Ook zo moeilijk om een verzorgpony te vinden? #1

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Kim_W

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-17 18:51

hanneke32xx schreef:
Anke schreef:
Rijden is blijkbaar wél een prioriteit voor jou.
Anders zou je niet nee hebben gezegd. Ben eerlijk. Zo heb je de grootste kans op een match.

Hier krijg ik vaker reacties en dan of ze ook mogen rijden.
Dan vraag ik waarom ik diegene op mijn pony zou laten rijden. Dat weten ze dan niet. Dan houdt het voor mij al op. Denken alleen in 1 richting, die van henzelf.
De verzorgster die een goede reden kan geven waarom ik haar gratis zou moeten laten rijden, heb ik de afgelopen 3 jaar niet gezien/gehoord.
Mentaliteit is sterk veranderd.

Ik heb geen bezwaar tegen rijden. Echter moet het mes aan 2 kanten snijden.

Ik ben ook eerlijk geweest naar diegene toe maar vond alleen dat daar heftig op gereageerd werd. Rijden is niet mijn prioriteit als in: als ik een tijdje niet kan rijden op een paard ivm blessures oid is dat geen probleem voor mij maar ik wil wel graag de mogelijkheid hebben om een keer te rijden. Gewoon omdat dat voor mij een stukje ontspanning is

Dan zou ik dat in je advertentie zetten. Als rijden geen prioriteit is denken mensen dat je alleen de verzorging ook prima vindt zonder ooit erop te stappen.

hanneke32xx

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-17 18:55

Ik ben ook eerlijk geweest naar diegene toe maar vond alleen dat daar heftig op gereageerd werd. Rijden is niet mijn prioriteit als in: als ik een tijdje niet kan rijden op een paard ivm blessures oid is dat geen probleem voor mij maar ik wil wel graag de mogelijkheid hebben om een keer te rijden. Gewoon omdat dat voor mij een stukje ontspanning is[/quote]

Dan zou ik dat in je advertentie zetten. Als rijden geen prioriteit is denken mensen dat je alleen de verzorging ook prima vindt zonder ooit erop te stappen.[/quote]

Ik heb in mijn advertentie niks gezet over wel of niet rijden. Ik heb alleen gezegd dat ik graag recreatief bezig ben en heb daarbij buitenritten benoemd

Anoniem

Re: Ook zo moeilijk om een verzorgpony te vinden? #1

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-17 18:57

Dat je het paard niet rijdt tijdens blessures lijkt me niet meer dan normaal... Mensen die wel graag rijden, stappen ook niet op een kreupel paard omdat ze per se willen rijden.

gerpiegorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-17 19:24

Ik vind 50 euro wel meevallen voor 2 dagen per week. Volgens mij is het ook wel een vrij normaal bedrag. Hier in de buurt betaal je voor 1 dag 40 euro en voor 2 dagen 80 euro, dus dan scheelt het best wel veel (dit is op een manege trouwens). Toen ik nog op de manege reed had ik een 10-lessenkaart en dat kostte me omgerekend ook zo'n 40 euro per maand. Maar ik heb wel het geluk dat ik tot nu toe nergens heb hoeven betalen (behalve lessen), dus dat is wel fijn :)

theadora99

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-17 20:04

€50 voor 2x zou ik t voor doen hoor haha. Hier is het vaak minimaal €70/€80 voor 2 dagen.. als het niet meer is. €150 voor 3 dagen is ook geen uitzondering.

blieb01

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-17 22:53

Even ter verduidelijking
We hebben 2 buitenbakken 1 is 20 x 60 eb en vloed
De 2e is een 20 x 40 gedraineerde bak,
Een round Penn , stapmolen en een binnen losgooi/ longeer bakje van 15 x 15
Spuitplaats, kantine met toilet
Lessen is op eigen initiatief en eigen kosten.
Paarden staan individueel in paddocks waarbij er een hek met schrikdraad tussen zit. In de zomer elk paard een eigen stuk land.
Dit kan grondwerk les of rijles zijn.

