Please serve on a golden plate! Otherwise, no thank you.

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-10-12 14:32

Wendy, dan heb je toch mazzel! Hier dus net als bij MarvanTom niets te vinden, ze komen niet eens op het erf.

Xyris.
Ik snap best dat je je niet zo snel meer zult hechten aan een paard.
Ik had dat met mijn verzorg paarden ook, wist dat ze nooit van mij zouden worden, maar heb ze met hart en ziel verzorgt.
De laaste.. heb ik mogen houden.. <3
Die ervoor... had ik graag gekocht, maar ik wist van begin af aan dat hij nooit maar dan ook nooit van eigenaar zou verwissellen.

Denk ook dat het nogal scheelt voor wie je rijdt, potentiele handelsstal achtige eigenaren wisselt het veel sneller.
Uiteraard zou ik ook mijn paarden kunnen verkopen, maar dat is zeker niet mijn intentie..
En als er nu 1 uitvliegt is Hepsie de eerste, dan Tobago... en dan pas Sjolvir... Of er moet iets heel bijzonders gebeuren,
ik zeg namelijk nooit nooit.

Margaretha, geld of tijd.. of combi inderdaad, voor mij was vroeger geld gewoon de reden, tijd heb ik altijd kunnen maken.
Ook ondanks bijbaantje en hele zware studie (had toen heel wijs met 2 andere meiden een verzorgpaard en hij had een keurige agenda,
waar we rekening hielden met examens etc. Planning is alles)
Geld gedeelte kan het hier niet aan liggen denk ik.
Ik vraag zelf geen geld, maar je moet wel voor ca 200 euro lid worden van de vereniging, om in bak te kunnen rijden.
Echter daar krijg je dus elke week een groepsles voor terug, gegeven door grand prix ruiter als je dat zou willen.

Sabine.. onze wei vandaag -O- Dat wordt niets meer....
Ga als het droger is wel al het draad oprollen en paaltjes binnen halen, me nu ietsje te vochtig.
Afbeelding

Nadat ik lekker met de 2 tegelijk had gewandeld en ze in de paddock hadden gestaan, mochten ze saampjes
in de uitloop van Sjol. Kan nu overdag nog, komt ander paard daar erbij en dan hek tussen de 2 containers.
Leuk he :+ ze hebben matchende regenpakjes!
Afbeelding

Afbeelding

MarvanTom

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-12 16:24

Citaat:
Wat waren/zijn jouw wensen en eisen lijstje dan??

Zie mijn advertentie op markt.
Hardstikke geschikt voor iemand die studeert of parttime werkt en wat uurtjes over heeft. Kost niks, alleen wat tijd.
Wil je wandelen? goed. Wil je rijden? ook goed. Wil je tutten? prima.
Je hoeft niet eens de stallen te doen, hoe makkelijk kan je het krijgen? Je moet wel een beetje een buitenmens zijn net als bij Sjol...

Ik had vroeger ook een verzorgpony waar ik niet op kon rijden ivm peesklap door de vorige verzorgster, maar verder mocht ik alles met hem.
Door weer en wind op m'n fietsie, kwam soms halfbevroren aan, hittegolf, maakte mij niet uit.
Ik was soms best wel jaloers op voorbij rijdende vriendinnetjes op hun verzorgpony's, maar bleef bij mijn verzorgpony.

Nu ben ik eigenaar van 2 , gun iemand zelfs meer dan ik zelf heb gehad in mijn verzorgtijd, maar niemand tot nu toe...

Wendy1978

Re: Please serve on a golden plate! Otherwise, no thank you.

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-12 16:55

Jeetje das idd balen zeg mar

Ik ben idd ook altijd verzorgster geweest en wil dit geluk nu ook delen met iemand...

Ik moest gaan kiezen
Wie ik voor Diego 'wilde' maand of 3 geleden
Toen mijn vaste verzorgster (die al heeeel lang bij ons was) wegens werk omstandigheden moest stoppen

MarvanTom

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-12 17:12

Wendy1978 schreef:
Jeetje das idd balen zeg mar

Ik ben idd ook altijd verzorgster geweest en wil dit geluk nu ook delen met iemand...

