Ook zo moeilijk om een bijrijder te vinden, deel 4

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Pallatin

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-17 21:36

Even voor de zoekenden onders ons: hebben jullie ook een advertentie geplaatst met dan jullie een bijrijder zoeken? En zo ja, waar?

Alfi, ik vind 100 euro zelfs dan nog wat veel...ookal sta je open voor een jonger iemand, een 14 jarige kan dat niet makkelijk ophoesten...is er ook een binnenbak?

Ladygiroc

Re: Ook zo moeilijk om een bijrijder te vinden, deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-17 21:46

Daar ben ik ook wel benieuwd naar, waar ik die advertenties kan vinden, op bokt en mp staat maar vrij weinig.
Ik vind 100 euro teveel, zeker omdat ie aan huis staat, toch? Voor 100 euro wil ik er 1 rijden die mee op wedstrijd mag en mijn eigen lesgeefmens mag uitzoeken. Verplicht lessen bij de aangeboden instructeur is voor mij al een no-go. Daarnaast verwacht IK voor die 100 euro dat ik altijd iets met het paard kan doen, ongeacht van het weer en geen klussen. Maar ik ben verwend, voor iets meer dan het dubbele heb ik er zelf 1 staan waar ik wél alle zeggenschap over heb.

nuscaniels

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-17 22:00

AnnaB schreef:
Ik kom hier ook even binnenvallen met een vraag.

Deze week komt er iemand (14) kijken bij mijn pony's om deze te verzorgen. Dit gaat echt puur om een beetje extra aandacht; er hoeft niet gevoerd, gemest, binnen-/buiten gezet te worden. Zelf werk ik onregelmatig dus in eerste instantie ben ik geneigd om geen vaste dagen af te spreken en dat ze per week aan kan/mag geven wanneer ze wil komen. Nu wil ik eigenlijk even vragen naar ervaringen met zo'n afspraak en even horen of jullie denken dat zo'n constructie werkt of dat jullie adviseren om een vaste dag of vaste dagen af te spreken.

Wisselende ervaringen mee. Heb nu een verzorgster die zelf kijkt wanneer het uitkomt en merk dat het daardoor wel wat vrijblijvender wordt. Nou gaat het hier voorlopig voor haar alleen maar om wat extra aandacht en ze heeft ook eerlijk aangegeven het momenteel erg druk te hebben.
Wel vond ik de vaste dagen met de vorige verzorgster toch prettiger werken voor mezelf.

Eunomia

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-17 22:15

Wat ik een nadeel vind aan vaste dagen is dat dat ook kan betekenen dat deze dagen net de dagen zijn dat ik vrij ben. Ik werk in de zorg en heb geen vaste werkdagen/-uren waardoor ik de ene week maandag, woensdag, donderdag werk en de andere week de andere dagen.

Aan de andere kant ben ik bang dat het erg vrijblijvend wordt, maar het gaat slechts om wat extra aandacht dus dat is geen groot probleem. Voeren en mesten doe ik zelf of mijn vader als het mij wat minder goed uitkomt.

Pallatin

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-17 23:00

Anna, toen ik bijreed had ik vaste dagen, maar ook ik werk vrij onregelmatig, en de eigenaar toen ook dus ik reed in principe op maandag en woensdag (les) en 1 weekenddag. Dit was het uitgangspunt, maar het veranderde regelmatig, zowel van mijn als haar kant, dus we appten veel als er iets in het 'schema' veranderde, het was natuurlijk wel twee volwassenen die dat bespraken, met een puber is dat misschien was lastiger. Als jij het prettig vindt vaste dagen, zou ik daar gewoon op aansturen, zo niet gewoon even kijken hoe het loopt?

ElSea

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-17 23:22

Ik zou nooit werken met vaste dagen. Ben zelf elke week 1 dag vrij die verschilt, dan wil ik sowieso zelf gaan. Daarnaast heb ik sommige dagen meer/minder tijd. Ik zou dat graag per week samen bekijken hoe of wat, en dan een week van te voren bijvoorbeeld.

darkadia

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-17 00:24

@AnnaB Hier werk ik wegens wisselende roosters ook niet met vaste dagen. We hebben meestal 1-2 weken die we vooruit plannen. In het weekend altijd even contact van joh: welke dagen kan je? En op basis van mijn eigen opties maak ik dan de planning en stuur die door.

