Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
AnnaB schreef:Ik kom hier ook even binnenvallen met een vraag.
Deze week komt er iemand (14) kijken bij mijn pony's om deze te verzorgen. Dit gaat echt puur om een beetje extra aandacht; er hoeft niet gevoerd, gemest, binnen-/buiten gezet te worden. Zelf werk ik onregelmatig dus in eerste instantie ben ik geneigd om geen vaste dagen af te spreken en dat ze per week aan kan/mag geven wanneer ze wil komen. Nu wil ik eigenlijk even vragen naar ervaringen met zo'n afspraak en even horen of jullie denken dat zo'n constructie werkt of dat jullie adviseren om een vaste dag of vaste dagen af te spreken.
AnnaB schreef:Ik kom hier ook even binnenvallen met een vraag.
Deze week komt er iemand (14) kijken bij mijn pony's om deze te verzorgen. Dit gaat echt puur om een beetje extra aandacht; er hoeft niet gevoerd, gemest, binnen-/buiten gezet te worden. Zelf werk ik onregelmatig dus in eerste instantie ben ik geneigd om geen vaste dagen af te spreken en dat ze per week aan kan/mag geven wanneer ze wil komen. Nu wil ik eigenlijk even vragen naar ervaringen met zo'n afspraak en even horen of jullie denken dat zo'n constructie werkt of dat jullie adviseren om een vaste dag of vaste dagen af te spreken.
Ladygiroc schreef:Daar ben ik ook wel benieuwd naar, waar ik die advertenties kan vinden, op bokt en mp staat maar vrij weinig.
Ik vind 100 euro teveel, zeker omdat ie aan huis staat, toch? Voor 100 euro wil ik er 1 rijden die mee op wedstrijd mag en mijn eigen lesgeefmens mag uitzoeken. Verplicht lessen bij de aangeboden instructeur is voor mij al een no-go. Daarnaast verwacht IK voor die 100 euro dat ik altijd iets met het paard kan doen, ongeacht van het weer en geen klussen. Maar ik ben verwend, voor iets meer dan het dubbele heb ik er zelf 1 staan waar ik wél alle zeggenschap over heb.
Pallatin schreef:Alfi, ik vind 100 euro zelfs dan nog wat veel...ookal sta je open voor een jonger iemand, een 14 jarige kan dat niet makkelijk ophoesten...is er ook een binnenbak?
Sjolvir schreef:Als ik geen paard had zou 100 euro voor onbeperkt iets met paard mogen doen mij wel aanspreken, zeker omdat er les bij zit, maar dan moeten paard, eigenaar/instructie wel matchen.
Alfi2010 schreef:Pallatin schreef:Alfi, ik vind 100 euro zelfs dan nog wat veel...ookal sta je open voor een jonger iemand, een 14 jarige kan dat niet makkelijk ophoesten...is er ook een binnenbak?
En een 14 jarige die op een manege rijdt? Wat kost dat per maand? En dan mag je maar1x per week, hier mag je 3 x per week of zelfs nog vaker.
En nee, er is geen binnenbak.
Alfi2010 schreef:Azmay schreef:Is die les van een gediplomeerde instructie?
100 euro is hier in de omgeving heel duur maar kan me voorstellen dat dat in bijvoorbeeld Amsterdam anders is.
Ja, les is van gediplomeerd instructrice en tevens eigenaar van het paard.
Paard staat aan de rand van Amsterdam-noord.
Paard zal alleen door de bijrijdster gereden worden/mee gewerkt worden, je kan paard dus zien als eigen.
Vaker dan 3x per week komen is ook een optie. Maar ik wil minimaal 2x per week iemand met hem zien werken, en dan niet elke keer rijden.
Pallatin schreef:Dat betekent dat je niet altijd kan rijden, want dat is afhankelijk van het weer en hoe de bak erbij ligt. En locatie zou ik als bijrijder/ ouder ook belangrijk vinden, is het veilig alleen te bereiken voor een puber of moet de ouder brengen? Kun je ook buitenritten maken?. Als ik elke week een privé les neem kost me dat overigens 70 euro per maand, drie kwartier per les. Maar even los daarvan, hoeveel mensen willen meer dan drie keer per week rijden? Je zou ook kunnen uitgaan van twee keer per week, het bedrag verlagen en erbij zetten dat meer rijden mogelijk is tegen een meerprijs? Dan spreek je wellicht meer mensen aan! En het is natuurlijk helemaal jouw feestje hoor, je moet gewoon doen waar jij je prettig bij voelt.
Amable schreef:Ik denk dat 100 euro echt geen gek bedrag is, maar je kan het wellicht anders insteken. Als je je advertentie zo opstelt dat je aangeeft dat gebruik van het paard gratis is, enkel dat je verwacht dat er wekelijks een priveles gereden wordt voor 25 euro per keer dan klinkt het direct totaal anders terwijl het exact dezelfde deal is.