Rare situatie met verzorger: how to fix?!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

LOLLYYwood

Re: Rare situatie met verzorger: how to fix?!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-08-15 21:07

VivaByoux: ja idd, ik had ook al gedacht om het op die manier te zeggen, dat ze met alle spullen komt zodat ik die weer bij mij heb liggen, maar aan de andere kant ben ik ervan overtuigd dat ze erg achterdochtig gaat worden dan.

Vayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-15 21:12

LOLLYYwood schreef:
VivaByoux: ja idd, ik had ook al gedacht om het op die manier te zeggen, dat ze met alle spullen komt zodat ik die weer bij mij heb liggen, maar aan de andere kant ben ik ervan overtuigd dat ze erg achterdochtig gaat worden dan.

Wat voor spullen zijn het? En hoeveel is het ongeveer?

Je zou kunnen zeggen dat je je spullen voor een 2 dagjes hebt uitgeleend aan je nichtje/vriendin bijv. Of dat je het graag zelf schoon wilt maken.

LOLLYYwood

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-08-15 21:15

Zadel, hoofdstel, singel, een aantal dekjes, al zijn halsters (stuk of 15/20) en volgens mij heeft zij ook mijn winterdekens voor hem, tenzij deze nog in 1 van de zoveel kartonnen dozen zitten door de verhuis (die dringend uitgepakt moeten worden :') )

44Myrthe44

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-15 21:44

X
Laatst bijgewerkt door 44Myrthe44 op 03-11-25 23:18, in het totaal 1 keer bewerkt

MillyH

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-15 22:16

Moeilijk moeilijk moeilijk. Ik zou je spullen gaan halen en haar de pony gedag laten zeggen en haar weg laten gaan.

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-15 22:41

Ik zou zeggen "alleen samen met mij"

Anthemis

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-15 22:41

Jeetje, ik heb heel je verhaal gelezen, ik zou me vreselijk schamen als ik zo'n verzorger zou zijn! :0

Als het mijn pony was geweest had ik ze allang heel duidelijk gemaakt dat ze niet meer welkom zijn.. Maar dat is natuurlijk ook wel lastig..

Kimmetjee07

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-15 22:43

Heb je een nichtje of kennis kindje? Dan zou ik sturen als je naar de spullen vraagt dat je nichtje of kennis kindje een ritje mag maken met zadel en alles. Of dat je een fijne afsluitbare opbergplaats hebt gemaakt bij de weide voor de spullen zodat alles gemakkelijk bij de hand is.

saskiakefie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-15 23:07

Ik zou terug sturen: Ik kom graag even langs om wat te bespreken, wanneer komt het uit? En die vraag verder negeren. Kun je het gesprek aangaan en meteen je spullen terug mee nemen... Is ze nou helemaal besodemieterd, je laat veel te veel over je heen lopen. Hopelijk ziet je vader dat nu ook in.

Tinky12

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-15 05:32

saskiakefie schreef:
Ik zou terug sturen: Ik kom graag even langs om wat te bespreken, wanneer komt het uit? En die vraag verder negeren. Kun je het gesprek aangaan en meteen je spullen terug mee nemen... Is ze nou helemaal besodemieterd, je laat veel te veel over je heen lopen. Hopelijk ziet je vader dat nu ook in.

Dit dus...gewoon je spullen ophalen en haar precies vertellen wat je allemaal dwars zit.Dat hoeft niet met lelijke worden maar kan gewoon op een nette manier.

Ze heeft zich aan geen enkele afspraak gehouden,eigent de pony toe en dan moet er van jouw verwacht worden dat alles weer zoete koek gaat worden??Nee...ze heeft werkelijk alle kansen misbruikt.

Iemand die liegt en geen afspraken nakomt en dan ook nog alles gaat bepalen...klaar ermee.Laat haar er maar goed over nadenken wat er hier allemaal niet goed is gegaan,misschien dat ze ooit een ander paard/pony bij iemand anders mag verzorgen,maakt ze misschien niet nog een keer zo'n fout.

