Ook zo moeilijk om een bijrijder te vinden, deel 4

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Anke

Re: Ook zo moeilijk om een bijrijder te vinden, deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-17 13:36

Dat komt als het te vrijblijvend is.
Hier de regel uiterlijk zondagavond de dagen/tijden doorgeven.
Je wilt toch een weekplanning/overzicht.

Sterre98

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-17 13:42

Wij spreken per week af wat we gaan doen. Nu heb ik de complete vrijheid ivm zwangerschap van eigenaresse. Dus ik ga nu ook zo'n 5x per week

Azmay

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-17 13:43

Anke schreef:
Dat komt als het te vrijblijvend is.
Hier de regel uiterlijk zondagavond de dagen/tijden doorgeven.
Je wilt toch een weekplanning/overzicht.

Moet ik eigenlijk wel gaan doen, maar voor mezelf maakt het niet uit want ik rijd niet. Tot nu toe appt ze de dag van tevoren rond 9 uur en dat is ook prima maar ze is nu al meer dan een week niet geweest natuurlijk. Vind het wel lastig hoor, op zich is het echt een leuke meid en bijrijders liggen hier niet bepaald voor het oprapen maar ze is wat onzeker geloof ik.

LoveUggs

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-17 14:06

Ik ben inmiddels op het punt dat ik zelf naar stal ga, zonder de eigenaresse erbij en wanneer ik geweest ben app ik haar over wat we gedaan hebben en hoe het gegaan is. Dan spreken we altijd weer een nieuwe dag af. Ik ga 1 dag door de weeks en een dag in het weekeind en die dagen verschillen. Zo ga ik soms een keer ergens eten waardoor ik ipv op maandag op woensdag ga, deze week ben ik zondag geweest, en waren mijn opties dinsdag of donderdag. Dinsdag wilde ze graag zelf een buitenrit met hem maken dus ga ik vandaag. Zondag ga ik een dagje weg, dus dan ga ik zaterdag. Komende zaterdag gaan we toevallig een keer samen. Ze gaat een weekje op vakantie dus we moeten even bespreken welke dagen ik extra ga en ze wilt hem graag even voor rijden zodat ik kan zien wat hij kan en waar ze zelf mee bezig is met het rijden. Voor ons werkt het ideaal!

Tigra_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-17 14:24

Zou het gewoon eens op het woord gooien vooral niet te lang wachten. Als ze heeft gezegd 2x in de week moet je daar gewoon eens naar vragen of dat wel haalbaar is voor haar. Denk ook wel dat het inderdaad wat te vrijblijvend is en het er daardoor makkelijker bij inschiet. Als je dingen van te voren afspreekt dan hou je daar toch meer rekening mee.

Hier komt de bijrijder 1 of 2 x in de week. Ze komt vaak ook alleen maar even mee voeren of poetsen en voeren.
Ze stuurt op de dag zelf of ze die avond kan komen. Soms de dag van te voren maar we spreken ook nooit ver van tevoren af. Dat is gewoon door de jaren heen een beetje zo gelopen. Ze komt nu toch al 5 jaar denk ik. In het begin sprak ze met de eigenaresse af wanneer ze kon komen maar nu gaat het toch al een aantal jaar via mij.

Lazypony

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-17 21:06

Nee hè, heb ik eindelijk iemand gevonden die eerst komt kijken en rijden of het wat is met mijn pony zondag. Word pony lief kreupel. Tsjaa, maar even afwachten tot zondag denk dat ze een rare beweging heeft gemaakt dus hopelijk is het dan over, maar dat is toch echt even balen op zo'n moment. :')

Anke

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-17 21:07

Dingen gebeuren meestal met een reden. Althans dat probeer ik te geloven.

CastaMickey

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-17 20:42

Mag ik mij hier ook melden? Kan maar niemand vinden die aan mijn "eisen" voldoet en het enige meisje wat me wel wat leek heeft er zelf vanaf gezien :p
Krijg vooral veel reacties van jonge meiden (ik heb een niet al te grote D pony met een hoog schattigheidsgehalte). Daar is hij dus echt niet geschikt voor..
Ik wil sowieso liever niet iemand onder de 16. Maar als ze jonger zijn dan sowieso een ouder mee, was bij mij ook de regel en lijkt me niet meer dan normaal idd!

Suziiiie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-17 13:43

Ik kom mij hier ook melden.

Wat gedoe gehad met verschillende bijrijders. Met de 1ste had ik geen klik. Zij wilde alleen rijden en verder was zij ook niet erg flexibel.

Nu ben ik weer op zoek naar een andere bijrijder maar dat valt niet mee.
Ik ben heel flexibel maar ik vind het vervelend als afspraken niet nagekomen worden en ik steeds moet vragen wanneer iemand gaat komen die week.

Anke

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-17 14:30

Ja dat voelt als trekken aan een dood paard.
Niks leuks aan zo. Komt ook zo ongeïnteresseerd over.

bruintje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-17 14:33

Suziiiie schreef:
Ik kom mij hier ook melden.

Wat gedoe gehad met verschillende bijrijders. Met de 1ste had ik geen klik. Zij wilde alleen rijden en verder was zij ook niet erg flexibel.

Nu ben ik weer op zoek naar een andere bijrijder maar dat valt niet mee.
Ik ben heel flexibel maar ik vind het vervelend als afspraken niet nagekomen worden en ik steeds moet vragen wanneer iemand gaat komen die week.

