Verzorgsterproblemen..

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

saskiakefie

Re: Verzorgsterproblemen..

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-15 19:15

Kom op TS waar ben je mee bezig? Mag hopen dat je dr vandaag hebt laten weten dat het afgelopen is? Je laat toch niet over je heen lopen door een 10 jarige?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-15 19:37

moyra schreef:
Het meisje zit in groep 6 waarschijnlijk dus nog midden in de basisschool.
Ik weet niet wat jij op die leeftijd deed maar ik galoppeerde rond in plaats dat ik liep en mijn fiets was een paard :+

De dochter van een vriendin van mij ook hoor. Bijna 11. Die heeft een hele stal met Sleichpaarden. En daar speelt ze de hele paardenwereld mee na. En als er een verjaardag is maakt ze leidsels van een springtouw en sturen die kinderen elkaar over hindernissen die ze maken van een plank hout. En daar hinniken en briezen ze dan bij. Hilarisch. :') Ze speelt een paardenspel op internet en hoe het precies werkt weet ik niet, maar je kunt paarden kopen, prijzen winnen en dat soort dingen. Vindt ze helemaal te gek en gaat ze helemaal in op. Ze heeft al een aardige wei vol.

Ik denk dat als je haar onbewaakt met een vriendinnetje achter Facebook zet, het ook zomaar zou kunnen gebeuren dat ze erop zet dat mijn paarden van haar zijn. Of dat mijn pony te koop staat als een steigerende Arabier die zz-springen is. :') ze ziet Facebook ongetwijfeld niet als een echte wereld, met echte mensen en echte consequenties.
Stel dat ze dat zou doen...Ik zou haar dan (in overleg met haar ouders) uitleggen dat ik het niet fijn vindt als ze dat doet. Dat mijn paarden van mij zijn en dat je niet zomaar paarden van een ander op Facebook kunt zetten of kunt doen alsof ze te koop zijn. En ik denk dat haar ouders dat ook niet zullen accepteren en dat ze een poosje niet meer achter de pc of op de tablet mag.
Gelukkig heeft ze verstandige ouders die vinden dat een 10-jarige niet op Facebook hoort. En hebben ze de pc in de woonkamer gezet, zodat je altijd in het oog kunt houden wat ze doen. Dat scheelt weer een hoop gedoe. :D

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-15 19:40

Ik had ook meisjes bij mijn paard die beweerden dat het de pony van hun vriendinnetje was (vriendinnetje was blijkbaar erg overtuigend geweest want ik werd gevraagd wat ik dus bij die pony deed :') ) . Fantasie en werkelijkheid lopen een beetje door elkaar nog :') (maar ik vond het wel aandoenlijk)
Daarom is het wel heel belangrijk dat je duidelijk in communicatie en de ouders erbij betrekt als het zoals nu niet goed loopt.

Shirley__

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-15 09:54

Ik lees dat de pony in Beekbergen staat, dan heb ik inderdaad de "advertentie" voorbij zien komen op Facebook in de paardenmarkt groep, en wel op zo'n manier... dat ik eerder schreef (en nog zo denk); Weg met haar, voor haar 10 andere verzorgers!!

AnnaXBoy

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-15 20:44

Een kind van 10 die een pony op facebook te koop zet kan niet. Eenigzins begrijp ik de reactie van Safina nog wel. Maar om dat andere meisjes te gaan mailen dat zij daar niet mogen komen en dat als ze wel komen dat zij de baas is enz, gaat mij te ver. Dan ben je gewoon niet goed bezig. Ongeacht de leeftijd.
Dan kan je wel zeggen: 'Het is nog maar een kind.' Maar een kind die dit nu al flikt op zo'n jonge leeftijd? Dus moeten we het maar goed praten omdat ze nog maar 10 is? Juist nu moet ze goed leren wat de bedoeling is. En als TS haar niet wegstuurt wordt het alleen maar erger. Ze moet leren dat ze dit niet zomaar kan flikken bij andere mensen.

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-15 21:47

ik snap sowieso niet wat een kind van 10 op Facebook moet, maar da's weer een heel andere discussie :D

Anke

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-15 22:00

Cioccolato schreef:
Ik had haar allang weg gestuurd.

Idem

Echter ga ik er dan wel vanuit dat ze al eerder aan is gesproken over haar gedrag en de consequenties ervan als het niet verandert.

Caroline52

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-15 22:12

Ik snap best dat het lastig is omdat ze zo supper goed begon en nog zo jong is maar je hebt haar al de nodige waarschuwingen gegeven ik denk dat je met minimaal 1 van de ouders erbij een afspraak maakt en ook aan de ouder duidelijk maakt dat wat ze foet echt niet kan en haar dan vraagt niet meer te komen zodat haar ouder ook echt onder de hoogte is

its_daantjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-15 22:18

jeetje wat een raar kind.. ik had het niet eens in mijn hoofd gehaald om dit soort dingen te doen als ik bij iemand anders mocht rijden en verzorgen..

ik zou haar wegsturen, wat een brutaal kind zeg, wie denkt ze wel niet dat ze is?

edit: dat kinderen van 10 niet in de realiteit leven is niet geheel waar. als de opvoeding goed is zijn ze al een stuk verder. toen ik die leeftijd had, geen haar op mijn hoofd die er aan zou denken om me zo te gedragen. mij is namelijk geleerd dat dingen van een ander ook daadwerkelijk van een ander zijn. dus opvoeding speelt wel degelijk een rol!

