Ook zo moeilijk om een verzorgpony te vinden? #1

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Shirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-16 19:11

Het rijden zou bij mij sowieso niet het belangrijkste zijn, dus ik zou je rondleiden, wat vertellen over de pony's en ondertussen goed kijken hoe je ermee omgaat.

Ik verwacht ook geen bijzondere vaardigheden van een verzorgster, dat komt allemaal vanzelf!

Doe vriendelijk en belangstellend en kom in je normale kloffie, meiden die in wedstrijdtenue komen kennismaken, maken op mij geen fijne eerste indruk ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-16 19:13

Shirley schreef:
Het rijden zou bij mij sowieso niet het belangrijkste zijn, dus ik zou je rondleiden, wat vertellen over de pony's en ondertussen goed kijken hoe je ermee omgaat.

Ik verwacht ook geen bijzondere vaardigheden van een verzorgster, dat komt allemaal vanzelf!

Doe vriendelijk en belangstellend en kom in je normale kloffie, meiden die in wedstrijdtenue komen kennismaken, maken op mij geen fijne eerste indruk ;)

Precies! 'Mijn' eigenaresse laat mij nu ook gewoon zelf mijn gang gaan terwijl anderen er eerst een paar x bij wilden zijn. Ligt er ook aan wat je gaat doen natuurlijk.

Anoniem

Re: Ook zo moeilijk om een verzorgpony te vinden? #1

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-16 19:17

Ik word ook 'alleen gelaten' inderdaad :j. Omdat de bak te nat is moet ik nu op een veldje rijden in de buurt van stal en dat is ook allemaal prima, gaat gewoon goed. Zit nu in een soort proefmaand, na deze maand mag ik ook naar buiten met Tessa en er in principe alles mee doen. Echt zo leuk, precies wat ik zocht.

Miefje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-16 20:30

Gelukkig staan de paarden aan huis bij hen.
Moeder van eigenaresse is ORUN instructrice, kan mij begeleiden in het rijden.
Ik word sowieso heel erg begeleid in het begin, maar naar mijn mening leer ik meer bij een vp dan op de manege.
Maar kijk dat koppie <3 ik ben verliefd
Afbeelding

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-16 20:32

Vindt de eigenaresse het goed dat je deze foto's plaatst? En ben je er überhaupt al geweest? Ik zou er niet zo blij mee zijn als iemand die ik niet eens ken foto's gaat plaatsen van m'n paard.

Anke

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-16 21:00

Ik sluit me aan bij Shirley.

Kennismaking. Is gewoon soort rondleiding. Wat info over de pony's en het verzorgen. Vraag en antwoord.

Gewaagd. Geen ervaring en dan gelijk zo'n joekel van een paard. Wel fijn dat je een plekje gevonden lijkt te hebben. Wel jammer dat je nog een tijdje moet wachten.

Roosje01

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-16 22:14

Ik mag meestal ook gelijk poetsen en bij proefrijden ook opzadelen etc. Kletsen over ervaringen etc. gaat eigenlijk vanzelf altijd.

gerpiegorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-16 22:51

Bij de fjord was het even kijken (was februari, koud en super modderig) en binnen wat dingen doorbespreken en een dag afgesproken dat ik zou komen, dat was het eigenlijk :=

Bij de andere was ik samen met de eigenaresse en een andere bijrijdster (die me ook daarvoor had gevraagd), pony stond op stal en ik mocht gewoon poetsen en opzadelen en ondertussen wat over mezelf vertellen. Daarna ging ik rijden en de eigenaresse ging gewoon kijken. We gingen om het spits af te bijten springen (pony had het onder het zadel nog nooit gedaan), ging ongelooflijk slecht maar het was wel lachen :D

theadora99

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-16 01:42

Ik heb sinds vandaag, vanaf januari een vriend erbij gevonden. Foto's komen als ik er meer heb en als ik weet hoe ik ze hier kan plaatsen! Weet ook nog niet heel veel over hem maar hij heet Rizo, hij is tussen de 1.80 en 1.85 (enorm paard pfoe). Vandaag kennisgemaakt en gereden en hij is niet de makkelijkste maar ze vond dat ik het goed deed :) is echt prima te betalen (ga €35 per maand betalen voor 1x in de week, €50 voor 2x en €70 voor 3x, betaal nu €70 voor 1x per week les pp manege). Het is echt een leukerd en ben na 5 jaar zoeken ook wel blij dat het eindelijk een match is!

