Ook zo moeilijk om een bijrijder te vinden, deel 4

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

mojo100

Re: Ook zo moeilijk om een bijrijder te vinden, deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-17 12:41

@Lieneke respect voor je keuze! Zo geweldig om te zien hoe sommige mensen een inlevingsvermogen hebben en zich kunnen verplaatsen in een ander. Echt tof van je!

Anke

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-17 13:30

Ik zou ze beiden hebben "genomen".

Lienek

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-17 13:38

Anke schreef:
Ik zou ze beiden hebben "genomen".

En ik dan? :D
Dan hou ik zelf geen dag meer over.
Het ging maar om 2 dagen in de week.
En ik wil niet te veel mensen op mijn paard hebben.

blieb01

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-17 14:01

Hoop toch ook nog iemand te vinden voor mijn kanjer. Zucht, helaas wonen ze toch te ver , willen ze een kant en klaar bomproof paard of hebben totaal andere ideeën dan ik

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-17 15:06

Wat een lieve actie van je, Lieneke. Ik hoop dat het ook fijn uitpakt.

Marocje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-17 15:46

Lienek: lastige keuze moet dat zijn geweest: als je investeert kan je er een hele fijne bijrijder aan overhouden die ws ook op jouw 'manier' je paard rijdt. Ook gun je echt iemand te groeien en het plezier van een bijrijdpaard.

Andere kant was het een risico: die andere was blijkbaar al zover om zelfstandig aan de slag te gaan. Mocht het niks worden heb je deze ook laten schieten. (Want zoals je zegt: hoogstwaarschijnlijk heeft zij al wat anders dan)

Hoop dat je keuze goed uitpakt! Hou wel van de gunfactor

Lienek

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-17 15:59

Het jonge meisje heeft altijd iemand mee naar stal. Dat was mijn voorwaarde vanwege haar leeftijd.
Haar nicht rijdt de paarden van mijn instructrice dus die gaat ook met haar mee.
Als ze alleen ging had ik het niet gedaan hoor.

En inderdaad een risico maar ik denk dat het zich loont. Ze is niet zo'n 13 jarige die zich als 16 gedraagt of met een grote mond. Heel ingetogeb meisje dat echt zat te stralen op het eind. :)

Ik heb het andere meisje wel aangeboden als ze eens zin heeft dat ze zeker welkom is en als ze mee wilde naar de vereniging ze altijd mee mag ook om vanwege haar verhuizing wat mensen te leren kennen :)
Denk dat ze dan snel genoeg wat vind.

En echt zou dol graag allebei hebben gehad maar dan heb ik meer een paard voor een ander dan voor mezelf als ik haar elke keer beschikbaar moet stellen. Nu gaat het alleen om schooldagen 2x per week dus dan kan ik sowieso niet zelf gaan

joyce B

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-17 23:38

Wat leuk dat je haar een kans geeft! Het is altijd een gok... Scheelt dat ze wel al bekend is met het paardenwereldje door familie en gesteund wordt. Dat andere oudere meisje zal inderdaad vast snel wat vinden.

_Siri

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-17 16:09

Mag ik me hier ook melden?

In oktober opzoek gegaan naar een bijrijder voor mijn paard ivm zwangerschap.
Twee dames laten rijden, waarvan eentje heel leuk leek en bijrijder werd. Was ook heel leuk de eerste tijd.
Rond december kon ze steeds vaker niet en was er altijd wel wat waardoor ze niet kon lessen (op eigen kosten). Daarnaast werd paard behoorlijk dwars, terwijl hij absoluut niet zo is. Uiteindelijk besloten om met haar te stoppen.

Poging 2 was in januari. Dit keer met een bijdrage in de kosten (want dan is het vrijblijvende eraf). Weer twee dames die kwamen rijden. Nummer 1 was niet heel succesvol. Paard ging volledig aan de loop met haar, zij kreeg daardoor spanning en daardoor paard ook weer.
Nummer 2 kon leuk rijden, maar kwam overduidelijk ook alleen om te rijden en niet om paard aandacht te geven. Wilde ook geen bijdrage betalen, omdat ze eerder betaald kreeg paarden te rijden. Ook geen succes dus.

Uiteindelijk een stalgenoot gevraagd die dolenthousiast met hem aan de slag ging. Ideale combinatie. Ze gaf hem enorm veel aandacht, longeerde lekker veel en ging meteen enthousiast lessen. Dit ging een paar weken heel leuk, maar helaas heeft zij door omstandigheden moeten stoppen.

