Ook zo moeilijk om een bijrijder te vinden, deel 4

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Ney

Re: Ook zo moeilijk om een bijrijder te vinden, deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-17 00:20

Stalgeld delen door 30 en dat dan x het aantal dagen dat diegene komt.
Lijkt me een redelijk bedrag. Er zijn ook nog andere kosten zoals hoefsmid maar als je dat er ook bij gaat betrekken ben ik bang dat ik niemand kan vinden.

darkadia

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-17 00:24

Betreft foto's heb ik nooit zoveel problemen mee als die geplaatst worden: Mijn huidige bijrijdster post nooit wat zelf, maar toen ik jongere verzorgster had gebeurde dat wel. Maar wel netjes dat het verzorgpaard was, dus dan prima.

@theadora99 Weet je zeker dat t 180 was, niet dat het gewoon niet helemaal handig opgeschreven was? En vergis je overigens niet in dan een paard wel meer kost dan alleen de stalling(entingen, hoefsmid, evt osteo/fysio, dierenartskosten). Maar persoonlijk zou ik het daar ook niet voor doen.

Hier vraag ik 50 per maand voor 2x per week. In begin was dat ook verplicht 1x per week grondwerk en rijden 1x per week onder mijn begeleiding. Les bij mijn instructrice mag op eigen kosten(17,50/half uur). Inmiddels rijdt ze hem allang zelfstandig, en gebeurt het nog weleens dat zij hem vaker rijdt dan ik door diverse omstandigheden. Maar dat is niet erg, gezien we op dezelfde manier met hem werken.

Op dit moment staat hij geblesseerd, en was zij toevallig ook net vrij van studie dus kwam ook extra voor hem, heel blij mee. En heel zuinig op ;)

Peelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-17 05:01

Ik vraag 35€ per maand voor 1x in de week rijden. Dus €70,- voor 2 €105 voor 3. Dat dekt de stallingskosten per dag nog niet eens. Maargoed.

Als wel de stallingskosten aan zou houden, zou ik op €140,- voor 3 dagen in de week rijden uitkomen. Gaan gaan de stallingskosten in maart omhoog (dat is deze prijs). Anders zou 3 dagen €130,- zijn.

Verder geef ik 2x in de maand les en dan worden de stallingskosten per dag netaan gedekt.

ElSea

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-17 09:05

theadora99 schreef:
Even een vraag aan jullie:
Ik ben zelf op zoek naar een bijrijdpaardje (omgeving Amersfoort, lastige omgeving). Staat genoeg aangeboden, maar t is allemaal lastig. Heb paarden voorbij zien komen met bijdrages voor 2 dagen in de week, dat je met 3 bijrijders gewoon winst maakt :+
€180 per maand voor 2x per week rijden heb ik er eerlijk niet voor over haha. (Stal met enkel buitenbak, je moet zelf stal beetje onderhouden & les nemen, en het is niet een hoog sportpaard ofzo, gewoon recreatie. Stal waar dat paardje stond was €220 per maand.
Maar er zijn ook reeelere bijdragen natuurlijk, maar mag ik vragen op welke kosten jullie de bijdrages baseren? Iemand deed bijv een deel van het stalgeld, snap ik (dus bijv 300 euro voor 30 dagen dus dan voor 8 dagen 80 euro). Vond ik logisch :)
Ben gewoon benieuwd (en als iemand nog een leuke bijrijder zoekt en t niet erg vind dat ik niet zon enorme portomonnee heb hoor ik het wel haha)

Grappig, dat is heel dicht bij mij :+ ik zou 80 euro voor 2 keer in de week vragen, maar dit hangt af van de ervaring van de bijrijder. Als zij mijn paard echt verbeterd ben ik best bereid te zakken. Als ik zelf heel veel moet investeren in de bijrijder en mijn paard qua rijden, vind ik 80 euro een nette prijs. Mijn stalling kost 350 euro.

