Ook zo moeilijk om een verzorgpony te vinden? #1

Moderators: Neonlight, Sica, balance, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
_Mybrownpony
Berichten: 17
Geregistreerd: 14-11-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-17 23:19

Ik wou ook altijd al een verzorgpony hebben maar mijn ouders konden het vaak niet betalen (€80,- per maand voor poesten en als ik lessen wou nog geld bij betalen ) toen ik het mini shetje van mijn oude instructrice kon verzorgen, stond op manege. Niet heel veel bijzonders, poetsen en de stal uitmesten en ermee lopen. Kon toen verder niks en ben toen ook gestopt omdat ik een 3 jarige tinker mocht verzorgen ( niet rijden hoor, ik was veelste jong) Als ik er nu naar terug denk vond ik het toch bijzonder dat ik zon beestje had mogen verzorgen!! Na tijdje werd zij helaas verkocht en kreeg ik ruzie met nieuwe eigenaar waardoor ik zonder verzorgpony zat. Na heel lang zoeken ( paar jaar :)) vond ik mijn huidige verzorgpony. Leia, een bruine new-forest pony van 20 jaar. Ondertussen verzorg ik haar bijna 2 jaar! Maar dat is ook niet met rijden, arme pony heeft al jaren kissingspines en kan niet meer bereden worden. Nog steeds opzoek naar een bijrijdpony maar of ze willen iemand van 18+ (16+ soms maar heb ik pech dat ik dit jaar pas 15 word) of ze vragen €100 per maand om te poetsen (belachelijk) . Ik woon meer in de randstad dus zomaar langs mensen gaan om te vragen gaat niet, nog steeds elke dag marktplaats afzoeken en facebook. Meest bijzondere vind ik dat iedereen om mijn heen het wel lukt behalve mij (meeste zijn zelfs jonger etc) misschien omdat hun meer connecties hebben? Zou het niet weten. Net gereageerd bij een leuke arabier die op dezelfde stal staat als mn verzorgpony, hopen dat het wat wordt!

Anoniem

Re: Ook zo moeilijk om een verzorgpony te vinden? #1

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-17 23:44

Ik weet niet op welke bijzondere plek jij in de Randstad woont maar €100,- voor alleen poetsen heb ik nog nooit van gehoord en het lijkt me dan ook erg sterk. Heel bijzonder dat jij dat blijkbaar overal om je heen tegen komt.

gerpiegorp

Berichten: 1586
Geregistreerd: 15-01-15

Re: Ook zo moeilijk om een verzorgpony te vinden? #1

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-17 00:46

Lijkt me wel sterk ja := Ik heb het zelf nog nooit gezien dat mensen een -hoge- bijdrage vragen voor puur verzorgen, maar ik woon ook niet in de randstad :D
In ieder geval veel succes en ik hoop voor je dat die arabier iets voor je is!

Roosje01

Berichten: 10765
Geregistreerd: 26-02-11
Woonplaats: zuid-holland

Re: Ook zo moeilijk om een verzorgpony te vinden? #1

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-17 05:01

Ik heb het idd ook al een paar keer gezien betalen voor enkel verzorgen en soms ook nog klusjes doen.

enamorada

Berichten: 2764
Geregistreerd: 25-01-15
Woonplaats: Utrecht

Re: Ook zo moeilijk om een verzorgpony te vinden? #1

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-17 07:25

Ik heb het ook een paar x langs zien komen. €80 per maand om een paar keer per week te mogen longeren en ohja het liefst M2 niveau gestart of hoger 8)7

Anke

Berichten: 19779
Geregistreerd: 10-05-01
Woonplaats: DL - Havert

Re: Ook zo moeilijk om een verzorgpony te vinden? #1

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-17 08:08

Denk ook niet dat het alleen poetsen. Aangezien je op zoek bent naar een bijrijdpony/paard.
18+ heb je al snel. Veel eigenaren hebben dat als minimum leeftijd.

