Ook zo moeilijk om een verzorgpony te vinden? #1

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Marocje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-17 15:53

Idd, van beide kanten is het gewoon vervelend. Of je nou wacht op antwoord van een potentiële verzorger of eigenaar.

Ik heb dus vorige week drie mails verstuurd: op 2 nog steeds geen antwoord. Op 1 had ik antwoord dat ze me na een bepaalde dag zou mailen, kon ik zelf erachteraan. Zou ze weer na een bepaalde dag mailen: niks meer gehoord. Tja, blijf er niet achteraan mailen.

Anke

Re: Ook zo moeilijk om een verzorgpony te vinden? #1

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-17 16:13

Er achteraan gaan, doe ik niet meer.
In het begin al niet enthousiast? Zal vast niet beter erop worden.

Iemand die graag wil, zoekt wel contact en komt afspraken na.

Marocje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-17 16:38

Precies. Had dus wel een mailtje gestuurd of ze al meer wist ( na de dag dat ze zou mailen) maar dat was niet zo. Ga het niet nog een keer vragen.

1 van die anderen lijkt mijn bericht nog niet gelezen te hebben. Reageer via Mp.

tijger22

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-17 23:36

Ik ben al een tijdje opzoek naar een nieuw bijrijdpaard.
Daarom ging ik een beetje rond speuren op Marktplaats.
Hierin kwam ik een advertentie tegen van een fries en lekker dicht in de buurt.

Ze vroegen 60,- per maand in de advertentie, dit kon ik niet betalen dus netjes in de reactie vermeld maar dat was geen probleem.
Bij de bezichtiging vertelde ze mij dat dit was om penny meisjes weg te houden, wat ik natuurlijk begreep.
Tijdens de bezichtiging mijn ervaringen verteld en hebben zij de paarden voorgesteld.
Heel fijn gepraat met die mensen en meteen een afspraak gemaakt om na kerst het paard te gaan proberen.

2 dagen later krijg ik het volgende bericht: ''Ik heb even overlegt maar we gaan toch opzoek naar iemand anders.'' waarop ik vroeg reageerde: ''Oké wat jammer, mag ik vragen waarom?''
Ik wilde gewoon graag weten waarom, zodat ik hier bij de volgende mensen rekening mee kan houden etc.
En vond het zowiezo raar dat ze dan niet gewoon zeiden tijdens de afspraak dat ze eerst even met elkaar wilde overleggen of ze mij een keer wilde laten proef rijden.

Toen heeft die man mij gebeld met een onbekend nummer, deze heb ik helaas gemist.
Hij had de voicemail ingesproken.
Hierin vertelde hij dat er te weinig enthousiasme bij mij te merken was en dat ze het daarom niet wilden.

Hij belde met een onbekend nummer, ik kon niet terug bellen om verdere toelichting te geven.
Zij had mij geblokkeerd op whatsapp en ook met bellen, dus kon haar ook geen toelichting geven.
Ik had zelf totaal niet in de gaten dat ik zo over kwam, maar als ik ergens nieuw ben kan ik soms wat afwachtend zijn zoals meerdere waarschijnlijk wel zijn.

Werd van alle kanten geblokkeerd en met onbekend gebeld dus ik kon niet eens weer contact opnemen.
Als ze mij nou gewoon mij verhaal hadden laten doen had ik het paard waarschijnlijk wel mogen rijden, ontzettend jammer!

joyce B

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-17 00:03

als die mensen zo snel hun mening over jou klaar hebben en verwachten dat je je meteen frank en vrij voelt en jezelf kunt zijn, dan zullen die mensen wellicht ook niet zo goed bij je passen als je gevoelig en wat onzeker bent. Jammer van het paard, maar er komt vast wel wat anders op je pad met mensen die je wel een kans geven te laten zien wie je echt bent.

Marocje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-17 00:05

Oh, wat naar is dat! Echt een rotgevoel krijg je ervan. Maar denk dan maar: 'beter nu erachter komen dat ze zo zijn, dan wanneer je gek op een paard bent en het klikt toch niet met de eigenaar..'

