heel lief en leuk en rent graag, dus als je een paard niet kan houden is hij niet het perfecte paard voor jou. Hij kan ook niet goed aan de hand lopen.
Skill: hij is een Arabieren hengst dus je kan niks minder verwachten dan hem vurig te zijn hij kan ook wel happen en schopt en bokt regelmatig dus je moet wel al hoog niveau moeten kunnen rijden.

Ik will graag dat iemand 2-3 keer in de week kan komen.

Dus hoe veel zou ik hier voor moeten vragen??

Ik zou betaald willen worden om zo'n onopgevoed paard bij te rijden. Je mag dus al blij zijn dat je iemand gek genoeg vindt die 'm gratis wil rijden, laat staan dat je er geld voor kunt vragen. Breng hem anders eerst een paar maanden naar een trainer die 'm opvoedt. Van een 8-jarige mag je toch wel verwachten dat ie fatsoenlijk is aangereden op de basis disciplines.

elnienjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-22 10:19

Kabayo schreef:

Toen mijn pony's in pension stonden vroeg ik de helft van het stalgeld. Ze mocht altijd komen en ermee doen wat ze wou. En we namen haar tevens altijd 1x per week mee naar clubles.
Dit was eerst mijn oudere merrie, later mocht ze mijn Z pony leasen toen ik mijn Fries kocht. Bedrag bleef hetzelfde

Met shetjes kun je toch helemaal niks doen als puber/volwassene? Neem tenminste niet aan dat je kinderen onder de pakweg 10 zonder toezicht met je pony's in de weer laat gaan.

Poekkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-22 10:20

VuurVleugels schreef:

@BeFunny ik zie ze dus helaas steeds vaker voorkomen, dat soort advertenties. Zeggen dat de prijs bespreekbaar is, maar als je het bespreekbaar wil maken en een redelijk voorstel doet (€80,- ipv €100,- bijvoorbeeld) ze in je gezicht zwaaien dat zij iets hebben wat jij niet hebt en je bijna lachend aan de kant schuiven. Dat vind ik gewoon ronduit k*t.

Ik begrijp dat sommige advertenties arrogant overkomen als je op zoek bent naar een bijrijdpaard. Sommige mensen vragen idd absurde bedragen.
Aan de andere kant van het spectrum is het net zo: ik zie evenveel of zelfs meer advertenties voorbij komen van mensen die willen rijden, springen, buitenritten etc en dat gratis. Die vind ik imo even arrogant en zou ik als eigenaar ook wel beu zijn.
Op het einde van de dag is het simpel: geen/amper iemand van deze uitersten vindt wat ie zoekt en de markt evolueert naar een gemiddelde prijs met nog steeds uitschieters aan beide kanten. Niemand is verplicht om op de ander zijn/haar voorstel in te gaan he :)

Prijs bespreekbaar is niet hetzelfde als ‘ik vraag 20 euro minder en dat moet dan maar goed zijn’. Ik denk dat je je daar in vergist. Voor mij is ‘prijs bespreekbaar’ dat ik bereid ben de prijs omlaag te doen wanneer iemand duidelijk een goede ruiter is of mij op andere vlakken iets kan bieden. Niet omdat een random internet persoon toevallig minder geld wil uitgeven. Andersom geldt voor mij ook dat ik meer zou vragen aan onervaren ruitertjes aangezien ik daarbij meer werk zal hebben om mijn pony steeds te corrigeren.

Kabayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-22 10:26

elnienjo schreef:
Kabayo schreef:

Met shetjes kun je toch helemaal niks doen als puber/volwassene? Neem tenminste niet aan dat je kinderen onder de pakweg 10 zonder toezicht met je pony's in de weer laat gaan.

