Ook zo moeilijk om een bijrijder te vinden?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

loisbr96

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-11 21:14

Sin_ schreef:
Ik heb gelukkig ook een adresje gevonden waar ik mag komen rijden. Ik moet 30 euro per maand betalen, maar ze verwacht verder niet van me dat ik extra klusjes doe. Ik heb haar gevraagd of ik ook de stallen uit moest mesten enzo, maar dat doen ze liever zelf. Ik heb er geen probleem mee om het te doen, maar als ze het liever zelf doen vind ik dat ook prima :) Ze willen alleen dat ik de rommel die ik maak weer opruim en dat ik wel even de stront weg haal als het paard gaat poepen waar ik hem sta te poetsen, maar dat lijkt me niet meer dan logisch. Ik mag zo vaak komen als ik zelf wil, maar spreek wel vaste dagen af. Zo weten we allebei waar we aan toe zijn.

Gefeliciteerd!!!
Veel plezier

Tammii

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-11 23:25

loisbr96 schreef:
Sin_ schreef:
Ik heb gelukkig ook een adresje gevonden waar ik mag komen rijden. Ik moet 30 euro per maand betalen, maar ze verwacht verder niet van me dat ik extra klusjes doe. Ik heb haar gevraagd of ik ook de stallen uit moest mesten enzo, maar dat doen ze liever zelf. Ik heb er geen probleem mee om het te doen, maar als ze het liever zelf doen vind ik dat ook prima :) Ze willen alleen dat ik de rommel die ik maak weer opruim en dat ik wel even de stront weg haal als het paard gaat poepen waar ik hem sta te poetsen, maar dat lijkt me niet meer dan logisch. Ik mag zo vaak komen als ik zelf wil, maar spreek wel vaste dagen af. Zo weten we allebei waar we aan toe zijn.

Gefeliciteerd!!!
Veel plezier

Gefeliciteerd, Klinkt leuk!! :D

Zammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-11 08:08

Sin_ schreef:

Gefeliciteerd! Klinkt goed. Maar blijf het vreemd vinden, dat er geld voor bijrijden/verzorgen wordt gevraagd...

Natasja22

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-11 08:54

@ Sin_ : gefeliciteerd en hoop dat je het erg naar je zin gaat krijgen daar!

Sin_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-11 13:13

Zammie schreef:
Sin_ schreef:

Gefeliciteerd! Klinkt goed. Maar blijf het vreemd vinden, dat er geld voor bijrijden/verzorgen wordt gevraagd...

Ben nog vergeten erbij te vertellen dat de eigenaresse ook een gediplomeerd instructrice is en dat ze me ook 1 keer in de week les gaat geven. Daarvoor hoef ik niet extra te betalen. Bij een ponyclub of een manege zou ik dan duurder uit zijn ;)

xMoniique

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-11 14:18

Ben ook nog steeds op zoek naar een verzorgpony rond Hasselt Overijssel.
Ik vind het ook een beetje raar dat je geld moet betalen, andere mensen hebben geen tijd voor hun pony, dus zoeken ze iemand anders, máár die moet er dan ook nog voor betalen, beetje onzin vind ik.
Wel vind ik het normaal dat je de lessen wel zelf betaald. :)

Fellow

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-11 14:31

susannex schreef:
xConnie schreef:
Ik ben juist op zoek naar een verzorgpaard/pony.
ik ben ook afhankelijk van mijn fietsje, en verder dan 7/8 km is voor mij eigenlijk al niet echt te doen, zeker nu het rotweer er weer aankomt...

): ookal op marktplaats gekeken?
idd ik ben ook afhankelijk van mijn fiets dat is het nadeel..

Hier nog een fietser ;)

Sin_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-11 14:36

xMoniique schreef:
Ben ook nog steeds op zoek naar een verzorgpony rond Hasselt Overijssel.
Ik vind het ook een beetje raar dat je geld moet betalen, andere mensen hebben geen tijd voor hun pony, dus zoeken ze iemand anders, máár die moet er dan ook nog voor betalen, beetje onzin vind ik.
Wel vind ik het normaal dat je de lessen wel zelf betaald. :)

Nouja ik begrijp het wel. Het is niet altijd zo dat mensen er geen tijd meer voor hebben, soms kunnen ze gewoon niet meer rijden. Deze eigenaresse is ziek en mag/kan daarom niet meer rijden. Ze wil haar pony's/paarden niet weg doen, maar ze heeft wel alle kosten voor de paarden. Ik snap best dat je dan om een kleine bijdrage vraagt.

dancer_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-11 14:43

susannex schreef:
xConnie schreef:
Ik ben juist op zoek naar een verzorgpaard/pony.
ik ben ook afhankelijk van mijn fietsje, en verder dan 7/8 km is voor mij eigenlijk al niet echt te doen, zeker nu het rotweer er weer aankomt...