Marocje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-17 00:09

Marocje schreef:
Precies. Had dus wel een mailtje gestuurd of ze al meer wist ( na de dag dat ze zou mailen) maar dat was niet zo. Ga het niet nog een keer vragen.

1 van die anderen lijkt mijn bericht nog niet gelezen te hebben. Reageer via Mp.

Ik heb er 1 toch een bericht gestuurd, waarvan de advertentie mij wel aansprak. Alleen 'geen interesse?'
Kreeg ik heel snel terug dat ze blij was dat ik mailde, want ze was mijn bericht kwijt! Ws volgende week kennismaken..

tijger22

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-17 00:20

joyce B schreef:
als die mensen zo snel hun mening over jou klaar hebben en verwachten dat je je meteen frank en vrij voelt en jezelf kunt zijn, dan zullen die mensen wellicht ook niet zo goed bij je passen als je gevoelig en wat onzeker bent. Jammer van het paard, maar er komt vast wel wat anders op je pad met mensen die je wel een kans geven te laten zien wie je echt bent.

En dat terwijl ze een zorgboerderij aan huis hebben...
Dan zouden ze toch beter moeten weten? :?

gerpiegorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-17 10:36

tijger22 schreef:
joyce B schreef:

En dat terwijl ze een zorgboerderij aan huis hebben...
Dan zouden ze toch beter moeten weten? :?

Laat je er niet door misleiden, mijn moeder heeft op een zorgboerderij gewerkt (verpleegster) en die baas was echt satan op aarde. Wát een vreselijk mens... je uitbuiten, uitschelden, opstoken, e.d. Bijna alleen stagaires aannemen, die compleet uitbuiten en niks betalen. Ze was alleen uit op geld en al die ouderen en werknemers konden haar niks schelen. Mijn moeder is daar héél snel weggegaan :=

Lekker op zoek naar een eigenaar (en paard natuurlijk) die wel fatsoenlijk met je omgaat, succes! :D

Shirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-17 12:51

Dat is geen leuke ervaring -O-

En wat aso om je gelijk overal te blokkeren...erg kinderachtig!

Maar inderdaad liever nu erachter komen dan dat je je aan een dier gehecht hebt :(:)

Succes met verder zoeken!

Tigra_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-17 14:43

Vervelend maar ik denk ook dat het beter is om het gewoon los te laten niet leuk. En ik weet verder niet hoe en hoevaak je contact hebt willen zoeken maar ik zou daar ook niet op zitten wachten. Als het voor mij niet goed voelt voelt het niet goed en soms is dat moeilijker onder woorden brengen en als een eigenaar daar verder niet zoveel over kwijt wil kan je dat ook beter respecteren geloof niet dat door te blijven vragen ze je nog een kans geven.

Blokkeren is wellicht drastisch maar wij weten niet waar daar aan vooraf gegaan is.

_PatriciaH

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-17 14:44

Hier een drama om juist een verzorgster te vinden...

vanspeijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-17 21:09

Ik ga morgen kijken bij een mogelijk verzorgpaardje. Welke dingen zijn handig om te vragen/overleggen? Is het gebruikelijk om afspraken zwart op wit vast te leggen? Algemene tips?

Tigra_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-17 21:20

vanspeijk schreef:
Ik ga morgen kijken bij een mogelijk verzorgpaardje. Welke dingen zijn handig om te vragen/overleggen? Is het gebruikelijk om afspraken zwart op wit vast te leggen? Algemene tips?

Ik weet niet wat je nu allemaal al weet. Maar het is handig om de verwachtingen te weten dus hoe vaak je per week mag komen of dat je vaste dagen hebt of minimaal 2 dagen bv. Dus dat zou ik in ieder geval wel bespreken hoeveel tijd je er voor hebt en of jullie daarin beide kunnen vinden. Zodat je daar later geen gedoe over kunt krijgen dat de eigenaar had verwacht dat je meer zou komen bv.
Verder zou ik vooral dingen vragen hoe ze dingen doen met poetsen. Spullen opbergen.
Weet niet of je ook mag rijden maar dan zou je ook kunnen vragen of ze het bit altijd afspoelen na het rijden en waar je het dekje kan laten als het nat is.

