Hoe kwamen jullie aan jullie verzorg/bijrijd paard/pony ?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: Hoe kwamen jullie aan jullie verzorg/bijrijd paard/pony ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-12 19:54

Mijn verzorgpaarden heb ik gekregen door:
Daisy- Door vrijwilligerswerk bij het aangepast paardrijden te doen kreeg ik daisy als rijpony. -- met pensioen
Jim - de eigenaar kwam aan de deur. Hij had gehoord dat het paard die ik verzorgde was overleden, en vroeg of ik zijn paard wou rijden. -- helaas weggestuurd na val tijdens springles haha.
Blondie - Gewoon tegen de eigenaar gezegd: ik ga je pony verzorgen (: -- eigenaar is jonge vent
Chephirah - Mensen kwamen naar me toe op stal, of ik hun pony wou rijden. -- kreeg bronchitis, mee moeten stoppen
Lotte - Ik zocht weer wat te rijden, was er weer klaar voor, en heb rondverteld dat ik op zoek was. Een meisje van mn vorige stage geeft veel les, dus heb haar ook verteld. Week later werd ik gebeld door een eigenaresse of ik haar merrie wou bijrijden -- Nog steeds heel blij mee!

xRobin919

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-12 20:16

Gewoon gevraagt!
Nu heb ik 3 verzorg shetlanders :)
Sjonnie, Bonnie & Heidi <'3

Meert

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-12 12:00

Ik was mee naar mijn zusjes leasepaard. De eigenaresse stond senna te poetsen en we raakte aan de praat. Toen zei ze als je op donderdag niets te doen hebt mag je altijd senna pakken. Zij en haar bijrijdster konden allebei die dag niet. Zo is het een beetje ontstaan en dat is alweer ruim 5 jaar geleden. :P

Sterrol

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-12 21:42

Ik reed een tijdje op een manegepaard bij een stal waar voornamelijk pensionpaarden staan. Misschien 8 manegepaarden, heel weinig. Daarvoor had ik gereden op een andere stal. De eigenaresse van mijn huidige bijrijdpaard had dus aan de eigenaresse van de vorige stal gevraagd of ze iemand wist om haar paard bij te rijden, die noemde dus onder andere mijn naam. En de eigenaar van de manege waar ik toen reed noemde ook mij :') Dus zo ongeveer. Moet er wel even bij zeggen dat ik niet echt in een groot dorp woon. Dus in het 'paardenwereldje' hier kent bijna iedereen elkaar wel. :)

Selly13

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-12 10:57

Selly kwam op de pensionstal/manege te staan waar ik rij. En na een half jaar
kwam de eigenaar naar mij toe met de vraag of ik Sel wou rijden :). En dat doe ik nu al bijna 5 jaar <3

marley93

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-12 22:24

Ik ben er met mazzel vanzelf ingerold, eigenlijk! *D
Ik paste al een tijdje op bij de eigenaresse van mijn huidige verzorgpaardje, omdat zij en haar vriend 's avonds paardreden op de manege in de buurt, en ik dan op hun kinderen paste. Toen ze haar eigen paardje kocht, vroeg ze of ik ook wilde helpen verzorgen/bijrijden. (Ze wist dat ik zelf ook rijd.)
Erg blij! *\o/*

leestmee

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-12 08:51

Kennissen hadden een paard voor mij op het oog.
Dus heb ik nu een verzorgpaard die ik mag beschouwen als eigen

Gientje12

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-12 15:18

ik ging eerst eens een x poetsen omdat ik haar al wel kende en kwam steeds vaker en nu zijn het mijn verzorgpony's sinds een jaartje :))

annekeh

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-12 16:26

gewoon aan de deuren langs geweest en toen kwamen we bij een. eerst verzorgde ik met nog een meisje maar we hadden steeds ruzie en nu is zij daar weg!
Laatst bijgewerkt door Muurp op 25-11-12 20:43, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Opmaak aangepast.

mie123gie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-12 15:21

ik zoek een verzorgster pb me maar als je wil

xxrooby

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-12 21:29

via marktplaats en bokt :)

Destino

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-12 13:00

Mijn verzorgpaardje heb ik via een ex-verzorger van mijn ex-verzorgpony. Zij was ook op een vervelende manier daar weggestuurd en heb altijd contact met haar gehouden. Liet haar weten dat het bij ongeveer hetzelfde was gegaan als bij haar, en ze belde me gelijk op.
Zij heeft inmiddels een eigen paardje en het paardje wat zij reed had een verzorger nodig. Dus nummer van de eigenaar gekregen, gebeld en kennis gemaakt.
Heb nog nooit zo'n leuke verzorgpony gehad met zo'n super lieve eigenaar :D

