Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
max66 schreef:"mijn" paard is een fokmerrie waar verder niets mee gedaan werd. Ik mocht er dus op rijden, wanneer ik maar wil mag ik komen en ik betaal 50 euro per maand (vanwege de hogere kosten die de staleigenaar heeft door mijn komst, gebruik harnachement, electriciteit, water, koffie, thee). Ik kon me hier prima in vinden, maar de laatste tijd denk ik daar toch anders over:
Inderdaad, harnachement zal slijten, maar ik heb laatst wel een ëigen hoofdstel, dekje en beenbeschermers gekocht bv, dus zijn spullen slijten niet harder.
Met electriciteit en water zal het ook nog wel meevallen denk ik. Koffie en thee koop ik geregeld zelf, dus zijn eigen kosten. Lessen neem ik ook op eigen kosten.
Verder doe ik drie keer in de week de stallen, niet alleen van mijn "eigen" paard, nee, van alle vijf! Ik houd de boel netjes bij, vegen, harnachement poetsen, afwassen, noem maar op. Ik voer de paarden drie keer in de week (niet dat dat nou zo veel werk is), kortom, ik draai drie keer in de week gewoon mee met alles wat gedaan moet worden. Dit hoeft niet, maar is zo gegroeid in de loop van de tijd.
Ik vraag me nu wel geregeld af of het wel terecht is dat ik betaal, wat vinden jullie?
max66 schreef:"mijn" paard is een fokmerrie waar verder niets mee gedaan werd. Ik mocht er dus op rijden, wanneer ik maar wil mag ik komen en ik betaal 50 euro per maand (vanwege de hogere kosten die de staleigenaar heeft door mijn komst, gebruik harnachement, electriciteit, water, koffie, thee). Ik kon me hier prima in vinden, maar de laatste tijd denk ik daar toch anders over:
Inderdaad, harnachement zal slijten, maar ik heb laatst wel een ëigen hoofdstel, dekje en beenbeschermers gekocht bv, dus zijn spullen slijten niet harder.
Met electriciteit en water zal het ook nog wel meevallen denk ik. Koffie en thee koop ik geregeld zelf, dus zijn eigen kosten. Lessen neem ik ook op eigen kosten.
Verder doe ik drie keer in de week de stallen, niet alleen van mijn "eigen" paard, nee, van alle vijf! Ik houd de boel netjes bij, vegen, harnachement poetsen, afwassen, noem maar op. Ik voer de paarden drie keer in de week (niet dat dat nou zo veel werk is), kortom, ik draai drie keer in de week gewoon mee met alles wat gedaan moet worden. Dit hoeft niet, maar is zo gegroeid in de loop van de tijd.
Ik vraag me nu wel geregeld af of het wel terecht is dat ik betaal, wat vinden jullie?
russel schreef:Omdat goed leren paardrijden iets is wat iedere ruiter zou moeten...het is leuk om te leren, versterkt de band, natuurlijk kan je ook buiten hobbelen...vind ik ook heel erg leuk, maar niet alleen maar.
Marocje schreef:Kun je hier dan niet eens over praten Max66? Want ik heb dit vaker van je gelezen. Misschien vindt de eigenaar het wel goed zo, maar als je het zou aankaarten, je gelijk geven en minder/niet meer laten betalen?
mlsa91 schreef:Ik heb ook al een lange tijd opzoek naar een bijrijd paard..
Nu heb ik er 1 gevonden,
Ik rij 3x in de week en betaal 15 euro per keer dat ik rijd..( zonder les )
stel dat ik les erbij zou willen kost ook 15 euro per half uur.
Ik vond dit aan het begin vrij veel, nu krijg ik ook de mogelijkheid om hem te lease, dan betaal ik 200 euro in de maand.
en dan komen ze nog mij tegemoet omdat het bekende zijn.
Zoals ik hier lees, is dit vrij veel?
freakish1977 schreef:Je berekening is niet goed!
Ze rijdt 3x per week dat is dus 12x per maand dat x15euro is 180.
Dus eigenlijk huur je het paard 3x per week?
Als je ´m least hoe vaak mag je dan rijden?
Onbeperkt? Dus alsof hij van jou is?
Hoe zit dat met het harnachement?
Ik heb mijn eigen paard nu, maar heb ook een verzorgpaard gehad dat ik met een ander deelde en reed deze 4x per week voor 65euro per maand. Dan is jouw te betalen bedrag wel wat aan de hoge kant.
mlsa91 schreef:Sabbaber: Ja, dat leek mij inderdaad ook.. ben nog wel aan het twijfelen! Als er een dierenarts bij moet komen dan zou het in eerste instantie de kosten voor hun zijn, stel dat ik met hem door een hindernis loop.. dus dat ik verantwoordelijk ben zeg maar, dan zou ik wel wat bij moeten dragen, maar daar kan altijd in overlegt worden, ik ken de eigenaar redelijk goed, en daarom is het ook fijn dat ik weet dat er heel veel overlegt kan worden..
Ook zou er een mogelijkheid zijn om het paard in de toekomst te kopen, voor mij is dit nu nog niet haalbaar.. Ik gebruik nu het zadel van hun, en ook hierover moeten er dan goede afspraken gemaakt worden als ik hem zou gaan lease.. Heb je nog meer tips waar ik aan moet denken?