Lienek

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-17 09:58

Lienek schreef:
murphypower schreef:
Even voor mijn leeftijdsgenoten (13)
hebben jullie ook altijd het probleem dat iedereen je te jong vind :(

Ik heb in mijn advertentie staan 16+ jonger is prima mits je ouders elke keer mee gaan en er verstand van hebben en je elke 2 weken les wilt volgen. En dat is waar het vaak mis gaat. Ouders willen niet mee of hebben geen verstand van paarden, ze zijn zo jong en hebben geen baan en kunnen dus niet lessen. En dan houdt het voor mij op. Jonge meisjes (eigenlijk iedereen) hebben les nodig en met zoveel kilo paard laat ik iemand van jouw leeftijd niet alleen. En ik ben zelf geen babysitter die er de hele tijd bij wil zijn. Ik wil juist iemand die kan op de dagen dat ik zelf niet kan.

Tenminste dat is waarom ik 16+ heb staan

Ik quote mezelf maar even maar ben erg benieuwd murphypower wat jij te bieden hebt als 13 jarige. Wat onderscheid je van de rest en zijn je ouders er bij betrokken?

Over de kosten. Dit vind ik verschillend. Zowel kwa stalling als gebied waar het paard staat.
Hier betaal je soms voor weiland met schuilstal al 200 euro per maand.. ik lieg niet terwijl in friesland ik een stal ken met binnenbak etc voor 150 pm.

Zoals het hier beschreven wordt vind ik 50,- niet veel. Paarden houden is helaas duur en ik snap best dat er een vergoeding wordt gevraagd. Spullen slijten en mijn ervaring is dat niet iedereen even zuinig is op de spullen helaas.
Of zelfs op je paard. Ook al meegemaakt dat ze op mijn kreupele paard stapten en zelf niks door hadden...

gerpiegorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-17 10:35

Blieb, klinkt redelijk luxe! Een bijdrage zou ik zelf geen probleem vinden in die situatie, zoals wel eerder gezegd. Je hebt als bijrijder alleen de lusten en niet de lasten, zelfs 2 buitenbakken :D

Zelf ben ik toch op zoek gegaan naar iets anders. Iets waar ik meer regelmaat heb en niet een pony kapot rijd door steeds niet-passende zadels (daar voel ik me erg schuldig over, omdat de pony er wel last van heeft). Ik heb reageerd op een paard die mij leuk leek, 5 minuten verder rijden (20 minuten totaal, helaas veel flitsers :Y)). Ik heb afgelopen dinsdag proefgereden en dat beviel wel. Een tuigermerrie van begin 20 en ik mag tzt ook starten, clinics rijden en alles en dat lijkt me erg leuk. Ze schijnt af en toe wel wat neurotisch te zijn, maar gelukkig ben ik daar niet snel van onder de indruk :Y). Vanavond ga ik weer :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-17 10:38

Leuk hoor gerpie gorp. Fijn dat je wat gevonden hebt.

gerpiegorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-17 10:44

Ik ben er ook blij mee ja :). Maar ik vind het wel lastig hoor, die andere pony was zo lief en de eigenaresse en haar gezin waren ook ontzettend aardig. Ik voel me ergens ook wel schuldig, maar ik merkte gewoon dat ik mijn plezier ik komen en rijden verloor door al die dingen (het is ook wel meer dan alleen het zadel en het afzeggen, maar dan wordt het een lang verhaal) en dan moet je gewoon voor jezelf kiezen. Maar ik ga daar wel nog af en toe heen voor een buitenrit, want dat was wel altijd genieten :D

theadora99

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-17 11:31

Ik ben ook verder aan het kijken hoor, ben steeds de enige die het paard rijdt (andere bijrijdster longeert hem 1 of 2x per week even of vraagt of iemand anders hem wil rijden). Hij is enorm sterk, trekt alleen maar en wil alleen maar hard, is dan ook niet terug te houden. Normaal was ik doorgegaan, maar krijg er ook enorme last van mijn rugblessure van. Kan bokkende paarden etc hebben, maar dat trekken krijg ik last van.