Wees gewoon jezelf, mocht iets niet helemaal gaan zo als je zou willen met het paard, blijf dan niet te lang zelf bezig maar vraag gewoon even om hulp en hoe hun dat oplossen. Het is juist ook fijn en een goed gevoel als iemand om hulp durft te vragen. Geeft een eigenaar ook vertrouwen dat je naar ze toe komt als het even wat minder gaat.

Wij hebben verder niets zwart op wit staan. Maar als je dat zelf fijn vindt zou je dat kunnen overleggen om iets op stal of in de zadelkast te hangen.

gerpiegorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-17 21:25

Wat leuk! Succes alvast voor morgen :)

Je kunt dingen vragen over verplichtingen (uitmesten, aanvegen etc.) of hoevaak ze verwachten dat je komt, bijdrage, wat de eigenaar verwacht van jou, wat kun/mag je met het paard doen, wat kan het paard allemaal (of juist niet)... ga zo maar door :D

Ikzelf heb niks op papier staan, de meeste dingen spreken wel voor zich. Misschien nog vragen wat er moet gebeuren als je iets kapot maakt (zelf betalen of is het goed zo?) of als het paard kreupel raakt o.i.d. Maar ik denk dat je dat soort dingen meer bespreekt als je 'officieel' verzorger bent :)

Voor de rest, lekker jezelf zijn :D Gewoon een beetje je mee laten nemen, geïnteresseerd doen, vragen stellen en zo. Veel plezier!

theadora99

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-17 21:36

Wat ze bij mij altijd fijn vonden, was als ik aanbood om zelf dingen te doen. Paard stond in modderige paddock en eigenaresse kwam net op dr redelijk nette schoenen uit werk, dus ik bood aan dat ik m wel eventejs zou pakken. Heb geholpen met poetsen omdat er weinig tijd was, heb zijn hoofdstel zelf ingedaan omdat ik een stuk langer was. Probeer zelf initiatief te nemen maar niet extreem. Niet nu aanbieden om alle stallen uit te gaan mesten als je dat normaal niet zo doen zeg maar. Geef goed zelf aan wat je wil en wat je grenzen zijn, en geef het ook eerlijk toe als je dingen lastig vind of lijken.

vanspeijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-17 21:39

Bedankt voor de tips, daar kan ik wat mee! Ik ben erg benieuwd hoe het zal gaan morgen. Ik hou jullie op de hoogte :D

Anke

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-17 21:57

Zwart/wit. Hebben we hier de stalregels.
Handig en zo duidelijk voor iedereen.

Marocje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-17 22:12

theadora99 schreef:
Wat ze bij mij altijd fijn vonden, was als ik aanbood om zelf dingen te doen. Paard stond in modderige paddock en eigenaresse kwam net op dr redelijk nette schoenen uit werk, dus ik bood aan dat ik m wel eventejs zou pakken. Heb geholpen met poetsen omdat er weinig tijd was, heb zijn hoofdstel zelf ingedaan omdat ik een stuk langer was. Probeer zelf initiatief te nemen maar niet extreem. Niet nu aanbieden om alle stallen uit te gaan mesten als je dat normaal niet zo doen zeg maar. Geef goed zelf aan wat je wil en wat je grenzen zijn, en geef het ook eerlijk toe als je dingen lastig vind of lijken.

Dit is ook per eigenaar verschillend. Initiatief kan goed zijn, maar ook teveel. Ik kon er niet goed tegen kwam ik achter. Vooral omdat diegene ook nog veel moest leren maar dat zelf niet zo zag. Dat gaf dus alleen maar frustraties. Een simpel iets als paard uit de wei halen, en er dan recht op af lopen. Tja, niet gek dat ie dan ook wegloopt. Maar dus ook een gewone knoop ipv paarden(veiligheid)knoop maken. Bij mijn pony is dat dus gevaarlijk, die kan (kon?) zo ineens in paniek schieten.

Ik vond het even vragen, altijd wel heel fijn. Dan kon ik meteen uitleggen als iets iets meteen ging bijv. Zoals wanneer het paard klaarstaat om gepoetst te worden, even vragen of je ook kan poetsen. Voor hetzelfde geld zit daar ook een gebruiksaanwijzing bij zoals losse beentjes of gevoelige oortjes, noem maar wat.

