Ahhh... bijrijdster-frustraties!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

trustHim

Re: Ahhh... bijrijdster-frustraties!

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-09 21:10

mmm dat type ken ik pauline alleen deed die van mij al op dag 1 buitenrijden en op dag 2 liet ze me pony bijna verongelukken

Sorriso

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-09 21:11

Ik zie nu pas je onderschrift Tineke.

Kim kan dus wel springen!! :D
Dacht altijd dat ze het alleen maar afbrak, haha!

lizaaaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-09 21:17

Jeetje want een verhalen lees je hier zeg!
ben zelf ook een tijd bijrijder geweest...
Ik snap sommige meisjes dan niet hoe ze dat kunnen doen!

soms is het dan oneerlijk voor de `trouwe` bijrijders.
Zelf ben ik ook al een tijd opzoek naar een bijrijdpaardje,
ik krijg 9 van de tien keer geen reactie terug of anders een reactie dat het niet kan, en tja dan moet je natuurlijk altijd wel even bedanken voor het reageren. En dan moet je maar weer opzoek naar wat anders...

Maar ik geef de hoop niet op!

@ Koudbloed Kim,
Succes!

Cassagrande

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-09 21:17

Helaas ken ik het ook maar al te goed. Ik zoek al vanaf 2005 een bijrijder of ster. Het paard van toen heb ik niet meer. Haar heb ik uiteindelijk verkocht omdat ik zwanger was met problemen en zij er niet tegen kon om stil te staan. Daar baal ik nu nog van. Ook met mijn nieuwe paard heb ik niemand. O wel verschillende geweest maar zogauw er iets met het paard is komen ze niet meer. Ik snap het niet. Het enige wat ik wil is dat ze lekker geknuffeld kan worden, gepoets, gelongeerd en dat er bij klik op gereden kan worden. Tuurlijk ze moet nog veel leren omdat ik het nu niet kan met mijn rugproblemen. Maar nu blijft ze stilstaan en dat vind ik zo jammer.

Ik weet nog in mijn tijd, dat we blij waren dat we een paard of pony mochten verzorgen. Nu moet je schijnbaar betalen om iemand te vinden. Ik snap er echt niets van.

Ben je blij dat je eindelijk iemand hebt waar je ook nog mee overweg kunt komen ze ook niet meer. En dan ook nog een reden opgeven die werkelijk nergens op slaat. Het zal wel aan ons paardeneigenaren liggen.

bietjuhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-09 21:19

jemmig zeg wat kunnen sommige mensen ondankbaar zijn!

zelf heb ik ook verzorg paard & 3 pony's (2shetlanders(al11jaar).
en zou ik dus echt niet mee willen stoppen met ze te doen.

alles gaat ook in goed overleg enzo en zitten echt op een lijn!
met paard les ik ook regelmatig bij de eigenaressen zelf en spreken vaak ook af van kan je deken wisselen of nu met deze kou dat ik ze smiddags een emmer lauw water geef en berg hooi.

ik snap gewoon niet van kinderen verzorgers, dat ze zo met ander mans spullen om gaan en al hellemaal niet hoe sommige verzorgers met het paard in kwestie zelf omgaan.

Echter mag ik ook niet met het paard dat ik verzorg buiten rijden op de pony eerst wel maar respecteer de keuze van de eigenaressen paard is nogal '' fris '' en onvoorspelbaar op de weg en dit doe ik dan ook echt niet. maak het tuig van haar wel is schoon ruim de kasten wel is op & kom zelfs als zij moet werken en er iets is met de paarden en dierenarts moet komen.

ik hoop dat je snel een goede vertrouwde verzorgster vindt voor kim!

Sorriso

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-09 21:21

Als ik eerlijk ben en ik had een eigen paard, dan denk ik niet dat ik moeite zou doen om een bijrijdster te zoeken. Lijkt me verschrikkelijk!
Ik heb nu zo goed als een eigen paard, niemand anders die er wat mee doet, maar dat zou ik ook van bijna niemand willen :o.