Ook heeft hij een deken die helemaal kapot is, maar de eigenaresse komt nooit en doet er niets aan, en ik heb het geld niet om zo veel uit te geven aan een deken nu. Tweedehands vind ik ook bijna niets heel goedkoop in z'n maatje reus.

Ga zondag ergens kijken, klinkt heel goed al wel!

blieb01

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-17 12:13

Poe, wat voel ik mij als aanbieder van een bijrijdpaard ineens luxe. Goed zadel, paard licht aan de hulpen en een luxe stal
Heb een bijrijder op proef die dezelfde denkwijze heeft

Nalonyda

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-17 15:59

Ik betaal voor mijn verzorgpaarden niet. Ik doe de klusjes. Voor bijrijdpaard betaal ik 100 euro per maand aan alleen al lessen 1X per week. Kom soms vaker als eigenaresse op vakantie is. Deze week kom ik dus 4X :) verder betaal ik niet.. ga wel mijn eigen kluisje huren op. Schild tas meenemen op de fiets :Y)

Verder gister onwijs fijn les gehad van mijn centered riding instructrice. Paardlief liep onwijs fijn op een geven moment. :D Ben nogsteeds er blij met de kansen die ik telkens krijg!

Anke

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-17 18:51

Anoniem schreef:
Dat je het paard niet rijdt tijdens blessures lijkt me niet meer dan normaal... Mensen die wel graag rijden, stappen ook niet op een kreupel paard omdat ze per se willen rijden.

Ja dat mogen we toch zeker hopen ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-17 18:23

Even een oeps-momentje van mij... Had 2 advertenties geplaatst op MP toen ik nog op zoek was (begin december), eentje onder klussen en eentje onder dieren en toebehoren. Die vd dieren heb ik verwijderd, kon andere niet vinden dus dacht dat ie ook verwijderd was. Zag ik ineens dat ik 5 onbeantwoorde berichten had staan, allemaal op die advertentie die ik dus niet verwijderd had. Ontzettend aso natuurlijk, om mensen geen antwoord te geven :oo. Dus heb alsnog een berichtje gestuurd met uitleg en excuses voor het late antwoorden en ze succes gewenst met hun zoektocht. Voel me best schuldig nu, haha.

Anke

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-17 18:42

Dat heb ik op FB met messenger. Staat dan vaak niet zichtbaar. Kom ik op de laptop en zie ik van weken lang berichtjes...ook een oeps gevoel!

joyce B

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-17 22:28

ja, lastig is dat met facebook messenger... Dan kun je beter de mrktplaats app hebben. Alleen krijg je via facebook veel meer reacties tegenwoordig.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-17 15:51

Vandaag ben ik met Tessa en d'r eigenaresse naar buiten geweest. Vanaf nu mag ik ook zelf naar buiten, echt heel lekker. Krijg zo veel vrijheid, ben daar heel blij mee!

Ellentjuh12

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-17 15:34

Bij toeval dit topic gevonden. Fijn! Kan ik toch nog even mijn ei kwijt!

Is het voor de wat oudere bokkers (21+) ook wel eens opgevallen dat het aanbod aan verzorg/bijrijd paard ineens sterk is terug gelopen? Ik kon vroeg voor mijn gevoel overal terecht. Nu ben ik tevergeefs al een poosje opzoek maar heb daadwerkelijk nog geen 1 paard kunnen vinden en nog geen enkele reactie mogen ontvangen. Wat doe ik fout in verhouding tot vroeger?! XD

Azmay

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-17 15:37

Hier lijkt het aanbod paarden toe te nemen maar het aanbod verzorgers af te nemen helaas voor de eigenaren.

blieb01

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-17 16:01

Azmay schreef:
Hier lijkt het aanbod paarden toe te nemen maar het aanbod verzorgers af te nemen helaas voor de eigenaren.