Eunomia

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-17 08:12

Ik weet gelukkig vrij ver vooruit welke dagen/diensten ik werk, dus de constructie van darkadia zou wel een hele goede kunnen zijn. Het liefst werk ik niet met vaste dagen omdat ik op mijn vrije dagen graag zelf iets met mijn pony's wil gaan doen. :) Alleen een puber heeft misschien meer structuur nodig, maar dat gaan we snel genoeg zien. Ik ga het dan eerst zonder vaste dagen proberen.

joyce B

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-17 08:40

Ik zou wel 1 of 2 vaste dagen afspreken en de rest vrij laten. Ik merk dat zonder die vastigheid minder vaak gekomen wordt omdat een week zo voorbij is. Je kunt ook de week ervoor afspreken welke dagen jullie beiden uit komt. Dan is het iets flexibeler.

AnnaB schreef:
Ik kom hier ook even binnenvallen met een vraag.

Deze week komt er iemand (14) kijken bij mijn pony's om deze te verzorgen. Dit gaat echt puur om een beetje extra aandacht; er hoeft niet gevoerd, gemest, binnen-/buiten gezet te worden. Zelf werk ik onregelmatig dus in eerste instantie ben ik geneigd om geen vaste dagen af te spreken en dat ze per week aan kan/mag geven wanneer ze wil komen. Nu wil ik eigenlijk even vragen naar ervaringen met zo'n afspraak en even horen of jullie denken dat zo'n constructie werkt of dat jullie adviseren om een vaste dag of vaste dagen af te spreken.

Sterre98

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-17 09:04

Wij spreken normaal elk weekend af, welke dagen ik ga. Maar momenteel ga ik vaste dagen omdat dat het beste uitkomt

Alfi2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-17 09:11

Ladygiroc schreef:
Daar ben ik ook wel benieuwd naar, waar ik die advertenties kan vinden, op bokt en mp staat maar vrij weinig.
Ik vind 100 euro teveel, zeker omdat ie aan huis staat, toch? Voor 100 euro wil ik er 1 rijden die mee op wedstrijd mag en mijn eigen lesgeefmens mag uitzoeken. Verplicht lessen bij de aangeboden instructeur is voor mij al een no-go. Daarnaast verwacht IK voor die 100 euro dat ik altijd iets met het paard kan doen, ongeacht van het weer en geen klussen. Maar ik ben verwend, voor iets meer dan het dubbele heb ik er zelf 1 staan waar ik wél alle zeggenschap over heb.

Waarom is 100,00 euro te veel als het paard aan huis staat?

Alfi2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-17 09:15

Pallatin schreef:
Alfi, ik vind 100 euro zelfs dan nog wat veel...ookal sta je open voor een jonger iemand, een 14 jarige kan dat niet makkelijk ophoesten...is er ook een binnenbak?

En een 14 jarige die op een manege rijdt? Wat kost dat per maand? En dan mag je maar1x per week, hier mag je 3 x per week of zelfs nog vaker.
En nee, er is geen binnenbak.

Alfi2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-17 09:17

Sjolvir schreef:
Als ik geen paard had zou 100 euro voor onbeperkt iets met paard mogen doen mij wel aanspreken, zeker omdat er les bij zit, maar dan moeten paard, eigenaar/instructie wel matchen.

Is dat niet altijd noodzakelijk dat paard, eigenaar/instructie moeten matchen?
Zou voor mij echt niet werken als ik een bijrijder tref waarmee het niet klikt.

Amable

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-17 09:46

Ik denk dat 100 euro echt geen gek bedrag is, maar je kan het wellicht anders insteken. Als je je advertentie zo opstelt dat je aangeeft dat gebruik van het paard gratis is, enkel dat je verwacht dat er wekelijks een priveles gereden wordt voor 25 euro per keer dan klinkt het direct totaal anders terwijl het exact dezelfde deal is.

Pallatin

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-17 10:26

Alfi2010 schreef:
Pallatin schreef:

En een 14 jarige die op een manege rijdt? Wat kost dat per maand? En dan mag je maar1x per week, hier mag je 3 x per week of zelfs nog vaker.
En nee, er is geen binnenbak.

