Ook zo moeilijk om een bijrijder te vinden, deel 3.

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: Ook zo moeilijk om een bijrijder te vinden, deel 3.

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-12 12:29

Leuk! :D Veel plezier ermee ;)

larissa488

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-12 14:17

Dankjewel! :D
Hoe gaat het trouwens met jou zoektocht? :)

Ilona

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-12 22:57

Hier een verzorger die al meer dan 4 jaar van een paardje genieten.. <3

Ilona

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-12 23:02

[***] schreef:
Tja, vooroordelen misschien, maar ik zou bij een 19-jarige manègepony niet hetzelfde verwachten als een 19-jarige privépony, uitzonderingen daargelaten natuurlijk. En verder zou ik dus niet verwachten dat ik op een 19-jarige ex-manègepony op pensioen volop zou mogen rijden, die pony is niet voor niks ex-manègepony denk ik dan ... Maar dat zal een verschil in aanvoelen zijn ;) Verder staat er ook gewoon in dat er niet echt op gereden kan worden (af en toe een stapwandeling daargelaten).

En misschien waarom het er ook bijstaat .. niet dat ze denken dat ik die probleempony gemaakt heb ofzo, gewoon dat ze weten dat hij nog een heel leven voor mij gehad heeft ... ;)

Moet hier even op reageren, bij ons op stal staat er een ex manege pony, 32 jaar, en word nog steeds stap ritjes mee gemaakt. Vind dit wel erg bevooroordeeld(?).

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-12 23:47

Ik snap je reactie niet .... Niet elke pony is hetzelfde en doorgaans gaan pony's niet weg van een manège omdat ze nog zo geweldig goed zijn en nog zoveel kunnen lopen (ook weer uitzonderingen daargelaten). Dat je met een 32-jarige pony nog stapritjes maakt is geweldig, kan met die van mij ook nog gewoon, maar je kan er niet elke dag dressuurmatig mee rijden of mee springen, that's it.

Ilona

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-12 23:54

Ik las het een beetje, dat je vond dat elke pony van de manege niks meer kan nadat die weg is daar. Volgens mij heb ik je berichten niet helemaal goed opgevat. Ik hoop dat je er een leuk iemand voor kan vinden! :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-12 00:01

Neen hoor, dat bedoelde ik helemaal niet. Alhoewel ik toch wel vind dat er doorgaans (dus niet altijd) een verschil in zit tussen manègepony's van een bepaalde leeftijd & privé-pony's van die leeftijd. Maar dat ligt natuurlijk aan de pony's zelf en aan de omstandigheden en wat er allemaal mee gedaan is geweest enzo. Maar in dit geval heef de pony heel veel manège-uren gedraaid en tja, er zitten dingetjes niet goed bij hem zeg maar. Er zijn bv. manèges waar elk paard een passend zadel krijgt, is hier niet zo, er wordt wel ongeveer gekeken maar het ligt al snel goed. Verder komen ze heel weinig op de weide (soms krijgen ze eens een maand vrij ofzo, dan mogen ze naar een weide, maar dat is meestal voor de pony's die echt op zijn, of omwille van hun karakter even een break nodig hebben). Dus deze pony heeft jaren & jaren & jaren rondjes gedraaid en weinig anders gezien dan de binnenkant van de piste (gingen wel het bos in de zomer, maar enkel in groep en vaak een vaste ronde). Dat samen met z'n karakter en dingen die blijkbaar in het verleden toch gebeurd zijn maakt dat ik het geen doorsnee pony vindt, en dat mensen die hem willen verzorgen zich daar wel van bewust moeten zijn .. Met ex-manègepony bedoel ik verder gewoon dat hij nog een leven gehad heeft voor dat hij bij mij kwam, een manègeleven, dus dat dingen die hij doet (of niet doet) niet altijd aan mij of mijn opvoeding hoeven te liggen ofzo. Allé ja, ik vind het moeilijk om uit te leggen wat ik bedoel, maar ik bedoel er dus niks verkeerds mee, ik heb een grote bewondering voor manègepony's ;)

Ilona

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-12 00:10

Oke, dan had ik het gewoon te snel gelezen! Ik denk dat ik het 'geluk' heb dat ik maar 1 manege ken, en dat gelijk ook wel een goede is geweest. Pony's werden altijd netjes behandeld. Lees soms met verbazing hoe het gaat op andere maneges.. Maar jij had toch al 2 meisjes, die zijn blijkbaar weer gestopt?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-12 00:15

Neen, die heb ik beetje laten stoppen :o
Dat ging echt niet, eentje ging met zowel [***] als [***] niet, de andere kon best met [***] overweg maar [***] is toch wel echt mijn pony en ik ben er toen zelf weer op beginnen rijden en had haar toen voorgesteld om met [***] bezig te zijn en dat vond ze geweldig leuk, maar [***] niet zo. De 2e keer kreeg ze hem al niet uit de weide (echt losrukken en toestanden) en dat heb ik hem nog nooit zien doen, dus het klikte niet zo tussen hen. En ik merkte toch dat ze enkel maar wilde rijden, rijden, rijden, en dat gaat gewoon niet. Waren verder beide lieve meisjes, maar ik moet toch echt een persoon hebben die weet wat het is om een band op te bouwen met een pony, die daar de tijd & geduld voor heeft (en ook wat kennis van en eventueel ervaring met angstige paarden). Want je moet het meerdere maanden tijd geven voordat je echt merkt dat hij met je wil meewerken, hij kijkt heel erg de kat uit de boom zeg maar, heeft al heel veel verschillende mensen gezien in z'n leven dus het hoeft niet zo nodig meer voor hem ... dat idee heb ik toch ... Ik heb er nu pas sinds een maand of 2 echt een band mee, en hij verbaast me keer op keer weer op een positieve manier, maar heb hem wel al van december dus het heeft (begrijpelijk) wel even geduurd.

