Ook zo moeilijk om een bijrijder te vinden? #2

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Ludique96

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-11 09:29

@HorseTopShop Ik heb Frans de Vrieze Of Klaas de Vrieze lichteraan wie er op dat moment komt en er is. :P

En gefeliciteerd met nieuwe verzorgster

HorseTopShop

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-11 09:34

18 jaar geleden toen wij onze Haflinger net gekocht hadden (Jaja, die oude bok is dit jaar alweer 20 geworden :P ), hebben we 1 keer de oude de Vrieze laten komen. Dat was niet zo'n succes en sindsdien hebben we voor de 2 paarden Jeroen Braad. Ben echt zeer tevreden over hem. Hij wilt alleen jammer genoeg geen trekpaarden beslaan voor zijn rug. Dus vandaar dat ik voor Bries een andere hoefsmid heb.
Dennis Welgraaf is nu 1 keer geweest en het zag er allemaal prima uit. Hij is ook heel kalm en eerlijk met paarden.

Rennie89

Re: Ook zo moeilijk om een bijrijder te vinden? #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-11 10:57

Ik heb mijn roeping gevonden!!!!!
Ik wil een gangenpaard bijrijden :') nou nog 1 in NL vinden :))

Afbeelding

lonna1989

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-11 11:23

hahaha ook niet veel eisend.

Ik heb zelf leren rijden en mennen op de shet (met veulen) van mijn tante. Dat is wel al 12 jaar geleden. Op een gegeven moment word je te groot. Ik ben toen gaan mennen, maar ik ben helaas niet zo'n held. Toen kwam mijn pubertijd en ben ik gestopt! Ik ben wel altijd bezig gebleven met het zoeken van nieuwe verzorgsters voor mijn toppers! Tsjee dat is moeilijk. Verschillend klein grut heb ik 'opgeleid'! Veel vrije uurtjes in gestoken, maar toch bleven zij niet lang!
Toppunt 2 meiden van 13-14 jaar. Ik heb ze wegwijs gemaakt. Ze mochten en konden alles zelfstandig. Mijn enige voorwaarde was: niet rijden!! Uiteindelijk toch wel willen rijden & dus weer stoppen. Moe word je ervan.
Nu lopen er 2 jonge meiden, die niet met vaste regelnmaat komen maar wel lekker hun eigen gang gaan, gelukkig.

lonna1989

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-11 11:28

Zelf heb ik nu zo'n 2jaar een GEWELDIGE fjord onder mijn kont.
Een klik zoals bij hem, heb ik nog nooit met een paard gehad.
Ik betaal €40- per maand.
Dit doe ik met liefde! In ruil daarvoor mag ik echt alles met hem.
Hij is zelfs met me mee op vakantie geweest!
Ben heel blij met hem en zijn bazinnetje!!

Sandeman

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-11 12:13

Ik rij nu ong 3 jaar een pony bij en heb sinds kort ook een verzorgpaard erbij. Met de pownie rij ik 2 x per week door de duinen, en het paard staat op de manege waar ik rij en ga daar igg 1 x per mee de les in. En af en toe vrijrijden

Nirvana_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-11 19:43

Paardeneigenaren: Waar letten jullie op als er iemand voor de eerste keer komt kijken?

mariska32

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-11 19:46

Nargini schreef:
Paardeneigenaren: Waar letten jullie op als er iemand voor de eerste keer komt kijken?

stipt om nr 1 de omgang/gedrag naar het paard.

mnkortleve

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-11 20:14

Nargini schreef:

*Hoeveel eigen initatief iemand heeft, kijk ik verwacht heus niet dat ze bij de 1e keer zelf het paard gaan halen, borstelen, zadelen, rijden zonder dat ik er wat bij hoef te zeggen, maar het kan ook met minimale dingen ik heb er zat gehad waarbij ik alles kon doen en hun alleen opstappen tja dat is 1 keer maar daarna ook niet meer :n , ik laat het liefste iemand zelf het paard halen, want als ze weg lopen de paarden weet ik al genoeg.
Alle spullen neem ik mee naar achter, dus als ze daar aan een paal geknoopd staat met een bak borstels er bij neem ik aan dat iemand wel weet wat de bedoeling is, al is dit voor sommige best moeilijk en moet je bijna borstel voor borstel zeggen wat de bedoeling is. :=