Dat betekent dat je niet altijd kan rijden, want dat is afhankelijk van het weer en hoe de bak erbij ligt. En locatie zou ik als bijrijder/ ouder ook belangrijk vinden, is het veilig alleen te bereiken voor een puber of moet de ouder brengen? Kun je ook buitenritten maken?. Als ik elke week een privé les neem kost me dat overigens 70 euro per maand, drie kwartier per les. Maar even los daarvan, hoeveel mensen willen meer dan drie keer per week rijden? Je zou ook kunnen uitgaan van twee keer per week, het bedrag verlagen en erbij zetten dat meer rijden mogelijk is tegen een meerprijs? Dan spreek je wellicht meer mensen aan! En het is natuurlijk helemaal jouw feestje hoor, je moet gewoon doen waar jij je prettig bij voelt. :j

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-17 11:16

Vaste dagen werkt op zich wel fijn omdat je dan zelf wat vrij hebt. Maar nadeel daarvan is wat ik zelf steeds heb gehad. Als ik op een vaste dag zin had om te gaan en ik kwam verzorgster tegen konden die soms wat chagerijnig reageren. Duidelijk aangeven dat ze het niet ok vonden dat ik naar mijn eigen paarden kwam. Geen idee of dat normaal gedrag is geweest maar zo heb ik het bij meerdere verzorgsters wel ondervonden.

Mijn zoektocht naar een verzorgster is definitief over trouwens. Ik ben inmiddels paardloos en dat bevalt hoe verdrietig ook eigenlijk best goed. Hooguit ga ik op termijn op zoek naar een verzorgpony of paard als ik er ooit behoefte aan krijg. Maar dan geen vaste dagen meer maar kunnen gaan wanneer ik zin heb. Niet rijden maar puur voor tutten en aandacht geven.

joyce B

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-17 22:34

Je biedt eigenlijk een hele week een gratis leasepaard aan met verplicht 1x per week verplicht NH-priv'eles bij de eigenaresse en minimaal X2 per week komen, voor €100,-

ik vind het geen onredelijke deal. Zie hier in het Noorden een stal die lease aanbied voor 85 euro voor drie dagen per week (2 betalen, 3e dag gratis. Wel met binnenbak er bij. Weet niet of 1x per week groeps les inbegrepen is.

Aan de andere kant zullen tieners die bijdrage bij hun ouders moeten zien los te peuteren en studenten kunnen zo'n bedrag vaak niet missen en moeten zich een slang in de rondte werken om hun studie en levensonderhoud te kunnen bekostigen.

De groep die dat bedrag kunnen betalen is een stuk kleiner dan de groep die zeg €50,- zou kunnen betalen.

Alfi2010 schreef:
Azmay schreef:
Is die les van een gediplomeerde instructie?
100 euro is hier in de omgeving heel duur maar kan me voorstellen dat dat in bijvoorbeeld Amsterdam anders is.

Ja, les is van gediplomeerd instructrice en tevens eigenaar van het paard.
Paard staat aan de rand van Amsterdam-noord.
Paard zal alleen door de bijrijdster gereden worden/mee gewerkt worden, je kan paard dus zien als eigen.
Vaker dan 3x per week komen is ook een optie. Maar ik wil minimaal 2x per week iemand met hem zien werken, en dan niet elke keer rijden.

Eunomia

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-17 22:49

Ik vind €100,00 inclusief wekelijks les niet veel voor een paard waar je minimaal 2-3x per week mee aan de slag mag. Momenteel ben ik me aan het oriënteren om het rijden weer op te pakken (heb zelf geen rijpony's) en wekelijks privéles op een manegepaard gaat ook richting de €100,00 en dan rijd je 1x per week een half uur op wekelijks een ander paard. Ik snap de redenatie van Alfi2010 dus zeker wel. :)

Ik heb besloten om morgen even te overleggen met mijn potentiële verzorgster of zij liever vaste dagen heeft of dat we elk weekend kijken wanneer zij kan/wil komen. Ik heb namelijk besloten dat zij één van mijn pony's gaat verzorgen en in het geval van vaste dagen zou ik zelf altijd nog met de andere pony aan de slag kunnen als dit op mijn vrije dag valt.

