Ook zo moeilijk om een verzorgpony te vinden? #1

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

tijger22

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-17 21:50

Tigra_ schreef:
Vervelend maar ik denk ook dat het beter is om het gewoon los te laten niet leuk. En ik weet verder niet hoe en hoevaak je contact hebt willen zoeken maar ik zou daar ook niet op zitten wachten. Als het voor mij niet goed voelt voelt het niet goed en soms is dat moeilijker onder woorden brengen en als een eigenaar daar verder niet zoveel over kwijt wil kan je dat ook beter respecteren geloof niet dat door te blijven vragen ze je nog een kans geven.

Blokkeren is wellicht drastisch maar wij weten niet waar daar aan vooraf gegaan is.

Er is vrij weinig aan vooraf gegaan.
Enkel wat ik beschreven had in mijn bericht.
Ik ben nu gelukkig bezig met 2 andere paardenhouders die mij wel de tijd gunnen en geven om te wennen aan nieuwe paarden en mensen, dus dat moet wel goed komen! :)

Love_pino

Re: Ook zo moeilijk om een verzorgpony te vinden? #1

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-17 09:57

Dat hooop ik voor je *\o/*

Miefje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-17 22:14

Ik ben nu 3x naar Bandido geweest.
1x om kennis te maken en twee keer.. ja, gewoon "normaal"
Ik ben echt suuuper dankbaar voor de fijne en goede begeleiding die ik krijg!
Een super lieve eigenaresse, en ik voelde gelijk een klik met Bandido.

enamorada

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-17 23:11

Fijn dat je iets leuks gevonden hebt Miefje :)

Bay

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-17 10:07

Klinkt echt leuk Miefje!
Heb jij nog een verzorgpaard kunnen vinden Love_pino?

Tamzel

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-17 11:04

tijger22 schreef:
Werd van alle kanten geblokkeerd en met onbekend gebeld dus ik kon niet eens weer contact opnemen.
Als ze mij nou gewoon mij verhaal hadden laten doen had ik het paard waarschijnlijk wel mogen rijden, ontzettend jammer!

Maf hè, dat soort mensen?

Ik verzorgde een keer een oudere pony die ik vooral vertroetelde, maar werd van de een op de andere dag overal op geblokkeerd door eigenaresse.
Ik was toen wel even niet geweest, maar we hadden er in principe geen afspraken over en ik had ook gezegd dat ik het druk had en daarna graag weer kwam en dat vond ze toen prima..

Kwam haar van 't zomer weer tegen en toen deed ze heel aardig en vrolijk maar goed, had echts iets van: donder op.

Anke

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-17 14:04

Meeste eigenaren vinden het niet prettig als een verzorgster niet met regelmaat komt. Ook al zijn ze vriendelijk als je een tijd niet komt, leuk is dat niet voor een eigenaar.

sneeuwpop

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-17 14:17

Tamzel schreef:

Ik verzorgde een keer een oudere pony die ik vooral vertroetelde, maar werd van de een op de andere dag overal op geblokkeerd door eigenaresse.
Ik was toen wel even niet geweest, maar we hadden er in principe geen afspraken over en ik had ook gezegd dat ik het druk had en daarna graag weer kwam en dat vond ze toen prima..

Kwam haar van 't zomer weer tegen en toen deed ze heel aardig en vrolijk maar goed, had echts iets van: donder op.

Dan werd je dus niet "ineens" geblokkeerd, maar had de eigenaar wsl de conclusiue gertokken dat je na een periode niet komen wsl helemaal niet meer zou komen.
Ik vind het best aso om lange tijd niks meer van jezelf te laten horen - dat geen vaste dagen af spreekt, niet betekend dat je geen afspraak hebt, je schrijft immers dat je de pony verzorgde en verzorgen is imo een afspraak.

Bay

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-17 14:58

Ja dat soort afspraken gaan meestal niet goed op de lange termijn, dan is er voor niemand duidelijkheid en weet je niet wat je van elkaar kunt verwachten...

Hier gaat het super goed met de nieuwe regeling. Alles gaat goed in overleg met elkaar en wij zitten heel goed op een lijn. Ik ben er nu 5x in de week en de eigenaresse 2x. Ik heb alle verantwoordelijkheden overgenomen mbt training, voer, afspraken etc en ik merk dat ik dat ontzettend leuk vind ook al kost het meer tijd. Ik voel me veel meer betrokken en mijn band met het paard groeit ook. En dat maakt mij enthousiast om van alles te doen samen :) Zo gaan we binnenkort ook met grondwerk lessen beginnen!
En de eigenaresse vindt het heerlijk om meer tijd voor andere dingen te hebben en kan meer genieten van het paard als ze er wel is. Win-win dus! Alleen weet ik niet wat het paard ervan vindt, ze krijgt meer aandacht nu maar wordt ook vaker aan het werk gezet :')

