Ook zo moeilijk om een bijrijder te vinden, deel 4

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

cobiie

Re: Ook zo moeilijk om een bijrijder te vinden, deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-17 10:12

Vervelend Lienek, ik zou aangeven dat je het minimaal 24 uur van te voren wilt weten als ze niet kan komen.

Bij mij begint het flink te irriteren dat een stalgenoot mij een bijrijder wilt aansmeren die geen cent wilt betalen. Ik zoek niet eens een bijrijder en ga zeker de hobby van een ander niet sponsoren.

bruintje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-17 10:20

24 uur van te voren afmelden gaat je echt niet lukken dat voor elkaar te krijgen.

Wat raar van je stalgenoot als je niet eens iemand zoekt.

Lienek

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-17 11:16

Ik ben verder heel blij met haar maar het was een klein baal momentje. Ze is gelukkig nog wel even geweest om te wandelen.

Hoe zit het bij jullie vragen jullie hoe het ging of doen zij naderhand nog een berichtje?
Ik vraag het dus zelf elke keer omdat ik wel echt benieuwd ben hoe het ging

boyca

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-17 13:52

Ik als bijrijder geef automatisch een berichtje als ik geweest ben en wat we gedaan hebben.
Ook als we niks gedaan hebben, hem grasjes laten eten dan weet ze dat.
Vindt ik heel normaal en zij is er erg blij mee. En ik ben weer erg blij met haar paard.

darkadia

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-17 14:07

Hier hangt het erg af van wat de reden is als er lat minute afgezegd wordt. Gelukkig al 1,5 jaar een hele fijne trouwe bijrijdster, en verhuizen binnenkort naar een andere stal, wat ik in samenspraak met haar heb gedaan. Dit omdat ik haar niet kwijt wil en dat zij zich er ook prettig moet voelen. Gelukkig waren we het met elkaar eens :)
Verder houden we elkaar via app op de hoogte voor belangrijke/korte updates en hebben we een online dagboekje waar we verslagje in zetten. Eerst hadden we een schriftje, maar schoot er toch vaak bij in, en als je zelf weg bent oid kun je natuurlijk niet lezen hoe of wat. Dus vandaar de keuze dit nu online bij te houden.

Peelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-17 17:47

Ik doe het hier met een kort appje. Als in: "ik ben vandaag bij mara geweest, ik heb gereden en ze liep heel fijn." dan ben ik al tevreden. Dan stuur ik een duimpje terug of ik vraag of er nog dingen zijn die ze willen weten. Iedereen blij. :)

DiekeC

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-17 12:57

Hallo allemaal! Ik ben nieuw in dit topic en ik stoor eigenlijk met een specifieke vraag. Van de week ben ik langs geweest bij een bijrijdpaard dat ik waarschijnlijk ga trainen. Maar nu wil ik eigenlijk wel iets van een contract opstellen zodat ik en de eigenaar weten waar we aan toe zijn. Hebben jullie ideeën of misschien een voorbeeld met wat hier allemaal in kan staan?

Ook zou ik graag jullie mening willen weten, over dat ze wilt dat ik elke maand een vast bedrag betaal. Dit snap ik natuurlijk wel van haar kant, maar we zijn beide arme studenten. Voorheen heb ik altijd gratis paarden getraind, en het was dan eerder zo dat ik betaald kreeg dan andersom haha. Maar vooral ook omdat dit paard écht nog heel veel moet leren en het ook geen makkelijk dier is, heeft ze gewoon mijn hulp nodig. Wat zouden jullie een redelijk bedrag vinden? Liever betaal ik natuurlijk niets, maar ik heb wel echt een klik met dit paard dus ik wil niet het risico nemen dat ze een ander zoekt. Ik zou trouwens dit paard 2 keer in de week rijden of longeren. Alvast bedankt! :)

Amable

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-17 13:05

Poeh, ik zou het erg gek vinden als mijn nieuwe bijrijdster ineens met een contract aan komt. Tenslotte loopt de eigenaar van het paard het meeste risico als het gaat over schade. Ik zou het eerst eens aan de eigenaar voorleggen hoe die daar in staat.

Qua bedrag, wat vraagt de eigenaresse? En ja, wat je zelf wil betalen ligt natuurlijk helemaal aan jou. Als je liever niet betaald moet je niet op zoek naar het paard van een arme student, maar naar dat van een rijke boer... Ik heb gemerkt dat je bij boeren meestal niets betaald, maar daar heb je vaak ook niets, of iig niet veel.