Een verzorgpony is goud waard.
Rijden kun je op elke manege.
Een pony mogen verzorgen en genieten ervan, dat is er maar weinig.

blieb01

Berichten: 1526
Geregistreerd: 05-04-02
Woonplaats: De Weere

Re: Ook zo moeilijk om een verzorgpony te vinden? #1

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-17 09:52

Ik als eigenaar vraag voor alleen verzorgen niks, als er gereden word vraag ik wel een bijdrage maar dat is afhankelijk of er veel buiten gereden gaat worden. Dan zou m'n paard op ijzers moeten. Rij zelf weinig tot niet buiten dus momenteel staat paard blootsvoets

Eske_B

Berichten: 15105
Geregistreerd: 19-08-08

Re: Ook zo moeilijk om een verzorgpony te vinden? #1

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-17 10:16

Ik vind verzorgen heel leuk... maar geen haar op mijn hoofd die denkt te gaan te betalen als ik niet mag rijden.

Roosje01

Berichten: 10765
Geregistreerd: 26-02-11
Woonplaats: zuid-holland

Re: Ook zo moeilijk om een verzorgpony te vinden? #1

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-17 15:00

Ik zou ook niet betalen als je niet mag rijden dat gaat me wel echt te ver. Dan kom je iemand helpen met de verzorging en moet je er nog voor betalen ook. Dat vind ik niet echt een eerlijke dienstverlening. Technisch gezien zou je er voor betaald moeten worden, want je "huurt" iemand in die jou klusjes uit handen neemt. Beetje het idee van ik neem een schoonmaakster en die moet mij betalen om mijn huis te mogen schoonmaken 8)7

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-17 15:18

enamorada schreef:
Ik heb het ook een paar x langs zien komen. €80 per maand om een paar keer per week te mogen longeren en ohja het liefst M2 niveau gestart of hoger 8)7


Jupp ik ook, woon ook in de randstad en hier is dat echt "normaal"...

Anoniem

Re: Ook zo moeilijk om een verzorgpony te vinden? #1

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-17 15:21

Heb het echt nog nooit gezien en woon echt wel in hartje randstad. Gek is dat.

Anoniem

Re: Ook zo moeilijk om een verzorgpony te vinden? #1

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-17 15:23

Zoveel betalen voor alleen verzorgen heb ik nog niet gezien, maar wel de "idioten" andere eisen (minimaal M2, betalen maar je mag alleen longeren...)

Eske_B

Berichten: 15105
Geregistreerd: 19-08-08

Re: Ook zo moeilijk om een verzorgpony te vinden? #1

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-17 16:01

Ik heb weleens voorbij zien komen dat je 'maar' 40 euro hoefde te betalen voor 1x in de week komen. Was wandelen (op het erf), uitmesten, poetsen, dat soort dingen. Daarna zou je mogen rijden, maar wel enkel in de manegegroepsles. Dan werd het 60 euro in de maand, nog steeds 1x in de week.

Roosje01

Berichten: 10765
Geregistreerd: 26-02-11
Woonplaats: zuid-holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-17 16:35

Wow voor dat geld kan je 2x per week op manege rijden. Vraag me echt af of die mensen ook daadwerkelijk iemand vinden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-17 16:58

Ben benieuwd op welke manege jij 2x per week kunt rijden voor 60 per maand, dus 1x voor 30 p/m. Hier in de omgeving is het €200,- per kwartaal (dus 66 per maand) voor kinderen onder 18 jaar, 225 voor boven de 18. 60 voor 2x per week moet ik nog tegenkomen. En dan heb ik het over manegelessen, bijrijdpaardje voor die prijs is prima te vinden hier.

Roosje01

Berichten: 10765
Geregistreerd: 26-02-11
Woonplaats: zuid-holland

Re: Ook zo moeilijk om een verzorgpony te vinden? #1

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-17 17:04

Op een manege hier in de buurt kun je een uur vrij rijden voor €15. Heb vorig jaar is een lesje meegereden met 2 meiden van stal toen koste me ook €15. Dus ja dat kan.