Ik moest gaan kiezen
Wie ik voor Diego 'wilde' maand of 3 geleden
Toen mijn vaste verzorgster (die al heeeel lang bij ons was) wegens werk omstandigheden moest stoppen

Assie toch? Die heeft onze Tom ook heel lang verzorgd, die is echt superlief en met recht een verzorg-ster! :j

Wendy1978

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-12 17:36

Jaaaa klopt idd mar :))

Nu doet mies hem (van Lipi) :D

Maar op die oproep kreeg ik hoop serieuze reacties :))

MarvanTom

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-12 17:47

Wendy1978 schreef:

Blijf jij alle leuke mensjes inpikken?
Mies heeft bij mij gestaan met haar pony's. _O-

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-12 17:49

Ik heb ook niet echt veel eisen, alleen straal van 10km en liefst (recreatief) western gezien dat gewoon het beste bij mij als persoon past :P

Maar jah... ik hoor zoveel gekke verhalen over verzorgsters die niet meer komen opdagen, zelf ook meegemaakt in de 2 jaar dat ik mijn nog huidige verzorgponies doe. Waren 2 meisjes die tegelijk met mij begonnen en die deden echt enkel de dingen die ze leuk vinden, dingen die NIET mochten en noem maar op. Mesten deden ze praktisch niet en als ze het deden raffelde ze het af. Die kwamen dus opeens ook gewoon niet meer opdagen...

Wendy1978

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-12 19:45

MarvanTom schreef:
Wendy1978 schreef:

Blijf jij alle leuke mensjes inpikken?
Mies heeft bij mij gestaan met haar pony's. _O-

Whahahahahahaha echt waar?

Tis een gave
Van die bonte
Die trekt allemaal leuke mensen aan joh :')

Wendy1978

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-12 19:46

Das echt aso lif :))
Gewoon niet meer langskomen of afraffelen

Sees

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-12 16:16

Ik realiseer me heel goed dat ik donders veel geluk heb met mijn twee bijrijdsters. Ik heb twee gouden meiden waarvan ik hoop dat ze nog héél lang blijven (ze mogen gewoon nooit meer weg :Y) ). Ze betalen een kleine bijdrage, zijn superzuinig op mijn jongens én spullen. Zijn verantwoordelijk, volwassen, hebben verstand van zaken, hebben ontzettend veel plezier in het bijrijden en alles er omheen, zijn niet vies van klusjes (al hoeven ze die niet te doen), willen zelf graag lessen, komen altijd én kunnen nog leuk rijden ook. En ik heb een haf en een GelderxNRPS kruising :o . Ze mogen dan ook wel (bijna) alles wat ze maar willen met mijn jongens. We hebben geen luxe stal maar wel de mooiste uirijmogelijkheden van het land en sowieso de gezelligste stalgenoten :D.

We hebben echt super contact met 'n 3-en. Mocht er ooit iets gebeuren, dan hoop ik dat mijn bijrijders mijn paarden een goed huis kunnen/willen bieden. Zij zijn 1e keus (en de oude eigenaresse van mijn haf).

Bang dat ik een van mijn jongens ooit verkoop hoeven ze iig niet te zijn, nooit!

Er lopen bij ons op stal ook twee jonge meiden rond aan wie ik met alle vertrouwen van de wereld mijn jongens uit handen zou geven. Zo jong maar toch al zó verantwoordelijk en trouw. Helemaal top!!

Eunomia

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-12 17:00

Ik ben zelf een zoekende verzorger. :)
Dus kijk veel op de boktmarkt & marktplaats en het valt mij ook wel op.
Zelf ben ik totaal niet zo iemand, ik zou al blij zijn met een Shetje waar ik lekker mee kan wandelen, vrijheidsdressuur, tutten etc.
Ik kan niet erg ver reizen in verband met school maar zou dit dolgraag doen maar het kan niet.
Ik vind rijden leuk ja, maar ik zit op les op de manege daar kan ik rijden dus het is geen must in mijn 'gezocht' lijstje.

antje_vip

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-12 17:05

Mooi geschreven TS en ben het helemaal met je eens.

