Wat beltaal jij pm voor je bijrijdpaard?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Oedi

Re: Wat beltaal jij pm voor je bijrijdpaard?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-12 15:16

Ik betaal €40 per maand, en ik mag er eigenlijk alles mee doen, hoewel ik vooral een beetje dressuur in de bak en buitenritjes maak. Ik mag zo vaak komen als ik wil. Normaal is dit 3x per week, in vakanties 6x en nu even niet, omdat ik examens heb.

PrimaDonna_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-12 16:08

Jannaa schreef:
Ik betaal €40 per maand, en ik mag er eigenlijk alles mee doen, hoewel ik vooral een beetje dressuur in de bak en buitenritjes maak. Ik mag zo vaak komen als ik wil. Normaal is dit 3x per week, in vakanties 6x en nu even niet, omdat ik examens heb.

Ik vraag mij nu wel af of je nu in je examentijd ook moet betalen..?

Fair

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-12 19:18

Ik mag zo vaak komen als ik wil bij mijn 3 paardjes. Ik betaal niets, aangezien hun de aandacht die de pony's verdiende niet konden geven vanwege tijd. Dus ze hadden mij gevraagd. :)

celineariens

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-12 20:36

Ik ga deze week kijken naar een leasepaardje, en als dat allemaal goed is ga ik er 2 á 3 keer per week heen voor 75,- in de maand!

Oedi

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-12 20:55

PrimaDonna_ schreef:
Jannaa schreef:

Ik vraag mij nu wel af of je nu in je examentijd ook moet betalen..?

Ja, het stalgeld is maar 80 euro per maand en ik betaal daar dus de helft van. Het is mijn eigen keuze en verantwoordelijkheid dat ik niet kom, het zou dus oneerlijk zijn tegenover de eigenaresse als ik opeens niet zou betalen ;)

MissChrys

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-12 22:59

Ik lease een pony. Kost me €150 per maand, maar kan er mee omgaan alsof het me eigen paard is zonder de lasten. Geen gedoe met voeren, mesten, da, hoefsmid enz. Wel de lusten zoals iedere dag dressuren, springen, longeren, buitenritjes maken, kan wedstrijden rijden als ik zou willen enz. Ik ben er superblij mee en ben ook de enige die op m rijd. Hoef m niet te delen met een ander. Zo heb ik toch 'mijn eigen paard' maar kost me minstens de helft minder per maand.

lobkewikjem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-12 14:11

Ik betaal er helemaal niks voor en mag alles met de 3 paarden doen. Daar in tegen help ik heel veel in de winkel van hun en als ik daar ben doe ik ook gewoon het onderhouden van de stallen, bak, land enz.

Ayla

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-12 09:04

Ik betaal niets voor mijn bijrijdpaardje. :)
Ik ga 2 tot 3 keer in de week en in overleg met de andere verzorgster soms vaker.
Ik hoef ook niet te mesten (geen stro in stal, paardje eet alles op)

M3lisss

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-12 09:11

Mij kost het ook niets en mag haar behandelen als eigen paard. Paard staat op een pensionstal en de eigenaar komt alleen maar om voer en bodembedekking te brengen. :)

LoveTobbe

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-12 20:04

Ik mag alles met mijn verzorgpaard doen en ik betaal ook niks.

marilyndk

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-12 20:07

ik hoef niks te betalen.... soms samen met de eigenaresse uitmesten, samen voeren... soms samen rijden of ik alleen in de bak! ik mag komen wanneer ik wil....

Wieldop

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-12 20:46

Ik betaal niets.
Ik heb erg geluk met mijn plekje! Ik mag gaan wanneer ik wil en mag zelf weten wat ik doe. In de winter heb ik sowieso drie vaste dagen en mag ik daarnaast gaan wanneer ik zin heb. In de winter moet er hooi en voer klaargezet worden en moet de pony een schone stal hebben. In de zomer moet ik alleen aanvegen als ik bijvoorbeeld gepoetst heb, omdat de pony op de wei staat.

