Ook zo moeilijk om een bijrijder te vinden, deel 4

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Samblabla

Re: Ook zo moeilijk om een bijrijder te vinden, deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-17 21:56

Ik wilde het er gister met der over gehad hebben maar kon ze opeens niet en omdat ik haar niet vertrouw laat ik haar deze week niet komen omdat ik haar dan alleen met mijn paard moet laten. Dankjewel voor jullie reacties, ik zal er zeker over nadenken om haar evt gewoon niet meer te laten komen. Dan maar geen bijrijder. :)

finnens

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-17 22:03

Samblabla schreef:
Ik wilde het er gister met der over gehad hebben maar kon ze opeens niet en omdat ik haar niet vertrouw laat ik haar deze week niet komen omdat ik haar dan alleen met mijn paard moet laten. Dankjewel voor jullie reacties, ik zal er zeker over nadenken om haar evt gewoon niet meer te laten komen. Dan maar geen bijrijder. :)

Dat je haar niet genoeg vertrouwt zegt genoeg toch? Als het nu al niet goed gaat ben ik bang dat je beter een passende combi zoeken, ook bijrijder en eigenaar moeten het goed kunnen vinden met elkaar!

Fortitude

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-17 07:54

Jeetje wat een horrorverhalen! Ik hou mijn hart vast...

Lang geleden heb ik eens gereageerd dat ik opzoek wilde naar een bijrijder. Al die tijd stilletjes de advertenties in de gaten gehouden en ja hoor! Vorige vrijdag vond ik eindelijk iemand die me aansprak op MP! Ze is zondag geweest, reed mijn paard heel fijn weg en heeft inmiddels aangegeven te willen gaan bijrijden. Super leuk!

Buiten de standaard dingen (dagen, bijdrage, naar buiten etc), bespreken jullie nog specifiek zaken voor je iemand 'laat beginnen'? Dit is nieuw voor mij, dus ik heb geen idee :)

Ik las wel een hele goede over sociaal media, daar ga ik zeker zelf nog even over nadenken.

Sorry als dit al honderd keer gevraagd is. Ik lees best veel mee, heb ook nog even gezocht maar kon niet echt wat vinden. Anders negeren jullie mij maar :j

S_en_Z

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-17 08:00

Fortitude, gefeliciteerd!

Ik ben vorige week woensdag een paardje wezen rijden. Dat ging ook fijn. Afgelopen zondag ben ik m ffies op de foto gaan zetten en vanavond rijden voor de 2e x plus direct een rijlesje van haar instructrice (die is vorige week ook al even komen kijken). Zo weet ik gelijk welke richting we op gaan qua training/oppakken enzo. Leek me wel fijn.

De eigenaresse komt ook om nog even te laten zien hoeveel er in de voorbereidde voerbakjes moet en hoe vol ze het hooinet wil hebben enz.

Dat soort dingen zijn wel goed om even te laten zien want de eerste keer heb ik daar niet echt op gelet.

BarbaraNova

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-17 13:37

hoe doen jullie het met vakanties dus als je zelf weg bent?

Ik heb vier paardjes en huur een stal, normaal heb ik iemand die me helpt maar die is uit elkaar met haar vriend en daardoor heeft ze weinig tijd enz. dus ben mijn hengst die ze reed maar weer zelf gaan rijden. hij hoeft niet perse dagelijks te lopen ofzo maar ik vindt het altijd zo leuk om lekker samen uren te tutten op stal met iemand...daarnaast verzorgde zij de paarden als ik weg was...

Ik twijfel er een verzorgster bij te zoeken maar de hengst is nogal pittig (ex renpaard) en daarnaast zoeken menig verzorgster geen stal waar alles zelf gedaan moet worden en er geen bak bij is....sta dus weer voor een uitdaging...

bruintje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-17 13:57

Niet op vakantie gaan :D

Nu geef ik toe, ik ben een huismus. Ook toen ze nog vol pension stonden gingen we niet op vakantie.
Ik zeg altijd maar tegen mensen die me dan verbaasd aankijken, wij kamperen elke dag al bij de boer :P

S_en_Z

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-17 14:07

Ik ging met eigen paard ook nooit op vakantie...

