Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Ellentjuh12 schreef:Ik heb zelf ( als bijrijder ) nooit wat betaald. Het is wel zo dat ik in het verleden privé les met het paard moest nemen bij de eigenaresse haar instructrice als ik het paard wilde rijden.
Ik moet zeggen dat ik nu veel meer moeite heb met het zoeken van een bijrijdpaard. Voor mijn gevoel was er een overvloed aan verzorg/bijrijd paarden 10 jaar geleden, nu ben ik al aardige poos op zoek naar een leuk paardje maar nergens is iets te vinden.
blieb01 schreef:Ellentjuh12 schreef:Ik heb zelf ( als bijrijder ) nooit wat betaald. Het is wel zo dat ik in het verleden privé les met het paard moest nemen bij de eigenaresse haar instructrice als ik het paard wilde rijden.
Ik moet zeggen dat ik nu veel meer moeite heb met het zoeken van een bijrijdpaard. Voor mijn gevoel was er een overvloed aan verzorg/bijrijd paarden 10 jaar geleden, nu ben ik al aardige poos op zoek naar een leuk paardje maar nergens is iets te vinden.
Kijk ook eens op bokt markt
Ik heb nu 2 reacties , heb bij voorbaat twijfel over beide.
De ene is druk met studie en kan moeilijk afspreken om kennis te maken en de ander moet toestemming krijgen van de ouders. Bij de laatste heb ik nog wel iets van oké daar kan ik mij in vinden.
miramii schreef:Ik ben wel benieuwd hoe jullie, als eigenaars, hierover denken..
Na mijn vorige bijrijdpaard verkocht was (circa 2 jaar terug) ging ik op zoek naar een nieuw bijrijdpaard. Ik ben reactief ruiter, maar heb ook de wens om verder te komen in het springen. Eventueel op termijn wedstrijden. Na een aantal maanden zoeken gevonden!
Ik rijd nu ongeveer 1,5 jaar een paard bij. Sinds de start is hij drie keer verhuist doordat de stallen niet aansloten bij de wensen van de eigenaresse voor het paard. Ik ben elke keer meegegaan, vanwege de klik met het paard, hoewel de huidige locatie eigenlijk te ver is voor mij qua tijd. Het eerste halfjaar ging redelijk. Rijden ging goed en had tweewekelijks les met hem. Veel grondwerk e.d., paste perfect.. Af en toe wel kleine blessures of problemen, maar na een week zorg ging het vaak veel beter.
Een jaar geleden begon hij te kwakkelen, meerdere blessures. In die tijd veel met hem gewandeld, ochtend en avond koelen oid. Na drie maand kreeg hij cushing geconstateerd. In de drie maanden is zijn conditie extreem achteruit gegaan en moesten we daarna rustig opbouwen met medicatie. Medicatie bleek totaal niet aan te slaan. We staan nu op dat punt, medicatie werkt niet en elk klein wondje kan een probleem worden. Het afgelopen jaar weinig kunnen doen qua rijden of grondwerken oid.. elke keer als hij weer een beetje opgeknapt was, kwam de volgende blessure.
Het lastige nu vind ik dat ik ze absoluut niet in de steek wil laten, maar ik ergens ook niet doe wat ik graag zou willen doen, waarvoor ik gestart ben. Ik vind het geen probleem om te helpen bij revalideren en begrijp goed dat het erbij hoort.. maar momenteel is er geen perspectief op herstel of verbetering. Wat voorlopig (en misschien wel de komende jaren) inhoud dat het meer 'zorg dragen voor' dan plezier is..
Ik twijfel heel erg wat ik zal doen..
Anoniem schreef:Ik mijn geval zeker nietMaar wat mij ook heel erg opvalt is dat de bijrijders tegenwoordig ook enorm veel eisen en brutaal zijn, tenminste, met een soort "arrogantie", dat de eigenaar maar blij moet zijn dat zij hun paard willen rijden.
Samblabla schreef:Ik wordt zo ontzettend moedeloos. Nadat mijn vorige bijrijder niet meer zoveel tijd had maar gestopt ermee, wel een erg fijne betrouwbare meid. Toen kwam een meisje van 10 jaar maar die kon mijn pony niet goed aan en dus gestopt. Nu zocht ik een ouder iemand en die zegt nu 20 minuten voordat we hadden afgesproken af. Afgelopen vrijdag had ze kyara gereden zonder mij erbij en had mijn zadel schots en scheef opgehangen, cap op de grond gegooid en mijn dekje verfrommeld. Ik heb haar een aantal keer erop geattendeerd dat ik wil dat mijn spullen precies op de plek komen zoals ik het neerleg. Wat moet ik hier nu mee? Haar zusje heeft op mijn stal ook een paardje staan. Ze rijdt kyara pas 1,5 week bij.
Samblabla schreef:Ik wordt zo ontzettend moedeloos. Nadat mijn vorige bijrijder niet meer zoveel tijd had maar gestopt ermee, wel een erg fijne betrouwbare meid. Toen kwam een meisje van 10 jaar maar die kon mijn pony niet goed aan en dus gestopt. Nu zocht ik een ouder iemand en die zegt nu 20 minuten voordat we hadden afgesproken af. Afgelopen vrijdag had ze kyara gereden zonder mij erbij en had mijn zadel schots en scheef opgehangen, cap op de grond gegooid en mijn dekje verfrommeld. Ik heb haar een aantal keer erop geattendeerd dat ik wil dat mijn spullen precies op de plek komen zoals ik het neerleg. Wat moet ik hier nu mee? Haar zusje heeft op mijn stal ook een paardje staan. Ze rijdt kyara pas 1,5 week bij.