Tegenwoordig alle verzorgpaarden niet meer gratis?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-12 16:15

vind ik ook :j

Ik ben daar altijd heel erg duidelijk over. Je verzorgt, je rijdt een x aantal dagen in de week. Op die dagen neem je ook de zorg op je (binnen/buiten zetten, mesten) en eens in de zoveel tijd haal je ook een keer een lap over het tuig.

Jij blij, ik blij :j

trysteffy

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-12 16:18

Ik heb verzorg paardjes van 2 vershildende mensen en hoef niks betalen ik mag alles met ze doen mag ze beschrouwen als eigenpaard

UrbanL

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-12 16:20

eenitraM schreef:
Dingen kunnen idd veranderen.

Maar iemand anders financieel er met de kop bijtrekken omdat jezelf het hoofd niet boven water kan houden maar je ooooooooooh zoooooooo verknocht aan het dier bent vind ik geen goede keuze. Dan staat ie maar 3 maanden op marktplaats. Weg is weg. Uiteindelijk is heb je geen financiele last meer.

Waaronder nu bij mij tijdelijk of misschien langer ligt eraan.

tja is toch 3 maand (als je geluk hebt)en vele kijkers verder met alle ellende op MP. Paard moet wel in beweging gehouden worden dus stalling betalen enz... dus als nog veel geld kwijt. Dan als nog een ruiter erbij dus (goede zijn al schaars hier). Paard wordt hier ook niet happy van (de mijne in iedergeval niet). Kan je zeggen dit is makkelijker veeeel makkelijker.

Ene je wil niet weten hoeveel troep hier op MP staat wat beschrikbaar is als bij bijrijdpaard en sportpaard. Veel is oud versleten, niet geschrikt enz.. In deze omgeving niet misschien wel buiten de randstad?.

Wel mooi dat hier niemand zou willen bijbetalen en toch zijn er bergen met mensen die het doen en er maar zelden mensen problemen mee hebben?. Van de 10 reacties had niemand er problemen mee alleen vond hun ervaring niet of veel minder.

loempia93

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-12 16:21

Een vriendin van mij heeft jaren een verzorgpaard gehad en plots moest ze voor vanalles gaan betalen!
Ik vind het echt niet kunnen. De meeeste mensen nemen een verzorger omdat ze zelf geen tijd o.i.d. hebben. Dan ga je daar toch geen geld voor vragen?
Ik vraag nooit geld van mijn verzorgertjes.

Daphne__

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-12 16:24

Ik vind dat het verschilt of het logisch is om geld te vragen... Genoeg ''verzorgers'' die wel willen rijden, maar geen zak op stal doen aan verzorging. Tja, op een manege betaal je om alleen te kunnen rijden, waarom moet iemand met een eigen paard zijn paard dan maar voor niks laten rijden?
In zo'n geval is 50 in de maand niks... Je hebt één vast paard, kunt rijden op een ''eigen'' paard, zonder dure kosten als het dier ziek word oid.

Als de verzorger naast het rijden óók verzorging doet, dus stallen uitmesten etc, dan vind ik geld vragen onnodig :)

UrbanL

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-12 16:25

NoeskaMoos schreef:
@Booooo (zijn dat genoeg o's haha)

Wat vervelend dat iedereen veel geld vraagt! Een kleine bijdrage snap ik helemaal (en is al uitvoerig besproken hiervoor), maar er is inderdaad ook zoiets als te veel.
Toch raar, ik had altijd het idee dat het in Brabant allemaal wat minder om geld draaide, ik heb om mij heen nog nooit gehoord van geld voor verzorgpaarden (omgeving Roosendaal).
Sinds ik rond Utrecht zit, reizen de prijzen de pan uit. Heeft ook te maken met hoge stallingskosten hier, verwacht ik zo.
Dat er dan in jouw omgeving wel weer geld wordt gevraagd is erg jammer.

Rucphen is zeker te ver voor je? Daar kan ik wel voor je rondvragen (via-via werkt altijd erg goed in de paardenwereld haha)

Wat is veel geld?. Ik vind bv 100 euro voor 3 dagn in de week per maand niet veel geld?. met alles wat je erbij krijgt dit is echt NIET de helft van de stalling. Voor iemand die een normale baan heeft geen student is en leuk verdient is dat echt niet veel geld. Ik wil ook geen studenten of iets maar mensen die werken en ervaring met eigen paard hebben.

Prijzen reizen idd hier de pan uit er is bijna gaan stal meer van onder de 175 euro met een goede bak. 175 euro is met bak voor de resr afwachten wat het doet in de winter.

Denk ook dat het anders is als ik idd andere omgeving woonde en ze aan huis had staan. ben nu verplicht in pension te gaan.