1x gedaan.. toen heeft mams paardlief verzorgd maar op de 3e dag van de vakantie hing ik al huilend aan de telefoon (ik was wel een stuk jonger hoor haha) dat die stapvakantie niets voor mij was en ik naar huis wou om mijn paardenvriendje te rijden :=

BarbaraNova

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-17 14:13

ik ga met 2 paarden op vakantie naar de Veluwe en er blijven er dus 2 thuis...heb geen vierpaards trailer :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-17 14:31

Nou ik laat mijn paard mij echt niet tegen houden om op vakantie te gaan :P
Mijn zusje (bijrijder) zorgt voor haar samen met mijn ouders en meestal dezelfde oud-stalgenoot, en anders vraag ik wat stalgenoten :) Meestal als ik op vakantie ben heeft paard dan ook haar welverdiende vakantie, dus hoeft ze niet gereden te worden (mag wel als degene die voor haar zorgt dat graag wilt), alleen een schoon stalletje voor de nacht en af en toe even wat aandacht :)
Hier kwam dat altijd wel rond met stalgenoten, gewoon elkaar even helpen als de een op vakantie is was hier heel normaal :)

Ik zorg gewoon voor dat ik weg ga dat alles voor elke dag geregeld is wat paard betreft en dat gaat al 3 jaar goed :D

BarbaraNova

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-17 15:13

ik heb geen stalgenoten dus dat is toch anders dan...

ElSea

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-17 15:53

Haha ik ook niet, heerlijk even weg. Ik heb een stalgenootje die mijn paard rijdt maar aangezien ie all in staat zou dat geeneens nodig zijn.

Anke

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-17 16:34

Hier deed onze verzorgster de dieren als we op vakantie gingen. Ze is er na 3 jaar mee gestopt.
Dus even kijken hoe het verder loopt. In het "ergste" geval blijf ik zelf thuis.

N_B_N

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-17 17:09

barbaras schreef:
hoe doen jullie het met vakanties dus als je zelf weg bent?

Ik heb vier paardjes en huur een stal, normaal heb ik iemand die me helpt maar die is uit elkaar met haar vriend en daardoor heeft ze weinig tijd enz. dus ben mijn hengst die ze reed maar weer zelf gaan rijden. hij hoeft niet perse dagelijks te lopen ofzo maar ik vindt het altijd zo leuk om lekker samen uren te tutten op stal met iemand...daarnaast verzorgde zij de paarden als ik weg was...

Ik twijfel er een verzorgster bij te zoeken maar de hengst is nogal pittig (ex renpaard) en daarnaast zoeken menig verzorgster geen stal waar alles zelf gedaan moet worden en er geen bak bij is....sta dus weer voor een uitdaging...

Weet je wat ik nou zo jammer vind. Ik ging graag met je mee op pad en van de een op de andere dag hoefde ik niet meer te komen, want iemand anders ging hem rijden en ik heb nooit geweten wat nou de echte reden is geweest. Er zijn heus wel mensen die alleen buiten willen rijden en welke een stal mesten niet erg vinden.

BarbaraNova

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-17 10:57

Ik had niet het idee dat jij daar op zat te wachten en ook niet het idee dat het rijden met au vol echt een optie voor je was? Maar ik snap niet dat je hier geen apje over stuurt of even belt?
Ik dacht dat je af en toe een ritje wel leuk vond en je genoeg had aan je eigen verzorgpaarden. En daarnaast is het ook niet echt handig vanuit Rotterdam lijkt me?

Maar je bent een kanjer hoor, denk dat wij best redelijk op 1 lijn zitten qua verzorging

x_milouu

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-17 15:13

Mijn verzorgpaardjes staan in haelen. Ook net wat verderweg vanuit roermond. Met n auto prima te doen. Maar vind maar eens een ''jonger' iemand voor de shetlander ofs. Die komen niet op de fiets hoor..

BarbaraNova

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-17 15:32

ik heb al 2 jaar een geweldige verzorgster voor mijn shet....ze is nu wel lang voor hem maar dierenarts vindt dat ze zo licht is dat hij liever heeft dat ze de pony blijft rijden ipv stilstaan. Pony is chronisch bevangen dus beweging is erg belangrijk....en t is niet echt een kinderpony zoals de meeste shets niet zijn....

Pallatin

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-17 21:42

Meisje waar ik contact mee heb gehad gaat haar oude verzorgpaard weer doen, wat ik kan snappen, jammer voor mij. Ga tzt wel weer kijken of ik iemand kan vinden, maar ga niet actief zoeken. Heb even andere dingen aan m'n hoofd...

mojo100

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-17 00:32

Kom je als man net zo makkelijk aan een verzogpaard als een meisje of wordt er vanuit gegaan dat een man minder aandacht besteedt aan het verzorgen? Daar ben ik echt benieuwd naar :)

Peelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-17 05:32

mojo100 schreef:
Kom je als man net zo makkelijk aan een verzogpaard als een meisje of wordt er vanuit gegaan dat een man minder aandacht besteedt aan het verzorgen? Daar ben ik echt benieuwd naar :)

In veel gevallen zou ik juist liever een man willen hebben dan een vrouw.