Maar ook met hoofstel indoen. Leek zo simpel, tot ik zag dat ze hebt bit tegen de tanden drukte. Vind ie niet zo fijn.. dus pony drukte de lippen op elkaar maar het bit 'knalde' toch naar binnen. Maar vriendelijk uitgelegd en laten zien hoe ik dat normaal doe, pony is echt heel makkelijk en doet zo zijn mond open. Maargoed, toen zat mijn frustratie level al een stuk hoger..

En wat ik al schreef: het lijkt simpel, is het ook, maar dat dacht zij dus ook. Terwijl wanneer zij zich wat bescheidener had opgesteld, het wellicht wel wat was geworden.

vanspeijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-17 22:25

Marocje schreef:
theadora99 schreef:

Dit is ook per eigenaar verschillend. Initiatief kan goed zijn, maar ook teveel. Ik kon er niet goed tegen kwam ik achter. Vooral omdat diegene ook nog veel moest leren maar dat zelf niet zo zag. Dat gaf dus alleen maar frustraties. Een simpel iets als paard uit de wei halen, en er dan recht op af lopen. Tja, niet gek dat ie dan ook wegloopt. Maar dus ook een gewone knoop ipv paarden(veiligheid)knoop maken. Bij mijn pony is dat dus gevaarlijk, die kan (kon?) zo ineens in paniek schieten.

Ik vond het even vragen, altijd wel heel fijn. Dan kon ik meteen uitleggen als iets iets meteen ging bijv. Zoals wanneer het paard klaarstaat om gepoetst te worden, even vragen of je ook kan poetsen. Voor hetzelfde geld zit daar ook een gebruiksaanwijzing bij zoals losse beentjes of gevoelige oortjes, noem maar wat.

Maar ook met hoofstel indoen. Leek zo simpel, tot ik zag dat ze hebt bit tegen de tanden drukte. Vind ie niet zo fijn.. dus pony drukte de lippen op elkaar maar het bit 'knalde' toch naar binnen. Maar vriendelijk uitgelegd en laten zien hoe ik dat normaal doe, pony is echt heel makkelijk en doet zo zijn mond open. Maargoed, toen zat mijn frustratie level al een stuk hoger..

En wat ik al schreef: het lijkt simpel, is het ook, maar dat dacht zij dus ook. Terwijl wanneer zij zich wat bescheidener had opgesteld, het wellicht wel wat was geworden.

Dit vind ik ook wel een goede tip :j Nou ben ik sowieso iemand die meer de kat uit de boom kijkt, maar is wel handig om even de 'gebruiksaanwijzing' door te nemen en het paard even rustig leren kennen inderdaad..

theadora99

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-17 22:50

Marocje schreef:
theadora99 schreef:

Ik bedoel ook zeker niet dat je het bij alles moet doen! En inderdaad afhankelijk van jezelf. Ik heb niet alles gedaan, zij heeft het zadel gedaan en gelongeerd voor het rijden etc. Maar gewoon aanbieden kan nooit kwaad als je het idee hebt dat het goed uit kan komen. Inderdaad sowieso vragen! "Moet ik anders helpen met poetsen? Zal ik hem anders even pakken" dat soort dingen. Niet bij elk dingetje,en als ze het vragen ook eerlijk aangeven als je het nog niet zo goed kan (als je dit van jezelf weet) anders krijg je idd situaties als hierboven.
Vooral alles vragen wat je wil weten ook! Ik loop nu tegen het feit aan dat ik geen idee heb waar de stal van mijn paard is, dus als ik ooit in de avond wil rijden ga ik moeten zoeken hahaha.

Anke

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-17 00:05

Vooral jezelf zijn en je niet voordoen als iemand anders.

JasmijnvdVen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-17 17:49

Zoek je nog steeds een verzorgster ik ben namelijk geïnteresseerd

vanspeijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-17 18:46

Volgens mij ging het wel goed vandaag. We maken voor volgende week een afspraak om wat uitgebreider rond te kijken enz., vandaag was het vreselijk koud :brr: Mijn zoektocht zit er dus alweer op *\o/*

enamorada

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-17 19:13

Leuk, gefeliciteerd!