Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Poekkie schreef:Happy bijrijdster meldt zich hier![]()
Ik volg dit topic al een tijdje en verbaas me eigelijk over veel reacties en uitspraken als 'als ze me dat 1 maal flikt, hoeft ze nooit meer weer te keren'.
Ik vroeg me af of de eigenaars zeker zijn dat alle regels en verwachtingen duidelijk zijn voor de bijrijdsters? En als ze niet gevogd worden, gaan jullie dan in gesprek of sturen jullie iemand dan op staande voet weg?
Ik ga even mijzelf aanhalen bij wijze van voorbeeld. Manegeruiter. Toen ik een verzorgpony kreeg was de afspraak 'behandel hem gewoon als je eigen pony'. Ik ben ongelofelijk blij (en nog steeds) met de aanpak van de eigenaresse, maar in het begin gaf mij dit wat onduidelijkheid. Zo liet ik bvb eens een vriendin op de pony rijden, want ja, dat was toch normaal? (In het oogpunt van een manegeruiter toch...). Ik liet de spullen netjes achter, maar van bvb invetten had ik nog nooit gehoord. Afspraken werden wel nagekomen en wat gevraagd werd, werd ook meteen gedaan. Zou jullie zo iemand dan onmiddelijk wegsturen? Uit veel posts lijkt het van wel, alhoewel ik op die moment niet beter wist. Of geven jullie in zo'n geval toch nog de kans om te groeien?
Uiteindelijk heeft de eigenaresse mij dit soort dingen 1 maal gezegd en werd dit onmiddelijk gerespecteerd. Inmiddels kom ik al bijna twee jaar trouw 3x/week, longeer ik ook, neem wekelijks les, vet elke maand het tuig in en sta ik altijd te bedelen om klusjes![]()
Wat betreft die vraag over 100 euro hierboven: als er een buitenbak is, vind ik dit een redelijke prijs en zou ik het zelf wel doen. Zeker als er dan nog les bij is. Ikzelf geef 50 euro per maand bijdrage en 60 per maand aan les (15/keer). Vind dit persoonlijk te goedkoop (3dagen per week,alles mag) en zou zonder morren 25 euro meer betalen als dat gevraagd zou worden. Maar idd,de 'gouden' verzorgsters hebben meestal al een vaste stek en zijn dus erg moeilijk te vinden.
Poekkie schreef:Ok, als dit in het begin gezegd wordt, ben ik idd akkoord hoor! Dan vindt ik het idd ook niet kunnen. Maar hier was dus alleen gezegd 'behandeld hem maar zoals je eigen paard'. Is ook maar 1 maal gebeurd en achteraf gezien zou ik het ook niet meer doen. Was gewoon een voorbeeld dat er ook dingen eerder uit onwetendheid / onduidelijkheid gebeuren dan uit slechte wil.
Alfi2010 schreef:Ladygiroc schreef:Daar ben ik ook wel benieuwd naar, waar ik die advertenties kan vinden, op bokt en mp staat maar vrij weinig.
Ik vind 100 euro teveel, zeker omdat ie aan huis staat, toch? Voor 100 euro wil ik er 1 rijden die mee op wedstrijd mag en mijn eigen lesgeefmens mag uitzoeken. Verplicht lessen bij de aangeboden instructeur is voor mij al een no-go. Daarnaast verwacht IK voor die 100 euro dat ik altijd iets met het paard kan doen, ongeacht van het weer en geen klussen. Maar ik ben verwend, voor iets meer dan het dubbele heb ik er zelf 1 staan waar ik wél alle zeggenschap over heb.
Waarom is 100,00 euro te veel als het paard aan huis staat?