): ookal op marktplaats gekeken?
idd ik ben ook afhankelijk van mijn fiets dat is het nadeel..

Ik fiets een half uur als ik doorfiets;) als k tegenwind heb duurt t nog langer.. Maar goed ik ga gewoon door;)

joyce B

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-11 15:19

M_D_H schreef:
ik denk dat jij niet moet denken :') _O-
geloof me, ik wordt gevraagd...
voor de jonge paarden, voor het mak maken... voor het doorrijden als ze ff vervelend zijn...
maar nooit voor de paarden om op wedstrijd uit te brengen...
Simpel zat omdat de eigenaren dat liever zelf doen, en dat kan ik wel begrijpen :))
daarom zoek ik idd iemand met of te veel paarden, of iemand die een ruiter zoekt voor het trainen en de wedstrijden... of iemand die al alles bereikt heeft met het dier en het mij gunt om er wedstrijden mee te rijden...
Ik heb mijn hele leven(goh ik ben ook al zo oud :')) heb ik jonge paarden/ponys zadelmak gemaakt en doorgereden, tot ze weer verkocht werden...
ik heb nu mijn eigen waar ik door al mijn blessures gewoon nog niet veel mee geprestreerd hebt...
(logisch ook, van de 4 jaar dat je wedstrijd rijd heb je hooguit 16 wedstrijden gereden omdat je voor de rest niet mocht rijden)
ik wil nu een tweede paardje waarmee ik me samen met mijn eigen in de picture kan rijden...
vandaar...

Hier in het Noorden zijn er veel mensen die fokken met paarden of voor de hobby paarden houden. Doordat er meer plekken zijn met paarden aan huis en stalling betaalbaarder is, kopen mensen sneller een (extra) paard,of houden hun aanfok zelf aan.

Mijn wedstrijdervaring op officiële wedstrijden, heb ik dus gekregen met pony's/paarden van fokkers. 1 fokker die lessen gaf met de paarden en mij de pony naast de lessen ter beschikking stelde, en bij een hobbyfokker die gewoon te veel paarden hadden om alles zelf met de familie te kunnen trainen en die op wedstrijden uitkomen ook zien als leuk, en stukje naamsbekendheid van hun stal en fokprodukten. En zo zijn er hier nog veel meer hobbyfokkers (vooral ook veel Friezen liefhebbers, veel (oudere) mannendie zelf niet rijden,somsnog wat mennen) en paardenliefhebbers waarbij dat mogelijk is. Of mensen met eigenlijk net de weinig tijd, maar wel genoeg geld. Daardoor krijg je ook als minder ervaren ruiter kansen. Vaak nog zonder kosten.

Ik denk dat je het in de randstad ook moet hebben van fokkers, en daarnaast van handelsstallen die vaak wel wat extra handen en hulp kunnen gebruiken bij verzorging en training van de paarden.

Maar vaak gaat dan wel op dat je je eerst maar eens moet bewijzen, voor je met je wensen aan komt...
En vind dat veel "verzorgsters en bijrijdsters" tegenwoordig niet meer zoveel doorzettingsvermogen hebben, en wel veel noten op hun zang. Beetje verwend.

Gelukkig kan het ook anders, maar je krijgt dan wel dat eigenaren eerst kijken wat voor vlees ze in de kuip hebben, of iemand minder snel kansen geven, dan ze zouden hebben gedaan wanneer ze minder vaak hun neus hadden gestoten...

AGarcia

Re: Ook zo moeilijk om een bijrijder te vinden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-11 16:09

Gelukkig heb ik een heel mooi adresje:

- geen extra bijdrage
- mag de stallen doen
- 1x per week ponyclub
- zo vaak komen als ik wil
- helpen met beleren

Hoef alleen zelf de spulletjes te halen :)

loisbr96

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-11 16:11

AGarcia schreef:

- geen extra bijdrage
- mag de stallen doen
- 1x per week ponyclub
- helpen met beleren

Dat is inderdaag leuk.
Wat is eigenlijk ponyclub?

Somebitch

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-01-11 16:14

AGarcia schreef:

- geen extra bijdrage
- mag de stallen doen
- 1x per week ponyclub
- helpen met beleren

Dat is zeker mooi. :))

loisbr96

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-11 16:35

Ik heb misschien 2 verzorgpaardjes!
Ik ga a.s. zaterdag kijken, en ik heb er heel veel zin in.
Groetjes Loïs

Rena100

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-11 18:27

Navanja schreef:
Ik snap niet dat mensen stallen uitmesten stom vinden, ik vind het juist heerlijk, ik doe het al 10 jaar, en ik ben altijd helemaal tevreden als haar stalletje weer netjes is, en er hooi en voer in ligt. Geeft mij altijd zo'n lekker gevoel als ik lekker op stal bezig ben. Echt waar!

