Ook zo moeilijk om een bijrijder te vinden, deel 4

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

_PatriciaH

Re: Ook zo moeilijk om een bijrijder te vinden, deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-13 16:25

Oei, te laat komen vind ik ook storend! Heb er een gehad die kwam ruim een uur te laat, sorry maar dan weet ik niet of ze de andere afspraken wel kan nakomen...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-13 16:29

Pff, lekker dan! Lijkt me niet erg handig nee.. Als je er nou een goed excuus voor had/op tijd belde.. :+

Lianne86

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-13 16:39

Te laat komen ==> vooral de eerste keer... Ok, dat je het niet kan vinden, dat je 5 minuten van te voren/ op de afgesproken tijd even laat weten "goh, volgens mij zit ik fout" ok... Maar voor mij is het wel een afknapper...

Kris

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-13 16:54

Inmiddels bijna anderhalf uur te laat. Zal vanavond wel weer een mailtje krijgen dat ze het niet ging redden, maar ik ga iig vast anderen uitnodigen om kennis te komen maken!

_PatriciaH

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-13 17:11

Nou doe had van mij niet terug hoeven te komen....ik moet namelijk wel speciaal naar stal en dan sta ik daar te wachten -:(-

dancer_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-13 17:27

Nou lekker inderdaad, sta je daar maar te wachten! :n

Kris

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-13 18:20

Krijg net PB. Was wat tussen gekomen op school. Ik probeer het nog 1 keer ;)

Lianne86

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-13 18:28

Jij hebt te veel geduld :') Hoe kan je iemand dan nog goed vertrouwen?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-13 18:38

wow indd, ik had nu echt afgehaakt :+ Ok, eerste keer kan.. 2de gaat echt te ver.. En dan helemaal zonder iets te melden!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-13 20:27

Poeh, zou mijn ding ook niet zijn hoor := Al helemaal niet als eerste indruk, blijft toch wel hangen .. Maar ook als ze al verzorgen en ze komen niet op de afgesproken tijd zonder wat te laten weten heb ik het moeilijk hoor ..

Hier gaat zondag een meisje van op stal op [***] rijden.. eens proberen ..
Ben benieuwd, vind het toch wel moeilijk hoor.. ben express niet over grondwerken enzo begonnen (ze weet wel dat ik daarmee bezig ben aangezien ze al langer op stal komt) maar ik wil eens kijken wat [***] denkt over rijden & springen, hij springt heel graag dus misschien kan ik hem op die manier ook wel een plezier doen.. Gewoon een keer of 2/3 per week rijden waarvan 1 keer springles en dan af en toe eens een oefenjumping enzo.. Zal wel snel genoeg merken aan [***] of hij het wat vindt of niet .. en het meisje waarschijnlijk ook :Y) :))

Alexandra_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-13 22:59

Babootje schreef:
Dahlia schreef:
Als dat niet had gekunt bij mijn baan, had ik er iets bij gaan zoeken.. Maar niet 100 euro of veel meer gaan vragen aan een bijrijder omdat ik het dan financieel moeilijker heb op dat moment.. Kom op zeg..

Dat is een verkeerde interpretatie van wat ik heb gezegd. De reden om de bijdrage te vragen is niet afhankelijk van mijn huidige financiele situatie; ik zou altijd! een bijdrage vragen; ook in deze orde van grootte omdat ik vind dat dat het waard is. Omdat ik niet bereid ben voor minder de concessies te moeten doen, die ik moet doen als ik een bijrijder heb.
Maar mijn financiele situatie speelt (eerlijk gezegd) wel mee met de overweging uberhaupt wel of niet aan een bijrijder te beginnen. En ik zal daarin niet de enige zijn, vrees ik.
Op het moment dat verzorgsters/bijrijders niets anders hoeven te doen dan te komen rijden, hun vaste dagen willen hebben in de week en net zoveel "lusten" hebben van het paard maar niet de "lasten", vind ik dat er best voor mag worden betaald. Ik heb natuurlijk wel een onderzoekje gedaan naar bedragen die er zo ongeveer worden gevraagd aan bijrijders in deze buurt. Dat varieert nog behoorlijk van niks, 80.00 - 100.00 (meest gehoord) tot meer. Ook voor recreatiepaardjes waarmee je niet veel meer kan doen dan een buitenritje.
Alle waarde naar zijn geld hoor. En liever dus geen mensen "aan mijn deur" die mijn paard niet op waarde weten te schatten. Nogmaals, een bijrijder moet niet bij mij bijrijden, maar mag.