Krokodillentranen en "Zo had ik het niet bedoeld,ik zal mij aan de afspraken houden" zou ik niet meer intrappen...

LOLLYYwood

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-08-15 11:51

44Myrthe44: ze heeft veel, zeer veel, achter mijn rug om gedaan, wat nu pas boven water gekomen is, anders had ik veel vroeger aan de alarmbel getrokken.

Contract komt er niet, ik ben het zat, kansen heeft ze genoeg gekregen.. Ze houdt inderdaad erg veel van pony, eigenlijk té veel, aangezien ze over mij heen loopt (net als haar ouders) en zichzelf wijs maken dat ik niet goed voor pony zorg. Waarop zij mij vervolgens een hele waslijst doorstuurt over hoe ik het beter zou doen.
Ik merk niet aan pony dat hij mij niet (meer) kent, ik krijg nog steeds een vrolijke hinnik (net als dat paard doet) en beide komen steeds in een happy drafje of galopje naar mij. Sowieso laat ik afscheid nemen, ik ben geen onmens en ik begrijp maar al te goed dat ze dat nog zou willen, als het zo ver is.

MarlindeRooz: ja inderdaad, maar dat zei ik dus in het begin en toen eiste ze dat ze elke dag mee kwam. :=

Kimmetjee07: Niet in mijn directe omgeving. Er zijn er wel, maar deze zijn nog te jong daarvoor. Tevens wil ik gewoon mijn spullen terug zonder smoesjes oid te moeten verzinnen.

saskiakefie: mijn vader kan helaas deze hele week niet wegens de drukte in onze bedrijven, maar ik heb hem zonet aan de lijn gekregen (na tig keer proberen) en hij zei dat ik haar pas moest antwoorden als ik bij de pony's ben met de tekst "Ik ben nu op de weide, kom je langs met al de spullen van pony? Ik heb thuis een zadelkamer waarin alles kan liggen."
Als ze er dan is leg ik haar uit hoe en wat, en dat ze afscheid mag nemen. Hoé ik het precies ga zeggen weet ik echt nog absoluut niet, ik wil niet streng overkomen, maar het gewoon op een vriendelijke en nette manier duidelijk maken.

Hij zei ook, als het nog een week kan wachten dat we dan samen naar haar huis zouden gaan, maar ik wil hier graag zo snel als mogelijk vanaf, aangezien het voor geen van beide leuk is momenteel.

Anoeska

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-15 11:58

Jullie zijn toch allebei volwassen? Pak de telefoon, leg haar uit hoe het zit, en doe niet zo moeilijk. Daar hoeven echt geen ouders bij te zijn. Je hoeft niet lelijk tegen haar te doen, geen ruzie maken. Gewoon op feitelijk toon uitleggen hoe het zit, en wat je wil.

LOLLYYwood

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-08-15 12:04

Anoeska: over de telefoon wil ik dit niet regelen. De reden dat ik mijn vader erbij wil is omdat ik geen vat op hun heb, en op die manier wel, aangezien ze hem altijd contacteren, in plaats van mij. :')

Als het wat minder warm is ga ik terug verder werken op de weide en haar dan bellen of sms'en dat ze kan langskomen en alle spullen mee neemt :)

Duhelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-15 12:14

Succes! Alhoewel ik persoonlijk langs haar huis zou afspreken. De spullen loggen daar en ze kan je minder gemakkelijk afwimpelen.(als ik komt en ze heeft de spullen niet mee, en de volgende keer heeft ze geen tijd, dan is ze niet meer bereikbaar, etc...)

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-15 12:17

Het advies van je vader is wel een goede.

LOLLYYwood

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-08-15 12:27

Duhelo: Dankjewel! En ja, klopt, daar heb je zeker een punt.. Maar aan de andere kant, het blijft mijn gerief en dan rij ik daar gewoon om bij hun, al moet ik elke dag aan hun deur staan

butengeweun

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-15 12:29

Je vader zijn tekst en verklaring zou prima zijn toch.

