Ook zo moeilijk om een bijrijder te vinden, deel 4

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

joyce B

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-17 01:02

Anoniem schreef:
joyce B schreef:
Maar zou ik wel betalen, dan zou ik het echt niet oke vinden als de eigenaresse dan makkelijk zou zeggen: ik ga op vakantie en neem mijn paard een week mee, zonder daar compensatie voor aangeboden te krijgen. Ofwel in een lagere bijdrage, ofwel door te kunnen ruilen van dagen of op ander moment in te halen. Alles in goed overleg. /maar zouden zulke dingen niet in overleg gaan en ik zou ondanks bijdrage gewoon even aan de kant gezet worden, dan zou ik snel mijn conclusies trekken dat mijn inzet en bijdrage niet genoeg gewaardeerd wordt en bedanken voor de eer.

Pardon?! Niet oké vinden?! Het spijt mij, maar een bijrijder met zo'n arrogantie die even gaat bepalen dat ik niet met mijn paard weg mag omdat zij een bijdrage betaald (ik betaal toch ook gewoon stalgeld als m'n paard er een week niet is) kan heeeeeeel snel weer een enkeltje naar huis.

Ja, dat je stalgeld betaald als je eigen paard er een week niet is, is dat je eigen keus. Het is niet de pensionstaleigenaar die tegen jou zegt dat je een week niet in je stal mag en je dan door laat betalen toch?
Dat de eigenaar het paard meeneemt is niet de keus van de bijrijder. Die heeft daar geen invloed op. Die betaald voor het gebruik van je paard. Is dat paard er niet, betaald ze voor iets wat er niet is. Als ze zelf er voor kiest een week op vakantie te gaan, of meerdere weken, dan is dat wel haar keus, en is het wel logisch dat ze gewoon doorbetaald.

En over dat pensiongeld doorbetalen als jij op vakantie gaat m je paard of je paard in de kliniek sstaat, of dat je je paard tijdelijk even in training zet ergens maar je stal wel aan wilt houden, daar kan een stalhouder niets aan doen.

Als jij betaald voor jouw luxe stal met binnenbak, en ineens zouden ze jou, zonder vooraf overleg ineens de toegang tot de binnenbak ontzeggen op de avonden omdat ze dan lessen geven en je kan alleen nog in de bak overdag, dan zou jij ook niet meer het volle pond van je stalgeld willen betalen. Dan wil je ook dat het aangepast wordt naar beneden, of je kiest er voor om te verhuizen van stal.

enamorada

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-17 07:41

verkeerde topic :o

Anke

Re: Ook zo moeilijk om een bijrijder te vinden, deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-17 09:19

Het gaat om 30/maand. 1 euro per dag.
Als ik een bijrijder had die daar moeilijk om zou doen, zou dat niet de juiste match zijn.
Als ik haar gratis extra dagen gun, zij gunt mij dan niet 1 keer een midweekje weg....ehm tja dan liggen de verhoudingen niet goed.
Als bijrijder zou ik me knap banketstaaf voelen als ik op 2 van die 5 dagen normaal zou rijden en dan enkele euro's (max 5,-) terug zou vragen. Vooral als ik zo ook extra mag/kan komen.

Kim_W

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-17 13:47

Anke schreef:
Als ik een bijrijder had die daar moeilijk om zou doen, zou dat niet de juiste match zijn.
Als ik haar gratis extra dagen gun, zij gunt mij dan niet 1 keer een midweekje weg....ehm tja dan liggen de verhoudingen niet goed.
Als bijrijder zou ik me knap banketstaaf voelen als ik op 2 van die 5 dagen normaal zou rijden en dan enkele euro's (max 5,-) terug zou vragen. Vooral als ik zo ook extra mag/kan komen.

Precies dit dus. En bovendien is dit uitstapje iets eenmaligs, of in ieder geval komt het amper voor.
Sorry, maar als je al zovaak 'gratis' mag komen dan vind ik echt niet dat je hier moeilijk over kan doen. Bij mij zou je dan toch echt aan het verkeerde adres zijn.

