Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
MarcoBorsato schreef:Ja maar hoe je staat is toch je eigen keus? Ik vind niet dat een bijrijder moet meebetalen aan hoe jij staat. Als het je wat te veel wordt op financieel gebied, ga je ergens anders staan. Ik vind niet dat het bedrag afhankelijk moet zijn van de faciliteiten. Jij kiest voor die luxe, je bijrijder niet. Niet dat je die had uiteindelijk, maar je snapt m'n punt hoop ik.
mandylfmarca schreef:Ja ik snap je helemaal.
Maar de bijdrage had meer te maken met faciliteiten we zitten aan hetbos en hei en zandgat en natuurlijk hoevaak 5 keer per week en dat dan keer 4 is 20 keer rijden op een soort eigen paard. Ga eens na dat manegelessen 10 euro kosten em dat dan keer 20 lesjes..
Cassidy schreef:Ik ga een paard toch niet verplaatsen omdat een mogelijke huurder denkt dat het ergens anders goedkoper kan.
En wat betreft de bijkomende factoren die je doen beslissen om op een stal te blijven behalve luxe van de accomodatie: wat zou je zeggen van toezicht en de zekerheid dat je paard ook goed verzorgd wordt als je een dagje niet kan, ziek bent of op vakantie bent? Het feit dat er iemand is met verstand van zaken, met auto en trailer en de bereidheid om naar een kliniek af te reizen als ik een van mijn paarden met koliek staat en ik toevallig op dienstreis zit in verweggistan? Dat mijn paard zijn voedingssupplementen of medicijnen krijgt, dat hij wordt losgezet en binnengehaald, dat er beschikking is over stapmolen en kantine en de nodige gezelligheid aanwezig is?
Ik heb zelf geen auto die een trailer kan trekken, en geen trailer. Maar het feit dat ik op een stal sta waar er altijd voor me gereden kan worden in geval van nood, maakt het naast de goede verzorging en toezicht gewoon waard dat ik er een x bedrag voor neertel.
MarcoBorsato schreef:[
Dat zijn allemaal dingen die je zelf kiest, en waarvandaan je de afweging maakt of je een paard kunt en wilt houden.
maXcomX schreef:Ik ben het wel met Cassidy eens.
Natuurlijk kies je zelf, maar het is van de gekke dat iemand geld moet betalen, voor het werk dat je eigenlijk zelf moet doen.
Cassidy schreef:@ MaXcomx
Als je hulp nodig hebt, is er dan niet wat te regelen in de vorm van Azubi's of aspirant Pferdewirt?
Cassidy schreef:maXcomX schreef:Ik ben het wel met Cassidy eens.
Natuurlijk kies je zelf, maar het is van de gekke dat iemand geld moet betalen, voor het werk dat je eigenlijk zelf moet doen.
Niet mee eens. Jij als eigenaar hebt het risico van de investering in de aanschaf van een dier. Wat een bijrijder gaat en moet betalen is de HELFT van de stallingkosten. En jij als Polotrainer weet wat er aan kosten voor smid, DA, verzekering, wormenkuren, en vervanging van harnachement bij komt. En het risico van blijvende ongeschiktheid door fouten van de bijrijder. Dekt de kosten bij lange na niet, hoe je het of wendt of keert.
Cassidy schreef:Toevallig hadden we een jaar geleden ook een Poloruiter op stal staan.
Die zetten zijn paarden in training bij ruiters die in het Poloseizoen Argentijnen over liet komen met verstand van Polopaarden en de training ervan. Als je de hulp al niet in eigen land kunt krijgen, allicht een optie om Argentijnen over te laten komen? Zou alleen niet durven zeggen wat voor rompslomp aan visa een werkvergunningen dat in Duitsland met zich meebrengt,....