Amable

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-17 09:35

Social media foto's plaatsen e.d. vind ik prima. Problemen bespreken liever niet. sowieso eerst met mij, onze instructrice, dierenarts etc en dan pas evt op social media, in goed overleg. Maar gewoon leuke foto's, verslag van de dag oid helemaal prima. Ik doe zelf ook veel met social media, dat scheelt wellicht :)

Qua prijs vraag ik een bijdrage van 50 euro. Voor dat bedrag mogen ze zo vaak komen als ze willen, in goed overleg. Over het algemeen kiezen de meeste mensen uiteindelijk wel voor redelijk vaste dagen, maar als het zo uit komt een keer meer of minder is altijd prima. Ik vind sowieso dat de paarden hobby zijn en moeten blijven. Ze staan 24/7 buiten in vol pension, komen dus niets te kort. Aandacht vinden ze fijn en door het onbeperkte ruwvoer worden ze makkelijk wat buikig, dus daarom is het wel fijn als ze regelmatig beweging krijgen, maar staan ze een keer een week stil is er ook echt geen man overboord. Ik heb die 50 euro meer op een gevoel dan op feiten gebaseerd. Het is een bedrag wat ik zelf ook nog wel aan het paard van een ander zou willen besteden. Daarnaast wil ik graag dat mensen rijles bij mijn instructrice volgen a 20 euro minimaal 1 x per maand. Dat zie ik als investering in jezelf, maar zou mijn maand bedrag hoger worden dan wordt het geheel al snel een pittig bedrag. Op deze manier is het voor de meeste mensen nog behapbaar. Overigens hebben ze voor dat geld 2 paarden te rijden.

M_D_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-17 09:42

Ik heb het stalgeld gedeeld door 4 (4 weken) en vervolgens door 7 (7 dagen in de week)
Dat keer het aantal dagen dat ik een bijrijdster wilde.
Dat hebben we iets naar boven afgerond omdat we anders op een heel krom getal uitkwamen :+
Dus mijn bijrijdster betaald 75 euro voor 3 dagen in de week.
Daarnaast was mijn eis toen ik op zoek ging, dat er minimaal 2 keer in de week een half uur les bij mijn instructrice genomen zou worden op eigen keuze.
Mijn bijrijdster wilde hier graag elke week een uur van maken, daar zeg ik geen nee tegen natuurlijk :D.

Als ik een keer ziek ben/op vakantie ga of een keertje geen tijd heb mag mijn bijrijdster ook gerust vaker komen.

JenniferU

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-17 09:50

Ik vraag als bijdrage (per maand) 25 euro voor 1 dag en 50 euro voor 2 of meer dagen.

Ik ben wederom weer op zoek, blijf het lastig vinden hoor.
In het begin heel lief leuk en aardig en als ze er eenmaal een tijdje lopen "eisen" gaan stellen of zeurderig worden over het feit dat er niet word buiten gereden als ik er niet van overtuigd ben dat je me paard aan kan.
Ik ben niet veel eisend ,de enige "eis" is 16+ (liefst 18) en dat je me paard ook echt beweging geeft op de dagen die afgesproken zijn.
Vooral dit laatste ging niet goed

M_arjolein

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-17 10:07

Ik vroeg als bijdrage 30 euro per maand. Voor 2 a 3 keer per week rijden.
Heb ook echt 2 maand een fantastische bijrijder gehad.
Zij had alleen de mogelijkheid om samen met de eigenaresse van haar oude bijrijdpaard een nieuw paard aan te kopen, dus dat snap ik wel.

Daarna begon het drama.
Had ik een bijrijder die erg goed kon rijden. Stopte die na een maand omdat ze de mogelijkheid had om 7dagen in de week te rijden. Beetje jammer, want als dat je doel was snap ik niet waarom je hier aan begon.

Toen zoektocht, maar iedereen was absoluut niet bereid om een bijdrage van 30 euro in de maand te betalen. Sterker nog ze vonden dat ik hun maar moest betalen. (Gewone recreatie ruiters)

Anke

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-17 10:11

30 euro is net niks!

finnens

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-17 10:36

Wat vragen jullie allemaal veel vergeleken mij. Ik vraag 30 per maand voor 2 soms 3 keer rijden.. Vind het persoonlijk niet goed voelen om 'veel' te vragen terwijl ik er vooral mee geholpen ben en paard ook.

M_arjolein

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-17 11:01

Anke schreef:
30 euro is net niks!

Nee vond ik ook, maar was voor mij een keertje gratis hoefsmid en als er wel iets kapot gaat aan tuig of halster heb ik in ieder geval een vergoeding om wat nieuws te kopen.