Of anders een weekje wachten en met je vader gaan.

LOLLYYwood

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-08-15 12:31

butengeweun: Ja, dat zeker. Ook omdat er geen leugen achter schuilt. Hopelijk is het rond een uur of 4 alweer een beetje afgekoeld, want nu is het echt bakken en braden buiten. :=

Kimmetjee07

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-15 13:26

Ik hoop dat het gaat werken zo :j

MillyH

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-15 18:50

nog informatie?

Ragdollcat

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-15 19:21

Goed zo! Blijf bij jezelf! En dat vind ik zo goed aan jou.

Gewoon poot stijfhouden.

Ik zou er gek van worden zeg!

LOLLYYwood

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-08-15 09:08

Alles is goed gekomen, nu hopen dat het zo blijft!

Gisteren in de vooravond heb ik haar gebeld, zoals m'n vader me zij om te doen. Ze zei dat ze eerst alle spullen bij elkaar moest nemen en of ze pony nog mocht zien. Waarop ik zei dat er geen haast achter zit, morgen of in de loop van de week is ook goed en dat we ivm pony dan ook kunnen bespreken.
Rond 20u30 's avonds belde ze mij dat ze alles bij elkaar heeft en of ik nog op de weide was, zodat ze kon langs komen met de spullen.
Toen ze toe kwam heb ik helpen uitladen, en haar ouders ook hallo gezegd, enkel bleven zij op afstand van mij, net of ik had een ziekte.
Toen alles uitgeladen was zei ik dat ik het hoe het nu verloopt niet zo fijn vind voor mijzelf, maar ook voor haar en dat ik dit dus graag achter de rug wil hebben, zonder problemen. Ik vertelde gewoon alles op een vriendelijke manier, dat ik het niet fijn vond dat er bijgevoerd werd, of dat de waterkuip leeg gegoten werd tijdens schaarse water-tijden.
Ze zei meteen dat als haar ouders wisten hoe ik er tegenover stond, ze dat zeker niet gedaan hadden, waarop ik meteen zei dat ik het meermaals gezegd heb, maar dat ik telkens hetzelfde antwoord kreeg.
Ook zei ze dat ze het niet zo fijn vond om op vakantie een sms te krijgen ivm het slot, waarop ik zei dat ik dat zeker begreep, maar dat het op die moment voor mij de enigste uitweg was, omdat ik het tijdelijk zo zat was. Oke, het was misschien een actie met oogkleppen op, maar zoals ik al zei, ik zag het op dat moment als enigste uitweg, en op die manier konden we beide denken over de situatie.

Ook zei ik dat ik er moeite mee had dat er mensen op kwamen, wanneer ik het niet wist en als er dan al dan niet achter mijn rug om van alles wordt gegeven aan hem (en paard), zonder dat ik er controle op heb, en dit begreep ze, maar dat haar ouders (en zij) het enkel deden om goed te doen.

Het verdere gesprek weet ik niet meer zo goed, maar alles is allesinds goed, zonder boze woorden en op een vriendelijke manier verteld. We hebben beide ons 'hart kunnen luchten', of althans ik toch.
Ik heb voorgesteld dat ze zo'n 1-4x/maand mee komt met mij, zodat ze op die manier pony nog kan zien, dat het zeker niet is om haar te controleren ofzo, maar gewoon voor mijzelf, dat ik me beter voel bij dat idee, dan bij het huidige.
Laatst bijgewerkt door LOLLYYwood op 04-08-15 09:35, in het totaal 1 keer bewerkt

butengeweun

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-15 09:14

top gehandel

Duhelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-15 09:31

Super! Hopelijk houd ze zich aan de afspraken. Ik denk dat, nu ze niet meer zal kunnen rijden, de bezoekjes ook wel zullen doodbloeden...

Daniquebyoux

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-15 09:40

Erg goed gehandeld van je. Eindelijk rust.
Denk eerlijk gezegd ook dat de bezoekjes dood zullen bloeden.