Dat waren kindjes uit t dorp. ;)
Pony's waar voor betaald werd waren NRPS D pony's. Waar je genoeg mee kon doen
Laatst bijgewerkt door Kabayo op 29-09-22 10:27, in het totaal 1 keer bewerkt

Kimmie235

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-22 10:27

Ik heb altijd een eigen paard gehad, weinig tijd, paard stond ver omdat hij altijd al in die kudde gestaan had. Had ook een bijrijder, ze kon komen wanneer ze wilde, als ik zelf wilde rijden dan liet ik het weten. Ze hoefde geen klusjes te doen. Het feit dat paard en Amazone hiervan konden genieten, maakte dat ik er ook blij van werd. Ik kon het destijds ook prima dragen financieel, dus leuk als ik een ander zijn hobby kon mee financieren! Als ik op dat moment moeilijker rond kon komen had ik misschien wel een vergoeding gevraagd, maar ik zou dan eigenlijk überhaupt geen paard hebben.

Maargoed, ik vind het gewoon fijn als mens en dier genieten.

anjali

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-22 10:33

elnienjo schreef:
Mclarentaki schreef:
Hoi ik ben maar 15 en ik woon in het buitenland maar volgend jaar ga ik weer terug naar Nederland met mijn paard. Maar ik weet dus niet of ik geld moet vragen of hoe veel aan een bijrijder.

Want het zou mij een groot plezier doen als iemand soms komt rijden en gewoon een vriend hebben. Maar ik moet wel mijn ouders terug betaalen voor de Vlugt.

Ik heb al een beetje gelezen en zag dat het ook aan het paard ligt dus dit is mijn paard:
Naam: Alzaher
Roep naam: McLaren
Leeftijd: 8
Geslacht: hengst
Volbloed Arabier
Hoogte: 149, 14.3 hands, E pony
Discipline: hij can niet veel, wij doen meestal gewoon van alles dus alles mag, hij kan alleen nog niet springen. Hij kan ook niet gelongeerd worden.
Personaliteit: hij bokt en schopt regelmatig maar is heel voorzichtig met kinderen, maar je kan dus niet achter hem lopen. Hij is wel heel lief en leuk en rent graag, dus als je een paard niet kan houden is hij niet het perfecte paard voor jou. Hij kan ook niet goed aan de hand lopen.
Skill: hij is een Arabieren hengst dus je kan niks minder verwachten dan hem vurig te zijn hij kan ook wel happen en schopt en bokt regelmatig dus je moet wel al hoog niveau moeten kunnen rijden.

Ik will graag dat iemand 2-3 keer in de week kan komen.

Dus hoe veel zou ik hier voor moeten vragen??

Ik zou betaald willen worden om zo'n onopgevoed paard bij te rijden. Je mag dus al blij zijn dat je iemand gek genoeg vindt die 'm gratis wil rijden, laat staan dat je er geld voor kunt vragen. Breng hem anders eerst een paar maanden naar een trainer die 'm opvoedt. Van een 8-jarige mag je toch wel verwachten dat ie fatsoenlijk is aangereden op de basis disciplines.

Het hierboven beschreven paard moet inderdaad eerst nog afgericht worden en hij is zelfs niet eens ongevaarlijk omdat hij zou schoppen.Om zo'n paard te laten opvoeden moet je inderdaad juist betalen en vanwege het mogelijke gevaar aan een professionele trainer die dit beroepsmatig doet en dus ook een verzekering heeft.

Kayley95

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-22 10:36

Ik heb ook bijrijders gehad, maar ik hoef het toch echt niet meer. Keer op keer teleurgesteld, mensen die zeiden dat ze geweest waren en dan niet kwamen ( ouders die overigens wel 150 euro betaalde er voor.). Paarden die geen voer hadden gekregen en buiten hadden laten staan terwijl ze op de track moesten ( gelukkig stond er wel gras dat ze konden eten. ). Mijn vertrouwen is daar echt te laag op geworden en te beschadigd. Met mijn paarden gaan rijden en dan vervolgens als een knetter in het bos te keer gaan zonder zadel en hoofdstel. Ik doe alleen nog mensen die echt heel dicht bij mij staan en ik 100% vertrouw daarin, ben er zuinig op mijn beesten. Dus never nooit meer. Bij mij betaalde ze toen ik all in stond overigens wel altijd 150 euro voor 2 a 3 x in de week rijden, ze hoefde dan ook niks te doen.