Zollieee

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-15 23:02

Ik sta echt versteld van de brutaliteit van dit kind, ze moet blij zijn dat ze uberhaupt een verzorgpony heeft, zeker op dezd leeftijd vind ik.
Ik zou de screenshot van dat bericht van haar op facebook van de verkoop van de pony graag willen zien :j

its_daantjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-15 11:20

ik ben eigenlijk ook wel benieuwd naar de screenshot! ik kom ook uit regio apeldoorn, misschien heb ik hem voorbij zien komen op facebook.

meggiemeg

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-15 08:39

En is ze vrijdag nog geweest om te verzorgen?

MightyBlue

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-10-15 23:06

IK HEB WEER EEN LEUKE UPDATE.. _/-\o_ :j

Ze zou dan nu echt gaan laten zien dat ze wilde verzorgen. Maar alsnog zegt ze iedere dag af.. Ik en mijn vriend plannen volgende week een gesprek met haar en haar moeder (als dat lukt) en dan zal ik ze zeggen hoe het zit en vertellen dat ze bij deze weg kan gaan:) Simpel..

MightyBlue

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-10-15 23:07

meggiemeg schreef:
En is ze vrijdag nog geweest om te verzorgen?

nee :brr:

Shirley__

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-15 23:43

Ik zou denk ik antwoorden, op het moment dat ze weer afzegt: "Het is beter dat je helemaal niet meer komt".
Kom op TS je hebt haar nu echt keuzes gegeven, ik vind het geen gesprek meer waard. Ik denk dat je die energie beter in een andere leuke verzorgster zoeken kan stoppen :j

Birdie60

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-15 06:04

Inderdaad, geen gesprek maar zeggen als ze weer afbelt dat ze niet meer welkom is.
Ze houd je flink aan het lijntje.
Ik zou er allang klaar mee zijn.

kaatje77

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-15 06:43

Gewoon haar ouders bellen met de mededeling dat ze niet meer welkom is. :x
Wat een raar kind.

Hier ook eens iemand gehad die leugens begon te vertellen. Nou daar zijn we snel klaar mee. Die willen wij niet op het erf hebben. En later dreigementen gehad van haar moeder. Te triest voor woorden. Heb haar maar gezegd dat ze dan haar dochter maar moest vragen waarom ze niet meer welkom is.

meggiemeg

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-15 07:31

Roos_1994 schreef:
IK HEB WEER EEN LEUKE UPDATE.. _/-\o_ :j

Ze zou dan nu echt gaan laten zien dat ze wilde verzorgen. Maar alsnog zegt ze iedere dag af.. Ik en mijn vriend plannen volgende week een gesprek met haar en haar moeder (als dat lukt) en dan zal ik ze zeggen hoe het zit en vertellen dat ze bij deze weg kan gaan:) Simpel..

Denk dat dit de enige manier nog is, zoals anderen ook al zeggen doet ze waar ze zelf zin in heeft en dat kan nu eenmaal niet als er dieren bij betrokken zijn. Dan kan je niet zeggen ik heb geen zin (omdat ze niet kan rijden) dus kom ik niet.
Mocht het gesprek niet lukken omdat er niet af te spreken valt dan deed ik het via een appje, niet de meest nette manier maar ja, als zij ook niet mee werken houdt alles op toch?

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-15 08:55

Ik vind je erg flauw in dit topic. Wel een soap voor de ramptoerist maar geen actie ondernemen.

Gydja

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-15 09:12

Lielle schreef:
Ik vind je erg flauw in dit topic. Wel een soap voor de ramptoerist maar geen actie ondernemen.

Wat een flauwe reactie :(

TS is wel degelijk bezig, vraagt hier om tips en doet er wat mee. Het gaat alleen niet zo snel maar het komt er wel. en iedereen heeft een andere manier van aanpakken. De een zou direct zeggen dat ze niet meer welkom is en een ander wil het goed proberen af te sluiten.

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-15 09:15

Dat kun je vinden, maar wat is de waarde van een post als 'ik heb weer een leuke update' in caps en compleet met smileys?

saskiakefie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-15 09:21

Ik denk wel dat Lielle de spijker op de kop slaat, al komt het wat hard over.

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-15 09:33

de eerste keer had ik het vriendelijker verwoord, maar op die post is niet gereageerd door TS.

/add

dat TS niet zo snel actie onderneemt kan ik begrijpen, dat is ook moeilijk. Maar de latere posts hier vind ik erg onsympathiek overkomen, dat doe je zo niet over een klein meisje, grote mond of niet.

Daniquebyoux

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-15 11:33

Denk dat ze dat zwaaaar sarcastisch bedoelde en niet naar.

Des ondanks heeft ts wel degelijk actie ondernomen. Ze heeft de verzorgster gezegd dat ze meer moet komen en dat doet ze niet dus dan moet je helaas vertrekken. Ts wil dus een gesprek en is ermee bezig.

LOLLYYwood

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-15 11:38

Het is ook niet te onderschatten hoe je tegen iemand kan zeggen dat ze niet meer welkom zijn, want desondanks ze nu nauwelijks nog komen, hebben ze dat wel gedaan en hebben ze je altijd geholpen, wanneer je die extra hulp nodig had.

TS, ik weet hoe je je voelt en hoeveel moeite je er voor doet. Ik heb destijds ook een topic aangemaakt over mijn "probleem" [VP] Rare situatie met verzorger: how to fix?!
Doordat ik niet "durfde" spreken, werden er zelfs aanmaningen van andere bokkers naar mij gegooid. Doe gewoon wat je zelf aanvoelt dat je moet doen, dat heb ik toen ook gedaan. En ondanks het nu nog steeds niet 100% naar mijn wil is, heb ik er wel vrede mee en kan ik weer gerust slapen. :j