Alfi2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-17 08:57

Pallatin schreef:
Dat betekent dat je niet altijd kan rijden, want dat is afhankelijk van het weer en hoe de bak erbij ligt. En locatie zou ik als bijrijder/ ouder ook belangrijk vinden, is het veilig alleen te bereiken voor een puber of moet de ouder brengen? Kun je ook buitenritten maken?. Als ik elke week een privé les neem kost me dat overigens 70 euro per maand, drie kwartier per les. Maar even los daarvan, hoeveel mensen willen meer dan drie keer per week rijden? Je zou ook kunnen uitgaan van twee keer per week, het bedrag verlagen en erbij zetten dat meer rijden mogelijk is tegen een meerprijs? Dan spreek je wellicht meer mensen aan! En het is natuurlijk helemaal jouw feestje hoor, je moet gewoon doen waar jij je prettig bij voelt. :j

Bak is altijd goed genoeg om in te werken, zelfs met de vorst van afgelopen winter hebben we gewoon door kunnen werken. Rijden kan inderdaad niet altijd maar zo iemand zoek ik ook niet.
Buitenritten maken kan bij voldoende ervaring.
Heb inderdaad nagedacht om de "eis" op 2x per week te zetten, maar mijn ervaring is dat het dan al gauw bij 1x per week blijft vanwege drukte op werk/school of ziekte of verjaardag of...wat dan ook. En 1x per week werkt voor mij, maar ook voor dit paard niet. Dus vandaar de minimaal 2-3x per week "eis".

Alfi2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-17 09:02

Amable schreef:
Ik denk dat 100 euro echt geen gek bedrag is, maar je kan het wellicht anders insteken. Als je je advertentie zo opstelt dat je aangeeft dat gebruik van het paard gratis is, enkel dat je verwacht dat er wekelijks een priveles gereden wordt voor 25 euro per keer dan klinkt het direct totaal anders terwijl het exact dezelfde deal is.

Ben bang dat als ik de les verplicht ga stellen en per les ga laten betalen een les er al snel bij inschiet vanwege ziekte, druk met school/werk, verjaardag etc etc. Had in het verleden namelijk een bijrijdster die ook elke week les zou nemen en uiteindelijk heeft ze in 3 jaar tijd misschien 3x les gehad (ook mijn schuld dat ik er niet beter achter aan heb gezeten, maar even voor het idee).
En als ze betalen voor het paard en de les er "gratis" bij krijgen heb je toch meer een stok achter de deur. Meer het idee van: "Rijden kost geld en is zonde als je dan niet gaat".

cobiie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-17 09:10

100 euro in de maand incl les vind ik erg netjes.
ik zou wel in de adv "uitleggen" wat de inhoud van de lessen ongeveer zijn, dit omdat bij Nh mischien een wat minder duidelijk beeld gevormd wordt dan bijv wanneer er over dressuur en springen gesproken wordt.

Amable

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-17 09:11

Je hoeft ook niet per les te laten betalen, je kan met ze afspreken dat ze iedere maand vooraf het les geld overmaken, of contant betalen, maar overmaken is handiger. Dus je laat ze de lessen in 1 x per maand betalen, dan heb je hetzelfde principe.
Ik heb veel topics gevolgd, ook over betalen voor een bijrijdpaard, meest gehoorde argument waarom mensen op de manege wel (veel) willen betalen en voor een bijrijdpaard niet, is omdat er op de manege les gegeven wordt. Argument slaat overigens nergens op, als je een paard op de manege huurt voor een buitenrit betaal je tenslotte evengoed genoeg, maar dat terzijde ;) Men lijkt dus graag voor les te betalen, vandaar deze insteek. En als ze vooraf betalen voor de lessen zal je sowieso minder snel een afzegging hebben juist op de les omdat dat juist hetgene is waar ze voor betalen :)

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-17 13:21

Ik had bij Sjol wel soort van vaste dagen voor bijdrijden met Heps niet (behalve de maandag avond, dan rijdt ze in de groepsles, dus rare dingen daargelaten is dat haar avond ook terwijl Toobs stuk was).
Rest niet vast, dan wordt ik gek.

Ladygiroc

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-17 15:01

Ik vind het punt van amable wel een goeie Alfi :j. Ondanks dat het principe hetzelfde is zou ik als ik een paard zocht eerder op zo'n advertentie reageren dan als het anders geformuleerd is.

bruintje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-17 15:06

Maar als ze dan die week "geen tijd" voor les hebben betalen ze ook maar niet?