Dat vind ik dus ook.

Lianne86

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-13 00:15

Weet je wat ik niet snap?! Dat de manege leasepaarden/pony's heeft die voor 150 voor 3 dagen of 275 voor 6 dagen worden verleasd... dat iedereen zeurt dat paardrijden zo duur is, en dat er hier in de omgeving meer paarden gratis als verzorgpaard worden aangeboden... en dat die manege wel elke keer hun advertentie kan verwijderen en wij niets kunnen vinden :')

(Ok, moet zeggen dat de manege luxer is dan waar ik nu sta... maar dat was eerst ook niet en toen kreeg ik ook nauwelijks reacties :S terwijl een manegepaard voor 150 euro voor 3 dagen, rest loopt ie in de lessen/least iemand anders hem.. paardje is ook gewoon recreatiepaard etc. niets bijzonders verder) en zij hebben wel fanatieke mensen en mij lukt het niet... (Dus ook niet toen ik op een luxe stal stond, met een binnenbak, 2 buitenbakken, springweide, kantine etc...)

Nouja... hoop iig dat ik zondag kan zeggen "ik hoef niemand meer te zoeken" :D (weer eerst afwachten.. na een maand durf ik het pas zeker te zeggen tegenwoordig :D)

Alexandra_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-13 00:24

Lianne86 schreef:
Weet je wat ik niet snap?! Dat de manege leasepaarden/pony's heeft die voor 150 voor 3 dagen of 275 voor 6 dagen worden verleasd... dat iedereen zeurt dat paardrijden zo duur is, en dat er hier in de omgeving meer paarden gratis als verzorgpaard worden aangeboden... en dat die manege wel elke keer hun advertentie kan verwijderen en wij niets kunnen vinden :')

(Ok, moet zeggen dat de manege luxer is dan waar ik nu sta... maar dat was eerst ook niet en toen kreeg ik ook nauwelijks reacties :S terwijl een manegepaard voor 150 euro voor 3 dagen, rest loopt ie in de lessen/least iemand anders hem.. paardje is ook gewoon recreatiepaard etc. niets bijzonders verder) en zij hebben wel fanatieke mensen en mij lukt het niet... (Dus ook niet toen ik op een luxe stal stond, met een binnenbak, 2 buitenbakken, springweide, kantine etc...)

Nouja... hoop iig dat ik zondag kan zeggen "ik hoef niemand meer te zoeken" :D (weer eerst afwachten.. na een maand durf ik het pas zeker te zeggen tegenwoordig :D)

En zelfs na een maand laten ze het soms nog afweten.. niks is voor eeuwig :\

Lianne86

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-13 00:30

Ik ben al blij als ze een maand volhouden :') :p

Ik was wel een eeuwigerd (nouja... paardje is ingeslapen, had al een eigen paard, maar nog steeds kwam ik daar... 13 jaar lang op hetzelfde adres...)

Alexandra_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-13 01:20

Lianne86 schreef:
Ik ben al blij als ze een maand volhouden :') :p

Ik was wel een eeuwigerd (nouja... paardje is ingeslapen, had al een eigen paard, maar nog steeds kwam ik daar... 13 jaar lang op hetzelfde adres...)

Ja me2. wou er eigenlijk nog achter zetten 'tegenwoordig' haha :=

Lianne86

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-13 01:37

Zijn wij misschien gewoon ergere/veeleisendere/vervelendere eigenaren geworden tegenwoordig?! Is dat het?! :P

x_spekkie_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-13 08:11

Ben je met een leasepaard op de manege niet gewoon flexibeler? Dat je makkelijk van dag kunt ruilen? En dat als je ziek bent je gewoon niet hoeft te komen zonder moeite te doen, want het paard wordt toch wel verzorgd? Dat is toch anders bij een leasepaard van een privé persoon denk ik :)

