Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
jenoes schreef:Wat ik mij nu afvraag is hoe zit dat met betalen van bijrijders/verzorgers...
Zelf loop ik er tegen aan dat ik graag een nieuw bijrijdpaardje wil, maar iedereen hier geld voor wil.
Naast dat ik dit gewoon niet heb, vind ik het toch ook altijd erg dubbel.
Zelf betalen voor mijn lessen, appeltjes worteltjes etc etc vind ik niet meer dan normaal en misschien een kleine bijdrage voor gebruik van spullen etc zou ik ook nog niet zo heel erg vinden (denk aan max. 50,- per maand), maar ze vragen gerust 150+.
Persoonlijk ben ik van mening dat de eigenaar hulp wil en die dus eigenlijk zou moeten betalen... (nu is dat vaak wel wat veel gevraagd maar even kort gezegd is dat mijn mening)
Neem bijvoorbeeld de uitlaatservice voor mijn hond, zij laat mijn hond uit, vind ze leuk, en ik betaal haar.
Of mijn oppasadres, ik pas op hun kinderen, en ik krijg betaald...
Hier hoeft de honduitlater ook niet te betalen of de oppas geld toe te geven om spelletjes te mogen doen met de kids.
Waarom moet ik dan wel betalen om op iemand z'n paard te passen/uit te laten?
Waarom wordt een bijrijder niet betaald voor geleverde diensten?
Hoe zit dit nu precies, waar ligt de grens?
(ja ik weet dat paarden een dure hobby is, maar kinderen zijn ook niet gratis)
Collie2008 schreef:Waar ik wel een beetje moe van word is de 'bijrijders' die niet willen betalen, want ze doen al klusjes, maken pennyvlechtjes enzovoorts. Mensen die denken dat het leven gratis is. Zeuren om 'bijdrages' omdat het de eigenaar hun verantwoordelijkheid is, want tjaaaah 'ze verlenen een dienst'. Ga dan op schaapmakke pony's manege lessen volgen, 1 x per week, vast bedrag, geen gelul....
Als je het mij vraagt zijn veel mensen die een bijrijdpaard zoeken gewoon verwende egocentrische mensen die totaal geen rekening houden met de context.
En ja, ik zoek een bijrijder. Liefst betalend, maar mag ook gratis. Wil diegene zelfs naar wedstrijden brengen etc. Wil het ook wel zelf betalen, maar ik zoek iemand met de juiste mentaliteit. Het gaat me niet om geld, maar om principe mentaliteit en karakter. En als je daar niet bepaalde voorwaardes voor obver hebt dan ga je maar naar ponyparkslagharen om Fury, Penny en Shadow te poetsen
Collie2008 schreef:Waar ik wel een beetje moe van word is de 'bijrijders' die niet willen betalen, want ze doen al klusjes, maken pennyvlechtjes enzovoorts. Mensen die denken dat het leven gratis is. Zeuren om 'bijdrages' omdat het de eigenaar hun verantwoordelijkheid is, want tjaaaah 'ze verlenen een dienst'. Ga dan op schaapmakke pony's manege lessen volgen, 1 x per week, vast bedrag, geen gelul....
Als je het mij vraagt zijn veel mensen die een bijrijdpaard zoeken gewoon verwende egocentrische mensen die totaal geen rekening houden met de context.
En ja, ik zoek een bijrijder. Liefst betalend, maar mag ook gratis. Wil diegene zelfs naar wedstrijden brengen etc. Wil het ook wel zelf betalen, maar ik zoek iemand met de juiste mentaliteit. Het gaat me niet om geld, maar om principe mentaliteit en karakter. En als je daar niet bepaalde voorwaardes voor obver hebt dan ga je maar naar ponyparkslagharen om Fury, Penny en Shadow te poetsen
sneeuwpop schreef:Eskegirl, jouw voorbeeld over de hulp met inrijden en doorrijden vind ik niet kloppend. Bij een trainingstal moet je idd betalen. Echter wel voor ruiters met veel ervaring!
Een verzorgster vinden, zal nooit zo ervaren zijn. Voor de bijrijder dus ook erg leerzaam. Ook handig als ervaring voordat je zelf een groen paard koopt.
Dus die 100 vind ik niet zo gek, aangezien een paard per maand gewoon veel geld kost.
Als eigenaar zou ik het niet willen, maar dat is ieder voor zich..