Ook zo moeilijk om een verzorgpony te vinden? #1

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Anke

Re: Ook zo moeilijk om een verzorgpony te vinden? #1

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-16 21:28

Ik vind het een niet gepaste opmerking van die leraar.

Zelf lekker doorgaan met Valentijn. Je bent er zo blij mee. Door niemand laten verpesten.

sneeuwpop

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-16 21:32

Dat is waar Anke.
Geloof wel dat hij het beste met haar voor heeft.
Misschien ooit een paardje erbij ;-)

0407Tamar

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-16 21:37

Grappig hoe de meningen verschild zijn. Super fijn die verschillende meningen! Maar uhm Gerpiegorp je denkt wel een beetje in hokjes hoor. Een paard met hoge hals aanzet is soms helemaal niet zo fijn om te rijden. Vaak kruipen die wat achter de teugel. En ik vind het knap dat mn instructeur zoiets kan beoordelen zonder haar gezien te hebben. En tuurlijk heeft ze niet de ideale bouw maar ik vraag van haar ook niet hetzelfde als ik van een paard zou doen met veel meer aanleg voor de sport. Maar die verschillen zijn juist zo leuk. (in mijn oogpunt)
Op school zijn ze sowieszo een beetje antikoudbloed. Paardenopleiding zeggen ze dan. Oke doen we maar dan ben ik degene die de koudbloeden naar een heel nieuw level in de sport tilt haha. Ik vind indd zoals hierboven gezegt die voorgekauwde robotpaarden niet zoveel aan _/-\o_ :') Zelf ontdekken en samen leren vind ik veeel leuker. In minder dan een halfjaar heeft Valentijn heel veel nieuwe dingen geleerd. Beetje jammer dat anderen dat dan nooit zo waarderen. Fijn jullie meningen!!

Ochja ooit komt er wel een eigen paard hoor. Maar dan moet ik er gewoon zeker van zijn dat ik die het beste van het beste kan geven.

sneeuwpop

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-16 21:45

Super om te lezen dat je weet waar je het over hebt en iig niet onzeker bent geworden van die opmerking :(:)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-16 21:52

Voorgekauwde robotpaarden, als we het over in hokjes denken hebben :=...

0407Tamar

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-16 21:52

Om even een voorbeeld te noemen Pernilla

0407Tamar

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-16 22:23

Zeg nou zelf hoe kan je hier nee tegen zeggen <3 :')
Afbeelding

Shirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-16 22:25

Nee, lukt niet :D

gerpiegorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-16 22:28

Het ging meer om een voorbeeld te noemen, sorry hoor :')

En nee ik denk niet in hokjes, en als dat wel zou zijn ben ik hier niet de enige in dit topic (voorgekauwde robotpaarden/dressuurpaarden?), en ja ik gebruikte ook een voorbeeld ;)

Maar goed, hierbij laat ik het. Ik wil niet te veel offtopic gaan en dit lijkt me een vrij zinloze discussie om door te zetten :)

-----

Een hele leuke foto Tamar! Mooi paard is Valentijn :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-16 13:15

0407Tamar schreef:
Ik kreeg op school het advies om te gaan zoeken naar een paard om bij te gaan rijden. Ze zeggen dat mn rijvaardigheid zonde is om op een pony als valentijn (!) te rijden. Op sommige vlakken ben ik het er mee eens maar ik ben niet van mening dat ik 'beter' tot mn recht zal komen op een sportpaard. Ik vind het zelf veel leuker om vanuit niks helemaal op te bouwen. Zoals dus nu met Valentijn. En ik heb zo'n band met haar. De andere kant is natuurlijk dat ik realistisch moet zijn ik ga nooit met haar M kunnen rijden. Ik heb mn leraar ook duidelijk gemaakt dat niet iedereen de mogelijkheid heeft op zo'n paard. Voor mij staat mn keuze vast en ik kan van Valentijn absoluut geen afstand doen en er valt nog veel meer uit haar te halen als ik haar terug in conditie heb. Dat negative beeld over koudbloeden is irritant. Wat zouden jullie doen? (mijn keuze staat vast hoor maar ben benieuwd naar jullie meningen)

Tip van de dag, ga lekker een zinnige opleiding zoeken en kap lekker met deze :D Dan heb je veel meer plezier van de paarden dan wanneeer het je (loodzware, weinig verdiendende) werk is. :D

danielle_ikk

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-16 16:38

Iemand toevallig nog opzoek naar een 4 jarige verzorgpony in heerjansdam? Bij interesse kun je even een berichtje sturen. Groetjes!

