Tegenwoordig alle verzorgpaarden niet meer gratis?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Serendip90

Re: Tegenwoordig alle verzorgpaarden niet meer gratis?

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-12 09:59

Mee eens, en het gaat straks als we verhuisd zijn alleen om de wei, stal wordt gedaan, er wordt gevoerd etc. Maarja, een wei die dagelijks wordt schoongemaakt, dat is ook hooguit 15 minuten werk.. dus mjah... Vind dat wel redelijk om dat er bij te vragen. (Alleen jammer dat het niet meer zelfsprekend is :p)

Mioux

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-12 10:02

Dat is vaak omdat (zie je vaak ook bij jongere meiden en jongens hoor) de lusten makkelijker en leuker zijn natuurlijk als de lasten, en ze denken vaak toch van "ach zeg wel dat ikt gedaan heb de eigenaar is er toch niet". Die instelling zie je ook steeds vaker :/
Helaas hier in de buurt even geen verzorgpaardje te vinden, maar ga ook weer neuzen!

Serendip90

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-12 10:04

Mjah herken het helaas... "Ik ga vanmiddag" en dan is er niemand geweest... Ooit komt het goed! We vinden wel wat we zoeken :D Jij dus ook!

UrbanL

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-12 10:15

Ondertussend e afgelopen jaren ervaringen met bijrijders ik zoek een bepaalde groep en slaag er altijd in.

Dus werkend, onafhankelijke (geen kleine kids), wil leren en wedstrijden rijden. En dus ook zeker GEEN mensen onder de 21 jaar. Oja en zelfstandig qua vervoer.

Klinkt hard maar het werkt wel dit geeft mij even de rust die ik zoek.

Serendip90

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-12 10:21

Ik heb zelf (nouja was meer voor de grap) gezegd tegen iemand dat haar zoontje van 6 hem wel mocht komen verzorgen als zij dan mee zou gaan... Omdat zij wel met mij op 1 lijn zit (maar het helaas te druk heeft met haar eigen paardje)

Mioux

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-12 10:35

Ach we blijven zoeken hoor serendip90 en ooit moet er wel weer een leuk paardje op me pad komen :D

superwoman

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-12 11:02

Mioux schreef:
Dat is vaak omdat (zie je vaak ook bij jongere meiden en jongens hoor) de lusten makkelijker en leuker zijn natuurlijk als de lasten, en ze denken vaak toch van "ach zeg wel dat ikt gedaan heb de eigenaar is er toch niet". Die instelling zie je ook steeds vaker :/
Helaas hier in de buurt even geen verzorgpaardje te vinden, maar ga ook weer neuzen!

klopt, maar ook dat ze denken dat ze de eigenaar een gunst verlenen,door hun geweldige rijkunsten.
Meeste verzorgsters zijn niet verder dan de L en daarvan zijn de meeste (ondanks wat ze zelf denken) ook niet eens L waardig.

Vind een verzorgster erg veel werk en frustratie kosten, dat is wel de reden waarom mijn 2 paarden minimaal 3 jaar nauwelijk bereden zijn.

superwoman

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-12 11:04

Prisca schreef:
Ondertussend e afgelopen jaren ervaringen met bijrijders ik zoek een bepaalde groep en slaag er altijd in.

Dus werkend, onafhankelijke (geen kleine kids), wil leren en wedstrijden rijden. En dus ook zeker GEEN mensen onder de 21 jaar. Oja en zelfstandig qua vervoer.

Klinkt hard maar het werkt wel dit geeft mij even de rust die ik zoek.

klopt, zo 1 heb ik er ook gehad, top! Tot ze ook zwanger werd :D (was/ben blij voor der, leuke meid)

Mioux

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-12 11:11

Hah ja die leeftijd heb je de kinderwens leeftijden he :D Hier ook moeten stoppen door zwangerschap, en de eigenaar had erna de pony verkocht anders was ik gerust weer gekomen na enkele tijd.

UrbanL

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-12 11:11

@superwoman
Kijk dat risico loop je altijd ik heb net een nieuwe omdat de vorige ging samenwonen en liever 3/4x per week ging uit eten dan een paard rijden...Tja en nu baalt ze...

Ik verwacht ook niet dat je mensen eeuwig houdt maar voor nu is het fijn.