LoveBodin

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-17 13:10

DiekeC schreef:
Hallo allemaal! Ik ben nieuw in dit topic en ik stoor eigenlijk met een specifieke vraag. Van de week ben ik langs geweest bij een bijrijdpaard dat ik waarschijnlijk ga trainen. Maar nu wil ik eigenlijk wel iets van een contract opstellen zodat ik en de eigenaar weten waar we aan toe zijn. Hebben jullie ideeën of misschien een voorbeeld met wat hier allemaal in kan staan?

Ook zou ik graag jullie mening willen weten, over dat ze wilt dat ik elke maand een vast bedrag betaal. Dit snap ik natuurlijk wel van haar kant, maar we zijn beide arme studenten. Voorheen heb ik altijd gratis paarden getraind, en het was dan eerder zo dat ik betaald kreeg dan andersom haha. Maar vooral ook omdat dit paard écht nog heel veel moet leren en het ook geen makkelijk dier is, heeft ze gewoon mijn hulp nodig. Wat zouden jullie een redelijk bedrag vinden? Liever betaal ik natuurlijk niets, maar ik heb wel echt een klik met dit paard dus ik wil niet het risico nemen dat ze een ander zoekt. Ik zou trouwens dit paard 2 keer in de week rijden of longeren. Alvast bedankt! :)

In het contractje zou ik gewoon zetten hoe vaak je mag rijden en afhankelijk van hoe vast je het wil timmeren: wat er gebeurd als er tuig stuk gaat, hoe het zit als het paard kreupel wordt, welke vergoeding er wanneer aan wie betaald moet worden, wat er gebeurd als jij afzegt, wat er gebeurd als zij op vakantie gaat (met of zonder paard), of je dagen mag "inhalen" of niet, of er een opzegtermijn in zit.
Gewoon even voorbeeldjes van dingetjes die je er in KAN zetten..
Ik zelf heb geen contractje opgesteld trouwens.. Vond niet echt nodig. Ik doe het liever zonder, altijd gedaan eigenlijk, als bijrijdster en als eigenaar

Ik denk dat de eigenaresse erg veel geluk heeft als jij betaalt :). En als je echt echt veel toevoegt aan het paard, snap ik ook wel dat je betalen wat minder vindt. Maar dat ligt er denk ik ook aan waar het paard staat en wat de bijdrage is. Even voorbeeld een paard wat in A'dam staat, vlakbij de stad, waar je 40e per maand voor betaalt vind ik toch heel anders dan een paard wat in Groningen/Friesland staat en waar je datzelfde bedrag betaalt. En heeft natuurlijk ook te maken met vraag en aanbod.

Ik ga hier denk ik toch tegen mijn ene bijrijdster zeggen dat het eigenlijk niet gaat. Mijn pony is toch een maatje te groot en te sterk voor een onzeker meisje als zij. En heb toch liever maar twee mensen (ik en mijn andere bijrijdster) op het paard.. Vind het wel sneu voor haar, want ze heeft eigenlijk niets fout gedaan.

_Siri

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-17 13:37

Ik vind het niet meer dan normaal dat je betaalt om een paard van een ander te rijden.
Al moet ik wel zeggen dat het ook ligt aan de mogelijkheden en de accommodatie.
Je maakt toch gebruik van haar paard en haar spullen. :j

Ik zou het niet als zijnde contract noemen, maar gewoon afspraken op papier.
Waarin in ieder geval staat wat jullie van elkaar verwachten, hoeveel en welke dagen je komt, wat je betaalt en wat je allemaal met het paard mag en kan doen.

darkadia

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-17 13:54

Hier werkte ik in begin als eigenaar met contractje na zelf als bijrijder slechte ervaring met niet nagekomen afspraken. Inmiddels niet meer, omdat veel mensen dat toch vonden afschrikken. Gelukkig al ruim jaar nu hele fijne bijrijdster.
Betaalt €50,- per maand voor 2x per week. Ook bij evt blessure. Dus bijna meer leasepaard zonder alle kosten dan bijrijder eigenlijk. Regio Amsterdam. Lessen beiden zo nu en dan bij dezelfde instructeur (eigen kosten) en mag er verder zowel in bak als naar buiten en evt wedstrijdjes (in de buurt) starten. Maar ze rijdt vooral graag buiten. En doet ook wat klusjes. Vinden beiden dat dat er gewoon bij hoort.