0407Tamar

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-16 17:36

Joolien schreef:
0407Tamar schreef:
Ik kreeg op school het advies om te gaan zoeken naar een paard om bij te gaan rijden. Ze zeggen dat mn rijvaardigheid zonde is om op een pony als valentijn (!) te rijden. Op sommige vlakken ben ik het er mee eens maar ik ben niet van mening dat ik 'beter' tot mn recht zal komen op een sportpaard. Ik vind het zelf veel leuker om vanuit niks helemaal op te bouwen. Zoals dus nu met Valentijn. En ik heb zo'n band met haar. De andere kant is natuurlijk dat ik realistisch moet zijn ik ga nooit met haar M kunnen rijden. Ik heb mn leraar ook duidelijk gemaakt dat niet iedereen de mogelijkheid heeft op zo'n paard. Voor mij staat mn keuze vast en ik kan van Valentijn absoluut geen afstand doen en er valt nog veel meer uit haar te halen als ik haar terug in conditie heb. Dat negative beeld over koudbloeden is irritant. Wat zouden jullie doen? (mijn keuze staat vast hoor maar ben benieuwd naar jullie meningen)

Tip van de dag, ga lekker een zinnige opleiding zoeken en kap lekker met deze :D Dan heb je veel meer plezier van de paarden dan wanneeer het je (loodzware, weinig verdiendende) werk is. :D

Das echt geen optie haha. Als ik ergens aan begin maak ik het ook af. Deze opleiding wil ik al zo lang zo graag en dit vak is het enige wat ik wil. Ik weet hoe zwaar het is. Maar ik laat me echt niet uit het veld slaan door dat soort mensen haha

theadora99

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-16 22:51

Bij mij is het of
-je moet minimaal 4 dagen per week komen
-je betaalt voor 2x per week waarbij je zelf moet mesten etc etc 200 euro per maand.
-ik moet in bezit zijn van rijbewijs of ouder zijn dan 20
-ik moet minimaal aantoonbaar L/M niveau rijden

Ik hoef niet eens per se te rijden, betaal nu €70 per maand voor lessen 1x per week. Vind het prima om voor 2x per week rijden 140 euro te betalen bij wijze van, maar het moet wel een beetje van beide kanten komen ofzo? Ik wil ook best betalen, meebetalen in de kosten maar vind het soms een beetje overdreven zegmaar...

Roosje01

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-16 23:03

Sommige eisen zijn wel wat overdreven soms ja.

Anke

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-16 23:24

He bah wat een overdreven eisen.

Ik heb als leeftijd minimaal 12 jaar
en minimaal 2 keer per week komen
Verder betrokken, gemotiveerd en afspraken nakomen.

Lienek

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-16 23:27

Ligt ook aan de regio. Voor 150 sta je all in in friesland terwijl in het gooi 400 normaal is.

Denk dat daar ook verschil in zit. :)

Fris

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-16 23:36

Zou ik iemand hier misschien een pb kunnen sturen voor advies w.b. mijn bijrijdpaard? Zet het liever niet heel openbaar maar ben toch benieuwd naar andere meningen.

enamorada

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-16 23:40

Mij mag je een pb sturen! :)

lienieminie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-16 23:49

Lienek schreef:
Ligt ook aan de regio. Voor 150 sta je all in in friesland terwijl in het gooi 400 normaal is.

Valt mee maar hang er echt vanaf wat je eisen zijn qua stalling. In blaricum sta je voor 100,- 24/7 in een weiland. Bij ons op stal betaal je 220,- inc stal, land/gras paddock, eb en vloed bak 20x40, stapmolen, onbeperkt hooi en stro, zadelkast etc.