Gini

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-12 16:27

Vroeger zocht ik naar een verzorgpaard om te leren wat er allemaal bij een eigen paard hebben komt kijken. Nu mag je ocharm alleen maar rijden en dan moet je nog betalen ook.
Laatst bijgewerkt door Gini op 01-10-12 16:27, in het totaal 1 keer bewerkt

Tinka

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-12 16:27

Als ik geen eigen paarden had zou ik best bereid zijn bv 75 euro per maand te betalen voor een leuk bijrijdpaard. Dat is veelal goedkoper dan een manegepaard en je hebt veel meer vrijheid.
Ik vraag dus geen bijdrage, heb het ook niet nodig, kan mijn paarden wel betalen. Maar dan nog vind ik geen geschikte bijrijder. Ook niet als ze wel moeten betalen trouwens. Vandaar dat ik het dus maar op gegeven heb. Ik kan de komende 6 maanden niet rijden, dus dat word dan 6 weken vakantie op de wei voor mijn paard.

petra1970181

Re: Tegenwoordig alle verzorgpaarden niet meer gratis?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-12 16:32

heb n paard en n bijrijder ze betaald niet dat wil ik niet maar ze geeft me kid les dus prima deal
als ik n paard zou hebben waar ik bv bij moest voeren mesten en de dame zou dat willen doen dan betaald ze ook niks maar komen ze echt alleen om te rijden( zou ik niet willen) maar als het echt zou moeten zou ik wel wat geld vraagen niet veel ik zou zelf ook wel 75 ca over hebben voor n verzorg paard als ik geen eigen paard zou hebben

Sees

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-12 16:36

Ik snap nooit zo goed waarom mensen niet willen betalen voor een bijrijdpaard :o ? Waarom ga je dan niet gewoon op een manege rijden? Dat je daar voor het vrijrijden moet betalen vinden mensen heel normaal maar om voor een eigen paard te betalen is ineens raar :? ? Je kunt ook gewoon zelf een paard kopen. Waarom doen mensen dat dan niet gewoon?

Als de eigenaar niets vraagt en de bijrijder vindt dat oké -> prima
Als de eigenaar een bijdrage vraagt en de bijrijder vindt dat oké -> ook prima toch

Mijn bijrijders betalen IMO een schijntje voor wat ze allemaal mogen met mijn paarden. En ze hoeven niets te doen. Niet binnenzetten, niet buitenzetten, niet uitmesten, niets...

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-12 16:38

Waarom toch weer dat vergelijk met een manege? Dat is een bedrijf! :+ dus commerciële instelling, het is echt geen non-profit sector.
Dat slaat kant nog wal met een eigen paard.

petra1970181

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-12 16:38

Gini schreef:
Vroeger zocht ik naar een verzorgpaard om te leren wat er allemaal bij een eigen paard hebben komt kijken. Nu mag je ocharm alleen maar rijden en dan moet je nog betalen ook.

ik zocht n verzorg pony/paard en nee er hoefde niet op gereden te worden
mn dochter is 8 en wilde heel graag op pony rijles tja is de manege er mee gestopt dus op zoek naar verzorg pony/paard niet te vinden ik wilde dat me kind kon zien dat er veel meer bij komt kijken dan rijden dus mesten poetsen voeren ect ect ect via markplaats wel berichtjes dat we voor 7.50 per uur ! wel n pony mochten borstelen nah dat dacht ik dus niet
we hebben nu n pracht paard geadopteerd waar mee ze kan rijden(ik ook) en ze dus nu leerd dat er veel meer bij komt kijken en ze klaagt niet ze vind zelf mesten leuk :D paard blij wij blij
ze vind het *verzorgen* soms leuker dan het rijden zelf

eenitraM

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-12 16:39

Sees schreef:
Ik snap nooit zo goed waarom mensen niet willen betalen voor een bijrijdpaard :o ? Waarom ga je dan niet gewoon op een manege rijden? Dat je daar voor het vrijrijden moet betalen vinden mensen heel normaal maar om voor een eigen paard te betalen is ineens raar :? ? Je kunt ook gewoon zelf een paard kopen. Waarom doen mensen dat dan niet gewoon?

Als de eigenaar niets vraagt en de bijrijder vindt dat oké -> prima
Als de eigenaar een bijdrage vraagt en de bijrijder vindt dat oké -> ook prima toch

Mijn bijrijders betalen IMO een schijntje voor wat ze allemaal mogen met mijn paarden. En ze hoeven niets te doen. Niet binnenzetten, niet buitenzetten, niet uitmesten, niets...

Waarom heb je een paard als je een bijrijder nodig hebt? :')

vuurneon schreef:
Waarom toch weer dat vergelijk met een manege? Dat is een bedrijf! :+ dus commerciële instelling, het is echt geen non-profit sector.
Dat slaat kant nog wal met een eigen paard.

:j

Gini

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-12 16:42

Ja, daarmee. Daarom snap ik ook nooit het geweeklaag van eigenaars dat ze geen bijrijders meer vinden die klusjes willen doen. Vicieuze cirkel. Ik ga idd ook geen stallen mesten en tuig poetsen als ik 50 euro moet betalen, dan zwaai ik doeg met het handje.
Dus: paard als verzorgpaard aanbieden: verzorging en onderhoud zijn de hoofdzaak, rijden bijkomstig en dat gratis en alle situaties zijn terug rechtgetrokken.

