Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
theadora99 schreef:Even een vraag aan jullie:
Ik ben zelf op zoek naar een bijrijdpaardje (omgeving Amersfoort, lastige omgeving). Staat genoeg aangeboden, maar t is allemaal lastig. Heb paarden voorbij zien komen met bijdrages voor 2 dagen in de week, dat je met 3 bijrijders gewoon winst maakt
€180 per maand voor 2x per week rijden heb ik er eerlijk niet voor over haha. (Stal met enkel buitenbak, je moet zelf stal beetje onderhouden & les nemen, en het is niet een hoog sportpaard ofzo, gewoon recreatie. Stal waar dat paardje stond was €220 per maand.
Maar er zijn ook reeelere bijdragen natuurlijk, maar mag ik vragen op welke kosten jullie de bijdrages baseren? Iemand deed bijv een deel van het stalgeld, snap ik (dus bijv 300 euro voor 30 dagen dus dan voor 8 dagen 80 euro). Vond ik logisch![]()
Ben gewoon benieuwd (en als iemand nog een leuke bijrijder zoekt en t niet erg vind dat ik niet zon enorme portomonnee heb hoor ik het wel haha)
finnens schreef:Wat vragen jullie allemaal veel vergeleken mij. Ik vraag 30 per maand voor 2 soms 3 keer rijden.. Vind het persoonlijk niet goed voelen om 'veel' te vragen terwijl ik er vooral mee geholpen ben en paard ook.
M_D_H schreef:finnens schreef:Wat vragen jullie allemaal veel vergeleken mij. Ik vraag 30 per maand voor 2 soms 3 keer rijden.. Vind het persoonlijk niet goed voelen om 'veel' te vragen terwijl ik er vooral mee geholpen ben en paard ook.
Maar dan heb je het over dat jij geholpen bent.
Ik ben blij met mijn bijrijdster, absoluut, vooral omdat ik nu inderdaad 3 dagen in de week vrijheid heb.
Maar... Als ik de vaste vrije dag van maandag zelf zou benutten en de vrijdag zelf gebruikt staat mijn paard ook maar 2 dagen stil als ik bij mijn vriend ben.
Daar wordt hij echt niet slechter van
Ik investeer momenteel veel in mijn bijrijder en ik vind het leuk haar dingen te leren. ik vind het ook leuk om iemand de kans te geven zich te ontwikkelen.
Daarnaast is het praktisch als ik een keer ziek ben of op vakantie ben...
Maar ik zou liegen als ik zeg dat ik een bijrijdster nodig heb zodat ik er mee geholpen wordt...
Verder sta ik op een all inclusive stal dus de bijrijdster hoeft niks te doen behalve het verzorgen van mijn paard (en af en toe een likje vet over de spullen, maar vaak doe ik dat zelf al) en ja, dan mag er best wat anders tegenover staan
Vooral omdat de vorige bijrijdster gratis reed... Maar dat toch niet helemaal lekker liep zeg maar
Marije_jiplover schreef:Dus als ik het goed begrijp, Peelie, heb je een bijrijder, die nog betaalt ook, zodat als jij op vakantie bent, je niet iemand hoeft in te huren om voor je paarden te zorgen?
Om jouw gemoedsrust?
Dan vind ik dat dus nog steeds geen reden om een bijrijder te laten betalen
Maar goed, ik heb een niet betalende bijrijder omdat ik niet wil dat ze betaald.
Ik vind het fijn dat zij mijn pony aandacht en beweging geeft. Mijn pony vindt het fijn om meer aandacht te krijgen, als het aan hem ligt krijgt hij nooit aandacht genoeg.
En ik gun haar het plezier in het rijden op mijn pony.
Iedereen blij.
Met vakanties is het fijn dat ze extra kan komen, hoef ik verder niks te regelen, zij weet hoe alles werkt.
Ik idd een gerust gevoel.
Anke schreef:Wat is een reden om een bijrijder te laten betalen?
Anke schreef:Wat is een reden om een bijrijder te laten betalen?