*Hoe consequent iemand is, bij mij is nee nee en word geen ja, hoe snel ze iets corrigeren en op welke manier dat ze dat doen. <3 of ~~}>
Ik heb er wel eens 1 gehad die de benen niet opgetild kreeg vervolgens begon te vloeken en te tieren het paard voor van alles uitmaakte :( en het nog eens vreemd vond dat ze niet meer terug hoefde te komen, vervolgens kreeg ik van de moeder van het kind de ene misselijke mail naar de ander en ik kan lang vriendelijk blijven maar het is toch echt een keer klaar. }>

*Wat het paard van degene vind, als ze weg lopen dan word het niks. :n
2 meisjes kwamen of ze de paarden mochten verzorgen, nou dat kan hier heb je een paar halsters en een bak borstels en als je naar achter loop zie je ze wel staan en begin maar met borstelen over een kwartier kom ik ook.
Met 5 minuten waren ze terug, de paarden rende hard weg :=, nooit eerder mee gemaakt :?

*Beleefdheid, ik hoef niet met u aangesproken te worden maar hee en he daar kan ik me wel aan irriteren, een beetje opvoeding stel ik wel op prijs.

*Hoe iemand praat, opschepperig van ik kan dit en ik kan dat of juist terughoudend, de 1e zijn vaak hard lopers en doodlopers, 2e hebben wel wat bijschaving nodig of anders gezegd meer bevestiging en een duwtje in hun rug, het liefste dus iets er tussenin. :D

Door daar na te kijken beslis ik of ik iemand gelijk op mijn paard wil zetten om proef te rijden, ik zie graag snel wat ik in huis haal anders is het toch maar verloren tijd. :o
Niet dat ik iemand snel weg stuur ik geef alle leeftijden een kans, maar het moet de 1e keer wel een beetje klikken.

mariska32

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-11 20:33

mariska32 schreef:
Nargini schreef:

stipt om nr 1 de omgang/gedrag naar het paard.

staat wel heel beknopt zo. :o

wat ik in het kort bedoel is of ze een beetje ''normaal'' op je paard reageren.
slap gelul over ''ik ben de baas'' om vervolgens met grof geweld hun kunnen te laten zien gaat er bij mij niet in. [en ze zijn er!]

Tigra_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-11 20:53

Nargini schreef:

De eerst indruk zegt heel veel dus het is belangrijk dat het "klikt". Dus of je gemakkelijk met de persoon een gesprek kunt hebben en op gang kunt houden. Soms ontmoet je gewoon iemand waar je eigenlijk niets mee hebt en niets tegen te vertellen hebt en bij een ander gaat het vanzelf.

Verder heel belangrijk hoe ze op een paard reageren en het paard op hun. Verder ook of ze initiatief tonen. Dus helpen als je de spullen klaar legt en daarna ook weer helpen met het opruimen en alles netjes weg hangen. Nu zijn dat dingen die je niet altijd direct de eerste keer merkt gezien zulke dingen erg snel vervagen bij sommige dus de eerste keren gaat prima als je er zelf bij bent maar als je er dan niet bij bent dat ze dingen vergeten. Dat vindt ik een groot nadeel. Want ik ben geen sloofje die achter ze aan gaat lopen om de bak dicht te doen of de poetsplaats op te vegen en licht uit te doen, dat moeten ze toch mi zelf vrij snel in de gaten hebben.

anna49

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-11 12:34

Ben idd ook op zoek maar het lijkt wel of niemand zich aan de afspraken houdt... en op het laatste moment afzeggen alsof het om een fiets gaat....
Maar goed, als ze het paardje niet belangrijk genoeg vinden dan hoeft het voor mij ook niet, ze verdient nl. het beste!f
Gelukkig heb ik alle tijd om goed te zoeken en ben ik dus vanaf nu ook wat kieskeuriger geworden.
Heb vooral gelachen om wat de staleigenaren voor hun eigen hengst meemaakten: ze werden gebeld door een moeder of het ook een geschikt paard zou kunnen zijn voor haar dochter van ca. 12 jaar die net was begonnen met rijden. Let wel: het is echt heel erg een hengst. In de advertentie had al gestaan: zeker niet voor beginners en toch bellen ze. heel apart.

