Lienek schreef:Wie mag ik een pb sturen. Ik heb ineens erge twijfels en het is een lieve meid maar door bepaalde dingen ga ik nu twijfelen.
mag mij ook pb sturen als het nog nodig is

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
DiekeC schreef:Pallatin schreef:dieke, als ik het zo lees doe jij de eigenaar een groter plezier dan andersom: ze heeft jouw hulp heel hard nodig. Jij vindt het een leuke uitdaging, maar ik vind het persoonlijk raar dat jij moet betalen om haar te helpen? Ik zou haar vragen waarop ze de bijdrage baseert en dan voor jezelf bedenken of je dat redelijk vindt....vind je het niet redelijk? Vertel haar dan hoe jij erover denkt. Ik zou het als eigenaar een goede 'deal' vinden dat je zelf je lessen betaalt. Dat geeft haar profijt, jou en het paard. Is het paard zover dat het jouw 'training/ correcties' niet meer nodig heeft, dan zou je die afspraak kunnen heroverwegen. Of een paard nou in de randstad staat of op het platte land vind ik niet ter zake doen, wel de faciliteiten die een stal heeft.
Dit vind ik wel echt een goed argument! Ik ga het aan haar vragen. Volgens
mij heeft het er vooral mee te maken dat een paard hebben gewoon nogal duur is, al helemaal als je weinig tijd hebt. Zij ziet het denk ik als dat ik mag paardrijden, en paardrijden kost geld.Amable schreef:Maar, ziet de eigenaresse ook in dat ze hulp nodig heeft? Want als zij dat niet zo ziet begrijp ik wel waarom ze een bijdrage vraagt. Ziet zij dat wel zo dan kan je zeggen, ik help, dat is mijn betaling. Maar dan moet je ook zeker weten dat je helpt en het op kan lossen.
Ja dat zou de situatie een heel stuk verduidelijken! Ik denk niet dat ze zo goed door heeft dat ze mijn hulp hard kan gebruiken.en dit bedoel ik echt niet vervelend tegenover haar, maar ze heeft jaren op manege's gereden, en dan is de omgang met een paard dat echt nog veel moet leren gewoon lastiger. Ik denk alleen dat ze uiteindelijk voor problemen komt te staan die ze niet meer kan ontlopen, en dat dat paard gewoon gevaarlijker gaat worden, want hij komt nu al met zo veel slecht gedrag weg! Ik longeerde hem en hij begon meteen mijn kant op te steigeren. Ze weet niet hoe ze hem op dat soort momenten moet corrigeren, dus gaat ze het gevecht uit de weg. Maar ik denk dat het ook niet echt mijn plaats is om haar daarop te wijzen? Ik hoop eigenlijk vooral dat ze inziet hoe erg hij vooruit gaat nadat ik met m aan de slag ga, en dat de dan open staat om ervan te leren. Ze is namelijk ook een aantal jaar ouder dan ik ben, en dan ben ik een beetje bang dat ze mij daarin niet serieus wil nemen, of dat ze zich er erg vervelend onder voelt. Het blijft haar paard natuurlijk.
Ik denk dat ik het gewoon ga proberen, en dat vanzelf een aantal dingen op hun plek vallen. Ik heb alleen gewoon niet genoeg geld voor zulke maandelijke vaste lasten. Kon ik dat zelf betalen dan had ik wel een paard haha.
Alfi2010 schreef:Mag ik hier even inbreken?
Lees al een tijdje mee en heb helaas in het verleden ook slechte ervaringen gehad met bijrijders, maar wil toch weer een poging wagen.
Graag zou ik jullie advies willen over het volgende.
Ik zoek iemand voor een Arabier, voor minimaal 2-3 dagen per week op basis van Natural Horsemanship.
Ik wil hiervoor een bijdrage van 100,00 euro vragen en dat is dan incl. minimaal 1x per week les, indien nodig vaker. Zou dat te duur zijn?
Paard staat aan huis, er is een verlichte rijbaan en paddock aanwezig. Er hoeven geen klusjes gedaan te worden en er is altijd wel iemand op het erf om even te helpen. Paard is in de rijbaan ook geschikt voor beginners (buitenrijden is een ander verhaal).
Graag jullie mening.
Azmay schreef:Is die les van een gediplomeerde instructie?
100 euro is hier in de omgeving heel duur maar kan me voorstellen dat dat in bijvoorbeeld Amsterdam anders is.
liekec schreef:Ik denk dat 100 euro en dan op basis van Natural Horsemanship heel moeilijk wordt. Je vijver is toch een stuk kleiner want de meesten willen een 'normaal sportpaard' zeker voor die bijdrage. Daarnaast zie ik vaker dat mensen die niet op basis van de sport rijden liever geen bijdrage willen betalen, maar dat is hier in de omgeving dan meer een trend.
Je kan het proberen maar ik denk dat je te hoog zitof je moet net de juiste persoon vinden.
Alfi2010 schreef:sterreke98 schreef:Dus je mag voor 100 bij wijze van spreken ook 5 x in de week? Want dan vind ik het een ander verhaal. Ik betaal zelf 80 voor 5x per week.
Is dat met les of zonder les?
En moet je die les dan zelf betalen? Wat kost dan een les? En hoe vaak neem je les?
joyce B schreef:volpension betekent niet overal dat je paard ook voldoende uren vrije beweging krijgt Anjali...
Ik zou me ook schuldig voelen als mijn paard bijna de hele dag binnen zou staan en niet getraind wordt als ik niet kom. Loopt hij het grootste deel van de dag in een ruime paddock met een maatje (6 uur of langer in de winter, zomer liefst hele dag) dan is het minder erg. Maar dan nog vinden veel paarden het fijn als ze nog even lekker aan het werk kunnen. Dan staan ze veel relaxter (moe en voldaan) daarna weer in de paddock of stal.
In de tijd dat op onze vorige pensionstal mijn pony nog niet buiten werd gezet in de wintermaanden, had ik een afspraak met bepaalde personen dat we elkaars paarden buiten zetten als we er waren. Deels samen (tijdens uitmesten en dan rekken tot iemand anders er in wilde) of ik liet het andere paard staan terwijl ik in de bak bezig ging met eigen pony. De ander deed dat dan ook voor mij. Zo hielpen we elkaar.
Dat kun je natuurlijk ook afspreken met iemand. Vast wel meer die ook hun paard een uurtje extrA in de paddock willen of een rondje stapmolen.