Wieldop

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-12 17:05

Xyris schreef:
Hallo,

hier een verzorgster :j .
Erg interessant om de reacties te lezen, vooral de reactie van Cassidy.

Ik ben het volkomen eens met de paardeneigenaren. Ik verzorg nu sinds mijn 14e verzorgpaarden, allemaal stuk voor stuk leuke beesten, elk op hun eigen manier. Ik heb al vroeg geleerd wat paardenhouden inhoudt, op mijn 15e om precies te zijn, omdat de eigenaresse van de verzorgpaarden die ik toen had (lees, 14 paarden als statussymbool) haar paarden volledig verwaarloosde. Als ik niet kwam voor 2 dagen stonden ze in een halve meter stront met hun kont de lucht in in hun stands (1,5x2m).
Nu ben ik 27, en heb door de jaren heen heel veel verzorgpaarden gehad en ook heel veel andere verzorgsters mee gemaakt. En inderdaad, niet allemaal hoor, maar een hoop met hoge verwachtingen en die dan ook snel weer vertrokken en anderen die hun poot gewoon echt niet uitstaken om te voeren, te mesten of paarden buiten te zetten/binnen te halen. Erg zonde! Want die maken het natuurlijk nergens...

En dan de andere kant... Als ik zo even tel heb ik een stuk of 50 verzorgpaarden gehad. Daarvan kan ik er van 2 of 3 zeggen dat ik totaal geen klik had met het paard en er dus mee ben gestopt. Bij die persoon met 14 paarden was er een grote roulatie, in totaal hebben daar zo'n 25 verschillende paarden gestaan. Zodra ze doorgereden waren, of de hyper pieken eruit waren gereden en ze wat rustiger waren geworden door broodnodige beweging werden ze verkocht. Of stond er ineens iemand aan het hek te kijken hoe ik mijn favoriete verzorgpaard reed... De volgende dag was ze verkocht.

Dit heb ik een keer of 15 meegemaakt bij verschillende eigenaren. Bij ééntje was ik mede-eigenaresse geworden van mijn verzorgpaard. 5 Maanden zo door gegaan toen de huidige eigenaresse ermee stopte en mij de keuze liet: Paard verkopen of zelf overkopen... Tsja... Ik ben niet voor niets mede-eigenaar natuurlijk... Zou daar nooit voor kiezen als ik het geld voor een eigen paard had.

Dan het dubieuze onderwerp: Paard inrijden. Halsbrekende toeren als 2-jarige, levensgevaarlijk paard, viel eigenaresse aan, geen respect... Eigenaresse als de dood voor het paard, ik heb het paard voor haar onder de duim gekregen. Enige voorwaarde die ik had gesteld (lees, zelf een oproep geplaatst op marktplaats) was de mogelijkheid om buiten te rijden. Was mee ingestemd, geen probleem. Totdat ik de eerste keer op het paardje mocht rijden. De instructrice die het paard had ingereden merkte op tegen de eigenaresse dat ik zo goed communiceerde met het paard.... Tsja, dat kon de eigenaresse niet zo goed hebben... Dus een paar weekjes later was het einde verhaal.

En zo kan ik nog wel even doorgaan. Ik ben door de jaren heen enorm genaaid, ik heb vandaag de dag enorme moeite om me te binden aan een paard.

Gelukkig sinds een jaar heb ik een geweldig verzorgpaard die ook echt precies bij mij past qua karakter. Ik mag alles met haar doen en word volledig vrij gelaten, ik hoef niks te betalen en met de eigenaresse kan ik het heel goed vinden. Ik ben via via bij hun terecht gekomen dus ze hadden al goede referenties van mij, dat is mijn geluk. Maar zelfs nu heb ik nog moeite om me te binden aan dit paard, ondanks het feit dat ik er van overtuigd ben dat dit paard nooit verkocht zal worden en ik er hier nooit uit gegooid zal worden. Ik werk er wel aan, maar het juiste knopje vinden blijkt moeilijk, ik kan me gewoon nauwelijks open stellen... Maar dit zal wel een proces zijn van een paar jaartjes.
Maar ik kan god zij dank eindelijk wel zeggen dat ik me volledig op mijn plaats voel.