Eight

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-17 14:01

darkadia schreef:
Hier werkte ik in begin als eigenaar met contractje na zelf als bijrijder slechte ervaring met niet nagekomen afspraken. Inmiddels niet meer, omdat veel mensen dat toch vonden afschrikken. Gelukkig al ruim jaar nu hele fijne bijrijdster.
Betaalt €50,- per maand voor 2x per week. Ook bij evt blessure. Dus bijna meer leasepaard zonder alle kosten dan bijrijder eigenlijk. Regio Amsterdam. Lessen beiden zo nu en dan bij dezelfde instructeur (eigen kosten) en mag er verder zowel in bak als naar buiten en evt wedstrijdjes (in de buurt) starten. Maar ze rijdt vooral graag buiten. En doet ook wat klusjes. Vinden beiden dat dat er gewoon bij hoort.

Ook heel erg prettig als je dat niet alleen hoeft te doen :j
Ik zou ook graag een bijrijder willen als Zara ingereden is, maar ik vind het zo lastig om uit handen te geven. Ik heb momenteel een hele lieve meerijder, maar ze is druk bezig met verhuizen dus het staat even op een laag pitje. Wij reden altijd samen en als ik op vakantie ging, ging ze alleen en daar vertrouw ik haar volkomen in. Ik weet dat ze niet staat te springen om dresuurmatig en meerdere malen per week te rijden. Daarom wil ik me oriënteren voor de toekomst, iemand die het leuk vind om twee keer per week dressuurmatig te oefenen door de weeks. Hoe gaat dat bij jullie?

Jennanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-17 14:25

Lienek schreef:
Vandaag mijn eerste twijfel puntje gehad.
Gisteren niet gaan rijden omdat vandaag de bijrijdster zou komen en ik morgen les heb. Ik wil niet dat ze te vermoeid wordt natuurlijk.
Appt ze om 2 uur dat er niemand mee kan vandaag. Pff dan baal ik wel een beetje natuurlijk.
Ik hoop dat het niet te vaak voor komt.
Maar ja misschien was het voor haar ook wel een onverwachte afzegging denk ik dan maar.

Ze heeft uiteindelijk nog gewandeld, dus ik zou je niet al te veel zorgen maken nog ;) Maar snap wel dat je er van baalt aangezien je zelf je schema daar natuurlijk op hebt aangepast. als het echt vaker gaat voorkomen zou ik het eerst nog bespreken voordat er beslissingen genomen worden.

@DiekeC ik laat mijn bijrijder niks betalen. Ze traint ook dezelfde manier als ik dus ben eigenlijk ook alleen maar blij dat mijn paard verder getraind wordt. Zij doet mij eerder een dienst dan andersom (is mijn mening..)

DiekeC

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-17 14:59

Amable schreef:
Poeh, ik zou het erg gek vinden als mijn nieuwe bijrijdster ineens met een contract aan komt. Tenslotte loopt de eigenaar van het paard het meeste risico als het gaat over schade. Ik zou het eerst eens aan de eigenaar voorleggen hoe die daar in staat.

Qua bedrag, wat vraagt de eigenaresse? En ja, wat je zelf wil betalen ligt natuurlijk helemaal aan jou. Als je liever niet betaald moet je niet op zoek naar het paard van een arme student, maar naar dat van een rijke boer... Ik heb gemerkt dat je bij boeren meestal niets betaald, maar daar heb je vaak ook niets, of iig niet veel.

Ze stelde het zelf voor! Maar misschien dat een 'contract' wel een te officieel woord is, het worden eerder afspraken op papier denk ik. Maar over die 'eventuele schade' zou de overeenkomst dan ook gaan, de verwachtingen, wat ik allemaal met het paard mag doen etc.
Ze vraagt 75/50 euro, maar dit is nog in overleg. Persoonlijk vind ik dit te veel, zeker aangezien ik ook les wil gaan volgen. Maar dit paard moet echt aan het werk gezet worden! Hij is nu ontwikkeld tot een verwende draak omdat hij niet consequent is opgevoed. Ik heb meer ervaring met dit soort paarden dan de eigenaar. Ik weet hoe ik de confrontatie aan moet gaan, maar de eigenaresse is nu een beetje angstig van hem geworden, het is ook een groot sterk paard van 1,80. Dus ik zou haar dan ook echt een verdienste doen.