Geryon

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-12 11:59

superwoman schreef:
Mioux schreef:

klopt, maar ook dat ze denken dat ze de eigenaar een gunst verlenen,door hun geweldige rijkunsten.
Meeste verzorgsters zijn niet verder dan de L en daarvan zijn de meeste (ondanks wat ze zelf denken) ook niet eens L waardig.

Vind een verzorgster erg veel werk en frustratie kosten, dat is wel de reden waarom mijn 2 paarden minimaal 3 jaar nauwelijk bereden zijn.

Of je hebt zo eentje die denkt dat ze Anky is en je hele paard verkloot :n

Mijn bijrijdster is toen gestopt omdat ik altijd wat had aan te merken en omdat ik haar instructrice niet goed vond :o

Voor mij ook geen bijrijdsters :n Ik zie ook nooit iemand die geschikt zou zijn, allemaal te laag niveau. Enkel mensen die er zelf geld voor willen ben ik tegen gekomen waarvan ik zou denken die is geschikt.

Ik zou eerder die bijrijders een gunst doen door ze erop te laten rijden :o

Maar ik heb er geen nodig. Enkel mijn nichtje die ik zelf alles heb geleerd rijd hem soms in tijden dat ik fanatiek train en dan geen tijd heb.

UrbanL

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-12 12:08

@geryon

Dat is vaak ook het probleem. Ik stel wat regels en die weten ze verder tja qua rijden moest ik het loslaten. Ik weet dat beide hun best doen. En ze moeten zo een weg vinden vooral een nieuwe moet de tijd hebben om de weg te vinden. Urban is niet makkelijk maar wel eerlijk en hij is betrouwbaar is echt wel een fijn leer paard.

superwoman

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-12 13:31

Geryon schreef:
en je hele paard verkloot :n

maar ookal zijn ze wel voorzichtig en doen ze hun best. Op mijn niveau (niet dat ik en topruiter ben) merk ik het toch aan de paarden en moet ik ze daarna extra rechtrichten.

Ik geloof echt dat dat onder de verzorgesters nogal wordt onderschat welk effect hun rijden heeft.

ArGieVai

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-12 13:35

superwoman; daar ben ik het mee eens... Daarom heb ik ook liever een bijrijder die lekker met een los teugeltje het bos in gaat, dan iemand die echt ook dressuurmatig/springgericht aan het werk wilt met hem :)

Geryon

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-12 13:38

superwoman schreef:
Geryon schreef:
en je hele paard verkloot :n

maar ookal zijn ze wel voorzichtig en doen ze hun best. Op mijn niveau (niet dat ik en topruiter ben) merk ik het toch aan de paarden en moet ik ze daarna extra rechtrichten.

Ik geloof echt dat dat onder de verzorgesters nogal wordt onderschat welk effect hun rijden heeft.

:j

Ik kon precies voelen of mijn bijrijder had gereden of dat zij bijv. had gelongeerd :+ Overigens komt dat vast ook wel voor op wat lagere niveaus.

Maar ik heb toch altijd liever iemand die amper ervaring heeft (en dus ook niet per se paard wilt laten nageven enz.), dan iemand die denkt anky te zijn.

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-12 13:39

ArGieVai schreef:
superwoman; daar ben ik het mee eens... Daarom heb ik ook liever een bijrijder die lekker met een los teugeltje het bos in gaat, dan iemand die echt ook dressuurmatig/springgericht aan het werk wilt met hem :)

Ik ook :j

Mijn bijrijdster slofte altijd door de bak en maakte stapritjes buiten. Maar nu ik fanatieker rijd gaat het paard lekkerder lopen en gaat zij ook meer vragen van het paard, waardoor je dus discussies krijgt.

superwoman

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-12 13:42

Zelf heb ik ook verzorgpony's gehad en heb daar veel op mogen leren.
Als je dat een ander ook gunt en je paard toch niet gereden wordt....
Maar goed, helaas teveel negatieve ervaringen gehad.

superwoman

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-12 13:43

Geryon schreef:
Maar ik heb toch altijd liever iemand die amper ervaring heeft (en dus ook niet per se paard wilt laten nageven enz.), dan iemand die denkt anky te zijn.

Daar heb je idd minder werk aan, maar vind het ook leuk als de verzorgster(s) er wat van leren..