Je hebt inderdaad ook wel die volpension stallingen hier in de buurt die er zo 400/450 voor kunnen vragen :')

Scamander

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-16 00:06

Hier krijg je echt niet voor minder dan 300, behalve met heel veel geluk bij een particulier. Als je weidegang en volpension wil hebben zit je echt sowieso boven de 400, waarschijnlijk zelfs tegen de 500 aan. Weidegang is hier zeldzaam.
En met weidegang zonder all-in ben je ook al best veel voor kwijt.
Laatst bijgewerkt door Scamander op 09-12-16 00:12, in het totaal 1 keer bewerkt

Lienek

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-16 00:09

lienieminie schreef:
Lienek schreef:

Valt mee maar hang er echt vanaf wat je eisen zijn qua stalling. In blaricum sta je voor 100,- 24/7 in een weiland. Bij ons op stal betaal je 220,- inc stal, land/gras paddock, eb en vloed bak 20x40, stapmolen, onbeperkt hooi en stro, zadelkast etc.

Je hebt inderdaad ook wel die volpension stallingen hier in de buurt die er zo 400/450 voor kunnen vragen :')

Maar weiland is iets anders dan all in staan he :) daar betaal je in FR maar 50 voor bijvoorbeeld :)
Ik heb in beide provincies gewoond en merk echt verschil in prijzen. Daarom vind je in het noorden makkelijker iets gratis dan in het westen.
Maar stel je paard staat voor 400 op volpension met binnenbak etc dan vind ik 100 voor bijrijden voor 1-2x per week best redelijk
Terwijl ik dat bij een stal van 150 pm echt belachelijk zou vinden.
Dat is meer wat ik bedoel te zeggen :)

joyce B

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-16 01:30

de plekken waar je hier in het noorden voor 50 euro weidegang vind buiten de zomermaanden om zou ik denk ik niet zo makkelijk kunnen noemen. Ken er in mijn regio maar 1 voor 50 a 60 euro jaar rond, als de prijzen van 8 jaar geleden nog niet naar boven bijgesteld zijn.

En de grond is lang niet overal geschikt om ze in de winter op het gras te kunnen houden.

lienieminie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-16 09:18

Lienek schreef:

Je hebt inderdaad ook wel die volpension stallingen hier in de buurt die er zo 400/450 voor kunnen vragen :')[/quote]

Maar weiland is iets anders dan all in staan he :) daar betaal je in FR maar 50 voor bijvoorbeeld :)
Ik heb in beide provincies gewoond en merk echt verschil in prijzen. Daarom vind je in het noorden makkelijker iets gratis dan in het westen.
Maar stel je paard staat voor 400 op volpension met binnenbak etc dan vind ik 100 voor bijrijden voor 1-2x per week best redelijk
Terwijl ik dat bij een stal van 150 pm echt belachelijk zou vinden.
Dat is meer wat ik bedoel te zeggen :)[/quote]

Oh zo Haha nu begrijp ik het :) helemaal mee eens van die bijdrage!

Lienek

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-16 11:43

Ja bedoelde ook als voorbeeld de vol pension (all in prijzen)

Over dat;
Ik zou eerst samen met de eigenaresse haar pony beleren en deze stond 24/7 buiten in het gooi.
Ze vroeg wel of ik ook een bijdrage wilde betalen.. waarna ik toen ook aangaf dat ik dat echt niet van plan was. Ik zou ook haar pony beleren en dan nog bijdrage betalen. Daarna ook niet meer over gehad gelukkig. En hoefde de bijdrage ook niet meer.
Had eens bij haar geinformeerd wat de kosten waren daar omdat ik zelf in de toekomst een paard wilde aanschaffen en de plek ideaal was. Toen kreeg ik ook een heel ander bedrag te horen dan dat de werkelijke stalprijs was.. :p
Maar vond het echt niet kunnen om dan geld te vragen. Ze had toen een betalende verzorgster a 50 euro per maand. Dat vond ik zo'n afzetterij en dat was alleen verzorgen.

Ik zou dat nooit durven vragen aan een verzorgster. Zelfs niet aan een bijrijdster.
Was ook lekker makkelijk als we beide 50,- betaalden zou ze nog 'winst' maken per maand :o

Shirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-16 12:24

Een pony kost wel iets meer dan alleen de stallingskosten, hè?

Neemt niet weg dat ik het in de meeste gevallen ook pure onzin vind, maar dat is mijn eigen opvatting.
Hier heeft nog nooit iemand iets hoeven betalen, ook niet voor eten of drinken, en geloof me....een stel hongerige meiden merk je wel in je boodschappenwagentje ;)