Seksuele intimidatie door eigenaars

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

SabrinedeW

Re: Seksuele intimidatie door eigenaars

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-10 12:26

Ik heb ook wel last gehad van de man van een vrouw waar ik toen een paard voor reed. Hij vroeg steeds of ik bij hun in het zwembad kwam zwemmen met een vriendin en of ik massages wou.
Ben blij dat ik daar weg ben, enge man!

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-10 15:34

EngeltjeS schreef:
Zal ik zeggen dat ik dit enorm herken? :\

Niet met verzorgpaarden hoor. Dat waren hele aardige mensen.
Maar op de manege?

De vader van de eigenaresse, die heeft me ooit een kus op de wang gegeven. Vreemde opmerkingen (ik was, 13 jaar meen ik). Maar heb het genegeerd. Tot de staljongen me op msn had etc. En die had me toch rare fantasieen....
Achteraf gezien bleek ik niet de enigste bij deze twee zijn te geweest. Maar wel meerder meiden die dit ook hebben mee gemaakt.
(En dan krijg je nog meer verhalen te horen, dan je weten wil)

Erg goed topic hoor. Dit hoort zeker niet!
hoe gaat het nu met je TS? Nu je ook weet dat het vaker voor komt, dan je ooit wil weten...

*misschien een tip: Dit topic zichtbaar laten maken, ook op de homepage van bokt. Want ik zie hem niet. Komt omdat het VZ-topic is denk ik*

Idd maneges zijn nog enger dan particuliere ponyaanbieders ;). Ik ken er een aantal waar het dagelijkse kost was, jonge manegehouders en die gingen maar los, allemaal minderjarigen. eentje was mijn zus slachtoffer van, naja in hoeverre slachtoffer weet ik nog niet, maar dat het te ver ging was zeker. Die daarna een 15 jarig meisje (is al een aantal jaar geleden) zwanger gemaakt, tot twee keer toe ;). andere manege net zo, daar heb ik wel vaker klachten gehoord. en denk dat het nog mooi doorgaat. bij mij hoefden ze zoiets niet te proberen ;). en als het wel zo was, naja heb meermaals dreigementen mogen horen. eigenlijk moeten zo'n dingen aangegeven worden, maarja bewijs maar eens. zo'n mensen zouden verboden moeten worden nog met kinderen te werken. Mijn kinderen zie ik het liefst niet op zo'n dingen rondlopen, heb vroeger genoeg gezien. eigen pony's, punt, weet dat dat niet voor iedereen mogelijk is, maar indien niet, ogen open houden in elk geval.

Parkietjee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-10 18:55

Armaris schreef:
Ik heb het gelukkig nog nooit meegemaakt :)
Wel vind ik, in het verhaal van een poster op de vorige pagina, dat je nl wel naar buiten zou mogen gaan. Kom op, leven we in een discriminatie? Mogen vrouwen niet meer op straat?
Helaas durf ik het ook niet (meer) maar ik vind het wél ontzettend jammer

Het is idd. jammer dat het een beetje gaat lijken op discriminatie. Ben zelf een keer met een ander meisje naar het bos geweest met mijn verzorgwelsh. Wat denk je? Na tien minuten zitten we al opgescheept met een potloodventer. Het was heel eng en de man maakte allemaal gebaren dat we naar hem toe moesten komen enzo. Meteen aangifte gedaan natuurlijk. Alleen jammer dat ik door die ene man niet meer zonder ouder het bos in durf.

AGarcia

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-10 20:07

Geen intimidatie bij de eigenaar maar soms wel bijna intimidaties van jongens die my lastigvallen als ik bij mijn verzorgpony ben.. 't is dat een shetlander vn stal bijna niks achter zich kan hebben. Dus wat heb ik gedaan: ding van stal gehaald en die jongen erachter gelokt :D
Hij is geschrokken! (verder niks. gwn keihard weggerent :P )

Maanoogje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-10 16:13

Ach, wij worden wel eens 'geknuffeld' of op onze kont geslagen. Moet ik hier nou zoiets van denken? Hij doet wel eens vriendschappelijk 3 zoenen (net als bij een verjaardag) geven, of een aai over je hoofd (wat haat ik dat soms). Maar moet ik hier nu metteen extreem over gaan denken? Een ander meisje denkt dat dus wel en door haar zou ik bijna bang worden. Maar ik ben wel zovaak alleen met de eigenaar geweest, gisteren nog, en toen ik een jaar of 8 was, terwijl er nog nooit iets gebeurt was. Ik merk het eigenlijk pas sinds ze dat tegen me zei.