Ik hoef niks te betalen voor dit paard en met uitzondering van 1 avond per week voeren en mesten hoef ik ook verder niks te doen. Maar persoonlijk vind ik wel dat, als je een paard van een ander verzorgt, betaald of niet, maar ZEKER als je er niet voor hoeft te betalen, dat je ook echt mee helpt in de dagelijkse bezigheden. In mijn geval staan er 4 paarden van 3 eigenaressen op het terrein. 3 van de paarden zijn van dezelfde eigenaresse als mijn verzorgpaardje, en omdat het hun terrein is is er voornamelijk in het voorjaar en het najaar een hoop werk te leveren. Hier help ik dan ook bij mee. Zo neem ik ook af en toe diensten van anderen over, controleer het weiland altijd als ik er ben, het water, doe een voering tussen de middag als ik er toch ben, veeg zo nu en dan aan, zorg voor de kippen en de katten en koop met regelmaat wat voor de paarden (uitrusting/voedingssuplementen etc) en ik vind dat normaal. Persoonlijk vind ik dit een goede balans en vind de eisen die de jeugd van tegenwoordig stellen ook meer dan belachelijk....
Maaaarrrr..... Dat is ook iets wat ik terug zie bij de stagelopers van zo rond de 14 tot 18 jaar in mijn werk (horeca)..... Ze gaan er allemaal van uit dat een beetje staren naar een tafel vol met rotzooi genoeg is en dat ze gerust kunnen zegen dat het k*twerk is en ze liever thuis zitten te niksen. Iets van deze tijd denk ik.... Zo verwend en gepamperd als ik weet niet wat.
Geldt uiteraard niet voor elke tiener, maar wel voor een goeie 70%....

Ik herken me heel erg in jouw verhaal. Jaren maar dan ook jarenlang hetzelfde paard verzorgd, maar als een voetveeg behandeld. Als ik kwam moest ik alles omtrent de verzorging van 3 paarden doen en mocht ik met 1 paard aan de slag. Dat laatste hield in bezig zijn met het paard (tutten, poetsen, etc.). Als ik m'n verhaal vertelde in m'n omgeving kreeg ik alleen maar reacties als 'Slaaf, Wat kreeg je ervoor betaald?, enz. Nadat ze me het laatste jaar eruit aan het werken waren, heb ik de eer aan mezelf gehouden en ben gestopt. Een half uur nadat ik gestopt was, had ze al de andere verzorgster gebeld of ze nog iemand anders wist. Volgende dag kreeg ik nog een mail met de mededeling dat ik de lusten wilde en niet de lasten en dat ik niet om het paard gaf.

Ik heb toen ook gezegd dat ik nooit meer iets wilde tot ik een leuke advertentie voorbij zag komen. Ik heb het heel erg naar mijn zin bij m'n nieuwe plekje en met m'n nieuwe paard, maar me helemaal openstellen?? Ik weet niet of ik dat ooit nog ga doen...

En als ik ook eigenaren zie met een lange en uitgebreide wensenlijstje krijg ik ook de kriebels...

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-10-12 22:56

Weet dat waar ik mijn fjord vandaan heb als verzorg fjord, voor ze van mij werd.
Ze ook hele trouwe verzorgsters hadden, 1 van de anderen heeft ook jaren 1 van de fjorden nog gehad,
nadat de eigenaar was gestopt, maar deze is uiteindelijk ook verkocht omdat zij ook geen tijd meer had.
Maar daar hadden ze altijd leuke meiden, die ook echt jaren, jaren en jaren beven.