Dus ik ga nu voor de derde keer weer opzoek, maar inmiddels ben ik ook hoogzwanger.
Geen ideale combinatie. Ik heb nog max een maand de tijd om iemand te vinden..

theadora99

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-17 16:59

Het is dat het niet in de buurt is, maar als ik zo de advertentie lees is dat ongeveer waarnaar ik zocht. De ene keer alleen rijden, maar vaak zat ging ik na het rijden met mijn bijrijdpaard nog even de logeerbak in, halstertouw eraf en samen rondjes lopen, en wat beenhulpen proberen te verduidelijken vanaf de grond (bijv wijkhulpen snapt hij niet zo heel goed nog, na het oefenen gaat het steeds beter wel)

LoveBodin

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-17 18:31

Hoe zeggen jullie eigenlijk tegen bijrijders dat je met haar/hem stopt?
Lijkt mij echt heel erg lastig..
Ben over mijn bijrijdster overigens heel tevreden :). Maar ben wel benieuwd..

Anke

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-17 18:54

Hier ook. In het begin start het leuk...daarna komen ze afspraken niet meer na. Bah...zo vervelend.
Ik heb nu een berichtje gestuurd, dat het zo niet werkt. Voorgesteld dat als ze in de toekomst wel de tijd ervoor heeft en afspraken na kan komen, ze altijd een berichtje mag sturen.

Mijn grootste frustratie is als men afspraken niet nakomt.
En de ergste ervan is niet komen opdagen.

Hopelijk vind je nog een fijn iemand. Of een betaalbare trainer die jouw paard goef in conditie houdt.

Samblabla

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-17 23:31

Het meisje die mijn zadel en spullen zomaar in mijn kast gooide en niet erin deed zoals ik het wou heeft me een berichtje gestuurd dat ze niet meer komt omdat ze het nooit goed genoeg doet. Het enige wat ik vraag is mijn spullen fatsoenlijk in mijn kastje terug hangen. Blijkbaar was dat teveel gevraagd. Maar nu komt een meisje die al eerder proef gereden heeft morgen. :)

Anke

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-17 07:33

Hopelijk daar meer succes mee.

bruintje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-17 10:37

Dat is ook mijn grootste ergernis. De dag van te voren nog zeggen ik kom morgen en dan de dag zelf een half uur van te voren appen ik kan toch niet.
Hoezo weet je dat dan pas?
Dat vrijblijvende dat kan toch niet met dieren.

Inderdaad succes er mee. Die zadel smijter mis je ook echt niet.

_Siri

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-17 11:58

theadora99 schreef:
Het is dat het niet in de buurt is, maar als ik zo de advertentie lees is dat ongeveer waarnaar ik zocht. De ene keer alleen rijden, maar vaak zat ging ik na het rijden met mijn bijrijdpaard nog even de logeerbak in, halstertouw eraf en samen rondjes lopen, en wat beenhulpen proberen te verduidelijken vanaf de grond (bijv wijkhulpen snapt hij niet zo heel goed nog, na het oefenen gaat het steeds beter wel)

Jammer dat het niet in de buurt is! :P

Anke schreef:
Mijn grootste frustratie is als men afspraken niet nakomt.
En de ergste ervan is niet komen opdagen.

Ja, precies dat. Dat had ik bij de eerste heel erg..

LoveBodin schreef:
Hoe zeggen jullie eigenlijk tegen bijrijders dat je met haar/hem stopt?
Lijkt mij echt heel erg lastig..
Ben over mijn bijrijdster overigens heel tevreden :). Maar ben wel benieuwd..

Bij de eerste heb ik haar voor de keuze gesteld dat ze of de week erop een les ging rijden met hem of ze stopt als bijrijder. Ze is toen zelf voor de laatste optie gegaan..

Samblabla, succes. Hopelijk is deze beter!

Lienek

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-17 12:06

LoveBodin. Als alles goed gaat zal ik niet snel met haar stoppen
Maar als ze bijvoorbeeld mijn 'regeltjes' negeert en bijvoorbeeld zonder begeleiding in haar eentje gaan rijden dan mag ze meteen haar spullen pakken.

Klinkt hard maar als iemand niet de regeltjes van de eigenaresse wil volgen dan vind ik ook een waarschuwing niet nodig.

Maar ga er vanuit dat deze meid wel netjes is. Ze vroeg al netjes of er ook iemand bij moest zijn als ze lopend met paard naar de rijvereniging liep.
Op de straat van stal mag ze wel zonder als ze er niet op zit of lekker gaat poetsen.
Heb gezegd dat ze nu wel even samen met iemand moet gaan tot ze elkaar wat beter kennen. Rijdt daar veel groot verkeer en mijn paard is bomproof maar wel nog vrij groen en die route is haar ook nog vrij onbekend.
Ook heeft de bijrijdster net haar manege lessen opgezegd zodat ze straks op Edy kan gaan lessen. :)

Anke

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-17 13:45

Ik had deze week een afspraak staan met 2 jonge meisjes (mij eigenlijk te jong). Echter wilde ik ze een kans geven om kennis te komen maken.
Zaterdagmiddag wilden ze komen. Gezegd dat de kennismaking bij mij thuis zou zijn. Bericht dat dit te ver fietsen was (ca 5 km verder dan de weilanden). Gezegd dat ik wel verwacht dat minstens 1 ouder mee komt. Of het smoesjes waren..weet ik niet. De ene ouder zou allergisch zijn en de ander bang. Nog gezegd dat ze er niet aan hoeven te komen. Na wat draaien afgezegd, ouders wilden niet mee komen
Met zo'n jonge meiden ga ik niet aan de slag zonder overleg met de ouder(s).