LoveBodin schreef:
In het contractje zou ik gewoon zetten hoe vaak je mag rijden en afhankelijk van hoe vast je het wil timmeren: wat er gebeurd als er tuig stuk gaat, hoe het zit als het paard kreupel wordt, welke vergoeding er wanneer aan wie betaald moet worden, wat er gebeurd als jij afzegt, wat er gebeurd als zij op vakantie gaat (met of zonder paard), of je dagen mag "inhalen" of niet, of er een opzegtermijn in zit.
Gewoon even voorbeeldjes van dingetjes die je er in KAN zetten..
Ik zelf heb geen contractje opgesteld trouwens.. Vond niet echt nodig. Ik doe het liever zonder, altijd gedaan eigenlijk, als bijrijdster en als eigenaar

Ik denk dat de eigenaresse erg veel geluk heeft als jij betaalt :). En als je echt echt veel toevoegt aan het paard, snap ik ook wel dat je betalen wat minder vindt. Maar dat ligt er denk ik ook aan waar het paard staat en wat de bijdrage is. Even voorbeeld een paard wat in A'dam staat, vlakbij de stad, waar je 40e per maand voor betaalt vind ik toch heel anders dan een paard wat in Groningen/Friesland staat en waar je datzelfde bedrag betaalt. En heeft natuurlijk ook te maken met vraag en aanbod.

Ik ken de eigenaar natuurlijk nog niet goed, dus dan moet dergelijk vertrouwen ook worden opgebouwd. Maar de punten die je noemt zal ik allemaal mee nemen als ik met de eigenaar aan tafel ga zitten. :)

kelum

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-17 15:55

Na het lezen van jullie verhalen ben ik blij dat ik niet de enige ben! Inmiddels al zoveel bijrijders gehad dat ik het nu maar op gegeven heb om iemand te zoeken.. Ik heb ook wel goede ervaringen hoor, maar vaak kopen die dan toch een eigen paard helaas.
De laatste tijd zit het echt niet mee, heb echt al vanalles gehad. Meteen de eerste keer alleen en meteen de hoeven maar een beetje bijsnijden, iemand die meteen begon over slof dit slof dat, zeggen dat je het wilt doen vervolgens niets meer laten horen en na 5 weken een app sturen met vandaag wil ik rijden :') En natuurlijk het klassieke geval van constant afzeggen en het liefste last minute -O- De laatste kwam niet opdagen en 'durfde dat niet te zeggen' waardoor ik er zelf achter moest komen.
Snap het ook niet, toen ik zelf nog geen paard had wilde ik dolgraag een bijrijdpaard maar was het niet te vinden. Geloof niet dat ik verder rare eisen heb maar wil wel dat ik ervan op aan kunnen dat ze komen..

Lienek

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-17 09:35

Wie mag ik een pb sturen. Ik heb ineens erge twijfels en het is een lieve meid maar door bepaalde dingen ga ik nu twijfelen.

CharxHebe

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-17 10:13

Je mag mij pb sturen!

Pallatin

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-17 10:24

dieke, als ik het zo lees doe jij de eigenaar een groter plezier dan andersom: ze heeft jouw hulp heel hard nodig. Jij vindt het een leuke uitdaging, maar ik vind het persoonlijk raar dat jij moet betalen om haar te helpen? Ik zou haar vragen waarop ze de bijdrage baseert en dan voor jezelf bedenken of je dat redelijk vindt....vind je het niet redelijk? Vertel haar dan hoe jij erover denkt. Ik zou het als eigenaar een goede 'deal' vinden dat je zelf je lessen betaalt. Dat geeft haar profijt, jou en het paard. Is het paard zover dat het jouw 'training/ correcties' niet meer nodig heeft, dan zou je die afspraak kunnen heroverwegen. Of een paard nou in de randstad staat of op het platte land vind ik niet ter zake doen, wel de faciliteiten die een stal heeft.

black_kelpie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-17 11:09

Als ik waarde toevoeg door het trainen van een groen paard zou ik pertinent weigeren om te betalen. Daar worden mensen voor betaald, niet andersom.