Elin_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-10 16:16

DoryXxX schreef:
Ach, wij worden wel eens 'geknuffeld' of op onze kont geslagen. Moet ik hier nou zoiets van denken? Hij doet wel eens vriendschappelijk 3 zoenen (net als bij een verjaardag) geven, of een aai over je hoofd (wat haat ik dat soms). Maar moet ik hier nu metteen extreem over gaan denken? Een ander meisje denkt dat dus wel en door haar zou ik bijna bang worden. Maar ik ben wel zovaak alleen met de eigenaar geweest, gisteren nog, en toen ik een jaar of 8 was, terwijl er nog nooit iets gebeurt was. Ik merk het eigenlijk pas sinds ze dat tegen me zei.

Hoe geknuffeld ? En op je kont slaan :n

rayoow

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-10 16:20

ben wel erg blij dat ik bij mijn oude verzorg paarden weben gegaan
was 15...eigenaar voetjevrijen..hele tijd mn boven been strelen :S..bah....staat ergens ook al helemaal in dit topic
maar wel uitkijken Dory...eerst merk je niet..later wel!!..
heb er ervaring mee..gewoon blijven uitkijken...desnoods zo nu en dan iemand meenemen!

tinkertje ga je hier ook al wjis doen XD
kom eens dag hier naar nijkerk! kan je hulp hier wel gebruiken op mn oude school:O..hahaha

Maanoogje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-10 16:34

xTinkertje @ Iets wat sterk lijkt op zo'n 'vriendinnenknuffel', maar dan zeg maar armen om je heen.

rayoow @ Mijn vriendin zegt ook, als hij aan je zit gewoon wegduwen en nee zeggen.

We zijn met 4 meiden, en 3 van ons hebben hier last van. Bij 1 doet hij het erger dan bij mij, en bij de andere, dat is degene die hem duidelijk maakt dat ze niet graag 'schat' door hem genoemd word.
Hij heeft ook wel eens een smsje gestuurt naar het andere meisje (al weet ik niet of ik dat moet geloven) van 'je weet wat ik voor je voel' . Maar nu ze me dat verteld, let ik wel beter op.

Iemandiemand

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-10 16:43

Mijn vriendin liep stage bij een bedrijf. Ze moest bepaalde dingen afgetekend hebben voor haar opleiding.... Zei die man jaa, als je met mij naar bed gaat en alles doet wat ik wil in bed teken ik alles voor je af. Mijn vriendin zei nee, dat doe ik niet. Toen zei die man OKE dan teken ik niks af mag je nog eens een jaar overdoen bij een andere manege! Ze is toen serieus met hem naar bed geweest... Ze was toen 16 jaar. BRR, dat is echt ziek....

Daisy01

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-10 16:51

Jeetje, dat is wel echt heeeel ziek! Al kan ik er wel inkomen dat zo'n gekke vent je daartoe kan lijden hoor.

joyce B

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-10 20:20

nanette1 schreef:
Mijn vriendin liep stage bij een bedrijf. Ze moest bepaalde dingen afgetekend hebben voor haar opleiding.... Zei die man jaa, als je met mij naar bed gaat en alles doet wat ik wil in bed teken ik alles voor je af. Mijn vriendin zei nee, dat doe ik niet. Toen zei die man OKE dan teken ik niks af mag je nog eens een jaar overdoen bij een andere manege! Ze is toen serieus met hem naar bed geweest... Ze was toen 16 jaar. BRR, dat is echt ziek....

Das niet slim van haar.
Als ze dit had gemeld op school dan had die man geen stagiaires meer gekregen namelijk... Nu kan hij door gaan met deze chantages...

