Ook zo moeilijk om een bijrijder te vinden, deel 4

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

mojo100

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-17 13:37

Citaat:
Ik ben zelf lang voor een vrouw, en heb dus ook geen veertjes gewicht. Heb daarom ook een flink rijpaard uitgezocht, daar zouden idd de meeste mannen ook op kunnen rijden. Maar idd, de combi moet passen. Ik zou niet snel een volwassen kerel op een type arabiertje willen zien...

Leert je paard wel een nieuwe trucje, spagaat :D

Nee voor het paard is dat niet fijn idd en het ziet er ook niet uit als je benen zowat op de grond meesleuren.

danoesje

Re: Ook zo moeilijk om een bijrijder te vinden, deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-17 13:40

oh no een pony-pletter!! *\o/* :+

gr_roos

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-17 14:13

Man of vrouw maakt voor mij niet uit. Of degene op mijn paard past wel en het "moet" een gezellig iemand zijn. Wil graag met m'n twee paarden samen naar buiten kunnen en dan is een beetje gezelligheid wel fijn ;)

mojo100

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-17 14:36

gr_roos schreef:
Man of vrouw maakt voor mij niet uit. Of degene op mijn paard past wel en het "moet" een gezellig iemand zijn. Wil graag met m'n twee paarden samen naar buiten kunnen en dan is een beetje gezelligheid wel fijn ;)

Dus dat!
Soms is het gewoon leuker om de andere kant te horen.

Ik zal een voorbeeld geven. Ik zit in de racewereld (auto's). Ik krijg vaak via forums of op een meeting reacties of de gene mee mag rijden of met eigen auto een dagje circuit mee mag doen. Opzich gezellig als de gene serieus is. Vaak zijn het mannen maar soms ook een vrouw en dan is het 9 op de 10x super gezellig want je krijgt een hele andere perspectief te zien vanuit de kant van een vrouw. Ze hebben toch een andere kijk.
(Er zijn best wat vrouwen in de race wereld maar niet genoeg!) :D

back on topic :P

Marocje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-17 01:56

Nou, niks geworden met de verzorgster: na de eerste kennismaking bleek ze bij de tweede ziek: jammer dat ze vergat me een berichtje te sturen. Na een week nog niks, na een maand kon ze weer wat afspreken: ze hield een dag vrij. Helaas vergat ze dat op die dag weer, dus hoorde ik pas s avonds dat ze niet had gekund. Maar het weekend kon ze echt! Oke, die en die tijd?
Weer de avond van tevoren: ik kan toch niet! Kan het volgende week?
Maar gestuurd dat het niet gaat werken..

(Om vervolgens geblokkeerd te worden, ook duidelijk. )

Anke

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-17 06:29

Zo erg die typjes...

Tigra_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-17 09:50

Blijkbaar toch geen tijd om een paard te verzorgen/rijden. Wel vervelend op deze manier.

Marocje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-17 12:06

Nouja, beter zo dan nog een discussie willen voeren. Jammer dat hier alleen twee maanden (!) overheen heeft moeten gaan..

danoesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-17 12:54

Marocje, ik vind dat je wel echt veel geduld hebt gehad hoor! Ik ben na 1 keer afzeggen al aan de twijfel, na 2 denk ik al LAAT MAAR! Mag ik zeker steeds op het laatste moment naar paardlief omdat de bijrijder weer afzegt, mij niet gezien. Zelf heel wat jaartjes bijrijder geweest en kwam eigenlijk altijd (14 km op de fiets, waarvan met sneeuw zelfs stukken lopend), ook 5 dagen in de week. Er kan altijd eens wat tussenkomen, maar blijven afzeggen zou voor mij echt geen optie zijn.

Anke

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-17 15:20

Zonde vd tijd en de frustratie erom heen.

theadora99

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-17 18:48

Ik heb vorige week ook moeten afzeggen op het laatste moment omdat ik mijn arm zwaar gekneusd had door een scooter ongeluk, maar ben deze week gewoon weer gegaan door de regen en heb grondwerk met hem gedaan omdat rijden nog niet gaat met m'n arm.