enamorada

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-17 16:51

Ik zit een beetje met een probleempje.. ik heb afgesproken met de eigenaar van Simcha dat ik volgende week niet kom ivm toetsweek die deze keer extra lastig is omdat ik naar een ander niveau ben overgestapt en ik daardoor niet 100% bij loop met alle stof. Echter voel ik me al de hele dag belabberd en heb ik net ook overgegeven. Moet ik het voor vandaag dan ook afzeggen of niet? Vind het zo k** als ik voor vandaag dan ook al afzeg, maar ik voel me gewoon niet goed #) Wat zouden jullie doen?
Ik ben wel vaker ziek geweest (ben erg stressgevoelig en daar kan ik me enorm ziek door voelen), maar meestal ga ik dan alsnog wel naar Simcha. Maar nu moet ik wel zorgen dat ik niet nog ziek ben in de toetsweek...

Tigra_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-17 17:00

Ziek is ziek. Op tijd laten weten dat je ziek bent en lekker uitrusten. Uiteindelijk heb je er alleen jezelf mee als je toch gaat.
Mag hopen dat de meeste eigenaren daar begrip voor hebben.

enamorada

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-17 17:07

Heb haar net een appje gestuurd. Gelukkig is de eigenaresse echt super lief en juist (mede) daarom wil ik ook niet om het minste afzeggen... Bah, voel me echt ontzettend klote nu.

Tigra_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-17 18:54

Fijn dat ze zo is. Niet druk over maken zijn nog genoeg dagen dit jaar dus dat komt wel.

Moet zeggen dat als het inderdaad te vrijblijvend is dat het lastig is omdat je als eigenaar ook niet goed weet waar je aan toe bent. En een tijdje niet geweest waar praat je dan over?
Is dat 2 weken niet of heb je een hele maand niets laten horen. Ook al heb je de tijd niet kan je nog wel een berichtje sturen om te vragen hoe het met de paarden is en dat je hoopt weer snel te kunnen komen. Dan weet de eigenaar ook dat je nog steeds interesse hebt. Zoveel mensen die het gewoon ineens laten afweten. Blokkeren zou ik ook niet snel doen maar ik zou ook niet zelf achter iemand aan gaan lopen of ze binnenkort nog eens langs komen. Verwacht dan toch dat degene zelf die interesse toont en contact houdt. Tenzij ik zou weten dat er iets serieus is gebeurt en dat je dan eens vraag hoe het gaat.

Rutth

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-17 21:09

Oh ook even reageren met mijn recente frustratie hahaha
Ik had dus een paardje gevonden, aardige eigenaresse, mocht toen ik kwam kijken ook even rijden, klikte goed ect. Volgende dag een berichtje gestuurd dat ik het graag wilde doen, maar dat ze wel moet weten dat ik volgend jaar ga studeren en dat ik niet zeker weet of ik dan nog tijd heb maar ik dacht van wel.. Kreeg ik als reactie dat ze het dan niet wil omdat er een vaste einddatum aan zit :?

Anke

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-17 21:36

Dat is soms de keerzijde van eerlijkheid.
Sneu voor jou. Snap ook wel dat ze niet kiest voor iemand die maar tijdelijk kan.

sneeuwpop

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-17 22:01

Zo kun je het idd zien, als keerzijde. Als het andersom was geweest en je na een jaar het paard niet meer kan verzorgen, is dat ook fijn om rekening mee te houden voor je keuze om het wel of niet te doen.

Love_pino

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-17 07:31

Ja bay. ik ben nog steeds bezig met die ene van de vorige keer. Alleen ging de afspraak van vorige week zaterdag niet door.want het was heel glad op de weg. En ik ken de wegen in Almere haven niet zo goed. Maar we hebben afgesroken volgende week zaterdag. Ze reageert alleen een beetje langzaam :PB

Tamzel

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-17 12:53

sneeuwpop schreef:
Tamzel schreef:

Ik vind het best aso om lange tijd niks meer van jezelf te laten horen

Uh, huh? Daar trek je me een rare conclusie.
Dat zou ik overigens ook aso vinden! En ik had het ook begrepen als ik dan overal op geblokkeerd was.

Het gaat hier meer om het feit dat we eerst goed contact hadden en ik opeens overal op geblokkeerd werd in plaats van dat ze me belt appt met haar zorgen, irritaties of wat dan ook.

sneeuwpop

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-17 14:18

Tamzel schreef:
Uh, huh? Daar trek je me een rare conclusie.
Dat zou ik overigens ook aso vinden! En ik had het ook begrepen als ik dan overal op geblokkeerd was.

Het gaat hier meer om het feit dat we eerst goed contact hadden en ik opeens overal op geblokkeerd werd in plaats van dat ze me belt appt met haar zorgen, irritaties of wat dan ook.