Iemandiemand

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-10 20:23

Ik denk dat je op zo'n moment rare beslissingen maakt...

joyce B

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-10 10:52

ja, vooral als je geen goede vrienden (vriendinnen) hebt waarmee je dit soort dingen kunt bespreken en je ook niet bij je ouders durft te melden wat er is...

Vaak zijn slachtoffers niet weerbaar en assertief en zoeken ze geen hulp. Daarom zijn ze zo kwetsbaar.
Hier in onze omgeving was een meisje dat het gelukkig wel heeft gemeld en toen is haar aangeraden het op school te vertellen, eventueel met hulp van diegene en ze heeft het toen aan haar mentor gemeld die er werk van heeft gemaakt. Ze hoefde daar haar stage ook niet meer af te maken en ze zouden er geen meisjes meer heen sturen. Dat ging dan niet om dreigementen, maar wel om ongewenste opmerkingen en intimiteiten als aanrakingen en kus geven.

lisaahx

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-10 22:07

ik had er nog nooit over gehoord eerlijk gezegd,
't heeft met wel een beetje geschokt,
gelukkig weet ik dat ik bij mijn verzorgshetters,
dat nooit zal hebben omdat ik die mensen al ken.
dat heb je he? als je in een heeell klein dorp woont,
dan ken je eidereen xD

xxx

Chezshir77

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-10 15:44

DoryXxX schreef:

Nou meis, ik was net zo oud en heb exact dezelfde ervaring als jij met mijn ponyeigenaar. Nu je 13 bent kijk je er HEEL anders tegenaan dan wanneer je straks net als ik 32 bent en zelf een dochter hebt.....
Je moet duidelijk je grenzen stellen, als je het niet prettig vind, laat dat dan merken (zeg gewoon vriednelijk; doe maa rniet joh of zo)
Als je dit niet doet, zal het stukje bij beetje, heeeeel langzaam steeds een stapje verder gaan. en mischien heeft dat andere meisje dat inmiddels al ervaren.... wees op je hoede!!!!

hafjesliefde

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-10 09:40

als ik naar een nieuwe (mogelijke) verzorgpony ga, gaan m'n ouders altijd mee voor de eerste keer...

Benfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-10 11:33

Ik heb gelukkig zelf niks mee gemaakt met eigenaren van mijn verzorgpony's. Maar toen ik weer zoekende was had ik een advertentie gezet op marktplaats met mijn telnr erbij. Werd later gebeld door een oudere man die een hengstenhouderij zou hebben, of ik hem daarbij wou helpen en begon hele verhalen op te hangen over 'hoe dat werkt" met een hengst en over de grote van diens werktuig. Helaas ben ik zo'n ontzettend sociaal gestoorde miep dat ik niet kan ophangen of kwaad kan worden op zo'n gast via de telefoon. Hij wou me overgens wel komen ophalen, ik had hem verteld dat hij zijn adres maar moest geven, ik kwam we langs met mijn vriend.

Mijn tip meiden... zet NIET je telefoonnr op het internet, als je het al van plan bent zet dan die van een van je ouders op erop (met hun toestemming) en verklaar nader in je advertentie waarom je dit doet. Je krijgt heel snel ontzettende vervelende mensen aan je telefoon. Als iemand echt serieus een verzorger zoekt dan doen ze daar echt wel de moeite voor.

Lante

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-10 21:02

hafjesliefde schreef:
als ik naar een nieuwe (mogelijke) verzorgpony ga, gaan m'n ouders altijd mee voor de eerste keer...