Lianne86

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-13 13:17

Geen idee.. hier is het max 6 dagen per week, dagen kunnen geruild worden (ik wil me zelfs gewoon aanpassen aan de bijrijder...) (neem aan op een manege niet omdat er dan lessen zijn waar het paard in zal moeten lopen of je hebt te maken met een ander die 3 dagen zit...) Ik sta ook volpension (wil niet afhankelijk zijn van een bijrijder of wat dan ook), geen klusjes, alles gaat gewoon door.. Ook al breekt verzorgster der been, dan kom ik der met de auto nog ophalen zodat ze hem kan zien bij wijze van ;)

Nu sta ik minder luxe, geen binnenbak meer... Dus kan dat nog begrijpen, maar een jaar geleden stond ik ook luxe, binnenbak, ook uitrijmogelijkheden, geen rekening te houden met lessen die bezig zijn etc. En nog kreeg ik weinig reacties :S

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-13 13:27

Lianne86 schreef:

Klopt, op mijn vorige stal stonden er echt heel wat mensen met een leasepaard of een half leasepaard en dat is echt flink wat duurder dan een eigen of bijrijd paard. En dan mogen ze er ook nog eens niet mee van t terrein af. Snap t ook niet.

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-13 14:17

Vandaag heeft m'n vriendin weer gereden op m'n paardje en ging super.

Als ik naar m'n eigen keek voorheen dan liever een prive paard van iemand bijrijden dan een lease paard van de manege.
Maar goed ik ben dan ook niet van de manege's en de sfeer die er op vele hangt. En daarbij ben je bij een prive paard vaak vrijer.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-13 14:20

Lianne86 schreef:
Zijn wij misschien gewoon ergere/veeleisendere/vervelendere eigenaren geworden tegenwoordig?! Is dat het?! :P

:j :j :j

:P

Denk dat mensen op een netjes aangeveegde manège, met een paard in een mooie box (x aantal uur per dag) en een prachtige binnenbak sowieso al meer kans hebben om iemand te vinden dan iemand die de paarden 24u buiten heeft staan (hoeft volgens mij zelfs nog niet veel modder te zijn) met eventueel een kleine buitenbak ter beschikking.. Denk ik dan..

En degene die op die manège staan en niks vinden dat zijn gewoon vervelende mensen 8-)

(grapje hé :P ).

Lianne86

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-13 14:23

Dan nog is het niet duidelijk waarom ik vorige keer geen reacties kreeg... Die stal was luxer dan de manege, geen lessen, dus geen rekening te houden met lestijden, ook gratis, nette stallen, paarden kwamen wel buiten (in de winter te weinig naar mijn zin --> daarom verhuisd) maar dat was echt luxer! En nog steeds was het lastig om iemand te vinden... De manege heeft 1 binnenbak en een buitenbak die niet echt fijn is (of iig was, geen idee, schijnen dingen veranderd te zijn) terwijl ik 2 goede buitenbakken had en een binnenbak...) Dus weet niet waar het aan ligt ;) Misschien had ik sportpony in de advertentiemoeten zetten ipv recreatie-ezel? :D (nee, stond netjes recreatie-pony :D) Toen maakte leeftijd ook minder uit omdat er altijd mensen zijn... En zelfs 12 jarige stuurden geen reactie :( :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-13 14:26

Maar voor jou geldt dan dat laatste gedeelte van mijn reactie :P

Neen, ik weet niet waar het dan aan ligt.. misschien inderdaad omdat je geen sportpony hebt, tussen de regels door blijf ik toch overal lezen dat mensen vooral willen dressuurrijden en liefst ook nog wedstrijden..

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-13 14:26

Zit je dan in een uithoek waar opzich al weinig bijrijders/verzorgers zijn?
Want dat zal dan nog iets kunnen verklaren....

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-13 14:30

[***] schreef:
Neen, ik weet niet waar het dan aan ligt.. misschien inderdaad omdat je geen sport pony hebt, tussen de regels door blijf ik toch overal lezen dat mensen vooral willen dressuurrijden en liefst ook nog wedstrijden..

Daar heb je wel een punt!. Ik had laatst op iemand gereageerd die een bijrijpaard zocht hier in de regio.
Netjes een mail gestuurd en kreeg ook de reactie terug dat ze eigenlijk opzoek was naar een ervaren dressuurpaard om er wedstrijden mee te gaan rijden.
En mijn paardje was daar nog niet ver genoeg voor, en ze wilde zo snel mogelijk beginnen met wedstrijden.
Het rare ervan was wel, dat ze in haar advertentie daar niets over schreef.