Lijkt me lastig als eigenaar..

trustHim

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-09 21:23

is ook lastig, en ik denk dat ik er nu nog veel meer moeite mee ga hebben. In ieder geval mogen ze niet van het erf af, krijgen mijn stalgenoten te weten wat wel en niet mag en wordt ik door hen direct ingeligt wanneer er iets gebeurdt wat niet in de haak is. Lijkt misschien wat overdreven maar lees dan mijn topic maar even door

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-09 21:23

TrustHim: Als ik als stalgenoot de tijd zou hebben om een ander paard ook even buiten/binnen te zetten en te voeren, zou ik daar niet over hoeven te twijfelen. :)
Wat is nou één paard meer of minder... maar ik kan ook wel begrijpen dat er mensen zijn die daar moeite mee hebben..

Pauline: Vervelend.. ik vind dat als je als verzorgster iets anders wilt, je daar eerst met de eigenaar van het paard moet overleggen.
Op onze manege is het verplicht om met cap te rijden, en er wordt ook echt wat van gezegd als je dat niet doet!
Ik ben het helemaal met die regel eens...

Sorriso: Hahaha neee.. _O- Springen is naast eten Kim's grootste hobby!
Ze vliegt echt over de hindernissen en heeft bijna altijd haar oortjes naar voren.
We doen het niet vaak, want is natuurlijk niet zo goed.. maar als ze dan mag, dan maakt ze daar ook gebruik van. :j
Aan het eind mag ze de hindernis(sen) altijd 'netjes afbouwen'.. :D

Lizaaa: Het is zeker oneerlijk voor de goede bijrijders. :j
Ik zal nooit alle bijrijders over één kam scheren. :n
Ieder mens is anders en daardoor hou ik hoop. :)
Succes met het vinden van een bijrijdpaardje!

Cassagrande: Dat is ook precies wat ik wil en waarnaar ik op zoek ben. :j
Ik ben heel blij dat ik een paard heb waar je ook na 2 weken stil staan op kan stappen mee weg kan rijden.
Ze staat wel 24/7 buiten en kan haar energie makkelijk kwijt, maar als ik Kim noodgedwongen zou moeten stallen, zou ik met een groot probleem zitten...
Ik heb vroeger ook nooit betaald om mijn verzorgpaarden te verzorgen en te berijden.. daar dacht je niet eens aan. :n

Bietjuhh: Fijn dat jij wel alles in goed overleg met de eigenaresse kan doen. +:)+

trustHim

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-09 21:25

ach op zich heb ik ook zoiets van: ik ga een briefje op stal ophangen of iemand het wil doen tegen evt een kleine vergoeding. Dit jaar stonden ze vanaf april dag en nacht buiten en dan is het een minder groot probleem

BlitzEsther

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-09 21:29

Altijd lastig dat jonge meiden een verzorgpaard willen, die geven nog niet om spullen en denken niet echt na over de verzorging. Dat moeten ze gewoon nog leren dus dat is erg lastig. Zelf zou ik er echt niet tegen kunnen om iemand anders mn pony te zien rijden, niet dat ik zo fantastisch kan rijden hoor! Maar hij is wel echt alleen van mij. Gelukkig heb ik een dochter van 15 die helpt met de verzorging mocht ik eens een dag niet kunnen maar ik verzorg vaker haar paard dan zij de mijne, hihihi.

Sterkt met de zoektocht! En voor de mensen die wel een hele fijne verzorger hebben..... laat dat ook eens merken aan je verzorger, vinden ze vast fijn.

Groetjes van Esther.

Pauline

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-09 21:29

Als iemand zonder cap op mijn peerd rijdt ben ik verantwoordelijk... Naja was ook dat er meer dingen waren. Ze eiste een deken op mijn paard, de hoeven waren "kei erg" gescheurd. Toen ik voorstelde dat ze dan over het harde met haar ging wandelen om ze bij te slijten regende het te hard. :=
Verder had ze zonder overleg een ander hoofdstel gekocht en het bit er alvast aan vastgemaakt en roddelde ze.