Anoniem

Re: Ook zo moeilijk om een verzorgpony te vinden? #1

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-17 17:06

Dat is dus per keer. 30 per week als je 2x rijdt, dat wordt dus 120 per maand.

hanneke32xx

Berichten: 370
Geregistreerd: 26-01-14
Woonplaats: Almelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-17 17:07

Ik kan nu voorzichtig zeggen dst ik een verzorgpaardje heb gevonden :) een hele leuke haflinger vlak bij de stal waar ik eerst verzorgpaarden had staan. Ben er vandaag voor het eerst geweest en het klikte wel en het voelde gewoon wel goed :)

WillemijnvA

Berichten: 25
Geregistreerd: 23-10-12
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-17 17:35

Ik was een paar dagen geleden dit topic aan het doorlezen en toen kwam ik iets tegen over dat je nooit je telefoonnummer bij een advertentie op marktplaats moet zetten. Het is niet helemaal hetzelfde onderwerp, maar wat vinden jullie van deze reactie op mijn advertentie? (advertentie is voor omgeving Amsterdam, de man woont in de Achthoek)
Misschien overdrijf ik, maar ik krijg er echt de kriebels van
Citaat:
Tja ik las dat je zeeen van tijd had dus denk stuur je berichtje .
Je kunt altijd bij ons keer overnachten .
Sorry wilde je alleen laten weten dat wij nog paard en pony hadden staan
Ik denk je verveelt je

hanneke32xx

Berichten: 370
Geregistreerd: 26-01-14
Woonplaats: Almelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-17 17:47

WillemijnvA schreef:
Ik was een paar dagen geleden dit topic aan het doorlezen en toen kwam ik iets tegen over dat je nooit je telefoonnummer bij een advertentie op marktplaats moet zetten. Het is niet helemaal hetzelfde onderwerp, maar wat vinden jullie van deze reactie op mijn advertentie? (advertentie is voor omgeving Amsterdam, de man woont in de Achthoek)
Misschien overdrijf ik, maar ik krijg er echt de kriebels van
Citaat:
Tja ik las dat je zeeen van tijd had dus denk stuur je berichtje .
Je kunt altijd bij ons keer overnachten .
Sorry wilde je alleen laten weten dat wij nog paard en pony hadden staan
Ik denk je verveelt je


Ik denk niet dat je overdrijft! Ik zou hier niet op reageren, deze man heeft duidelijk verkeerde bedoelingen naar mijn mening. En mocht hij je toch berichten blijven sturen meteen blokken

Cocodox

Berichten: 1089
Geregistreerd: 02-04-10
Woonplaats: Arnhem

Re: Ook zo moeilijk om een verzorgpony te vinden? #1

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-17 18:17

Oh mijn god weer zo'n vies ventje :=

Sterre98

Berichten: 6347
Geregistreerd: 13-08-10
Woonplaats: Enschede

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-17 18:55

Ieew getver :')
Vraag anders of je je vriend (of een ander 'indrukwekkend' persoon) mee kan nemen haha

Zo had ik ooit eens een man die in ruil voor massage oefeningen dat ik zijn pony mocht rijden.

Nou mijn moeder nam het toen over en heeft de grootste lol gehad om die man de gek aan te steken.

WillemijnvA

Berichten: 25
Geregistreerd: 23-10-12
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-17 19:18

Ik heb hem gelijk geblokkeerd :o Ik vraag me alleen wel altijd af waarom zo'n iemand toch zoiets stuurt...

Sterre98

Berichten: 6347
Geregistreerd: 13-08-10
Woonplaats: Enschede

Re: Ook zo moeilijk om een verzorgpony te vinden? #1

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-17 19:42

Hij hoopt ook naive (jonge) meisjes vrees ik. Vieze mensen dat bah

Pallatin

Berichten: 2553
Geregistreerd: 30-05-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-17 19:49

WillemijnvA schreef:
Ik heb hem gelijk geblokkeerd :o Ik vraag me alleen wel altijd af waarom zo'n iemand toch zoiets stuurt...


Ik moest even zoeken op Mp om te kijken of je bij mij in de buurt woont en dat is zo, ik stuur je even een pbtje

( en nee ik ben geen enge vent :') )