Lienek

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-17 13:52

Kim_W schreef:
Anke schreef:

Precies dit dus. En bovendien is dit uitstapje iets eenmaligs, of in ieder geval komt het amper voor.
Sorry, maar als je al zovaak 'gratis' mag komen dan vind ik echt niet dat je hier moeilijk over kan doen. Bij mij zou je dan toch echt aan het verkeerde adres zijn.

Ja als een bijrijdster dan moeilijk zou doen zou het sws meteen exit zijn voor mij.
Zo iemand hoef ik echt niet bij mijn paard. Wel lekker extra dagen gratis komen en dan 5 daagjes mee (dus 2/3 dagen niet rijden) en dan moeilijk doen zou ik heel scheef vinden.

Hier al de 13 jarige meisjes gehad. Eentje wilde wel de eerste maand 2x les nemen en verder niet want ze reed al bij een manege! En dat terwijl dat mijn enige vereiste is. :+
De tweede had al hengsten beleerd in haar eentje. Nja dan weet ik al genoeg. Haha

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-17 15:40

Persoonlijk zou ik overleg hebben met mijn bijrijdster over het feit dat ik mijn paard voor een aantal dagen mee neem en er door haar dan niet gereden kan worden. Ik zou het voorstel op tafel leggen dat er een (in verhouding zijnde) verrekening plaats zal vinden wat betreft de eigen bijdrage.
Nu heb ik altijd mondige en spontane bijrijdsters gehad welke zelf al aan zouden geven dat een verrekening niet hoeft omdat ze ook wel eens extra dagen rijden of een ander voordeeltje hun wel eens toe geschoven wordt.
Zo hou je de eer aan jezelf en legt de keuze bij de bijrijdster.

De eventuele extra rijdagen welke in het verleden gegund zijn, daar kun je achteraf geen prijskaartje aan gaan hangen door te zeggen, ik betaal je niks terug omdat je in het verleden wel eens extra mocht rijden. Maar goed, zo denk ik er zelf over. Al snap ik jullie beredenatie ook zeer zeker ;-)

Lienek

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-17 15:46

Inxs schreef:
Persoonlijk zou ik overleg hebben met mijn bijrijdster over het feit dat ik mijn paard voor een aantal dagen mee neem en er door haar dan niet gereden kan worden. Ik zou het voorstel op tafel leggen dat er een (in verhouding zijnde) verrekening plaats zal vinden wat betreft de eigen bijdrage.
Nu heb ik altijd mondige en spontane bijrijdsters gehad welke zelf al aan zouden geven dat een verrekening niet hoeft omdat ze ook wel eens extra dagen rijden of een ander voordeeltje hun wel eens toe geschoven wordt.
Zo hou je de eer aan jezelf en legt de keuze bij de bijrijdster.

De eventuele extra rijdagen welke in het verleden gegund zijn, daar kun je achteraf geen prijskaartje aan gaan hangen door te zeggen, ik betaal je niks terug omdat je in het verleden wel eens extra mocht rijden. Maar goed, zo denk ik er zelf over. Al snap ik jullie beredenatie ook zeer zeker ;-)

Jep zo zou ik het ook brengen maar wordt er dan moeilijk gedaan dan is het exit voor mij. Want het gaat om 5 euro ofzo dat is echt niks als ze daar al moeilijk om doen wacht maar tot je paard een keer de nieuwe rijlaarzen of haar auto een kras bezorgd.

enamorada

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-17 15:52

Als ik het allemaal verkeerd opvat moeten jullie het zeggen hoor, maar ik vind dit topic echt overspoelen van intolerantie. "Als mijn bijrijder dit vind moet ze weg", "als mijn verzorger daar anders over denkt stuur ik haar heel snel van mijn erf af". Als jullie ergens in van mening verschillen praat je daar toch over en kom je er samen uit? Vind het echt gek dat jullie mensen blijkbaar om zo iets kleins als een meningsverschilletje al zonder pardon het erf af sturen. Als eigenaar heb je toch wel het laatste woord, dus als jullie er samen niet uit komen zal het toch wel op jullie manier gaan (ga ik vanuit).
Nogmaals, als ik het verkeerd begrijp zeg het dan en leg het me uit.