Narya

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-09 21:36

trustHim schreef:
Nu staat er al weer een poosje een advertentie op mp maar ik heb nog geen enkele reactie

Geheel offtopic, maar je advertentie doet het niet. Als ik erop klik (want ik woon toevallig in de buurt), zegt marktplaats dat de advertentie niet meer bestaat. Misschien dat het daarmee te maken heeft?

Ik moet zeggen dat ik die hele bijrijderfrustraties wel begrijp. Ik heb nu een jaar of zeven verzorgpaarden. Zit nu op een totaal van twee, waarvan de tweede er alleen kwam omdat de eerste overleden was. De keren dat ik heb gemist in die zeven jaar zijn, exclusief vakanties, op twee handen te tellen, en nooit zonder ruim op tijd dit door te geven. Zonder arrogant te klinken mag ik toch best zeggen dat je op mij als verzorgster kunt bouwen. Al moet je dan wel voor lief nemen dat ik niet bepaald een sterruiter ben.

Maar, moet er meteen bij zeggen, ik ken dus maar één andere verzorgster die er ook staat, weer of geen weer. En dan niet, zoals in mijn geval drie dagen per week, maar toch zeker zes, zeven dagen per week, ook nu haar paard weer maanden eruit ligt. Dat is degene die je ook met Kerst ziet, wanneer het -10 is of wanneer het stormt. Zulke mensen moet je zoeken met een vergrootglas, though.

bietjuhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-09 21:38

zo jammer eigenlijk dat er zoveel Rotte appels tussen zitten!
koudbloedkim geef de moed niet op en dat doe je denk ik ook niet aan je reactie's te zien ergens is er ook lieve betrouwbare verzorgster voor kim!

inderdaad BlitzEsther, ik krijg ook regelmatig te horen hoe blij ze met mij zijn dat ik de paarden verzorg van haar. en krijg met kerst of soms gewoon zomaar wel is kadotje maar daar gaat me ook niet om of ze geeft me keertje extra les. en ook toen ik geopereerd werd aan me rug belde ze me ouders en me zus en kwam ze langs in het ziekenhuis en bij mijn thuis later en haalde ze me op voor 10min te kunnen kijken bij de paardjes.

ja ik kan wel zeggen dat ik eigenlijk een vriedin & leuke verzorg paard & pony rijker ben.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-09 22:26

BlitzEsther: Dat ben ik niet met je eens... er zijn genoeg jonge meiden met een goed verantwoordelijkheidsgevoel die een verzorgpony echt wel aan kunnen.
Ook jij bent ergens begonnen, toch?

Pauline: Ja, dat gevoel heb ik ook..
Mijn beste vriendin heeft voor haar verzorgfjord ook een nieuw hoofdstel gekocht, omdat de andere kapot was getrokken door de pony.
Dat moet kunnen vind ik...

Narya: Ja, die moet je inderdaad zoeken met een vergrootglas.
Maar ze bestaan zo te lezen wel. :j

Bietjuhh: Ik geef de moed niet op. :)

Kitano

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-09 22:48

jeetje het zit je ook niet mee.. er zijn wel goeie verzorgsters,en vast ook een die goed genoeg is voor knappe kim! Ik wou dat ik zo'n kans kon grijpen, toen ik nog geen eigen paarden had.. echtwaar.. ik vind m kicken die kim!

kruimellover

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-09 22:56

Wat ontzettend balen zeg! Zeker dat je steeds denkt dat je het eindelijk hebt en dan weer niks meer hoort.

Ik verzorg echt al jaren een hele lieve fries. Het is echt mijn allesje. Hier in de buurt zijn ook maar weinig andere verzorgpaarden te vinden, dus ik ben allang blij. Maar ik heb een vriendin en die vindt het steeds weer niks na 2 maanden ofzo en laat het dan weer afweten.
Dat zou ik echt niet kunnen, dat is toch niet eerlijk tegenover de eigenaar en het paard! En dan begin je net een beetje een band op te bouwen en dan stop je weer...

Ik hoop voor je dat je vlug een lieve verzorgster vind. Ik vind jouw paard zo leuk! Al die topics, ik lach me steeds rot.

Dus bij deze! Wie wil die stoere grote Kim nou niet verzorgen!

