Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
Ayasha schreef:Al was bijrijden gratis dan nog zou ik er mijn eigen paarden niet voor op geven. Ik blijf erbij: eigen paard is goud waard. Als bijrijden zoveel leuker is volgens jullie verkoop die knol dan en word bijrijder. Als het zo'n last is dan hebben jullie er beide niks aan.
Kar_lien schreef:Ik verzorg en rij mijn bijrijdpaard nu een aantal jaar met heel veel plezier twee keer in de week, waar ik 60 euro in de maand voor betaal aan de eigenaresse. Geen enkel probleem want ik mag doen en laten met haar paard wat ik wil en ik ben onlangs zelfs gestart met wedstrijden rijden. Naast de kosten die ik daarvoor moet maken betaal ik zelf voor de privélessen die ik neem, omdat ik beter wil worden. In mijn ogen is dat ook logisch, ik wil dit graag en ben ook bereid om daarvoor te betalen.
Nu is het alleen zo dat mijn bijrijdpaard al ruim een maand niet fit is en niet te rijden is. In feite betaal ik nu dus 60 euro per maand om haar stal te mesten, de bak te mesten, ervoor te zorgen dat er stro en hooi ligt etc. Zolang deze situatie niet al te lang duurt vind ik dat niet erg, aangezien de vaste kosten voor de eigenaresse ook gewoon door blijven lopen, maar wat zouden jullie doen als duidelijk zou worden dat het paard voorlopig nog niet of zelfs misschien helemaal niet meer gereden kan worden?
Anke schreef:Zorg en aandacht is geen bijrijder, dat noem je een verzorgster.
Bijrijders zoeken een paard waar ze op mogen rijden.
Mijn inziens mogen ze dan ook iets bijdragen:
* paard verbeteren (niveau omhoog trainen)
* klussen/taken doen
* bijdrage betalen
Desiree schreef:Ik heb op de pensionstallen waar ik vroeger reed nooit gezien dat de bijrijder beter reed dan de eigenaar. Slechts één x. Mijn eigen bijrijdster destijds op iones. Zij had al op z niveau gereden en ik had iones nog maar een jaar of zo.
bruintje123 schreef:Ik denk dat mensen die paarden trainen en niet van huis uit stallen hebben ook vaak eerst bijrijder zijn geweest.
En dat ging dan juist lekker dat ze daarna geld ervoor kregen en dan trainer werden.
Althans zo ging het bij mij vroeger wel en zo ken ik er meer.