Sees

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-12 16:42

Vuurneon, dat jij iets kul vindt, wil nog niet zeggen dat het ook zo is ;). Genoeg mensen denken er, blijkbaar, net zo over als ik. Niet meer dan normaal dat je een bedrag neertelt voor het gebruiken van andermans spullen. Ik draag ook risico en heb afschrijving op mijn spullen.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-12 16:44

Sees schreef:
Vuurneon, dat jij iets kul vindt, wil nog niet zeggen dat het ook zo is ;). Genoeg mensen denken er, blijkbaar, net zo over als ik. Niet meer dan normaal dat je een bedrag neertelt voor het gebruiken van andermans spullen. Ik draag ook risico en heb afschrijving op mijn spullen.

Ik zeg alleen dat ik een manege geen vergelijk vind met het onderhouden van een eigen paard. Niets meer niets minder ;)

Sees

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-12 16:45

EenitraM tja waarom? Nodig is het niet. Zowel financieel niet als qua tijd niet. Soms gaan dingen zo, komen er mensen langs op stal, heb je kennissen die willen rijden etc.

Gini

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-12 16:47

Sees schreef:
Niet meer dan normaal dat je een bedrag neertelt voor het gebruiken van andermans spullen. Ik draag ook risico en heb afschrijving op mijn spullen.

Daar hebben paardeneigenaars idd een handje van om dit normaal te vinden, maar dat is het echt niet. Als ik voor iemands hond moet zorgen wegens vakantie, gebruik ik ook de leiband van de eigenaar, de eetbak en waterbak van de eigenaar, ik speel ook met de hondenspeeltjes die de eigenaar gekocht heeft. Als ik ga oppassen op een baby gebruik ik ook de wieg en wandelwagen van de ouders, ik geef de papfles die de ouders gekocht hebben, ik doe de pamper aan die de ouders gehaald hebben, etc. Als ik boodschappen ga doen voor mijn oude buurvrouw, gebruik ik het geld en de draagtas van de buurvrouw.
Toch word ik in bovenstaande situaties zelf betaald. Alleen in de paardenwereld moet deze helpende hand zelf betalen om uberhaupt te mogen helpen. 8)7

Sees

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-12 16:47

Vuurneon, precies, jij vindt dat geen vergelijk, da's prima maar dat wil niet zeggen dat andere mensen diezelfde mening toebedeeld moeten zijn ;).

Als iemand 'onbekends jouw' auto wil lenen, in jouw vakantiehuis wil verblijven, of wil dat jij zijn/haar hond uit laat, doe je dat dan gratis ;)?

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-12 16:48

En als je geen geld hebt om je paard te onderhouden, of een bijdrage is meer dan welkom, en er biedt zich een bijrijdster aan die wil meebetalen? Waarom dan niet? Dan hoef je je paard niet weg te doen. Ik raak mijn paard ook aan de straatstenen niet meer kwijt trouwens :')

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-12 16:49

Sees schreef:
Vuurneon, precies, jij vindt dat geen vergelijk, da's prima maar dat wil niet zeggen dat andere mensen diezelfde mening toebedeeld moeten zijn ;).

?

Joh, rustig maar; het is mijn mening. Waar zie je dat ik voor iedereen spreek en het aanneem als waarheid? :')

Sees

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-12 16:50

Gini en als je iets kapot maakt, vergoed je dat dan ook? Als de hond een dure operatie moet ondergaan omdat jij een stuk plastic hebt laten liggen, betaal jij die operatie dan?

Ik snap het probleem niet :o.
Waarom kopen de mensen die niet willen betalen voor een bijrijdpaard geen eigen paard dan? Of zoek gewoon verder tot je wel iemand vindt waar je gratis voor mag rijden. Als de bijrijders willen betalen, waar valt iedereen dan over vraag ik me af? Het zijn mijn paarden dus mag ik nog er voor wat ik wil :D en als niemand het bedrag wil betalen wat ik er voor vraag, dan is dat ook hun goed recht uiteraard.
Laatst bijgewerkt door Sees op 01-10-12 16:53, in het totaal 2 keer bewerkt

vuurneon

Re: Tegenwoordig alle verzorgpaarden niet meer gratis?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-12 16:51

Ik heb er geen probleem mee dat iemand geld vraagt; dat het ik ook nooit gezegd.

Ik zeg alleen dat ik het zelf niet zou doen, maar ook nooit zou willen betalen.

Sees

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-12 16:52

vuurneon schreef:
Sees schreef:

?

Joh, rustig maar; het is mijn mening. Waar zie je dat ik voor iedereen spreek en het aanneem als waarheid? :')

Je 1e reactie was nogal heftig. Ik was even bang dat ik op een stel hele lange tenen was getrapt :') . Even goede vrienden hoor.

Astaloca

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-12 16:53

Sees schreef:

Als iemand 'onbekends jouw' auto wil lenen, in jouw vakantiehuis wil verblijven, of wil dat jij zijn/haar hond uit laat, doe je dat dan gratis ;)?

En als iemand het leuk vind om met kinderen om te gaan en jij wilt een avond weg zijn om te gaan sporten moet zij dan ook geld betalen? Lijkt me niet.