Hier in de regio zie ik idd meer aanbod van paarden dan verzorgers/ bijrijders
Lijkt wel zoeken naar de naald in de hooiberg

Roosje01

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-17 16:33

Hier in de omgeving idd ook zeer weinig aanbod kwa paarden misschien idd verkeerde regio.

joyce B

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-17 16:45

hier minder (serieuze en betrouwbare/fanatieke) bijrijders dan paarden, maar de paarden die aangeboden worden is wel vaker dan vroeger met bijdrage. Zelf adverteren en rond laten zingen dat je wat zoek en wat je zoekt werkt beter dan afwachten of er iets aangeboden wordt en daar op reageren. Er zijn ook veel mensen die niet zelf adverteren maar wel via via wat horen of regelmatig eens advertenties lezen.

En de match is soms lastig. Vooral als afstand en vervoer meespelen.

Ellentjuh12

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-17 17:21

joyce B schreef:
hier minder (serieuze en betrouwbare/fanatieke) bijrijders dan paarden, maar de paarden die aangeboden worden is wel vaker dan vroeger met bijdrage. Zelf adverteren en rond laten zingen dat je wat zoek en wat je zoekt werkt beter dan afwachten of er iets aangeboden wordt en daar op reageren. Er zijn ook veel mensen die niet zelf adverteren maar wel via via wat horen of regelmatig eens advertenties lezen.

En de match is soms lastig. Vooral als afstand en vervoer meespelen.

Klopt. Ik ben niet de beroerste om wat te betalen en/of klusjes te doen. Alleen ik ben vrij lang waardoor ik toch al snel bij paarden uit kom. En het liefst bij mij in de buurt natuurlijk zonder kilometers te hoeven rijden voor je bij je verzorgpaardje bent.

108078

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-17 15:44

Hoi! Ik heb alleen de eerste en de laatste paar pagina's gelezen. Leuk om te lezen dat er hier ook eigenaren meelezen.

Op dit moment voorzien (via mijn instructrice) van 2 leuke rijpaarden. Maar wát een uitdaging om een geschikte combi eigenaar/paard te vinden... Jeutje, dat viel mij nog behoorlijk tegen toen ik nog opzoek was.

Na zeker 9 jaar voor hetzelfde paard te zorgen, uiteindelijk de moeilijkste beslissing ooit gemaakt om te stoppen (ivm andere visies met de eigenaar over het paard).

Hierna:
Hengst 1: Geweldig beest. Stond na enkele maanden op het punt om een bod uit te brengen. Werd de dag voordat ik een bod uit wou brengen de eigenaar handtastelijk. Direct met het paard gestopt en ook mijn bod heb ik daarna niet meer uitgebracht.
Hengst 2: Leuk paard. Kreeg veel vrijheid. Eigenaar deed volgens haar moeder weinig met het paard. Toen ik hem op conditie had gekregen (en het paard had uitgelegd dat het niet netjes is om jezelf los te trekken, of weg te rennen als je opstapt), stapte de eigenaar snel zelf weer op. Toen zag ik pas hoe de eigenaar reed. Ik heb onze rijstijlen nog geprobeerd te combineren, ook door les te kijken en volgen bij haar instructeurs. Helaas weken onze rijstijlen te veel af van elkaar waardoor ik er geen plezier meer in kreeg en ik besloot te stoppen.

Hierna een advertentie geplaatst. Door mijn leeftijd en ervaring (een gok als ik mijzelf vergeleek met andere advertenties) kreeg ik echt veel berichtjes. Hier heb ik een selectie uit gemaakt en gekeken bij enkele paarden. Ik heb bij deze paarden afgehaakt omdat de meeste paarden voornamelijk opknappers bleken te zijn in combinatie met een vaak andere visie op het paarden houden dan de eigenaar. De 'klusjes' stonden voor mij vaak niet in verhouding met het 'plezier'. In sommige gevallen ben ik ook niet opgestapt ivm kwaliteit/pasvorm zadel.

Ik les graag en ben ook echt bereid om daar geld in te steken. Ik leer het paard graag dingen en ik leer heel graag samen met het paard.

Via advertentie is het mij niet gelukt om een leuk rijpaard/eigenaar te vinden. Via via wel :j

Nu blijf ik deze 2 paarden rijden totdat ons huis klaar is. Dan komt er een eigen.