(geloof dat de eigenaren het topic overnemen :o )

Serendip90

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-12 13:48

Ik was allebei :$ maar er heel snel weer mee gestopt.... Kon niet tegen bepaalde dingen die de eigenaar "normaal" vond :')

Geryon

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-12 13:58

Dat probleem zou ik denk ik ook hebben serendip90!

Zijn ook maar weinig mensen hier in de buurt waarvan ik het eens ben hoe zij rijden enz. :=

Serendip90

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-12 14:04

Geryon schreef:
Dat probleem zou ik denk ik ook hebben serendip90!

Zijn ook maar weinig mensen hier in de buurt waarvan ik het eens ben hoe zij rijden enz. :=

Het ging niet eens echt om het rijden :+ puur de verzorging al... Toen ik zelf een stal had, toen moest het er altijd super uitzien.... En dan kom je bij iemand die 1x in de week of zelfs 1x in de 3 weken uitmest :') drollen in de stal laat liggen en aargh :$

Es_ther

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-12 14:09

Ligt er niet een beetje aan of je een paard zoekt wat aan huis staat of op een pension stal?
Maar ik vind het wel logisch dat je iets moet betalen als je alleen maar hoef te rijden, en geen klusjes.
Doe je er ook klusjes bij, dan vind ik het niet logisch dat je moet betalen

drama1

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-12 14:09

Ik heb ook een bijrijdster gehad voor mijn friesje, topmeid kon er volledig op vertrouwen, ik had zelf weinig tijd ( woning aan het bouwen , en een gezin) zij reed haar zeker 4 keer in de week, ze hadden zo n klik met elkaar dat ze haar in juni van mij overgenomen hebben :) Heb nog steeds kontakt met haar en ik mag altijd komen rijden. Ze heeft trouwens nooit 1 euro hoeven te betalen want ze heeft me ontzettend geholpen met de verzorging en het rijden omdat ik dat toen zelf niet kon. Tja zo kan het dus ook lopen :+

superwoman

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-12 20:44

Ess_Ramona schreef:
Ligt er niet een beetje aan of je een paard zoekt wat aan huis staat of op een pension stal?
Maar ik vind het wel logisch dat je iets moet betalen als je alleen maar hoef te rijden, en geen klusjes.
Doe je er ook klusjes bij, dan vind ik het niet logisch dat je moet betalen

hoezo?
Vaak denkt men dat aan huis een paard houden zoveel goedkoper is, maar ook daar betaal je een hoop.
Zo moet ik ook zand voor de bak kopen, is nu mijn trekker stuk, stroomdraad vervangen etcetcetc....
Heb ik de stal laten bouwen, de bak aanleggen etc etc
Daarbij is de hypotheek ook meer vanwege de extra grond om ons huis.

Je laatste zin vind ik onzin.
Ook wanneer je als eigenaar zelf moet mesten bijv, staat het paard nog niet gratis. Waarom zou de verzorgster dan wel gratis mogen rijden?
(tenzij we het hebben over álle stallen mesten bijv)

Ik vind gratis rijden echt een kadootje. Fijn als je dat krijgt, maar zeker niet vanzelfsprekend.

ArGieVai

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-12 09:50

En weer ben ik het eens met superwomen, je kan ook niet gratis voetballen bij een vereniging, of andere hobby's, waarom zou paardrijden dan wel gratis moeten?

Als je echt veel klusjes moet doen, bijv bij mensen die een eigen landje hebben (hooi voeren, land mesten, stallen mesten, heb ooit gehad dat ik de dagen dat ik ging ook nog 2 keer extra ging in de ochtend en avond om hooi te voeren) snap ik wel dat er minder betaald hoeft te worden, maar indd zijn de paarden dan nog niet gratis.

Daarnaast: iedereen heeft het over klusjes, maar ik zie mesten, voeren, invetten gewoon als part of the job, het hoort er gewoon bij, dat is paarden. Wil je dat allemaal niet? kan je beter op een manege gaan lessen.. Paarden is, helaas voor de gene die dat wel verwachten, niet alleen maar rozengeur en maneschijn, maar er komt ook heel veel werk bij kijken. Van je huisdier (bijv. konijn) maak je toch ook het hok schoon? Dat hoort er nou eenmaal bij :)