M_D_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-17 13:18

finnens schreef:
Wat vragen jullie allemaal veel vergeleken mij. Ik vraag 30 per maand voor 2 soms 3 keer rijden.. Vind het persoonlijk niet goed voelen om 'veel' te vragen terwijl ik er vooral mee geholpen ben en paard ook.

Maar dan heb je het over dat jij geholpen bent.

Ik ben blij met mijn bijrijdster, absoluut, vooral omdat ik nu inderdaad 3 dagen in de week vrijheid heb.

Maar... Als ik de vaste vrije dag van maandag zelf zou benutten en de vrijdag zelf gebruikt staat mijn paard ook maar 2 dagen stil als ik bij mijn vriend ben.

Daar wordt hij echt niet slechter van :n

Ik investeer momenteel veel in mijn bijrijder en ik vind het leuk haar dingen te leren. ik vind het ook leuk om iemand de kans te geven zich te ontwikkelen.
Daarnaast is het praktisch als ik een keer ziek ben of op vakantie ben...
Maar ik zou liegen als ik zeg dat ik een bijrijdster nodig heb zodat ik er mee geholpen wordt...

Verder sta ik op een all inclusive stal dus de bijrijdster hoeft niks te doen behalve het verzorgen van mijn paard (en af en toe een likje vet over de spullen, maar vaak doe ik dat zelf al) en ja, dan mag er best wat anders tegenover staan :o

Vooral omdat de vorige bijrijdster gratis reed... Maar dat toch niet helemaal lekker liep zeg maar :o

Peelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-17 13:23

M_D_H schreef:
finnens schreef:

Maar dan heb je het over dat jij geholpen bent.

Ik ben blij met mijn bijrijdster, absoluut, vooral omdat ik nu inderdaad 3 dagen in de week vrijheid heb.

Maar... Als ik de vaste vrije dag van maandag zelf zou benutten en de vrijdag zelf gebruikt staat mijn paard ook maar 2 dagen stil als ik bij mijn vriend ben.

Daar wordt hij echt niet slechter van :n

Ik investeer momenteel veel in mijn bijrijder en ik vind het leuk haar dingen te leren. ik vind het ook leuk om iemand de kans te geven zich te ontwikkelen.
Daarnaast is het praktisch als ik een keer ziek ben of op vakantie ben...
Maar ik zou liegen als ik zeg dat ik een bijrijdster nodig heb zodat ik er mee geholpen wordt...

Verder sta ik op een all inclusive stal dus de bijrijdster hoeft niks te doen behalve het verzorgen van mijn paard (en af en toe een likje vet over de spullen, maar vaak doe ik dat zelf al) en ja, dan mag er best wat anders tegenover staan :o

Vooral omdat de vorige bijrijdster gratis reed... Maar dat toch niet helemaal lekker liep zeg maar :o

Hier het zelfde.

Mijn bijrijders hoeven niks aan suffe klusjes te doen. Alleen mn paarden beweging geven. En dan nog heb ik eigenlijk geen bijrijder nodig, maar ik vind het zo fijn als ik met een gerust hard ook eens een keertje weg kan. Vakantie bijv.

LoveUggs

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-17 13:34

Het laatste paard wat ik deed heb ik met de eigenaresse afgesproken dat ik de smid zou betalen, gewoon als gebaar dat ik dankbaar ben voor het feit dat ik mag komen en met haar paard om mag gaan. Helaas is het er nooit van gekomen aangezien ze toen verkocht werd. Nu gaan we dat gewoon doorzetten. Als de smid moet komen maak ik gewoon geld over zodat paard weer mooie hoefjes heeft op mijn kosten. Ze vraagt er verder niks voor, en de afstand is verder dan ik zelf had gewild (30 km dus half uur tot 45 min rijden) en daar geef ik dan ook weer geld aan uit dus ze vond het niet nodig om mij geld te vragen (aangezien ze dit gewoon niet nodig heeft en het leuk vind samen met iemand te doen) en omdat ik zelf behoorlijk geld moest uitgeven aan reiskosten. Dit was voor ons dus zeker een mooie deal!

