Sjolvir schreef:Mijn conclusie de ideale bijrijder bestaat niet, zoektocht daarna ook allang opgegeven.
Ben allang blij als iemand dag op mijn paard rond tuft zodat ik het niet hoef te doen.
De ideale bijdijder, tja... die zou uit zichzelf uitmesten, voeren, keer extra komen gewoon om te knuffelen / poetsen / wandelen. Maar dat doen vele eigenaren al niet eens, dus waarom zou een bijrijder dat doen?
Goh, ondertussen ben ik halve eigenaar geworden van mijn bijrijdpony, maar hij staat al 3 maanden stil en ik ga al 3 maanden elke dag om hem te verzorgen, knuffelen, poetsen enzoverder.
Ik rij daarvoor elke dag 60 km en dat breekt mij echt zuur op in mijn portemonnee, maar zou het geen dag willen missen. Dus het bestaat toch echt wel. Hier zie ik hem wel echt als mijn pony en neem ik de zorg bijna compleet op mij maar zelf als hij eens een maand mank stond, toen hij nog echt maar men halve stal was kwam ik zeker 3 maal per week hem eens knuffelen.
Ik zie de andere kant dan ook weer wel. Men vriendin heeft nog een paard en die heeft ook een halve stal. Zij heeft haar ribben bezeerd en kan niet rijden en komt dus ook nauwelijks nu. Ik denk dat ik meer aandacht aan haar paardje besteed dan de bijrijder op dit moment. En dat zou ik als eigenaar wel echt niet kunnen apprecieren en snap ik ook niet van de bijrijder uit.