Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
Babootje schreef:Dahlia schreef:Als dat niet had gekunt bij mijn baan, had ik er iets bij gaan zoeken.. Maar niet 100 euro of veel meer gaan vragen aan een bijrijder omdat ik het dan financieel moeilijker heb op dat moment.. Kom op zeg..
Dat is een verkeerde interpretatie van wat ik heb gezegd. De reden om de bijdrage te vragen is niet afhankelijk van mijn huidige financiele situatie; ik zou altijd! een bijdrage vragen; ook in deze orde van grootte omdat ik vind dat dat het waard is. Omdat ik niet bereid ben voor minder de concessies te moeten doen, die ik moet doen als ik een bijrijder heb.
Maar mijn financiele situatie speelt (eerlijk gezegd) wel mee met de overweging uberhaupt wel of niet aan een bijrijder te beginnen. En ik zal daarin niet de enige zijn, vrees ik.
Op het moment dat verzorgsters/bijrijders niets anders hoeven te doen dan te komen rijden, hun vaste dagen willen hebben in de week en net zoveel "lusten" hebben van het paard maar niet de "lasten", vind ik dat er best voor mag worden betaald. Ik heb natuurlijk wel een onderzoekje gedaan naar bedragen die er zo ongeveer worden gevraagd aan bijrijders in deze buurt. Dat varieert nog behoorlijk van niks, 80.00 - 100.00 (meest gehoord) tot meer. Ook voor recreatiepaardjes waarmee je niet veel meer kan doen dan een buitenritje.
Alle waarde naar zijn geld hoor. En liever dus geen mensen "aan mijn deur" die mijn paard niet op waarde weten te schatten. Nogmaals, een bijrijder moet niet bij mij bijrijden, maar mag.
Lianne86 schreef:Weet je wat ik niet snap?! Dat de manege leasepaarden/pony's heeft die voor 150 voor 3 dagen of 275 voor 6 dagen worden verleasd... dat iedereen zeurt dat paardrijden zo duur is, en dat er hier in de omgeving meer paarden gratis als verzorgpaard worden aangeboden... en dat die manege wel elke keer hun advertentie kan verwijderen en wij niets kunnen vinden
(Ok, moet zeggen dat de manege luxer is dan waar ik nu sta... maar dat was eerst ook niet en toen kreeg ik ook nauwelijks reacties :S terwijl een manegepaard voor 150 euro voor 3 dagen, rest loopt ie in de lessen/least iemand anders hem.. paardje is ook gewoon recreatiepaard etc. niets bijzonders verder) en zij hebben wel fanatieke mensen en mij lukt het niet... (Dus ook niet toen ik op een luxe stal stond, met een binnenbak, 2 buitenbakken, springweide, kantine etc...)
Nouja... hoop iig dat ik zondag kan zeggen "ik hoef niemand meer te zoeken"(weer eerst afwachten.. na een maand durf ik het pas zeker te zeggen tegenwoordig
)
Lianne86 schreef:Weet je wat ik niet snap?! Dat de manege leasepaarden/pony's heeft die voor 150 voor 3 dagen of 275 voor 6 dagen worden verleasd... dat iedereen zeurt dat paardrijden zo duur is, en dat er hier in de omgeving meer paarden gratis als verzorgpaard worden aangeboden... en dat die manege wel elke keer hun advertentie kan verwijderen en wij niets kunnen vinden
Lianne86 schreef:Zijn wij misschien gewoon ergere/veeleisendere/vervelendere eigenaren geworden tegenwoordig?! Is dat het?!
[***] schreef:Neen, ik weet niet waar het dan aan ligt.. misschien inderdaad omdat je geen sport pony hebt, tussen de regels door blijf ik toch overal lezen dat mensen vooral willen dressuurrijden en liefst ook nog wedstrijden..