Dit is toch wel iets wat veel voorkomt als je dit topic leest.
Ik begrijp dat niet, bij mij moesten ze eerder zeggen dat ik een dag niet kon. Ik stond elke dag te popelen.
Maar inderdaad tegenwoordig moet je er regelmatig achteraan met de vraag of ze nog komen die week.
En dan zeggen ze morgen of overmorgen om dat weer af te zeggen.
Wat is dat toch?

Marocje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-17 14:39

Dat snap ik ook echt niet. Dacht eerst nog toen ik dit en het andere topic las, dat het de uitzonderingen waren. Maar nu dus zelf meegemaakt en het is echt zo erg.

En weet echt wel dat er ook goede tussen zitten. Maar die zijn natuurlijk al voorzien: als die eenmaal een fijn plekje hebben gaan ze daar niet zomaar weg.

Suziiiie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-17 14:47

Ja, ik snap het ook niet echt.
Het is toch fijn voor een bijrijder dat de eigenaresse zo flexibel is en waar je best veel van mag doen.
Het belang van mijn paard staat natuurlijk voorop. Ik wil alleen dat de bijrijder afspraken nakomt en met respect voor haar (en mijn spullen) omgaat. Dat is toch niet heel veel gevraagd?

Anke

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-17 15:00

Dat is hier de basiseis.
Afspraken nakomen.

Blijkbaar is dat voor 90% een zeer moeilijke opgave.

Zoals Bruintje ook al zegt.
Het is geen uitzondering.
Afspraken nakomen schijnt tegenwoordig een uitzondering te zijn.

dynara

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-17 15:36

Ik ben erg tevrede met mijn bijrijder... echter alleen lopen we tegen een probleem.
Haar eerste proefmaand is voorbij, alleen paardlief doet alles behalve wat hij moet doen onder het zadel bij haar. Hij gaat in staking en sprint door de bak heen omdat hij zogenaamd 'schrikt'... hij doet het niet bij mij. Weet niet wat ik ermee moet. Ze is zelf best soft en net niet ervaren genoeg voor daar goed mee om te gaan.

Azmay

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-17 15:37

dynara schreef:
Ik ben erg tevrede met mijn bijrijder... echter alleen lopen we tegen een probleem.
Haar eerste proefmaand is voorbij, alleen paardlief doet alles behalve wat hij moet doen onder het zadel bij haar. Hij gaat in staking en sprint door de bak heen omdat hij zogenaamd 'schrikt'... hij doet het niet bij mij. Weet niet wat ik ermee moet. Ze is zelf best soft en net niet ervaren genoeg voor daar goed mee om te gaan.

Les laten nemen?

Hier gaat het ook niet bijzonder goed met het rijden maar ik verwacht dan ook niet dat zij gaat betalen dus dat is hier geen issue voorlopig.

Anke

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-17 15:39

Oei...alles gaat goed. Op het rijden na.
Klinkt dan niet als de juiste match.
Heb je haar om tijd te besparen? Dan kun je beter verder zoeken.
Hier moet je wel nog veeeeel tijd in gaan stoppen om dit goed te krijgen.

0000

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-17 15:44

dynara schreef:

Dat had ik geen maand aangekeken....Dan of indien mogelijk op een ander paard waar ze haar eigen vaardigheden kan bijspijkeren, of afscheid nemen. Paard lijdt er minder van als hij stilstaat dan wanneer hij dit soort grappen aanleert.

_Siri

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-17 15:51

Als ze er niet ervaren genoeg mee is, moet je er mee stoppen. Voordat het nog gevaarlijk wordt..
En je paard heeft er op die manier ook niet veel aan.

Hier de keuze gemaakt paard een paar maanden stil te zetten. Ik ben niet gemaakt om een bijrijder te hebben geloof ik :')

Marocje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-17 15:52

Ben ik het mee eens. Waarom heb je een bijrijder? Jij en paard hebben er meer aan wanneer het stilstaat dan wanneer ie zo gereden wordt. En anders alleen laten rijden tijden een les, de rest ernaast laten werken: genoeg te leren blijkbaar.

dynara

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-17 18:25

De eerste maand ging het erg goed. Ik zoek een bijrijder omdat ik zelf er nog niet op wil vanwege overgewicht. Ze krijg begeleiding van mij dan gaat het best goed. Maar vanwege werk kan ik er niet altijd bij zijn en hoor ik van mijn moeder altijd die problemen. Ze wilt echt wel leren en ze doet echt haar best dus daarom wil ik haar niet zomaar wegsturen. Best wel een dilemma..

0000

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-17 19:24

Dan alleen nog rijden als je erbij bent voorlopig? Dat ze een andere keer wat longeert bv?

CastaMickey

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-17 19:30

Of met les van iemand die je goed kent?

Amable

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-17 20:01

Samen met haar om de tafel en overleggen hoe zij het ziet. Kan me voorstellen dat het voor haar ook niet fijn rijden is zo. Les nemen lijkt mij dan de juiste optie, eventueel dat op de grond om te leren consequenter en duidelijker te zijn. Veel meiden zijn te soft omdat ze lief voor het paard willen zijn, iemand die uit kan leggen dat duidelijkheid veel liever is kan zo iemand echt helpen :)

dynara

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-17 20:32

Ja wil inderdaad ook met haar praten. Maar ben bang dat hij dat nu bij andere ook allemaal gaat proberen. En ken wel mensen die lesgeven alleen ook te soft of juist net te streng voor zijn leeftijd... dus is even een lastige situatie. Zal inderdaad even er bij moeten blijven met rijden :j