_Denise_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-12 13:58

Ik betaalde bij mijn voorgaande verzorgpaarden (4, verschillende eigenaressen) niks.
Rijden was geen probleem, ging voornamelijk 2 maal per week, maar als ik vaker langs wilde komen, was dit bij alle eigenaressen geen probleem. Uitmesten en andere verzorging hoorde er gewoon bij, en dat vond ik erg fijn. Ik zou niet alleen voor het rijden willen komen. :n

Dit was trouwens nog in omgeving Wassenaar. Ben net verhuisd richting het Gooi en een verzorgpaardje vinden is lang zo makkelijk nog niet hier. Aanbod is zeer gering en als er al wat staat, betaal je de hoofdprijs. (n.a.v. een bericht van iemand in dit topic die ook vlakbij het Gooi woont en een fiks bedrag betaalt)

chloeve

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-12 19:39

Ik betaal 50 euro per maand, en dan mag ik er 7 dagen per week naar toe.
ik mag dr alles mee doen :)

Femek2902

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-12 15:24

Ik heb een verzorgpaard die ik ong. 2 x per week vermaak, ze is net 3 dus rijden kan nog niet. Hoef niet te mesten o.i.d. alleen longeren en grondwerk. Daar hoef ik niets voor te betalen en krijg ik zelfs €25,- per maand voor :D

Ook help ik bij een oude man met mesten, poetsen en wandelen voor de lol en heel af en toe een keertje longeren of rijden als er een keer een pony is die beleerd is.
Hier hoef ik ook niets te betalen en mag mee naar de keuringen e.d. en krijg af en toe 10 of 20 euro.

Ik mag trouwens bij allebei zovaak als ik wil komen ook als de mensen niet thuis zijn.
Kortom heel relaxt dus :)

MilesNF

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-12 15:30

Mijn bijrijdster komt 2 dagen in de week, of vaker als ik op vakantie ben.
Ze hoeft niet te betalen (ze lest wel op eigen kosten en is ook genoeg aan benzine kwijt).
Maar doet ook genoeg klusjes (uitmesten, water geven in de wei) en op dit moment kan ze al helemaal niet veel (pony mag 3-6 maanden alleen stappen).

CharlievdH

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-12 17:35

Ik betaal er niks voor.
Ik help gewoon waar ik kan, mest stallen mee uit, poets die 5 paarden, riij erop, help met inrijden nu. Ik vind het zelf leuk, en vind het ook normaal dat ik niet moet betalen. Ik krijg oms zelfs betaald, wat ik dan weer moeilik vidn om aan te nemen. Maar als ze ene dag me autistische kidneren of dergelijke hebben geregeld, ben ik degene die ook meestal komt helpen, en de dag daarvoor paarden goed poetsen enzo. Sokken uitwassen, manen helemaal goed uitkammen (ja, dat is veel werk en de dag erna kom ik meestal al vroeg om ze nog eens te poetsen en de hele dag mee te helpen waar ik kan. Toch vind ik het moeilijk om dan die tien euro ana et nemen. Weet niet waarom.
Maar mijn idee is dus:
Bijrijder/verzorger helpt met het evrzorgen --> eigenaar heeft daar minder werk aan --> hoeft niet betaald te worden.
In mijn ogen dan.
Behalve als het z is dat die persoon alleen komt om te rijden. Dat is dan anders vind ik.

ilovesil

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-12 15:23

ik moet 50 euro pm betalen anders moet ze hem verkopen maar ik mag alles met hem doen

Sabinee__

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-12 15:26

Ik betaal 25 in de maand voor het mennen met de shets. Heb 3 vaste dagen maar mag elke dag als ik wil.
Het bedrag betaal ik meer voor eventuele schade/ongevallen.

Verder doe ik de grote paarden gewoon gratis.

xingee1

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-12 22:51

ik vind het eigenlijk te gek voor woorden om iets voor een verzorg paard te betalen. de eigenaar moet juist blij zijn dat ze iemand gevonden heeft. en haar paard wil verzorgen.

khorizon

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-12 14:27

Ik betaal €80,- voor 2 dagen. Vanaf 1-8 is mijn verzorgpaard van mij en daarom zoek ik ook een bijrijder voor 3 dagen en vraag ook €80,-.
Er hoeft dan niet gemest te worden enz.
En je mag alles met haar doen.

Ik vind het heel redelijk om te betalen.

ValerieV

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-12 09:46

Ik vind het ook wel raar om te betalen!
Ik verzorg en rijd al jaren de fjorden en hoef niks te betalen, ze zijn me al heel dankbaar dat ik wat met ze wil doen!c :P

Isabelle98

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-12 09:50

Ik betaal niks, :D
mag alles met ze doen wat ik wil, en zo vaak als ik wil. (: <3
hoef ook geen klusjes of etc. te doen...

Roos_Spike

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-12 15:13

ik betaal niks :)

NaomiJouke

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-12 16:47

Hoi iedereen,

Ik zoek een bijrijdster.
(voor mijn bijna waarschijnlijk komende pony)

-Verkeersmak
-Wedstrijdgericht
-Kan springen

voor 2x in de week je mag er alles mee doen.
Ik denk miss. dat ik 20,- ga vragen is dat rieël ??

Wedstrijd,lessen is wel op eigen kosten.

Groetjes Naomi