Oh, dan heb ik je verhaal wsl niet goed begrepen. Je had voordat je een periode niet was geweest al tegen de eigenaresse gezegd dat je het druk zou krijgen?
Ik dacht dat je dat had verteld toen je weer terug kwam.
Maar over hoe lang hebben we het dan, dat je niet meer was geweest?

Het zou wel nejes zijn als ze eerst een appie had gestuurd voor de beslissing om je te blokkeren.
Van de andere kant heb ik ook gehad dat verzorgsters ineens niet meer kwamen en ik ga er ook niet achteraan of je asjeblieft wil komen. Graag of niet, vind ik.

Anke

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-17 15:26

Ik moet eerlijk zeggen dat ik na tig jaren zover ben dat ik er niet meer achteraan ga lopen.
Stuur dan wel een app met de reden. Daarna is het voor mij dan ook klaar.
Gaat dan om verzorgmeisjes die net begonnen zijn en het om welke reden dan ook, niet mee wil vlotten.
Eerder bleef ik eraan trekken en kans na kans geven. Liep uiteindelijk toch uit op stoppen. Na veel moeite en inzet van mijn kant, gepaard met veel frustratie en irritatie.
Als in het begin al de moeite niet genomen wordt om afspraken na te komen, zal dit hoogstwaarschijnlijk niet beter worden.

hanneke32xx

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-17 16:17

ik zit weer heel erg te twijfelen of ik een nieuw verzorgpaardje ga zoeken. Ik heb nu 2 plekken waar ik heen kan, 1 op 40 min reisafstand met het ov waar ik geen vaste dagen oid heb, geen verplichtingen maar waar ik af en toe gewoon heen kan voor een stukje ontspanning. en nog 1 plekje op 20 min fietsafstand waar ik (nog) geen verplichtingen heb maar op die pony kan ik niet ontspannen rijden. Nu zou ik heel graag een verzorgpaardje willen die op max half uur fiets afstand staat, waar ik 1 of 2 keer per week heen kan gaan en waar ik voor mijn ontspanning heen kan gaan. en het liefs waar ik na een tijdje ook (zelfstandig) mee naar buiten kan gaan. Maar ik twijfel heel erg omdat ik A bang ben dat ik uiteindelijk niet genoeg tijd ga hebben om regelmatig te gaan, B het heel moeilijk is om zo'n plekje te vinden en C Ik vind het heel moeilijk om dan tegen die andere 2 plekken te zeggen dat ik een ander paardje te zoeken. ik krijg van hun heel veel vrijheid en ik ben bang dit niet gauw weer ga vinden....

Tamzel

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-17 19:18

sneeuwpop schreef:
Oh, dan heb ik je verhaal wsl niet goed begrepen. Je had voordat je een periode niet was geweest al tegen de eigenaresse gezegd dat je het druk zou krijgen?

Het zou wel nejes zijn als ze eerst een appie had gestuurd voor de beslissing om je te blokkeren.
Van de andere kant heb ik ook gehad dat verzorgsters ineens niet meer kwamen en ik ga er ook niet achteraan of je asjeblieft wil komen. Graag of niet, vind ik.

Ja dat had ik gedaan natuurlijk, het waren twee weken, en daarvoor kwam ik 1 a 2 keer per week pony aandacht geven (was 29, dus echt rijden deed ik niet meer). Toen die twee weken bijna om waren appte ik of ik weer kon komen (ik moest altijd appen wanneer ik kwam) maar die negeerde ze en daarna had ze me overal op geblokkeerd.

Maar verzorgers die niet meer komen opdagen of alleen komen wanneer zij een keertje zin hebben hou ik ook niet van.

Roosje01

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-17 19:38

Apart je kon maar 2weken niet en dat heb je netjes laten weten en dan word je geblokkeerd. Verzorgsters gaan nu eenmaal ook wel is met vakantie of iets waardoor ze niet kunnen. Ik geef dat ook altijd van te voren aan nooit problemen mee gehad.

sneeuwpop

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-17 19:40

Tamzel schreef:
sneeuwpop schreef:

Ja dat had ik gedaan natuurlijk, het waren twee weken, en daarvoor kwam ik 1 a 2 keer per week pony aandacht geven (was 29, dus echt rijden deed ik niet meer). Toen die twee weken bijna om waren appte ik of ik weer kon komen (ik moest altijd appen wanneer ik kwam) maar die negeerde ze en daarna had ze me overal op geblokkeerd.

Maar verzorgers die niet meer komen opdagen of alleen komen wanneer zij een keertje zin hebben hou ik ook niet van.

Oh dat is wel vreemd. Wat naar zeg!

Tamzel

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-17 22:06

Ze zal wel een reden hebben, maar wat die is.. Geen idee.