Marocje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-17 21:18

Ja, hoor het vaak nu dat ik veel geduld heb gehad, maar normaal ben ik juist veel te moeilijk. Wilde blijkbaar dit keer niet te snel opgeven. Achteraf denk ik wel: zonde van die twee maanden, ik had allang iemand andere kunnen zoeken of andere stappen ondernemen.

Hij gaat dus hoogstwaarschijnlijk weg. Nu alleen nog goed afwegen wat het beste is voor hem: terug naar de oude eigenaar en vervroegd pensioen, of een nieuw baasje zoeken.

Theodora: dat begrijp ik wel dat je dan niet kan. Maar wat je zelf al schrijft: afzeggen.. dat had zij dus niet gedaan, moest er zelf achteraan waar ze bleef..
Sterkte trouwens!

theadora99

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-17 22:50

Weet niet wat voor iemand je precies zoekt en waar in Gelderland? ALs je eventueel nog zou willen zoeken?

Marocje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-17 11:55

Ik zocht iemand met ervaring in grondwerk. Rijden is ivm zijn lengte al lastig bovendien wil ik daarbij zijn.

Hij staat bij Rheden. Maar zoals ik al schreef zoek ik een nieuw baasje, ga hem ook niet aanhouden voor een verzorgster ;)

Licor

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-17 20:38

Ik meld me hier ook weer.. las alweer een tijdje mee ivm de nieuwe zoektocht naar een bijrijder..

Ik heb 4 paarden.. een haflinger en draver die ik beide rijdt.. een new forest die voor mij te klein is om te rijden en een shet..

Ik heb een bijrijder van net 16 die mijn paarden netjes rijdt.. maar het is voor haar 14 km fietsen dus ze komt maar 1x per week, soms minder.. ik zoek vooral iemand die de new forest kan rijden én die mij kan ondersteunen bij het werk wat komt kijken als je 4 paarden aan huis hebt.. in overleg is hier eigenlijk alles wel mogelijk.. dus weinig verplichtingen, geen bijdrage, meerdere paarden die ze kunnen rijden en veel mogelijkheden.

Ik ben mn zoektocht gestart en had best veel reacties maar een deel liet niets meer horen of het was toch te ver.. ook nog de 'prof' dames gehad.. erg uit de hoogte want ze hebben al tig paarden zadelmak gemaakt en ingereden.. weten alles en les is niet nodig.. die wijs ik zelf af want daarvan weet ik op de voorhand al dat dat niets gaat worden..

Uiteindelijk heb ik 3 meiden hier gehad.. alle 3 rond de 20.. Y en N hebben eigen vervoer en E kan alleen als ze met N mee kan rijden.. alle 3 rijden ze redelijk netjes, uiteraard zijn er verbeterpunten maar dat is geen probleem..

N en E zijn denk ik geen blijvers.. N gaat volgend schooljaar in delft studeren en dan heeft E ook geen vervoer meer.. qua rij mogelijkheden heb ik hier een kleine paddock zeg maar 20 x 30.. dus een xxl volte zeg maar.. echter ligt er wel een rijvereniging op 2 km afstand en heb ik prima uitrij mogelijkheden.. ik schat alleen in dat ze de rijvereniging te duur vinden omdat ze ook nog op de manege rijden en buiten rijden vinden ze wat spannend.. kortom ik weet niet of dat wat gaat worden op lange termijn.. hoe gaan jullie hier mee om? Kijk je het aan of stop je er dan liever geen tijd in?

