Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Samblabla schreef:Ik wilde het er gister met der over gehad hebben maar kon ze opeens niet en omdat ik haar niet vertrouw laat ik haar deze week niet komen omdat ik haar dan alleen met mijn paard moet laten. Dankjewel voor jullie reacties, ik zal er zeker over nadenken om haar evt gewoon niet meer te laten komen. Dan maar geen bijrijder.
barbaras schreef:hoe doen jullie het met vakanties dus als je zelf weg bent?
Ik heb vier paardjes en huur een stal, normaal heb ik iemand die me helpt maar die is uit elkaar met haar vriend en daardoor heeft ze weinig tijd enz. dus ben mijn hengst die ze reed maar weer zelf gaan rijden. hij hoeft niet perse dagelijks te lopen ofzo maar ik vindt het altijd zo leuk om lekker samen uren te tutten op stal met iemand...daarnaast verzorgde zij de paarden als ik weg was...
Ik twijfel er een verzorgster bij te zoeken maar de hengst is nogal pittig (ex renpaard) en daarnaast zoeken menig verzorgster geen stal waar alles zelf gedaan moet worden en er geen bak bij is....sta dus weer voor een uitdaging...
mojo100 schreef:Kom je als man net zo makkelijk aan een verzogpaard als een meisje of wordt er vanuit gegaan dat een man minder aandacht besteedt aan het verzorgen? Daar ben ik echt benieuwd naar
mojo100 schreef:Kom je als man net zo makkelijk aan een verzogpaard als een meisje of wordt er vanuit gegaan dat een man minder aandacht besteedt aan het verzorgen? Daar ben ik echt benieuwd naar
Peelie schreef:mojo100 schreef:Kom je als man net zo makkelijk aan een verzogpaard als een meisje of wordt er vanuit gegaan dat een man minder aandacht besteedt aan het verzorgen? Daar ben ik echt benieuwd naar
In veel gevallen zou ik juist liever een man willen hebben dan een vrouw.
Veel van die meiden/dames hebben een een fluwelen aanpak (nodig) naar de paarden. Ze zijn vaak zo onzeker en hebben vaker dan hun lief is te weinig kennis, maar zijn te trots om het toe te geven en dus om te leren. Een man daar in tegen is vaak minder "penny" en geeft gewoon toe dat hij bij moet leren, doet dat ook graag en is minder onzeker.
Ik heb nu al ruim een jaar een jongetje (14) voor mijn merrie. En dat bevalt mij zo veel beter dan de meeste meiden. Hij moest nog veel leren, nogsteeds, maar doet dat ook graag. Nu hij ouder en groter wordt, wordt hij ook stoerder natuurlijk. Hij gaat lekker zijn gang.
Pallatin schreef:Nee hoor, dat zou mij echt niet uitmaken, ik heb net zo lief een man/ jongen.
En ik ben zelf ook niet van het get(r)ut. Als paard maar een schone stal heeft en gevulde hooinetten. Hij rolt graag in de blub en ik vind dat prima, ga m niet telkens helemaal poetsen, heeft toch geen zin...
Fortitude schreef:Man of vrouw maakt mij op zich niet uit, maar toch heb ik voor mijn huidige paard de voorkeur voor een vrouw omdat ik een smal, wat kleiner paardje heb. De meeste mannen passen daar niet op Qua lengte of dan wordt het geheel gewoon wat zwaar.