Nu hoop ik dat het nieuwe paard net zo mooi op zijn hoeven staat als het laatste haha :+
Nee hoor, ik betaal met alle liefde mee. Ik krijg er zo gigantisch veel voor terug! :j
Paard staat hier dan niet all in dus moet wel zelf zorgen voor een schone stal etc. :j

Marije_jiplover

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-17 13:39

Dus als ik het goed begrijp, Peelie, heb je een bijrijder, die nog betaalt ook, zodat als jij op vakantie bent, je niet iemand hoeft in te huren om voor je paarden te zorgen?
Om jouw gemoedsrust?

Dan vind ik dat dus nog steeds geen reden om een bijrijder te laten betalen :n

Maar goed, ik heb een niet betalende bijrijder omdat ik niet wil dat ze betaald.
Ik vind het fijn dat zij mijn pony aandacht en beweging geeft. Mijn pony vindt het fijn om meer aandacht te krijgen, als het aan hem ligt krijgt hij nooit aandacht genoeg.
En ik gun haar het plezier in het rijden op mijn pony.
Iedereen blij.

Met vakanties is het fijn dat ze extra kan komen, hoef ik verder niks te regelen, zij weet hoe alles werkt.
Ik idd een gerust gevoel.

bruintje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-17 13:45

Ik ga nooit op vakantie.
En een dagje weg kan zo ook, daar hoeft niemand voor aanwezig te zijn.
Als ik niet rij, staan ze in de wei. Dat overleven ze ook zonder bijrijder.
Klusjes hoeft ook niet, ze staan aan huis. Dan zou ik moeten zeggen ik laat een stal vies want de bijrijder komt? Nou nee, niet echt logisch. En de ervaring is dat ze een kwartier van voren afbellen, zou ik nog zelf aan de gang kunnen.
Vetten van tuig, dat heeft er nog geen 1 aangeboden uit zichzelf. gevraagd heb ik het dan ook maar niet.
Ik heb nog nooit geld gevraagd, maar bij een volgende ga ik dat zeker doen. Misschien dat er dan mensen op af komen die wat minder vrijblijvend zijn. En komen omdat het anders geld kost. All vind ik die mentaliteit ook niet erg prettig. Het hoort gewoon uit zichzelf te komen dat ze graag komen en niet laatste nippertje af appen.

Peelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-17 13:46

Marije_jiplover schreef:
Dus als ik het goed begrijp, Peelie, heb je een bijrijder, die nog betaalt ook, zodat als jij op vakantie bent, je niet iemand hoeft in te huren om voor je paarden te zorgen?
Om jouw gemoedsrust?

Dan vind ik dat dus nog steeds geen reden om een bijrijder te laten betalen :n

Maar goed, ik heb een niet betalende bijrijder omdat ik niet wil dat ze betaald.
Ik vind het fijn dat zij mijn pony aandacht en beweging geeft. Mijn pony vindt het fijn om meer aandacht te krijgen, als het aan hem ligt krijgt hij nooit aandacht genoeg.
En ik gun haar het plezier in het rijden op mijn pony.
Iedereen blij.

Met vakanties is het fijn dat ze extra kan komen, hoef ik verder niks te regelen, zij weet hoe alles werkt.
Ik idd een gerust gevoel.

Je maakt het nu nogal kort door de bocht....

Kijk, als mn paard een paar dagen stil staat, heb ik daar niet zo'n probleem mee. Het is voor de persoon die komt leuk en voormijn paard fijn als hij extra beweging krijgt.

Maargoed. Ik hoefme verder niet te verantwoorden tegenover jou ;) mijn bijrijders worden al enorm gematst en mogen en hoop.

Daarbij ben ik al geen 6 jaar meer op vakantie geweest :') dat ter zeide.

Anke

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-17 13:50

Wat is een reden om een bijrijder te laten betalen?

ElSea

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-17 13:53

Anke schreef:

Op een manege betalen ze ook, hier leren ze veel meer en het is een zekerheid dat ze niet van de ene op de andere dag weg is/niet meer komt/ dat soort onzin. Daarnaast heb je ontzettend veel lol van zo'n paard dus vind het niet meer dan normaal dat je op de dagen dat jij hem mag rijden/verzorgen zijn stal betaald.