Moesten er later altijd hard om lachen, dan hadden we het nog over de "pony verorgstertjes",
terwijl we samen met hun dan weekeind weg waren met de paarden en die meiden ondertussen ook al 26 waren.
Die waren echt trouw!

Tessaaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-12 11:29

Jammer dat ik dit nu pas lees, ik zie namelijk juist de omgekeerde situatie als verzorgster. Soms ga ik voor de fun marktplaats eens af en kom ik paarden tegen die absoluut niets kunnen maar waar je vervolgens wel de hoofdprijs voor mag gaan betalen. De helft van het stalgeld vind ik als verzorgster imo wat te veel van het goede. Ik zie hier in de omgeving, randstad, geen enkel paard waar je 'gratis' op zou mogen rijden. Vrijwel iedereen vraagt een bijdrage, plus daarnaast natuurlijk de gebruikelijke klusjes.

Zelf ben ik het type verzorgster vergroeit aan de heup geloof ik. Al 7 jaar ofzo hetzelfde paard, betaal een gedeelte mee, doe alle nare klusjes, staat wel op 5 min van mijn huis, voorheen 40 min, maar geloof niet dat ik er ooit nog mee zou stoppen haha tenzij omstandigheden.

Overigens vind ik jouw 200 euro waar je ook les voor terugkrijgt zeker niet teveel geld. Tzal aan de mentaliteit tegenwoordig liggen.

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-10-12 14:46

En het is 200 per jaar he, dus niet per maand...
Dus lijkt me dan helemaal niet veel, ga je echt op manege niet wekelijks voor kunnen rijden.

Wel lekker dat jij op maar 5 minuten van je verzorgpaard staat.

Eunomia

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-12 14:52

Ik ben vandaag toevallig ergens op een stal gaan kijken.
Zou puur alleen voor de verzorging zijn en af en toe een ritje.
Nu is mij gelijk aangeboden 1 van de 3 paarden op dinsdag/donderdag te rijden omdat er dan toch niets mee gedaan wordt.
Dus ja, er zijn wel verzorgers die het rijden niet op de eerste plaats zetten. :))

dancer_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-12 14:09

ik snap je frustratie, en door sommige verzorgsters heb je als jong meisje ook geen kans meer om ook een leuk verzorgpaard te krijgen, en om ook van je verzorgpaard te leren, zoals veel eigenaren zijn begonnen. Ik heb een leasepaard gehad, is toen verkocht en daarna begon de ellende, ik heb lang gezocht, echt lang, en mijn eisenlijstje was niks, bijdrage zou eventueel gaan, klusjes geen probleem, rijden hoefde ook totaal niet, als ik maar gewoon met plezier mijn hobby kon uitoefenen en kon leren hoe je verantwoordelijkheid kunt dragen. Ik heb echt bijna een jaar gezocht; langs gegaan, advertenties, maar het werd hem gewoon allemaal niet. Iedereen zocht een 16/18+ verzorgster, of 100 euro per maand bijdrage; wat ik gewoon niet had. Nu heb ik een verzorg shetlander; ik rijd niet, maar hoefde ook geen klusjes te doen, wat ik overigens wel doe, dat vind ik er nu eenmaal bijhoren. Een bijdrage betaal ik niet, omdat de eigenaresse blij is dat ze eindelijk iemand heeft gevonden die er wel echt voor de volle 100% voor gaat. We gaan soms gezellig wandelen, en ook hebben we samen een fotoshoot gedaan met de paarden. Het is gewoon onwijs leuk dat we er allebei van profiteren; ik leer wat en heb plezier en zij weet dat dr pony in goede handen is als zij geen tijd heeft. Jammer dat ik nooit eerder die kans heb gehad toen, maar hier ga ik voorlopig ook zeker niet weg.

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-12 14:13

de toekomstige eigenaar van mijn toekomstige bijrijdpaard hoeft nooit meer zonder mooie foto's te zitten :') dat is mijn betaling :))

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-12 14:16

Offtopic, dancer ik heb even in je profiel gespiekt, wat een knappe shet! <3 Kan me voorstellen dat je hem graag hebt!