Succes met zoeken!

tessyke

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-09 23:13

hoe meer ik hier lees, hoe minder ik zin heb om een nieuwe te zoeken :=

ik heb er ook eens eentje gehad dat alles met de paardjes mocht maar mijn merrie was even wat minder en mocht niet rijden.
Dat meisje ging die dag en vroeg of ze mocht zadelen puur voor de foto maar ze zou niet rijden.... "ja hoor, doe maar"

zie je s"avonds op netlog rijfoto's en een filmpje van de galop...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-09 00:20

Daphne_horse: Gelukkig is het niet echt een erg groot probleem.
Vergeleken bij de problemen die ik heb gehad, is dit iets kleins. :j
Ik weet zeker dat er ooit een lief iemand voor mijn Kimmes komt.

Kruimellover: Ja, dat is nog wel het ergste; wees dan eerlijk en zeg dat het toch niet klikt...
Smoesjes als 'het is te ver' of 'ik heb het te druk op school' trap ik niet in, want dat weet je ook vóór je op mijn advertentie reageerd.
Fijn dat jij zo'n leuke Fries hebt gevonden om bij te rijden. :j
Bedankt voor je berichtje!

Tessyke: Jij hebt hele leuke paarden.
Ik heb vandaag mijn 'topic-reageer-lijst' bijna helemaal leeg gemaakt, maar o.a jouw topics staan er nog in.
Loena en Velvet zijn geweldige paardjes en degene die ze mag verzorgen mag erg blij zijn. :j

marjoleinft

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-09 01:35

ik herken die problemen ook ja.
ik dacht ook dat ik een goede verzorger had gevonden.
ze mocht zelf wetenn wanneer ze kwam en ze ging rijden.
mijn merrie is drachtig en die had er al vrij vroeg last van.
op een gegeven moment had ik zoiets van er mag niet meer op gereden worden omdat de bak ook zwaar was ik zag haar gelijk bijna niet meer misschien 1x per 2 weken.
terwijl ze normaal 4 x per week kwam.
en me andere verzorgster voor me andere paard was wel lief voor hem maar hij was nog te jong om op gereden te worden door haar.
dus mocht alles behalve rijden.
haar goed uitgelecht hoe ze hem moest longeeren etc.
en dan kom je er al gouw achter dat ze hem maar 1 kant op longeerde .
en toen ik naar een andere stal verhuisde kwam ik er al gauw achter dat ze er zonder toestemming op had gezeten.
een pony van 3,5 waar iemand van 120 kg op gaat zitten.
dan word je ook gek ja .
maar voor mij geen verzorgers meer.
ik doe nu alles met me moeder en dat gaat prima zo.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-09 01:38

Tja, vertrouwen en eerlijkheid is toch wel de basis... of zou in ieder geval de basis móeten zijn.
Gelukkig heb je het goed opgelost. :)

MelanieB

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-09 01:39

Pff ja hoor, heb ik er weer een gevonden, voldoet helemaal aan mn eisen, wilt ze dat ik haar reiskosten vergoed. (tis maar klein stukje :roll: )
Je bied iemand je paard aan, je mag er vanalles mee doen, maar tegenwoordig moeten ze er allemaal nog meer voor krijgen. :+
Als ik geen pony had was ik super blij geweest met al die aanbiedingen op marktplaats enzo hoor. :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-09 01:42

Vreselijk! Zo één had ik er ook tussen.. :(
Was ongeveer 10 km fietsen, wilde ze 5km gratis en de rest vergoed.
Ze was op de fiets!! Kom op zeg.. wat een lef.

MelanieB

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-09 01:48

Ja echt hè..
En als het te koud is komen ze niet :roll:

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-09 02:04

Nou.. dat iemand met deze sneeuw geen 10km naar een paard toefietst omdat de wegen onbegaanbaar zijn kan ik nog begrijpen, maar je hebt toch de zorg over een paard, of het nou koud is of niet.

Kuggur

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-09 02:26

Hm, misschien de knuppel in het hoenderhok, maar als het allemaal zo´n ergernis is met die bijrijders heb ik nog wel een idee:
Train je paarden zelf.