Wat is een normaal bedrag om te vragen?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

ovklein

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-10 23:39

Ik ben helemaal niet van de bijdrages eigenlijk..

Ik heb zelf ook een bijrijdster voor m'n paard, en ik ben al heel blij dat zij gewoon goed overweg met hem kan, hem leuk rijd, en altijd netjes de stal en paddock mest.

Als ik lees dat sommige mensen hier 100€ een normaal bedrag vinden, vind ik dat eerlijk gezegd belachelijk..
maarja, er kan natuurlijk altijd een reden zijn om geld te vragen. :j

Wybertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-10 12:58

Ik mocht eerst op een paardje gaan rijden, ik mocht zovaak komen als ik wilde.
Nou, ik ga daar dus heen om op dat paardje te rijden, ging hardstikke goed en het was een leuk beest.
Zegt de eigenaresse zo na afloop: "We vragen wel een bijdrage van 50 euro."

8)7

Somebitch

Re: Wat is een normaal bedrag om te vragen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-10 13:00

Wat is daar erg aan? Als jij alles mag en kan en mag komen wanneer je wilt dan vind ik 50 euro een nette bijdrage. :j

Wybertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-10 13:39

Ik bewijs hun een dienst door in mijn vrije tijd hun paard te verzorgen en te rijden (incl. stal uitmesten) omdat zij daar geen tijd voor hebben, en zij bewijzen mij een dienst door hun paard beschikbaar te stellen voor mij. Beide partijen blij, toch? :) Ik vind persoonlijk dat daar geen geld aan te pas hoeft te komen.

Somebitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-10 13:39

Mwah dat vind ik geheel aan de situatie afhangen. Als jij op de manege een stal gaat mesten mag je toch ook niet gratis rijden?

Borg

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-10 16:08

Ik blijf me erover verbazen hoe ´normaal´ men het vindt om gratis op een duur paard van een ander te mogen rijden.
Ik geef meteen toe dat er ook eigenaren zijn die er een financieel slaatje uit willen slaan, maar een redelijke bijdrage van 50-75 euro per maand, afhankelijk van het aantal dagen, vind ik echt niet te gek. Iedere hobby kost geld en paardrijden zeker. Daarbij betaal ik een flink bedrag aan stalgeld en mest ook gewoon zelf, veeg de boel aan en wanneer dat nodig is, mest ik ook nog wat stallen uit voor de eigenaresse. Alsof dat nou zoveel werk is zeg.
Bij ons helpen eigenaren elkaar ook met mesten of een paard buiten zetten/longeren wanneer iemand ziek is oid.
Dat gaat gewoon over en weer.
Even helpen met het terrein vegen of de mest uit de molen halen, allemaal heel normaal. En we betalen heel wat meer dan 50-75 Euro per maand.
Aan de andere kant is de eigenaresse niet te beroerd om er ´s nachts twee keer uit te komen om bij je paard te kijken als hij ziek is.

Stephanie_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-10 19:05

Ik zou jullie mening wel eens willen weten.

Ik verzorg op dit moment 1 paard(eigenlijk 2 paarden).
Paarden staan bij mensen aan huis gestald, ze zouden ze zoiezo nooit verkopen.
Is er niemand die op het paard rijd waar ik nu op rijd gaat ze wss met pensioen(17/18jarige merrie)

- ik doe ze 3x per week
- Ik zet ze buiten, en mest.(allebei de paarden)
- Als het gevraagd word voer ik.
- Indien eigenaar op vakantie is of een keer weinig tijd heeft geef ik paard desnoods wat beweging.

Ik rijd dus een van de twee paarden.
Ik gebruik hierbij het zadel van de eigenaresse (die door de vorige gebruikers slecht is onderhouden)
Rijd 95% van de tijd met mijn eigen dekje of dat van de andere vster.
Gebruik mijn eigen hoofdstel.

De eigenaresse gaat wel 1x per maand met mij op wedstrijd in de buurt.
Ik heb aangeboden zelf vervoer te regelen en iemand die mee zou kunnen gaan op wedstrijd zodat het haar geen tijd kost maar ze reed liever zelf.
Ik rijd paard op dit moment L1 niveau (ze is ooit M1 dr, M spr geweest), maar ze blijft een springpaard.

Verder doe ik ook nog andere klusjes als het gevraagd word, helpen trailer schoonmaken ofzo.

Op dit moment doe ik alles gratis, betaal wel gewoon mijn eigen lessen, wedstrijden enz.

Vinden jullie dit redelijk?:) of zouden jullie vinden dat t anders moest zijn?
Zou wel is de mening van een buitenstaander willen weten.

Borg

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-10 20:04

Ik vind het zelf heel redelijk dat je klusjes doet en ruil daarvoor gratis het paard mag rijden en uitbrengen op wedstrijden.
Dat de eigenaresse je er zelf naartoe brengt snap ik ook, het is haar paard en zij blijft verantwoordelijk.
Het lijkt me dat beide partijen tevreden zijn zo, toch?

Stephanie_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-10 20:33

Ja klopt:)

Chiron_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-10 09:22

lovepalomina schreef:
haai!
Ik zou zeggen ls je hem 3x pw rijdt, 25 euro per maand?
groetjess!

'k betaal t dubbele :o
maar inderdaad tussen de 20 en de 30 euro in vind ik wel een redelijke prijs :)

xxdogyjoeyxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-10 13:51

Ik ben van mening dat je geen geld vraagt als jij die genen jou uit de brand helpt ik betaal ook niks
en mag zo vaak kommen als ik wil maar ik help wel met stallen enzo dus als het alleen voor rijden
is zou ik niet te veel vragen als je verwacht dat ze de stallen doet enzo dan zou ik niks vragen hoop dat je er wat aan hebt. ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-10 14:12

.
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 31-01-25 19:16, in het totaal 1 keer bewerkt

DatBenIkNou

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-10 18:11

Wybertje schreef:
Ik mocht eerst op een paardje gaan rijden, ik mocht zovaak komen als ik wilde.
Nou, ik ga daar dus heen om op dat paardje te rijden, ging hardstikke goed en het was een leuk beest.
Zegt de eigenaresse zo na afloop: "We vragen wel een bijdrage van 50 euro."

8)7

Ik vind dat ook niet zo gek hoor!Maar het is wel eerlijker als dat van te voren gezegd kan worden en niet pas achteraf.
Ik heb verschillende bijrijdpaarden gehad en voor sommige betaald en voor sommigen niet...en er valt voor beiden iets te zeggen! Als je zelf moet uitmesten en voeren en ook wat voor paard je onder je kont krijgt scheelt. Is het een toplokatie waar je les kan volgen of is het bijvoorbeeld bij een boer met wat stallen dan vind ik het weer een ander verhaal dan op een 4**** manege met alle faciliteiten en les! Voor een fijn rijpaard op een mooie lokatie wil ik best 100 euro voor 3 dagen betalen. Eigenaar geholpen en ik ook blij!

lily201

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-10 18:42

haai,
rijd ze in de les? als ze ook in de les mag rijden vind ik tussen de 80 en 120 euro, en als ze alleen voor zichzelf rijd dan iets van 60 ofzo.