LoveUggs

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-17 14:10

Anke schreef:
Ik had deze week een afspraak staan met 2 jonge meisjes (mij eigenlijk te jong). Echter wilde ik ze een kans geven om kennis te komen maken.
Zaterdagmiddag wilden ze komen. Gezegd dat de kennismaking bij mij thuis zou zijn. Bericht dat dit te ver fietsen was (ca 5 km verder dan de weilanden). Gezegd dat ik wel verwacht dat minstens 1 ouder mee komt. Of het smoesjes waren..weet ik niet. De ene ouder zou allergisch zijn en de ander bang. Nog gezegd dat ze er niet aan hoeven te komen. Na wat draaien afgezegd, ouders wilden niet mee komen
Met zo'n jonge meiden ga ik niet aan de slag zonder overleg met de ouder(s).

Ik vind dat echt heel netjes van je trouwens. :j
Even ter controle dat er toestemming is van de ouders. Even kennis maken met de ouders (of een daarvan)..
Moet er niet aan denken dat je een jong meisje zomaar zonder ouder naar een vreemd iemand zou sturen... :n

Anke

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-17 14:24

Nu ben ik oke. Echter zo'n meiden zouden maar naar een foute plek/persoon "gelokt" worden. Ouders die niet weten waar ze zijn. Brrrr...krijg je toch de kriebels van.
1e keer kennismaken wil ik gewoon onder de 16 jaar dat de ouders meekomen. Echter denk ik dat een ouder zelf toch ook wil weten waar hun kind de komende tijd steeds naar toe zal gaan. Betrokkenheid.

Licor

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-17 14:39

Die regel heb ik ook altijd ja :j onder de 16 sws maar het liefst tot 18.. is hier overigens nog nooit moeilijk om gedaan..
Meisje wat hier al n jaar rijdt is nu 16 en ik heb ook het telefoonnummer van haar moeder

Samblabla

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-17 22:53

Het was goed gegaan en ze komt vanaf vrijdag 3 keer in de week rijden, helaas is ze wel wat onzeker maar daar gaan we aan werken. Ze is iniedergeval wel voorzichtig met mijn spullen. :)

Azmay

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-17 23:01

Ik ben een beetje onzeker over wat te doen maar kijk het zeker nog even aan, als het weer mooier word word het ook makkelijker.
Heb nu een erg fijne verzorgster maar als ik er niet bij ben weet ze eigenlijk niet zo goed wat ze moet doen heb ik het idee. Ze moet ook nog echt wennen aan het karakter van mijn paardjes.
Ze is vorige week maandag voor het laatst geweest dus hoop dat ze vrijdag weer komt want conditie opbouwen schiet zo ook niet echt op..

Peelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-17 05:53

Azmay schreef:
Ik ben een beetje onzeker over wat te doen maar kijk het zeker nog even aan, als het weer mooier word word het ook makkelijker.
Heb nu een erg fijne verzorgster maar als ik er niet bij ben weet ze eigenlijk niet zo goed wat ze moet doen heb ik het idee. Ze moet ook nog echt wennen aan het karakter van mijn paardjes.
Ze is vorige week maandag voor het laatst geweest dus hoop dat ze vrijdag weer komt want conditie opbouwen schiet zo ook niet echt op..

Heb je geen vaste dagen afgesproken met haar dan?

Ik spreek altijd vaste dagen af. Dan weet ik wat ik kan verwachten, wat de bijrijder kan verwachten en dan kan daar omheen gepland worden. Scheeld een hoop frustratie en afvragen wanneer ze weer komen.

Azmay

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-17 09:33

Peelie schreef:
Azmay schreef:

Heb je geen vaste dagen afgesproken met haar dan?

Ik spreek altijd vaste dagen af. Dan weet ik wat ik kan verwachten, wat de bijrijder kan verwachten en dan kan daar omheen gepland worden. Scheeld een hoop frustratie en afvragen wanneer ze weer komen.

Mij maakt het niet zo zeer uit wanneer ze komt, en omdat ze een klein kind heeft leek een beetje flexibiliteit me wel handig. Maar ze zou ongeveer 2x per week komen en dat gaat nu een beetje mis.