Over Y heb ik een heel goed gevoel! Kan goed uit de voeten met de paarden (en de kudde).. is zelfstandig en steekt haar handen uit de mouwen.. bij de eerste keer rijden moest ze van mij 3 plekken mesten.. de 4e plek mocht ze laten aangezien dat heel veel was waar ik nog niet aan toe gekomen was.. zij ging mesten en ik voeren.. ze had de 3 plekken klaaren ik was nog bezig met het hooi en toen had ze ook maar meteen een kruiwagen gemest van plek 4 want "dan scherlt dat jou weer een kruiwagen" waren haar woorden.. ik was daar natuurlijk super blij mee! Ze heeft een super klik met de new forest pony dus dat is ook top!
Nu heeft ze vanaf het begin aangegeven dat ze graag bij haar eigen instructrice wil lessen.. ik rij mijn paarden volgens de centered en connected riding methode.. en dat is toch iets anders dan traditioneel zeg maar.. ik vind het belangrijker dat mijn paarden correct gereden worden en vind het plaatje daarbij niet belangrijk.. dat komt vanzelf.. nu klinkt de instructrice van Y opzich prima.. maar ik vind het toch lastig inschatten en ik wil natuurlijk niet dat wat ik train weer ongedaan gemaakt wordt :+
Hoe gaan jullie daar mee om? Mag een eigen instructrice en hoe beoordeel je dan welke instructrice wel en welke niet mag?

Sorry lang verhaal geworden..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-17 20:49

Ik zou gewoon die instructrice een keer laten komen als je bijrijder les wilt, en dan gewoon even meekijken wat je er van vind en of dit bij jou manier van rijden aansluit :) Ik ben heel erg van mening dat er meerdere wegen naar rome leiden, en sta overal voor open :) Wie weet sluit het wel prima aan bij hoe jij rijd!
(Dit ook van tevoren tegen je bijrijder zeggen, dat haat instructrice een keer mag komen en dan afhankelijk wat jij ervan vind mag blijven of niet)

theadora99

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-17 21:20

Precies, en eventueel een keertje bij jouw instructrice laten proberen? Denk na 1 les bij haar instructrice dat je paarden niet meteen helemaal opnieuw "opgevoed" om t even zo te noemen hoeven te worden. Gewoon een keertje erbij blijven!

Anke

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-17 22:20

Als Y goed bevalt, zou ik haar die mogelijkheid bieden. Wel van tevoren uitleggen op welke lijn jij zit en dat aansluiting hierbij belangrijk is. Wellicht voor de New Forest minder belangrijk? (Je daar zelf niet op rijdt)

Les nemen? Ik vind dat ze minimaal 1 keer per maand bij mij moeten lessen als ze ook willen rijden. Goedkoopste vorm is 15/half uur. Dus zijn ze minstens 15,-/maand kwijt.
Verzorgsters die goed meehelpen, geef ik die les gratis.
Bij mij is veel mogelijk. Echter staat of valt alles met een bepaalde houding.
Hier was een leuk meisje fanatiek gestart. Thuis wat problemen en op school. Nu moet ik eraan trekken. Vandaag niet gekomen, zonder bericht. Morgen zou ze dan wel komen. Echter vertrouwen is wel beschadigd. Niet leuk zo....

Licor

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-17 22:25

Nee daar ben ik idd ook niet bang voor hoor! Dat het na 1 les meteen verpest is..
ik heb afgesproken dat ze sws minimaal 1 les bij mijn instructrice neemt.. en ik ben benieuwd naar haar instructrice dus ik wil het zeker een kans geven.. wat ik van haar hoorde klonk namelijk wel goed.. maar ik vind het best lastig beoordelen of het wel of niet aansluit bij wat ik doe :+ misschien helpt het als ik zelf ook eens een les neem bij haar.. dan voel ik het zelf, is mss fijner dan kijken..

Ik ben het opzich ook eens met de stelling dat er meerdere wegen naar rome leiden en dat paarden verschillende stijlen ook kunnen scheiden.. maar zeker met mijn draver heb ik er hard voor gewerkt en hij gaat door verkeerd lichaam gebruik echt kreupel lopen..

En hoe gaan jullie om met bijrijders die het opzich prima doen, ze doen wat ze moeten doen naar dat is het dan ook, maar waarvan je twijfelt of het blijvertjes zijn?