Hihi, grappig om te horen! Ik kan nou niet zeggen dat ik 't superleuk vind om te doen, maar als ik het niet doe voel ik me altijd een beetje schuldig tegenover het paard, dus vaak haal ik wel de drollen er even uit! Geen probleem!

Tammii

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-11 21:31

loisbr96 schreef:
Groetjes Loïs

Leuk! :D Veel plezier alvast!

Toevallig van Marktplaats een shet en paardje die nog ingereden moest worden enzo :o ?

Indra_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-11 21:32

Er zijn bij mij honderd paarden meisjes op de manege die wel bijrijder willen zijn. Je moet aleen even zoeken naar welke het beste is met paarden kwa omgang...

loisbr96

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-11 22:17

Tammii schreef:
loisbr96 schreef:
Groetjes Loïs

Leuk! :D Veel plezier alvast!

Toevallig van Marktplaats een shet en paardje die nog ingereden moest worden enzo :o ?

Nee savira(zit hier ook op bokt) mailde mij of ik wou komen helpen!
Ik heb een heel goed gevoel dus ik hoop dat het wat is.

Ga jij die paardjes doen?

Tammii

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-11 22:48

Nee, Ze zoekt iemand voor minimaal 3 dagen.. :P & dat wil ik liever niet..

Veel plezier dan alvast, Leuk voor je!! hopelijk is het ook wat.. maar een goed gevoel is iedergeval al goed! :D

mnkortleve

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-11 23:50

Ik zit zo nu en dan wel eens mee te lezen hier en kom soms verrassende reacties tegen ;)

Ik heb steeds een advertentie staan, maar tinkers trekken schijnbaar niet zo aan :+
Ik vraag geen bijdrage, maar vind het wel normaal dat ze een stal uit mesten als ze komen rijden, mijn paarden kosten geld en in mijn ogen doe ik een ander een plezier als ik ze op mijn paarden laat rijden, ik kan ze nl ook als fokmerrie het land in gooien daar zullen ze zelf echt niet mee zitten dus ze mogen gerust eens wat doen voor me. ;)
Ze mogen bij mij alles, ik ga niet lopen controleren oid en als ze een trailer kunnen regelen mogen ze zo mijn paarden mee nemen naar het bos strand oid daar doe ik niet moeilijk over.
Ik heb nu sinds kort weer 2 meiden lopen en ik hoop dat het deze reis blijvertjes zijn, het zijn leuke gezellige meiden die niet bang zijn om vieze handen te krijgen. 8-)

o0eefje0o

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-11 23:51

o0eefje0o

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-11 23:51

en men nieuwe verzorgpaardje :D hahahah Pojack ook hier uit het topic

pojack

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-11 14:36

o0eefje0o schreef:
en men nieuwe verzorgpaardje :D hahahah Pojack ook hier uit het topic

Zie hier mijn nieuwe bijrijdster :D

mnkortleve schreef:
Ik zit zo nu en dan wel eens mee te lezen hier en kom soms verrassende reacties tegen ;)
Ik heb steeds een advertentie staan, maar tinkers trekken schijnbaar niet zo aan :+

Dat heb ik met mijn fjordenbeest. Heb altijd het idee dat mensen zich schamen als ze een fjord tinker ed rijden.
Bij mij mag ook alles (mits in overleg) maar vraag wel een kleine bijdrage hiervoor.
Ik vraag me dan ook altijd af wat is nou leuker, een KWPNer verzorgen die je 1 keer mag rijden onder toezient oog van eigenaar en daarna alleen mag poetsen.
Of een Tinker/Fjord waar je lekker mee aan de slag kan gaan (bosritjes ed)

loisbr96

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-11 15:59

nou ik denk toch dat het aan de plaats ligt, of aan intresse. mij kan het niks schelen of het een koudbloed of warmbloed is. ik vind ze allemaal geweldig! Ik ben zelf erg van de haflingers. maar ik denk toch dat je gewoon net geen geluk hebt in bijrijders

TheJokerr

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-11 16:18

ik lees ook wel eens stiekem mee haha, ik heb inmiddels wél een bijrijdpaardje gevonden maar helaas alleen op de zaterdag, maar dit is tot April, en dan mag ik vaker komen omdat ik hem dan 'ken' en met hem overweg kan en zelf uit de wei halen ect, hij is 1.70 hoog maar wel mega sterk en maakt zich groot onder het rijden, ik hoef niks te doen qua uitmesten, zou het wel willen want stallen hebben ze er,

Wel zoek ik voor mijn shetlanderXwelsh een pittige verzorgstertje die weet van aanpakken en niet bang is voor een bokje en of steiger :o