Maaikee43

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-11 12:45

anna49 schreef:
Ben idd ook op zoek maar het lijkt wel of niemand zich aan de afspraken houdt... en op het laatste moment afzeggen alsof het om een fiets gaat....
Maar goed, als ze het paardje niet belangrijk genoeg vinden dan hoeft het voor mij ook niet, ze verdient nl. het beste!f
Gelukkig heb ik alle tijd om goed te zoeken en ben ik dus vanaf nu ook wat kieskeuriger geworden.
Heb vooral gelachen om wat de staleigenaren voor hun eigen hengst meemaakten: ze werden gebeld door een moeder of het ook een geschikt paard zou kunnen zijn voor haar dochter van ca. 12 jaar die net was begonnen met rijden. Let wel: het is echt heel erg een hengst. In de advertentie had al gestaan: zeker niet voor beginners en toch bellen ze. heel apart.

Ja ze kunt hem echt houden :)) Hahahaha.

Ik rijd een jonge haflinger en rijd de shet ook tenminste shet is gewoon hobellen want die is wat te dik.
En de haflinger rijd ik in en nu bezig met doorrijden. Ik betaal de hoefsmid en voer en wortels. Maar goed ik heb dan mijn eigen paarden.
En tja hoe oud ben ik? 13, maar wel betrouwbaar en doe uit mezelf de klusjes.

ChaosJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-11 15:24

Okee.
Ik heb inmiddels een kleine week mijn advertentie online. Enkele leuke reacties gehad, helaas zijn die mensen al wel ouder. Op zich geen punt, maar met een pony van 1.25m. is het lastig bovenaan meerijden in de dressuur. Maar als ze willen mogen ze!!

En een hoop rare reacties.
Ook van mensen die de advertentie totaal niet of maar half gelezen hebben.

Meisje van 1.85m. wilde op mijn paard rijden (welk paard?????).
Meisjes van 14 (3vriendinnen) wilden mijn pony verzorgen (ik zoek één huurder!!!!).
Meisje van 11 waarvan mams vind dat ze geen lessen hoeft en gelijk kan starten met mijn jonge pony. Meisje rijd 2jaar manegelessen in een groep en is de nieuwe Anky volgens mams (daarop heb ik gereageerd dat ik niet iemand zoek die met 11 al uitgeleerd is).

Pffffffft. :+

Barbulet

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-11 15:42

Chaos schreef:
Okee.
Ik heb inmiddels een kleine week mijn advertentie online. Enkele leuke reacties gehad, helaas zijn die mensen al wel ouder. Op zich geen punt, maar met een pony van 1.25m. is het lastig bovenaan meerijden in de dressuur. Maar als ze willen mogen ze!!

En een hoop rare reacties.
Ook van mensen die de advertentie totaal niet of maar half gelezen hebben.

Meisje van 1.85m. wilde op mijn paard rijden (welk paard?????).
Meisjes van 14 (3vriendinnen) wilden mijn pony verzorgen (ik zoek één huurder!!!!).
Meisje van 11 waarvan mams vind dat ze geen lessen hoeft en gelijk kan starten met mijn jonge pony. Meisje rijd 2jaar manegelessen in een groep en is de nieuwe Anky volgens mams (daarop heb ik gereageerd dat ik niet iemand zoek die met 11 al uitgeleerd is).

Pffffffft. :+

Nou daar heb je ook weinig aan! :(

Mensen lezen altijd zo slecht.... :P

justdiesel

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-11 15:44

Ik krijg niet eens reacties meer......
Of dat nou aan de vakantietijd ligt of dat er niemand een hafje bij wil rijden......

Maaikee43

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-11 16:36

justdiesel schreef:
Ik krijg niet eens reacties meer......
Of dat nou aan de vakantietijd ligt of dat er niemand een hafje bij wil rijden......

Haha ik heb een zwak voor haflingers hoor! :D

Ludique96

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-11 17:09

@Chaos Jammer dat ik zo ver woont en lang ben anders had je een reactie hoor :D

Nirvana_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-11 01:48

Bedankt mnkortleve, mariska32 en Tigra_! :)
Ik was er toch wel even nieuwsgierig naar. Blijkbaar toch wel initiatief tonen. Ik ben iemand die liefst eerst even kijkt hoe de eigenaar het doet, dan kan ik dat voorbeeld namelijk volgen. Bijvoorbeeld met poetsen; er zijn mensen die hun paard eerst uitgebreid gepoetst willen zien voor het zadel erop gaat, anderen vinden even snel een borstel eroverheen voldoende.

mnkortleve schreef:
*Hoe consequent iemand is, bij mij is nee nee en word geen ja, hoe snel ze iets corrigeren en op welke manier dat ze dat doen.