Miefje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-16 07:51

@Pernilla
Meteen na het plaatsen had ik al spijt, maar ik kan ze dus niet meer verwijderen.

Nalonyda

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-16 11:03

Heb bij mijn eerste verzorgpaard 2x meegelopen, 3de keer mocht ik zelfstandig. Het was poetsen en longeren. Ze liet me de tweede keer vrij met longeren, sinds ik wel had aangegeven het nooit te hebben gedaan, maar de 1ste keer ging goed. Ze spiekte dan af en toe nog om het hoekje. Hihi! Was die dag, en nu nog wel eens, veel te lief :')

Tweede verzorgpaard staat op dezelfde Stal. Die kreeg ik in handen gedrukt langzaamaan. Ik doe wel eens aan lange teugelen met verzorgpaard 1 en kreeg les van deze eigenaresse. Dus haar paard mocht er ook aan geloven. :')

Derde verzorgpaard/lespaard staat ook op dezelfde stal. Gewoon een half uur uitleg. Ze wou me eerst zien rijden, maar dat ging niet door, dus geslingerd aan de Longe. De week erop volgde ik mijn eerste les. :)

@Pernilla, ben heel blij dat je zo snel wat hebt kunnen vinden en dan ook zo leuk! In deze omgeving is het toch wel gelukkig vrij gemakkelijk met het vinden van een match. Dat van mij is alleen veranderd in drie matches, hahah! Doe het nogsteeds met super veel plezier.:j

Lienek

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-16 11:08

Gefeliciteerd allemaal met het vinden van een verzorgpaard.

Voor de mensen die nog op zoek zijn; wat ook een tip kan zijn is vragen of ze bij de plaatselijke rijvereniging hulp nodig hebben tijdens evenementen ed. Dan leer je gelijk wat meer mensen kennen en zien ze hoe gemotiveerd je bent.

Bij mij komt de dag van mijn einde van stage inzicht en dan komt mijn paard eindelijk maar huis.
Ben nu echt serieus al aan het rond kijken voor geschikte kandidaten :p

lienieminie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-16 15:49

Lienek schreef:

Voor de mensen die nog op zoek zijn; wat ook een tip kan zijn is vragen of ze bij de plaatselijke rijvereniging hulp nodig hebben tijdens evenementen ed. Dan leer je gelijk wat meer mensen kennen en zien ze hoe gemotiveerd je bent.

Bij mij komt de dag van mijn einde van stage inzicht en dan komt mijn paard eindelijk maar huis.

Ik weet nog wel een paar meiden misschien! Weet alleen niet of je ze al heel toevallig via facebook had gesproken n.a.v. Je advertentie in de groep.

Lienek

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-16 16:05

lienieminie schreef:
Lienek schreef:

Ik weet nog wel een paar meiden misschien! Weet alleen niet of je ze al heel toevallig via facebook had gesproken n.a.v. Je advertentie in de groep.

Je mag de namen altijd via pb door sturen!
Voor dit paard omdat ze net zadelmak is zoek ik wel echt iemand met ervaring met jonge paarden :)
Geloof dat wij al eens via pb contact hadden gehad toch?
Hoe gaat het met jouw bijrijdpaard? :)

lienieminie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-16 16:42

[/quote]

Ik weet nog wel een paar meiden misschien! Weet alleen niet of je ze al heel toevallig via facebook had gesproken n.a.v. Je advertentie in de groep.[/quote]

Je mag de namen altijd via pb door sturen!
Voor dit paard omdat ze net zadelmak is zoek ik wel echt iemand met ervaring met jonge paarden :)
Geloof dat wij al eens via pb contact hadden gehad toch?
Hoe gaat het met jouw bijrijdpaard? :)[/quote]

Ja heel goed! Heb haar nu alweer 2 jaar <3 ik zal je even in PB wat namen sturen als dat van hun mag :)

0407Tamar

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-16 19:55

Ik heb er tijdens mijn stage 2 projectjes bij. De instructie die mij lesgeeft op school gedurende de rijlessen kent mijn stagebegeleidster en die was helemaal verbaasd over mijn 'rijkunsten' had ze contact gezocht met mn stagebegeleider en nu mag ik me ontfermen over 2 pony's. Betreft handmak maken en afhankelijk van hoe snel ze dat oppakken gaan we ze samen zadelmak maken. Ik heb nu al zin in stage haha :))

enamorada

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-16 20:01

Klinkt leuk Tamar! Over wat voor pony's gaat het?