Lienek

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-17 11:20

black_kelpie schreef:
Als ik waarde toevoeg door het trainen van een groen paard zou ik pertinent weigeren om te betalen. Daar worden mensen voor betaald, niet andersom.

Klopt helemaal mee eens!
Ik ben zelf de eigenaresse van een groen paard en heb in het begin iemand betaald om haar te rijden. Maar als zo iemand graag een leuke uitdaging wil en op hetzelfde niveau als ik zit dan zou ik zo iemand niet betalen maar ook geen vergoeding vragen.

Amable

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-17 11:25

Maar, ziet de eigenaresse ook in dat ze hulp nodig heeft? Want als zij dat niet zo ziet begrijp ik wel waarom ze een bijdrage vraagt. Ziet zij dat wel zo dan kan je zeggen, ik help, dat is mijn betaling. Maar dan moet je ook zeker weten dat je helpt en het op kan lossen.

DiekeC

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-17 16:18

Pallatin schreef:
dieke, als ik het zo lees doe jij de eigenaar een groter plezier dan andersom: ze heeft jouw hulp heel hard nodig. Jij vindt het een leuke uitdaging, maar ik vind het persoonlijk raar dat jij moet betalen om haar te helpen? Ik zou haar vragen waarop ze de bijdrage baseert en dan voor jezelf bedenken of je dat redelijk vindt....vind je het niet redelijk? Vertel haar dan hoe jij erover denkt. Ik zou het als eigenaar een goede 'deal' vinden dat je zelf je lessen betaalt. Dat geeft haar profijt, jou en het paard. Is het paard zover dat het jouw 'training/ correcties' niet meer nodig heeft, dan zou je die afspraak kunnen heroverwegen. Of een paard nou in de randstad staat of op het platte land vind ik niet ter zake doen, wel de faciliteiten die een stal heeft.

Dit vind ik wel echt een goed argument! Ik ga het aan haar vragen. Volgens
mij heeft het er vooral mee te maken dat een paard hebben gewoon nogal duur is, al helemaal als je weinig tijd hebt. Zij ziet het denk ik als dat ik mag paardrijden, en paardrijden kost geld.

Amable schreef:
Maar, ziet de eigenaresse ook in dat ze hulp nodig heeft? Want als zij dat niet zo ziet begrijp ik wel waarom ze een bijdrage vraagt. Ziet zij dat wel zo dan kan je zeggen, ik help, dat is mijn betaling. Maar dan moet je ook zeker weten dat je helpt en het op kan lossen.

Ja dat zou de situatie een heel stuk verduidelijken! Ik denk niet dat ze zo goed door heeft dat ze mijn hulp hard kan gebruiken. :') en dit bedoel ik echt niet vervelend tegenover haar, maar ze heeft jaren op manege's gereden, en dan is de omgang met een paard dat echt nog veel moet leren gewoon lastiger. Ik denk alleen dat ze uiteindelijk voor problemen komt te staan die ze niet meer kan ontlopen, en dat dat paard gewoon gevaarlijker gaat worden, want hij komt nu al met zo veel slecht gedrag weg! Ik longeerde hem en hij begon meteen mijn kant op te steigeren. Ze weet niet hoe ze hem op dat soort momenten moet corrigeren, dus gaat ze het gevecht uit de weg. Maar ik denk dat het ook niet echt mijn plaats is om haar daarop te wijzen? Ik hoop eigenlijk vooral dat ze inziet hoe erg hij vooruit gaat nadat ik met m aan de slag ga, en dat de dan open staat om ervan te leren. Ze is namelijk ook een aantal jaar ouder dan ik ben, en dan ben ik een beetje bang dat ze mij daarin niet serieus wil nemen, of dat ze zich er erg vervelend onder voelt. Het blijft haar paard natuurlijk.

Ik denk dat ik het gewoon ga proberen, en dat vanzelf een aantal dingen op hun plek vallen. Ik heb alleen gewoon niet genoeg geld voor zulke maandelijke vaste lasten. Kon ik dat zelf betalen dan had ik wel een paard haha.