Heb trouwens mijn advertentie aangepast, wat dingetjse weggedaan (oa het ex-manègepony :P ) en erbij gezet waarom ik een verzorgster zoek. Misschien helpt het wel :)

Ilona

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-12 00:48

Jammer dat het niet helemaal ging zoals gehoopt. Ik weet niet hoe oud ze waren, zullen vast jonge meisjes zijn geweest? Ik weet nog wel dat toen ik begon als 13/14 jarig meisje ook elke dag wilde rijden, terwijl ik nu net zo graag een dagje knuffel etc. Ik hoop echt dat er leuke mensen op je pad komen, je topic's komen altijd heel vriendelijk over! :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-12 03:28

12 & 13 :j Vandaar ook nu het verzoek voor liefst 18+.
Ik weet wel dat er ook goede 13-jarigen zijn (alhoewel deze niet slecht waren, maar je begrijpt wel wat ik bedoel ;) ) maar ik heb toch het idee dat een wat ouder persoon beter in kan zien hoe het in elkaar zit. Als ik mezelf vergelijk op die verschillende leeftijden is dat al zo, en ik heb dat vaker gehoord dus iets zal er wel van kloppen. En dank je wel voor het compliment :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-12 19:01

Ik twijfel wat ik moet doen ...

Citaat:
Ik ben ....., ik ben 14j, ik heb 5j rijervaring en rij in de half-gevorderden (....). Ik ben opzoek naar verzorgpaard/verzorgpony. Grondwerk is geen probleem. Liefst in de omgeving ...... Stallen uitmesten zal ook geen probleem zijn als dit erbij zou horen. Ik zou doodgraag nog meer bezig zijn met paarden/pony’s en nog veel meer bijleren en ervaringen op doen.

Berijden is niet noodzakelijk! Als uw paard/pony niet meer bereden mag worden, wil ik hem de nodige beweging geven.

Dus als je niet zoveel tijd hebt om je eigen paard/pony te verzorgen en/of te berijden, kan ik bijspringen op woensdag en in het weekend.

Zoekt jou paard/pony misschien een lieve, leuke, vrolijke verzorgster? Contacteer mij dan! Reageer dan snel! Tot binnenkort misschien :D.

Heb even wat namen en plaatsnamen enzo weggehaald ... zit te denken of ik haar een mail zou doen of niet.
Ze is wel jong, maar ze klinkt wel enthousiast. Alleen ken ik de manège waar ze rijdt en tja ... maar dat wil natuurlijk op zich over haar niks zeggen...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-12 19:56

Gewoon gaan informeren, proef kennismaking afspreken...
Je weet nooit....

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-12 20:05

Je weet het nooit neen, dat is het stomme eraan :+
Wil echt niet de verkeerde keuze maken zodat [***] het gevoel krijgt dat hij weer een manègepony is ofzo, met tig verschillende ruiters elke keer ... Maarja, informeren kan altijd eens, en kan haar ook altijd even met [***] bezig laten of erop laten rijden bij wijze van test, daar kan ik ook veel uithalen en bij [***] is de "schade" nooit zo groot moest het niet klikken :)

mariska32

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-12 20:09

sabine@ zoek uit welke les ze rijd en ga onverwachts kijken.
een betere indruk kan je bijna niet krijgen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-12 20:31

Zou ik kunnen doen :j Maarja, hoe ik dat zou moeten uitzoeken is weer een ander verhaal :P
En op zich draait het ook niet om het rijden, het draait om de persoon zelf, en ik weet niet of je daar tijdens een les wel een goed beeld van krijgt ... Misschien ook juist wel natuurlijk, je kan dan toch wel zien hoe ze reageert op bepaalde dingen of gedragingen van een paard en dergelijke ...

mariska32

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-12 20:46

ik vind juist van wel.
motivatie is belangerijker dan kunnen rijden,bovendien kan je een ''groentje'' nog naar je eigen wensen kneden.
juist door te kijken in de les zie je hoe iemand is [grof/te lief,verlegen ect] en onder vertouwde mensen is.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-12 20:48

Klopt :j Maarja, hoe uitvinden wanneer ze rijdt ... er zijn 6 dagen die mogelijk zijn, kan wel elke dag gaan kijken maar heb ook nog wel andere dingen te doen :+ Dus dan zou ik het moeten vragen, maar dan moet ik daar toch ook weer een verhaaltje rondbreien ofzo ... Hoe pak je zoiets aan? :P

petra1970181

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-12 21:06

gewoon laten komen n keer borstelen ect ect en er zelf bij blijven
meschien is ze wel heel erg goed voor je paard............en als je t vertrouwd kun je altijd aan n keer rijden denken(samen)

petra1970181

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-12 21:08

p,s er loop denk ik n draadje van deze dame......waarop n aantal bokkers heeft gereageerd....
denk wel dat ze erg graag wil

BoterHuurne

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-12 21:08

Ik lees mee :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-12 21:16

Bedoel je dat draadje van Jauke? Want dat is niet dezelfde persoon. En anders begrijp ik je niet :+

Denk dat ik maar eens gewoon een mail stuur, wie weet :)

dancer_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-12 09:59

Ik zou ook lekker een mail sturen, je weet maar nooit! :)

larissa488

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-12 14:07

Hopelijk is het wat, :)

Marocje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-12 17:25

Ik zou een mail terug sturen met de vraag wanneer ze rijdt, en dat je dan graag een keer komt kijken en om kennis te maken. Dan heb je daar de eerste indruk gemaakt, en als het niet klikt, hoeft ze ook niet langs te komen.