[HK] Verzorgmiepjes II; Vrolijke miepjes miepen erop los!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Annn

Re: [HK] Verzorgmiepjes II; Vrolijke miepjes miepen erop los

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-06 10:25

goedemorgen Lachen
ben wel blij dat ik niet hoef te werken Lachen
want ik ben nu pas net wakker Tong uitsteken en anders zou ik 7 uur op moeten staan Bloos!
maarja Tong uitsteken
ik ga even brood van de bakker eten Bloos
haha

Dirkje_

Re: [HK] Verzorgmiepjes II; Vrolijke miepjes miepen erop los!

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-06 10:33

smakelijk Ann..!

Patty, ik heb voor het eerst heel je profiel gekeken!! die is kei vet met al die foto's!!!!!!!!!!!!!!!
het is alleen jammer Huilen dat je ©Patty door de paardjes hebt staan..

Ik hoop dat ik 'ooit' zo met V rij als jij met Nike.. (maar dat lukt toch niet Verdrietig )
Hoelang rij je nu op Nike??

Pattypaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-06 10:38

Dirkje:
Boos! kan ut filmpje niet zien.. dom ding doet ut hier weeres niet :S

Ok.
Bij Nike:
Bij elke pas benen eraan houden en er proberen ervoor te zorgen dat ze der achterbenen goed en actief onder zich zet. Om te krijgen dat ze dat doet (achterbenen) vang ik der op op de buitenteugel en vraag haar daarmee ook of ze naar beneden wil gaan. (kneepjes geven vanuit de ringvinger/pink) Met mijn binnehand geef ik haar dan de ruimte om te kunnen zakken.
Nike wil nogal eens te hard gaan en dan vang ik der ook wel vaker op op bijde teugels als ze door mijn buitenteugel heen wil gaan lopen.
Omdat ik eerst altijd met mijn binnenteugel vroeg, en ik dat niet zomaar afgeleerd krijg komt het ook wel eens voor dat ik perongelijk met mijn binnenteugel vraag. Maar dat is niet mijn bedoeling en ben ik nog steeds aan het afleren.
Groot gezecht: Benen>Buitenteugel nemen>Binnenteugel geven.

Annn; smakelijk Lachen

Annn

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-06 10:40

ik hoef courage niet perse aan de teugel te hebben, maar courage is al ouder Tong uitsteken het is alleen maar een beetje "hobbyrijden" als hij het uit zichzelf zou doen zou ik het niet erg vinden, maar het moet niet van mij Lachen

Irismacho

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-06 10:40

Ik kom jullie even gedag zeggen Doei!
En niet te snel miepen hea Haha!

xx

Pattypaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-06 10:43

veronalover schreef:
smakelijk Ann..!

Patty, ik heb voor het eerst heel je profiel gekeken!! die is kei vet met al die foto's!!!!!!!!!!!!!!!
het is alleen jammer Huilen dat je ©Patty door de paardjes hebt staan..

Ik hoop dat ik 'ooit' zo met Verona rij als jij met Nike.. (maar dat lukt toch niet Verdrietig )
Hoelang rij je nu op Nike??

Haha dankje. Ben um nog steeds aant verandere Clown
Haha, die ©Patty heb ik dan voor mense die me foto's wille jatte Tong uitsteken Nu doen ze ut niet meer zo snel Vork

Haha, zo goed rijden we samen nu ook weer niet hoor. Tuurlijk gaat dat wel lukken! Je bent toch al een heel stuk vooruit gegaan met Verona?, die vooruitgang zal der wel in blijven zitten hoor Ja
Ehm.. 22 juli 2004 kwam Nike. Toen was ze nog kreupel in draf enz. Ben toen gewoon wat op der gaan stappen in de wei.
ong. 3 maanden daarna ben ik wat op der gaan draven omdat ze toen weer goed liep. Toen ging het een tijdje goed met soms dat ze niet goed liep en weer rust kwam.
Maar toen hobbelden we nog echt en het was niet rijden zoals we nu doen. Echt erg hobbelen.
Vorig jaar augstus is Nike behandelt en toen ben ik helemaal opnieuw met der begonnen en toen ik weer ging rijden ben ik ook meer 'echt' gaan rijden. Veel verkeerde dingen eruit rijden enz.
Het echte rijden is deze maand dus 1 jaar.
Maar ondertussen hebben we veel rustpauzes gehad door kreupelheid van Nike of dat ze niet goed liep maar toch ook weer niet kreupel. Grond die in de winter te hard was om echt iets te kunnen doen. Te natte wei enz.

Ann: Dat heb ik ook met Mariska. Gewoon lekker wat hobbelen. Lol met je knol Haha!
Iris: Haaaii Doei!