Ik ben dinsdag tijdens de les van Simcha afgevallen... Zit de laatste tijd verschrikkelijk in mijn vel dus het zorgde er ook gelijk voor dat ik hard moest huilen en heel angstig werd. Ben er wel weer op gegaan, maar de rust was bij mij ver te zoeken. Achteraf schaam ik me er behoorlijk voor, maargoed ik kan het niet meer veranderen helaas. Volgende keer beter.

gerpiegorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-16 20:09

Leuke uitdaging Tamar!

Wat vervelend dat je eraf bent gevallen! De volgende keer lekker wat rustiger aandoen :) En je hoeft je nergens voor te schamen, iedereen kan eraf vallen (ik heb ook vaak gehuild toen ik eraf viel :')).

enamorada

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-16 20:15

Ik schaam me vooral omdat ik zo moest huilen, ik huil namelijk de laatste tijd overal om en het is bloedirritant.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-16 20:27

Ag ik heb m'n paard al 3 jaar en lag er zaterdag ook naast, dus zeker niks om je voor te schamen hoor :)

_PatriciaH

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-16 21:17

Ik denk eerder dat ze zich niet schaamt om er naast te liggen maar het feit dat ze moest huilen..
En maak je niet druk, je bent niet de enige, ik jank nog steeds overal om en dit komt omdat we zo ons best doen en dan niet teleur gesteld willen worden als er dan iets niet gaat zoals we graag zouden willen.. boem... daar sta je weer te janken.
Komt goed, gebeurd, gewoon doorgaan en jammer dan dat je huilde!!

Binkie_Eline

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-16 21:23

enamorada schreef:
Ik schaam me vooral omdat ik zo moest huilen, ik huil namelijk de laatste tijd overal om en het is bloedirritant.

Je hoeft je er zeker niet om te schamen, iedereen heeft dit wel eens. Ik heb het zelfs de laatste tijd als ik iets niet snap dat ik dan ga huilen of als er juist iemand naar me toekomt om te helpen of wat dan ook. Denk gewoon ach jammer dan zo is het nou even en ga daarna gewoon weer rustig verder!

Shirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-16 21:29

Is niet erg, joh!
Heeft iedereen weleens, kan ook gewoon een schrikreactie zijn :(:)

Maar hoe komt het dat je zo slecht in je velletje zit?

0407Tamar

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-16 22:05

Iedereen valt toch wel eens? Geeft toch niks is vaak een schrikreactie!!! Ik rijd Valentijn een paar maanden en ik glijd er ook wel eens om een onbenullige reden af :o

Zijn 2 D pony's een vosmerrietje en en schimmelruintje

enamorada

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-16 22:52

Shirley schreef:
Is niet erg, joh!
Heeft iedereen weleens, kan ook gewoon een schrikreactie zijn :(:)

Maar hoe komt het dat je zo slecht in je velletje zit?

Oa een erg laag zelfbeeld en wat dingen op school die wat moeizaam gaan, maar dat zet ik liever niet allemaal openbaar. Wel heel lief dat je ernaar vraagt :)

Ik weet ook wel dat dat soort dingen nou eenmaal gebeuren, maar toch... Voor mijn idee 'faal' ik als er zoiets gebeurt.

Ik kom net weer terug van Simcha en deze keer ging het super. De man van de eigenaresse (waarvan ik dinsdag ook les had) had aangeboden me vandaag te komen helpen en wat dingen verder door te pakken. Nou dat heb ik natuurlijk met beide handen aangenomen! Ik werk met Simcha voornamelijk vanaf de grond en we zijn bezig met parelli, dus daar hebben we mee geoefend.

We gaan ook deze kerst met de hele bijrijd- en verzorgclub op buitenrit en gaan daarna warme chocomel drinken, echt heel leuk! :D Doen jullie ook zoiets?