Anke

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-17 22:32

Of het blijvers zijn, dat weet je nooit van tevoren.
Zolang ze afspraken nakomen. Doen wat ze horen te doen. Is dat al fijn genoeg, toch?
Je weet nooit hoe iets loopt.
Hier is onze verzorgster er na 3 jaar ineens mee gestopt.
De kids zijn er ook verdrietig om.
Erg jammer. Probeer altijd de keus van een ander te respecteren. Ieder deelt zijn leven/tijd in naar ieders prioriteiten.
Iemand die lang komt, ga je je toch aan hechten.

We zijn zoekend naar een nieuwe, vaste verzorgster. Liefst meerdere verzorgsters.
Valt nog niet mee. Is altijd wel iets.
School/werk/gezondheid/ouders/vrienden/stage etc.

Mo_mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-17 00:20

Helaas zal ik op zoek moeten naar een nieuw lease paard.
Het paard is verkocht wat het beste voor hem is maar nu begint het voor mij opnieuw.

joyce B

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-17 01:40

jammer!

Kim_W

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-17 01:45

Wat voor dingen willen jullie altijd besproken/afgesproken hebben voordat een verzorger begint? Waar moet je aan denken? Ik ben nu voor het eerst op zoek en ben benieuwd waar jullie tegenaan lopen/wat voor jullie belangrijk is om over te hebben.

black_kelpie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-17 07:00

Heel leuk topic dit! En voor mij als, naar mijn idee dan toch, heel fatsoenlijke bijrijder apart om te lezen wat mensen uitspoken met de eigendommen van een ander -O-

Ik ben in december na 8 jaar niet rijden via MP op een heel leuke stek terecht gekomen. Eerlijk geweest over het feit dat ik best veel ervaring heb, maar zeker niet recent. Het was ook even de vraag of ik met mijn stelten op een nog-net-pony zou passen, maar de combinatie was verrassend goed. Na een kennismaking en een paar dagen later een buitenrit besloten dat we het wel aandurven met elkaar. Het is een paard met een flinke dosis humor en behoorlijk wat pit, en dat ligt me wel.

We rijden samen buiten en als daar geen tijd voor is rij ik alleen in de grote paddock. Kost niets en ik hoef ook geen klusjes te doen, al ben ik daar echt niet te beroerd voor :D Sterker nog, ik vind het ergens wel jammer. Komend wedstrijdseizoen ga ik mee groomen en als ik wil mag ik ook wedstrijden rijden, maar dat zien we dan wel weer. Ik ben er in ieder geval ontzettend blij mee, en andersom geloof ik ook.

Lienek

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-17 10:57

Ik heb er eentje gevonden!

Had 3 meiden laten kennismaken.
1 schoot mijn groene merrie alleen maar mee weg.
Ze paste ook niet in mijn 18inch dressuurzadel en reed haar als beginner. (Hangen aan teugels, voorover en benen ver in de beugels en te ver naar achter) juist die dingen waar mijn merrie nog erg op reageert. Wel een aardige meid maar ik schrok van haar niveau.

2de meisje had ik via via was 13 jaar wilde graag van de manege af en wilde graag lessen.
Ik was verrast door haar nette houding. Heel verlegen meisje wat al aangaf naderhand dat ze heel zenuwachtig de avond er voor was geweest zo spannend vond ze het.

Naar een lieve meid en heel normaal en wilde graag leren.

Nummer 3 is iemand die lang bij een haflingerstal had gereden maar nu hier in de buurt is komen wonen. Het type die wil elke paardeneigenaar en gaat niet meer weg.
Ze reed super en heel fijn en een leuke meid.

De keuze was ontzettend lastig.
Ik heb me verplaatst in beide en dacht dit jonge meisje die zal nooit zomaar vragen bij stallen om te rijden en gezien haar leeftijd ook een lastig parket.
Maar ik herkende haar liefde voor paardeb direct.

De ander zoals ik al aangaf, daar gaan ze in de rij voor staan. Die vind zo iets anders.
Daarom heb ik besloten het jonge meisje te kiezen.
Was erg moeilijk maar ik denk echt dat ik de goede keuze maak.
Ik hoop het tenminste haha