Veel van die meiden/dames hebben een een fluwelen aanpak (nodig) naar de paarden. Ze zijn vaak zo onzeker en hebben vaker dan hun lief is te weinig kennis, maar zijn te trots om het toe te geven en dus om te leren. Een man daar in tegen is vaak minder "penny" en geeft gewoon toe dat hij bij moet leren, doet dat ook graag en is minder onzeker.

Ik heb nu al ruim een jaar een jongetje (14) voor mijn merrie. En dat bevalt mij zo veel beter dan de meeste meiden. Hij moest nog veel leren, nogsteeds, maar doet dat ook graag. Nu hij ouder en groter wordt, wordt hij ook stoerder natuurlijk. Hij gaat lekker zijn gang.

Pallatin

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-17 10:52

mojo100 schreef:

Nee hoor, dat zou mij echt niet uitmaken, ik heb net zo lief een man/ jongen.
En ik ben zelf ook niet van het get(r)ut. Als paard maar een schone stal heeft en gevulde hooinetten. Hij rolt graag in de blub en ik vind dat prima, ga m niet telkens helemaal poetsen, heeft toch geen zin... :+

mojo100

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-17 12:10

Peelie schreef:
mojo100 schreef:

In veel gevallen zou ik juist liever een man willen hebben dan een vrouw.

Veel van die meiden/dames hebben een een fluwelen aanpak (nodig) naar de paarden. Ze zijn vaak zo onzeker en hebben vaker dan hun lief is te weinig kennis, maar zijn te trots om het toe te geven en dus om te leren. Een man daar in tegen is vaak minder "penny" en geeft gewoon toe dat hij bij moet leren, doet dat ook graag en is minder onzeker.

Ik heb nu al ruim een jaar een jongetje (14) voor mijn merrie. En dat bevalt mij zo veel beter dan de meeste meiden. Hij moest nog veel leren, nogsteeds, maar doet dat ook graag. Nu hij ouder en groter wordt, wordt hij ook stoerder natuurlijk. Hij gaat lekker zijn gang.

Er zal vast en zeker wel een verschil zijn tussen man en vrouw kwa aanpak.
Maar wel leuk dat je een jongetje hebt die je merrie verzorgt. Komt niet vaak voor.

Pallatin schreef:
Nee hoor, dat zou mij echt niet uitmaken, ik heb net zo lief een man/ jongen.
En ik ben zelf ook niet van het get(r)ut. Als paard maar een schone stal heeft en gevulde hooinetten. Hij rolt graag in de blub en ik vind dat prima, ga m niet telkens helemaal poetsen, heeft toch geen zin... :+

Nou goed om te horen! Het gaat er inderdaad om dat er goed voor je paard wordt gezorgd, ongeacht of dat nou door een jongen of meisje wordt gedaan.

Fortitude

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-17 12:22

mojo100 schreef:

Man of vrouw maakt mij op zich niet uit, maar toch heb ik voor mijn huidige paard de voorkeur voor een vrouw omdat ik een smal, wat kleiner paardje heb. De meeste mannen passen daar niet op Qua lengte of dan wordt het geheel gewoon wat zwaar.

mojo100

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-17 12:46

Fortitude schreef:
Man of vrouw maakt mij op zich niet uit, maar toch heb ik voor mijn huidige paard de voorkeur voor een vrouw omdat ik een smal, wat kleiner paardje heb. De meeste mannen passen daar niet op Qua lengte of dan wordt het geheel gewoon wat zwaar.

Dat is inderdaad logisch. persoonlijk vind ik sowieso dat een verzorg eerst naar het paard moet kijken voor dat hij zich aanbied ivm lengte/gewicht.

Pallatin

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-17 13:13

Ik ben zelf lang voor een vrouw, en heb dus ook geen veertjes gewicht. Heb daarom ook een flink rijpaard uitgezocht, daar zouden idd de meeste mannen ook op kunnen rijden. Maar idd, de combi moet passen. Ik zou niet snel een volwassen kerel op een type arabiertje willen zien...

danoesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-17 13:35

Ik was dit topic een beetje kwijt maar na een akkefietsje dacht ik ineens: oooh ja die was er ook nog. Nog steeds moeilijk moeilijk?