Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
0407Tamar schreef:Ik kreeg op school het advies om te gaan zoeken naar een paard om bij te gaan rijden. Ze zeggen dat mn rijvaardigheid zonde is om op een pony als valentijn (!) te rijden. Op sommige vlakken ben ik het er mee eens maar ik ben niet van mening dat ik 'beter' tot mn recht zal komen op een sportpaard. Ik vind het zelf veel leuker om vanuit niks helemaal op te bouwen. Zoals dus nu met Valentijn. En ik heb zo'n band met haar. De andere kant is natuurlijk dat ik realistisch moet zijn ik ga nooit met haar M kunnen rijden. Ik heb mn leraar ook duidelijk gemaakt dat niet iedereen de mogelijkheid heeft op zo'n paard. Voor mij staat mn keuze vast en ik kan van Valentijn absoluut geen afstand doen en er valt nog veel meer uit haar te halen als ik haar terug in conditie heb. Dat negative beeld over koudbloeden is irritant. Wat zouden jullie doen? (mijn keuze staat vast hoor maar ben benieuwd naar jullie meningen)
Joolien schreef:0407Tamar schreef:Ik kreeg op school het advies om te gaan zoeken naar een paard om bij te gaan rijden. Ze zeggen dat mn rijvaardigheid zonde is om op een pony als valentijn (!) te rijden. Op sommige vlakken ben ik het er mee eens maar ik ben niet van mening dat ik 'beter' tot mn recht zal komen op een sportpaard. Ik vind het zelf veel leuker om vanuit niks helemaal op te bouwen. Zoals dus nu met Valentijn. En ik heb zo'n band met haar. De andere kant is natuurlijk dat ik realistisch moet zijn ik ga nooit met haar M kunnen rijden. Ik heb mn leraar ook duidelijk gemaakt dat niet iedereen de mogelijkheid heeft op zo'n paard. Voor mij staat mn keuze vast en ik kan van Valentijn absoluut geen afstand doen en er valt nog veel meer uit haar te halen als ik haar terug in conditie heb. Dat negative beeld over koudbloeden is irritant. Wat zouden jullie doen? (mijn keuze staat vast hoor maar ben benieuwd naar jullie meningen)
Tip van de dag, ga lekker een zinnige opleiding zoeken en kap lekker met dezeDan heb je veel meer plezier van de paarden dan wanneeer het je (loodzware, weinig verdiendende) werk is.
Lienek schreef:Ligt ook aan de regio. Voor 150 sta je all in in friesland terwijl in het gooi 400 normaal is.
Denk dat daar ook verschil in zit.
lienieminie schreef:Lienek schreef:Ligt ook aan de regio. Voor 150 sta je all in in friesland terwijl in het gooi 400 normaal is.
Valt mee maar hang er echt vanaf wat je eisen zijn qua stalling. In blaricum sta je voor 100,- 24/7 in een weiland. Bij ons op stal betaal je 220,- inc stal, land/gras paddock, eb en vloed bak 20x40, stapmolen, onbeperkt hooi en stro, zadelkast etc.
Je hebt inderdaad ook wel die volpension stallingen hier in de buurt die er zo 400/450 voor kunnen vragen
Lienek schreef:Ligt ook aan de regio. Voor 150 sta je all in in friesland terwijl in het gooi 400 normaal is.