Je kunt het niet zien aan iemand dat die verkeerde bedoelingen heeft helaas. Hij gaat echt niks proberen als je ouders erbij zijn.

bamsie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-10 21:20

aardbeitje_ schreef:
Ik herken dit wel ja. :j
Alleen dan over de telefoon. ;)
Je bent jong, plaatst een advertentie op marktplaats, mét telefoonnummer (wat ik overigens niet meer doe) en word gebeld door een man die nog wel paarden heeft staan die ik mag rijden!
Ik enthousiast natuurlijk, maar ik moest er "wel wat voor terug doen" dus ik vroeg wat ik dan moest doen (ik dacht aan mesten oid) en hij doelde dus op s.ex en zei dat ook.
Heb opgehangen en ben huilend naar m'n moeder gegaan, ik was behoorlijk geschrokken. :')

ik had dit laatst ook! ik werd om 8 uur s'ochtens gebeld... >;) hij vroeg ook gewoon wat dingen, en toen vroeg hij of ik de paardjes dan ook knuffelde en verwende, en toen vroeg hij of ik hem dan ook een keer kwam verwennen....
zijn nummer stond op onbekend, ik werd 3 dagen later weer ochtends gebeld, heb niet opgenomen. op vreemde tijdstippen neem ik geen onbekend meer op!
mijn moeder waarschuwde me nog...

Ina_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-10 22:07

Bah, dat er mensen zijn die dit doen! :(
Ik had wel mijn telefoonnummer op marktplaats gezet, maar toch maar weer weggehaald :P Bovendien gaat mijn moeder mee, als ik de eerste keer ga kijken bij een paardje. ( zegt alsnog niet alles natuurlijk, maargoed )

Ik ben het ermee eens dat dit topic bovenaan moet blijven staan! Goed dat dit topic geplaatst is!

Giolli
Zeg maar Ber!

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-10 22:17

Ik heb het topic eens doorgelezen en op 6 pagina's, vind je zowiezo 3 a 4 mensen per pagina die het wel eens hebben meegemaakt. Dat is iets minder als de helft...
Dat is schokkend veel!

Chaos

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-10 22:32

DoryXxX schreef:
xTinkertje @ Iets wat sterk lijkt op zo'n 'vriendinnenknuffel', maar dan zeg maar armen om je heen.

rayoow @ Mijn vriendin zegt ook, als hij aan je zit gewoon wegduwen en nee zeggen.

We zijn met 4 meiden, en 3 van ons hebben hier last van. Bij 1 doet hij het erger dan bij mij, en bij de andere, dat is degene die hem duidelijk maakt dat ze niet graag 'schat' door hem genoemd word.
Hij heeft ook wel eens een smsje gestuurt naar het andere meisje (al weet ik niet of ik dat moet geloven) van 'je weet wat ik voor je voel' . Maar nu ze me dat verteld, let ik wel beter op.

Ehh. Ja hier moet je zeker meer achter zoeken. Ik weet niet om wat voor iemand het gaat, maar ik neem aan een volwassen man, en die mag nooit maar te nimmer je zomaar knuffelen of je op je kont slaan. OMG! Dat zou wat worden hé! Nee echt, als hij het weer doet zou ik zeker er wat van zeggen.

Immers, dit is het begin. Sta dit een jaar toe en over een jaar knijpt hij voor de lol in je borsten oid. Zeg je daar niks van dan wordt het ... ?
En al heeft de beste man geen bijbedoelingen, dan zal hij het vast waarderen dat je het gezegd hebt en er geen erg in gehad hebben dat hij dat op die manier deed.
Het is voor sommigen een soort van normale omgang, maar dan maakt niet dat als normaal beschouwd mag worden.. :)

Chaos

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-10 22:33

Had die laatste zinnen nog niet eens gelezen.. :+
Alsjeblieft zeg, maak hem maar heel duidelijk dat je van dergelijk intiem gedrag niet gedient bent!

hafjesliefde

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-10 13:10

op kapaza kan je kiezen dat je telnr niet weergeven word :) altijd handig blijkbaar!

AGarcia

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-10 14:13

Ik zat in de trein
kwamen er een stuk of 5 turken rond me zitten.
En die gingen tegen mij praten en eentje zat aan mijn knie op een hele verkeerde manier! BAH!
Ik keek zon vrouw aan van: help me?
en toen kwam ze voorbij lopen en bleef staan en zei: Kim (naam zo 1,2,3 bedacht) kom je?
gelukkig ik heb de hele trein reis bij haar gezeten en haar bedankt enzo.