Demidanique

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-12 01:38

Ik had een tijdje een advertentie op marktplaats staan, maar omdat ik maar niks bleef horen probeerde ik het te vergeten en dat een verzorgpaard/pony er toen niet in zat voor mij. Echter een paar maanden later mailde een engeltje mij of ik haar haflinger wou verzorgen! Sindsdien verzorg ik Salinero de haf 2 x per week. Ik hoef geen bijdrage in de kosten te leveren aan de eigenaar. *D

DonjaxAlla

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-12 01:45

Via kenissen heel lang een hele lieve andalusier verzorgt. jammergenoeg moest ik stoppen i.v.m haar verhuizing. |( toen elke dag marktplaats gecheckt en ja hoor! Nu ben ik de trotse bijrijder van Elyn ! <3
Briefjes bij de AH en bij pensionstallen ook geprobeert maar daar heb ik erge slechte ervaringen mee. op een gegeven moment een week een stalker achter me aan gehad.. -O-

AfricanLady

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-12 01:49

ik heb ook gereageerd op een advertentie via marktplaats
ik wacht maandag af want dan hoor ik of ik werk heb zo niet dan bel ik haar op om afspraak te maken om bij paardje te kijken hij is 6 jaar een kwpn-tuiger is anderhalf jaar onder zadel maar rijd meisje van 6 op dus ben wel goed genoeg denk ik is 5 km van mijn huis dus kan op de fiets heen

minkxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-12 01:55

ik reed op een manege, voor daarnaast zocht ik ook een verzorgpony.
heb brieven opgehangen bij verenigingen, langs huizen gegaan, advertenties geplaatst...

totdat ik een keer mee ging met een toenmalige vriendin naar haar verzorgpony´s.
dit was een soort handel/africhtingsstal. ik was er 1x geweest en vroegen meteen of ik er ook wou komen rijden, daar kon ik natuurlijk geen nee tegen zeggen!! ik rijd hier inmiddels 3 jaar.

op een andere stal waar ik werkte zocht een vrouw iemand om haar paard 2 weken te doen omdat ze op vakantie ging. ze heeft toen mij gevraagd en ik vond het natuurlijk super leuk! dat paard heb ik dus 2 weken fulltime gedaan en het beviel heeeel erg goed. ben dus nooit meer gestopt met dat paard rijden hihi. hem rijd ik nu 3x per week en ik rijd inmiddels niet meer op de manege. op zaterdags rijd ik ook nog op de handels/africhtingsstal.

:D :D

Bralindy

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-12 00:16

Nu via bokt toevallig ;). Ik doe armani nu zo'n maandje en bevalt super! Zo'n lief paard! :+: . Me vorige was ik via via achter gekomen en leren kennen.

fabpannen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-12 22:13

ik ben al best lang bezig in Lunteren weten jullie wat??

iirrssjjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-12 22:43

Gewoon aangebeld bij een oudklasgenootje die aan huis een pony heeft staan.
Toevallig, was ze ook op zoek naar een bijrijdster.
Dus die rijd ik nu zo'n 3/4 maandjes :)

sanniejj

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-12 23:04

heb mijn verzorgpaardje via marktplaats. en eerdere verzorgpaardjes ook.

dickyliza

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-12 02:18

Ik ad mijn verzorgpony gevonden via marktplaats, erg blij mee,

mirtje83

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-12 23:11

ik had op marktplaats en bokt een advertentie gemaakt die ik regelmatig weer verwijderde en dan weer opnieuw 1 plaatste zodat ie weer boven aan kwam.

op een gegeven moment kreeg ik via marktplaats een mailtje of ik bij mijn huidige verzorg paard wou komen kijken :D en moet zeggen dat je bij marktplaats de grootste kans heb om een paardje te vinden.

J_B_GR

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-12 15:18

Ik had op markplaats en op bokt een advertentie geplaatst, dit was volgens mij iets van 1/2 weken geleden. En ik heb al een verzorgpaard gevonden, of naja, met het meisje afgesproken en ga volgende week voor het eerst op haar paard rijden. Heb er zo'n zin in!

J_B_GR

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-12 15:19

O, en ik heb mijn verzorgpaard uiteindelijk gevonden via bokt.

amandananana

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-12 11:30

Via bokt! Kreeg een pb'tje van de eigenaresse of ik nog op zoek was. Dus ben gaan kijken, gelijk een buitenrit gemaakt van anderhalf uur en nooit meer weggegaan haha. Nu is het echt mijn beste vriendje.