Overigens zou ik geen klusjes doen als het normaal wordt gedaan op pensionstalling denk ik. Als eigenaar zou ik het heel naar vinden om te horen dat mijn verzorgster allemaal klusjes doet waar ik de stalling voor betaal om dat te doen := mesten enzo. Dan geef ik dat geld liever aan die verzorgster!

dancer_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-12 14:18

Magrathea schreef:
Offtopic, dancer ik heb even in je profiel gespiekt, wat een knappe shet! <3 Kan me voorstellen dat je hem graag hebt!

Overigens zou ik geen klusjes doen als het normaal wordt gedaan op pensionstalling denk ik. Als eigenaar zou ik het heel naar vinden om te horen dat mijn verzorgster allemaal klusjes doet waar ik de stalling voor betaal om dat te doen := mesten enzo. Dan geef ik dat geld liever aan die verzorgster!

Dankje, ik ben ook hartstikke gek op m :+:

Wendy1978

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-12 14:22

ik sta op een kleine stal
maar daar wordt zowel van de eigenaar als van de verzorgsters wel verwacht dingen op te pakken/mee te nemen

Ik heb dit ook wel vermeld voor ze begon met verzorgen van mijn pony :j

Charlottje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-12 14:27

Vind het wel enigszins denigrerend over komen tegenover verzorgers waar het wel goed mee werkt. Kan begrijpen dat je baalt, maar dat kunnen sommige verzorgers evengoed ;)

Zo heb ik zelf altijd met veel plezier (van beide kanten) paarden & pony's verzorgd. Dit is overigens altijd gratis geweest, de paarden mocht ik als eigen beschouwen en 7 dagen per week. Dat was voor mij echt een geweldige ervaring, kan de eigenaren niet genoeg bedanken! Helaas door verhuizing moeten stoppen.

Ik heb weleens in mijn omgeving gekeken maar het is mij echt te duur... Voor 2 dagen per week (waarvan het nog maar de vraag is of je mag rijden) wordt er €100 of zelfs de helft van alle kosten voor gevraagd + dat er nog eens geëist wordt dat er iedere week gelest wordt. De goedkoopste optie gaat dan al richting €200 (uitgaande van €25 per les) Er is een reden waarom ik geen eigen paard heb ;)

fjordjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-12 14:40

MarvanTom schreef:
Citaat:
Wat waren/zijn jouw wensen en eisen lijstje dan??

Zie mijn advertentie op markt.
Hardstikke geschikt voor iemand die studeert of parttime werkt en wat uurtjes over heeft. Kost niks, alleen wat tijd.
Wil je wandelen? goed. Wil je rijden? ook goed. Wil je tutten? prima.
Je hoeft niet eens de stallen te doen, hoe makkelijk kan je het krijgen? Je moet wel een beetje een buitenmens zijn net als bij Sjol...

Ik had vroeger ook een verzorgpony waar ik niet op kon rijden ivm peesklap door de vorige verzorgster, maar verder mocht ik alles met hem.
Door weer en wind op m'n fietsie, kwam soms halfbevroren aan, hittegolf, maakte mij niet uit.
Ik was soms best wel jaloers op voorbij rijdende vriendinnetjes op hun verzorgpony's, maar bleef bij mijn verzorgpony.
Nu ben ik eigenaar van 2 , gun iemand zelfs meer dan ik zelf heb gehad in mijn verzorgtijd, maar niemand tot nu toe...

Jeetje, dit komt me bekend voor. Ik zoek ook iemand voor mijn paardje en ze hoeven niet uit te mesten en ze mogen er bijna alles mee doen en nog vind je niemand! En dan is er hier nog een binnenbak aanwezig..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-12 18:47

lifaya schreef:
de toekomstige eigenaar van mijn toekomstige bijrijdpaard hoeft nooit meer zonder mooie foto's te zitten :') dat is mijn betaling :))

En daarom alleen al zou je naar hier mogen komen :Y) :)) :')