Pallatin

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-17 17:47

In alle eerlijkheid: als ze nu al niet inziet dat ze een probleem heeft met dit paard, dan ga jij dat denk ik niet aan haar verstand krijgen....en daarbij: ik denk dat een langdurige samenwerking tussen bijrijder en eigenaar alleen kans van slagen heeft als de manier van omgang met een paard grotendeels overeenkomt. Anders is het voor het paard ook niet duidelijk. En stel: jij krijgt dat paard in het gareel, ondanks dat je er 'maar' 2x per week bent. Een paard met een beetje karakter zal het oude gedrag bij de eigenaar vertonen, omdat zij zelf geen overwicht heeft op het paard. Dat is vragen om problemen op de lange termijn en voor jou misschien niet ongevaarlijk?!
Dat een paard onderhouden duur is klopt, maar dat is niet jouw pakkie aan, maar van de eigenaar. Ik betaal alles en bepaal daarom ook. Was ook zo toen ik nog bijreed: sommige 'regels' vond ik soms een tikje onzinnig, maar deed ik omdat de eigenaar dat wilde....haar paard, haar regels...
Echt hoor, ik zou lekker op zoek gaan naar een ander bijrijdpaard, d'r zijn er zat! Of duidelijk communiceren dat er aan dit paard veel werk zit, je dat wilt oppakken samen met haar maar dat je er niet voor gaat betalen om die problemen op te lossen. Wil ze dat niet, dan :evaw: en lekker verder kijken!
In welke regio zoek je eigenlijk, er zitten hier in dit topic toch een hoop mensen die zoeken, zit er niemand in de buurt voor jou?

anjali

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-17 19:03

Bay schreef:
Lastig idd. Ik begrijp de negativiteit wel omdat dit topic natuurlijk een uitlaatklep is. De leuke verhalen hoef je niet kwijt :D Maar zoals Tigra zegt, ben wel benieuwd of die negativiteit ook uitstraalt naar nieuwe bijrijders in RL. Kan me voorstellen dat jullie de nare ervaringen toch meenemen.

Ik ben ook benieuwd naar jullie meningen/ervaringen om iets! Wat doen jullie als jullie bijrijders last minute afzeggen? Gaan jullie dan zelf nog naar stal? Ik zit daar namelijk mee. Voor mij is het een iets andere situatie (mede-eigenaar ipv bijrijder) en ik heb er verder altijd begrip voor als zij afzegt, ik zit dan alleen altijd met zo'n schuldgevoel tegenover het paard als ik zelf ook niet ga. Het paard staat in volpension dus komt echt niks tekort als niemand komt!
Maar ik vind het heel sneu als zij minder naar buiten komt en beweging krijgt die dag (en ik merk altijd de gevolgen van dat laatste de volgende dag :') ) Maar aan de andere kant, het is mijn enige vrije avond in de week dus meestal heb ik al plannen gemaakt of verheugde ik me echt op een avond bank hangen. In de laatste geval ga ik dan meestal toch naar stal maar echt fijn is het niet.
Soms vraag ik dan een stalgenoot of zij even mijn paard in de stapmolen of extra in de paddock zetten. Maar om dat nou 1x per week of twee weken te vragen (ze zegt vrij vaak af de laatste tijd), daar voel ik me ook bezwaard om.

Dus ik ben heel benieuwd wat jullie doen/zouden doen in die situatie!

Als je echt geen zin hebt en hij staat toch volpension,dan hoef je toch niet te gaan.Je moet het zelf ook leuk blijven vinden.

joyce B

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-17 23:58

volpension betekent niet overal dat je paard ook voldoende uren vrije beweging krijgt Anjali...

Ik zou me ook schuldig voelen als mijn paard bijna de hele dag binnen zou staan en niet getraind wordt als ik niet kom. Loopt hij het grootste deel van de dag in een ruime paddock met een maatje (6 uur of langer in de winter, zomer liefst hele dag) dan is het minder erg. Maar dan nog vinden veel paarden het fijn als ze nog even lekker aan het werk kunnen. Dan staan ze veel relaxter (moe en voldaan) daarna weer in de paddock of stal.

In de tijd dat op onze vorige pensionstal mijn pony nog niet buiten werd gezet in de wintermaanden, had ik een afspraak met bepaalde personen dat we elkaars paarden buiten zetten als we er waren. Deels samen (tijdens uitmesten en dan rekken tot iemand anders er in wilde) of ik liet het andere paard staan terwijl ik in de bak bezig ging met eigen pony. De ander deed dat dan ook voor mij. Zo hielpen we elkaar.
Dat kun je natuurlijk ook afspreken met iemand. Vast wel meer die ook hun paard een uurtje extrA in de paddock willen of een rondje stapmolen.