Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Mioux schreef:Dat is vaak omdat (zie je vaak ook bij jongere meiden en jongens hoor) de lusten makkelijker en leuker zijn natuurlijk als de lasten, en ze denken vaak toch van "ach zeg wel dat ikt gedaan heb de eigenaar is er toch niet". Die instelling zie je ook steeds vaker :/
Helaas hier in de buurt even geen verzorgpaardje te vinden, maar ga ook weer neuzen!
Prisca schreef:Ondertussend e afgelopen jaren ervaringen met bijrijders ik zoek een bepaalde groep en slaag er altijd in.
Dus werkend, onafhankelijke (geen kleine kids), wil leren en wedstrijden rijden. En dus ook zeker GEEN mensen onder de 21 jaar. Oja en zelfstandig qua vervoer.
Klinkt hard maar het werkt wel dit geeft mij even de rust die ik zoek.
superwoman schreef:Mioux schreef:Dat is vaak omdat (zie je vaak ook bij jongere meiden en jongens hoor) de lusten makkelijker en leuker zijn natuurlijk als de lasten, en ze denken vaak toch van "ach zeg wel dat ikt gedaan heb de eigenaar is er toch niet". Die instelling zie je ook steeds vaker :/
Helaas hier in de buurt even geen verzorgpaardje te vinden, maar ga ook weer neuzen!
klopt, maar ook dat ze denken dat ze de eigenaar een gunst verlenen,door hun geweldige rijkunsten.
Meeste verzorgsters zijn niet verder dan de L en daarvan zijn de meeste (ondanks wat ze zelf denken) ook niet eens L waardig.
Vind een verzorgster erg veel werk en frustratie kosten, dat is wel de reden waarom mijn 2 paarden minimaal 3 jaar nauwelijk bereden zijn.
Geryon schreef:en je hele paard verkloot
superwoman schreef:Geryon schreef:en je hele paard verkloot
maar ookal zijn ze wel voorzichtig en doen ze hun best. Op mijn niveau (niet dat ik en topruiter ben) merk ik het toch aan de paarden en moet ik ze daarna extra rechtrichten.
Ik geloof echt dat dat onder de verzorgesters nogal wordt onderschat welk effect hun rijden heeft.
ArGieVai schreef:superwoman; daar ben ik het mee eens... Daarom heb ik ook liever een bijrijder die lekker met een los teugeltje het bos in gaat, dan iemand die echt ook dressuurmatig/springgericht aan het werk wilt met hem
Geryon schreef:Maar ik heb toch altijd liever iemand die amper ervaring heeft (en dus ook niet per se paard wilt laten nageven enz.), dan iemand die denkt anky te zijn.
Geryon schreef:Dat probleem zou ik denk ik ook hebben serendip90!
Zijn ook maar weinig mensen hier in de buurt waarvan ik het eens ben hoe zij rijden enz.
Ess_Ramona schreef:Ligt er niet een beetje aan of je een paard zoekt wat aan huis staat of op een pension stal?
Maar ik vind het wel logisch dat je iets moet betalen als je alleen maar hoef te rijden, en geen klusjes.
Doe je er ook klusjes bij, dan vind ik het niet logisch dat je moet betalen