Dirkje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-06 10:44

Patty.. Kun je het filmpje niet zien.. ?? Verward

Oké wat jij bij Nike doet ga ik "proberen" bij V!!
En vinden jullie V te dik?? Ik wel Tong uitsteken

Ann.. ja, ik doe ook aan hobbyrijden.. maar ik vind aan de teugel rijden zo geweldig!! Haha! maar ja, als ze het niet doet.. *zucht.. Bij mijn nicht reed ze meteen aan de teugel en pas deed ze het ook kei goed maar nu niet meer en dan blijf ik proberen tot ze dat wel weer doet en dan is er niets meer aan de hand dan rijden we heel fijn maar nou dat ze 3 weken stil heeft gestaan en met B er bij enzo..

Edit: Robin.. hai Doei!
Patty.. in oktober ben ik gaan rijden, toen rustig rijden ivm zwangerschap en nu rijd ik 4 maanden 'echt'..
Laatst bijgewerkt door Dirkje_ op 10-08-06 10:47, in het totaal 1 keer bewerkt

Annn

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-06 10:46

vanmiddag nieuwe bodywarmer jas kopen Haha!
voor bij de paarden Haha!

Dirkje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-06 10:47

Annn schreef:
vanmiddag nieuwe bodywarmer jas kopen Haha!
voor bij de paarden Haha!

Vet.. welke kleur??

Annn

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-06 10:48

weet ik nog niet, ik denk gewoon zwart Tong uitsteken
past het beste bij mijn kleuren rijbroeken Tong uitsteken

Pattypaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-06 10:50

Nee :s tss.. domme computer.. soms opent die ineens filmpjes niet :s

Haha succes. Dus echt vragen met je buitenteugel.
Op het begin bij Nike heb ik eerst echt zó overdreven ruimte moeten geven met mijn binneteugel he. Gewoon dat ze snapt dat ze als ze de ruimte heeft naar beneden kan gaan dat het fijner voor der is. Heeft ook weer een tijdje geduurt eer ze dat een beetje goed snapte en deed.

Onthoud; Aan de teugel rijden is zeker niet het belangrijkste! Ik zie 1000x liever een knolletje met de kont deronder dan een pony die voor naar benden loopt maar waar er achter 'niets' is.
Ag, je hebt ups en downs he.
Die heeft iedereen wel.
De ene tijd gaat het super, en dan weer juist helemaal niet.
Maar je kan het ook zo bekijken: Daar leer je alleen maar van.
Juist van die dingen. Als het altijd goed zou gaan zou je toch veel minder ervan leren?

Je wil niet weten hoe vaak ik heb gedacht met Nike, daar gaan we weer.. lekker rijden Scheve mond Soms had ik gewoon geen zin meer om te rijden omdat het toch niet goed zou gaan en reed ik meer omdat Nike de beweging nodig had dan dat ik het echt leuk vond.

Edit: Verona is wel iets aan de dikke kant ja. Maarja, ze heeft ook een veulen gehad he. Is die buik zowiezow al dikker Tong uitsteken
An: Leuk!

Dirkje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-06 11:04

ohw.. jammer dat je computer dom is Tong uitsteken

Oké morgen zal ik wel eens doen zo als jij zegt.. dus met de buitenteugel vragen, benen lichtjes sporen, en binnenteugel ruimte geven.. (gewoon lang laten of wat??? ).
Én zorgen dat ze goed door loopt!! en de benen er onder want dat ziet Patty liever dan een pony die voor naar benen loopt maar achter niets is Tong uitsteken ..
Nou dan is dit wel een diepe down Tong uitsteken Maar ik hoop dat ik er dan wel iets van leer Tong uitsteken

Denk je, dat als B eraf is dat het weer wat dunner zal worden of dat ze zo voor eeuwig blijft .. Tong uitsteken

Edit.. wacht even.. Tong uitsteken

Patty-Fan: numeró #1
Veronalover Tong uitsteken Tong uitsteken Tong uitsteken

Annn

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-06 11:08

hahaha dirkje Tong uitsteken
Ik heb even een vraagje aan de gene die hier antwoord op kan geven Tong uitsteken
Hoe the f*ck rijd je goed stelling :S
ik heb dat namelijk nooit in 5 jaar geleerd!!!
alhoewel ik vind dat ik niet slecht rijd erger ik me eraan dat ik geeneens stelling kan rijden...
dus wie wil er zo lief zijn om mij het goed uit te leggen Bloos

Pattypaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-06 11:20

Clown

Haha Tong uitsteken
Eerst de benen deraan. Echt bij iedere pas je benen aan je pony houden. Betekend niet direct dat je moet drijven, maar hou ze wel deraan. (niet afsteken) Zo houden ze vaak de achterbenen al beter en actiever onder zich. Voordat je gaat vragen drijf je un keer en vang je iets op met je buitenteugel waarbij je blijft drijven. Als je voelt/denkt dat Verona de achterhand goed eronder heeft ga je in plaats van opvangen vragen. Bij mij is het vragen vaak: Hand dicht.(en weer open) Ik rijd nogal vaak met een lossere hand dan echt met een vuist. Eigenlijk fout, maar zo krijg ik bij Nike de ontspanning er meer in. En als ik Nike ondertussen ook nog aan het opvangen ben wat vaak ook nodig is 'knijp' ik met mijn ringvinger+pink in de teugel. (of de teugel aan, hoe je ut wil noemen)
Afbeelding Zie deze foto naar mijn binnehand. (hier istie open)
De binnenteugel heb ik op het begin meer los gelaten dan. Helemaal op het begin mijn hand helemaal naar voren gestoken tot de helft van Nike der hals. Niemand die mij wijs kon maken dat Nike geen ruimte had om te kunnen zakken Tong uitsteken. Ondertussen is er soms een klein boogje in of de teugel gewoon op een klein beetje ontspannen spanning.
*kijkt in profiel
Afbeelding
Hier kwam Nike net omhoog. Je ziet mijn buitenteugel ietsjes strakker als de binnenteugel. Achterhand eronder. (mocht nog wat beter eigenlijk) En ruimte genoeg aan de binnenkant om weer te kunnen zakken.

Denk dat Verona wel weer dunner word hoor. Ook als je gewoon op der blijft rijden en ze niet te veel voer binnenkrijgt Knipoog
Nike is trouwens ook al te dik Clown

An: Zal zo ff wat typen Lachen ff de oven aan gaan zetten enz.
Laatst bijgewerkt door Pattypaard op 10-08-06 11:21, in het totaal 1 keer bewerkt

Dirkje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-06 11:20

Ik kan het niet uitleggen lekker puh Tong uitsteken

edit.. ik ben weg.. zit er weer te lang achter volgens mama Clown Doei, doei veel succes met uitleggen patty!!

Annn

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-06 11:26

haha okee Tong uitsteken

Pattypaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-06 11:35

De meeste mensen, van wat ik zie dan, rijden stelling met de binnenhand.
Ze vragen dan zo gewoon ook een paard via de binnehand naar beneden en zetten dan hun binnehand wat meer naar (hun)binnen toe(dus meer naar de buitenhand) en zetten zo het hoofd van de pony iets naar binnen. (of ook wel trekken genoemd bij mij Clown)
Enkele gebruiken ook hun binnenbeen ervoor, dat de pony om het been buigt. -) -= de het been van de ruiter )= het paard dat buigt.

Die laatste is al een stuk beter. Alleen ben ik van mening dat via de buitenteugel vriendelijker en beter is.

Je kan een paard ook met stelling rijden via je buitenhand.
ff denken..
Je vraag het paard via je buitenhand naar beneden. Is dat goed dan vraag je met je binnenbeen oftie voor je been opzij wil gaan(dus niet drijven) dan begrens je hem met je buitenbeen om te gaan wijken en geef je met je buitenhand toe. (Het paard heeft dan ook wat meer teugel nodig omdat het naar binnen (de andere kant) op moet gaan kijken). Zelf ga je dan ook iets meer op je buitenkant zitten. Je moet zelf ook mee buigen Knipoog Als er een plank op je zit zal je nooit zo fijn kunnen buigen als dat een soepel en meegaand iets op je zit.

Het meeste doe je eigenlijk op je zit. De teugels heb je niet eens echt nodig voor stelling. Alleen om het paard goed naar beneden te rijden + mee te geven. En soms op te vangen als dat niet alleen gaat via de zit.

Eigenlijk best toevallig.. dat was ik gisteren nog ff met Nike aan het oefenen op de weg. Zo merk je trouwens ook erg goed op welke kant je paard moeilijker buigt!

Als je iets niet helemaal snapt/niet goed vind of iets moet je maar zeggen he Knipoog
Edit: Ik ben ff eten.

Annn

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-06 11:39

kijk daar heb ik nou wat aan ik ga het gelijk uit testen als ik weer naar hem toe ga Haha!
dankje patty Haha!
eetsmakelijk

Pattypaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-06 11:50

Haha! Graag gedaan hoor, enne.. succes.
Ben der weer.

Rafaela

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-06 12:15

ben er ook weer,
maar ga even the sims 2 spelen haha Tong uitsteken
tot zo

Pattypaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-06 12:17

Haha veel plezier Tong uitsteken

Robin

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-06 14:39

woow wat een verhalen zeg, ga het niet allemaal lezen, maar dirkje ik vind ook dat je haar naar beneden dwingt..

Robin

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-06 17:23

Jezus wat is het hier stil zeg, iedereen aan het slapen ofzo

Anora

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-06 17:26

Ik ben errr!
Ik denk dat ik straks weer naar Woodie ga, hopelijk gaat het beter als gisteren want toen hadden we oorlog Nagelbijten / Gniffelen

Rafaela

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-06 17:34

ben der ook weer
net bij pom geweest zijn buiten wezen stappen met de eigenaar ernaast Tong uitsteken ze is maar 1 x echt geschrokken dat ze vooruitsprong Tong uitsteken van de wind Clown