Voordat er argumenten komen met ja diegene helpt jou: ik red het zelf prima, heb zeeën van tijd maar gun iemand de kans om zich te ontwikkelen/plezier te hebben. Dus dat staat voor mij wel gelijk aan een manege maar dan 100 x beter.
Wedervraag: wat is de reden om de bijrijder niet te laten betalen? Ben namelijk ook benieuwd naar andere standpunten.

LoveUggs

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-17 14:03

Anke schreef:

Mijn eerlijke mening is dat ik vind dat je een bijrijder mag laten betalen als je paard all in staat en je bijrijder dus alleen komt om te rijden oid.
Ik vind het persoonlijk minder eerlijk om iemand een smak geld te laten betalen terwijl de bijrijder ook nog allerlei klusjes in en rondom de stal moet doen. Stal mesten, paddock mesten, wei mesten of weet ik het wat allemaal. Ik vind zelf dat als je alles zelf moet doen dat je hiermee betaald voor het rijden. Ik mest de stal etc uit en in ruil daarvoor mag ik rijden/longeren.

Maar ik heb inmiddels ook wel gemerkt dat het niet altijd zo werkt, dus ik ben daar zelf veel soepeler in geworden. Als ik een eigen paard zou hebben zou ik het op die manier doen. :j

Daarbij zie ik heel vaak advertenties voorbij komen waarbij je een smak geld moet betalen omdat de eigenaar het paard anders niet kan houden. In mijn ogen zoek je dan een bijrijder om de verkeerde redenen. Want wat als de bijrijder die €175.00 een keer niet kan ophoesten op de dag dat hij/zij moet betalen? Dan kan je toch mooi de stalling/ zorg voor je paard niet betalen. Wat als het paard onverwachts geopereerd moet worden? Dan heb je er mooi geen geld voor. Ik vind wel dat je als eigenaar in elk geval qua geld moet zorgen dat je de zorg voor het dier aan kan. Voor de beweging van het dier zijn meerdere oplossingen te bedenken.

M_D_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-17 14:04

Anke schreef:

Kort door de bocht: voor niets gaat de zon op.. :D

Anke

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-17 14:07

Ik vind het niet meer dan logisch dat ze een vergoeding betalen.
Echter zag ik die reactie naar Peelie toe. En dacht ik...sow ! Bam.

Een bijrijder die in overleg het paard traint en "beter" maakt, kan ik me voorstellen dat dit zonder vergoeding plaats vindt.

Soms vraag ik me af welk bedrag het me waard is om mijn plek, dieren en spulllen door iemand anders te laten gebruiken.
Onder de 50,-/maand zou ik er niet eens over nadenken. Hoeveel wel?
Ik weet niet of dat aan een bedrag te koppelen is.

Tigra_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-17 14:16

Hier wordt niet betaald. Maar ik vind het helemaal niet gek dat mensen betalen.
Zeker als er alleen gereden word zie ik eigenlijk niet in waarom dat dan maar voor niets moet. Je krijgt een paard, spullen en faciliteiten. Lijkt me eigenlijk helemaal niet zo logisch omdat allemaal maar voor niets te krijgen.
Hoe meer ik er over nadenken hoe logischer het is voor mij om er een bijdrage tegenover te stellen.

theadora99

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-17 14:59

Ik vind €30 voor 2x per week een redelijk lage bijdrage nog hoor!
Die advertentie waar ik t over had zat uk later nog eens te lezen, en kosten voor DA en hoefsmid etc moesten ook nog gedeeld worden.

Denk dat t ook afhangt van het paard. Als je als bijrijder alleen buitenritten stapt en stukje draf bijv is het anders dan wanneer je een z paard rijdt en wedstrijden en alles gaat trainen.

madelonvdw

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-17 15:09

Ik, als bijrijder, heb aangeboden om een bijdrage te betalen omdat twee keer per week het paard beschikbaar gesteld wordt aan mij. Dit vond de eigenaar niet nodig. Heb met hem afgesproken dat ik voor het geld wat ik wou betalen, les neem. (Was sowieso al mijn intentie maar nu vaker les.) Nu doe ik af en toe nieuwe spullen kopen zodat ik toch een "beetje" bijdraag in de kosten. Ook neem ik af en toe t hoofdstel mee om te poetsen en in te vetten. Zulke dingen vind ik niet meer dan normaal omdat een paard veel geld kost en ik dankbaar ben voor het feit dat iemand aan mij zijn paard uitleent.