Hier heb ik ook best moeite mee; ik kan paarden best aanpakken als ik het paard ken en weet dat het terecht is, maar als ik de eerste keer ga kijken zal ik bijna altijd te 'lief' reageren. Zou je dan aanraden eerder te lief te zijn, of toch maar wat meer doorpakken?

Ik denk dat ik helaas weer op zoek kan gaan, probeer al weken contact te krijgen met de eigenaresse. Eén lange mail gekregen, in welke situatie ze zat; ik heb op alle fronten hulp aangeboden, zelfs om te gaan betalen wat ik nu niet doe, maar na een week nog steeds geen reactie.
Wat voorkennis: Ik ben een aardige tijd niet geweest, eerst i.v.m. gekneusde enkel, daarna gigantisch druk met school, daarna werd ik ineens volle werkweken ingeroosterd bij m'n bijbaan, en daarna op vakantie... Heb ik allemaal laten weten, maar niks/weinig op teruggehoord, of ik moest eerst 20 pogingen doen via bellen, hyves, sms en dan kreeg ik eindelijk een reactie.

Jeetje, ik heb er echt geen zin in, wéér te moeten gaan zoeken, en had het echt naar m'n zin bij dat paard... Ondertussen Marktplaats al afgespeurd, maar daar staat niks bij. Zucht.

mnkortleve

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-11 11:10

Nargini Ik zou het zelf prettig vinden als iemand niet het paard zijn gang zou laten gaan ook niet de 1e keer, dus aanpakken.
Ik zou het eerst rustig aan aanpakken zodat je laat zien dat je wel door heb dat het paard iets doet wat niet mag/goed is en als dat niet werkt even iets duidelijker zijn en anders gewoon vragen hoe de eigenaar dat zelf aan pakt of hoe de eigenaar wil dat je dat corrigeer.
En wbt het borstelen je kan toch gewoon vragen wat gebruikelijk is.
Als je bij een eigenaar zoveel moeite moet doen om contact op te nemen zou ik gewoon naar iets anders op zoek gaan want blijkbaar wil ze jou daar niet zo graag hebben en gaat het uiteindelijk toch niet werken.

Destino

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-11 11:15

Even vanuit mijzelf gesproken zou ik het een soort 'eng' vinden om het paard wat harder aan te pakken als je er voor het eerst bent en de eigenaar staat te kijken := .
Zou het dan een beetje in het midden laten denk ik..

Maaikee43

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-11 11:20

Destino schreef:
Even vanuit mijzelf gesproken zou ik het een soort 'eng' vinden om het paard wat harder aan te pakken als je er voor het eerst bent en de eigenaar staat te kijken := .
Zou het dan een beetje in het midden laten denk ik..

Ja heb ik ook, haha! Maar bij mijn paardjes zeiden ze nou je mag hem harstikke hard aan pakken hoor want hij probeert je uit. En hadden er geen problemen mee dus dat stelt me dan ook weer gerust!

MyLittleLove

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-11 11:22

Pff.. Ik dacht een perfect paardje te hebben gevonden. Tinker van 5 jaar waar ik lekker mee kon grondwerken etc, rijden hoeft van mij niet persé.
Kreeg ik een mailtje terug dat het goed was en dat ik een keer mocht komen. Was wel geen tinker, het was een drum horse (stukkie groter dan een tinker, en sterker) Maar ze vond mij (naar aanleiding van mijn stukje info wat ik had gegeven over mezelf) een geschikte verzorger en ik mocht komen kijken. Toen heb ik teruggemaild wanneer, want ik heb vakantie dus alle tijd.
Krijg ik een mailtje terug dat ze toch iemand anders heeft gevonden, dus dat ik niet meer nodig ben.

En dan denk ik ja hou toch op.. maak me niet blij met een dode mus?

Destino

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-11 11:25

Jammer is dat zeg! :(
Dat wordt even verder zoeken dan..

Maaike, als ze dat zelf al zeggen dan is het een ander verhaal. Maar om het uit jezelf te doen, dat zou ik persoonlijk toch niet de 1e keer doen. Misschien wel slecht, maarja :P

MyLittleLove

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-11 11:26

Kijk ik snap dat je dan voor de beste 'verzorger' kiest, maar dan zou ik als eigenaar eerst gaan rondkijken wat ik zoek en niet zomaar de eerste de beste mailen.