Tigra_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-17 16:13

enamorada schreef:
Als ik het allemaal verkeerd opvat moeten jullie het zeggen hoor, maar ik vind dit topic echt overspoelen van intolerantie. "Als mijn bijrijder dit vind moet ze weg", "als mijn verzorger daar anders over denkt stuur ik haar heel snel van mijn erf af". Als jullie ergens in van mening verschillen praat je daar toch over en kom je er samen uit? Vind het echt gek dat jullie mensen blijkbaar om zo iets kleins als een meningsverschilletje al zonder pardon het erf af sturen. Als eigenaar heb je toch wel het laatste woord, dus als jullie er samen niet uit komen zal het toch wel op jullie manier gaan (ga ik vanuit).

Je heb het nu puur over de situatie met het geld en een paar dagen weg met het paard of gewoon in het algemeen een meningsverschil?
Laatst bijgewerkt door Tigra_ op 07-02-17 16:17, in het totaal 1 keer bewerkt

finnens

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-17 16:15

Er is een flinke discussie aangewakkerd zie ik :D

Het is goed opgelost. Door omstandigheden (totaal buiten dit om) neem ik mijn andere paard mee, die geen bijrijder heeft. Ik snap beide kanten wel. Ik vind het niet netjes als eigenaar zijnde om te pas en te onpas je paard mee te nemen zonder overleg, want dan betaald bijrijder voor niks. Maar ook als ik jullie reacties zo lees ben ik het er mee eens dat het in mijn geval voor die paar dagen die bijna nooit voorkomen geen probleem zou moeten zijn. Vooral omdat er genoeg compensatie is.

Enamorada; ben het met je eens dat sommige mensen weinig overleggen en samenwerken en snel iemand weg sturen. Maar ook ik ben er wel streng in, het gaat wel om een levend wezen. Als mijn bijrijder bijvoorbeeld 1 keer paard kletsnat zou wegzetten hebben we het erover, maar ik wil niet dat het vaker gebeurd. Iets rijtechnisch vind ik anders, en verschillen in mening is bespreekbaar. Zo wilde mijn bijrijder mijn paard een keer met bit rijden, dit hebben we besproken, maar ik vind het niet nodig. Dus gebeurd het niet. Ik ga haar heus niet wegsturen omdat we hierin van mening verschillen. Maar als het het welzijn van mijn paard in gevaar brengt wordt het een ander verhaal.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-17 16:16

enamorada schreef:

Een andere mening kan zeer verhelderend werken is mijn ervaring. En ja, soms moet je als eigenaar ook een kritische blik op jezelf durven te werpen. Omdat wij eigenaar zijn geeft ons geen vrijbrief vind ik.

Tuurlijk zijn er situaties waarbij het gerechtvaardigd is om iemand de deur te wijzen, al kan ook ik mij niet geheel aan de indruk onttrekken dat sommigen om een dwarse scheet op kunnen hoepelen.

Maar goed, dat is ieder zijn eigen pakkie an uiteraard :-)

enamorada

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-17 16:20

Ik heb het over in zn algemeen, niet per se over deze situatie.
Natuurlijk zijn er situaties waarbij het volstrekt logisch is dat iemand de deur wordt gewezen, maar het lijkt wel alsof je nu voor elke komma die je verkeerd zet naar huis wordt gestuurd.

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-17 16:30

Ik meen sowieso vaak tussen de regels door te lezen dat er mensen zijn die eigenlijk menen dat een bijrijder komt om je paard af te pakken. Dat lijkt me een nogal onaangename gedachte?
Verder denk ik ook niet dat het altijd waar is dat de bijrijders de lusten hebben en niet de lasten. Net zoals je als eigenaar soms geen tijd/zin hebt om heen te gaan, heb je dat als bijrijder ook niet. Maar je hebt een bijrijdpaard, dus je moet. Dat doe je dan voorde eigenaaren het paard, en soms betaal je dan ook een bijdrage. Overhet algemeen is een verzorgpaard meer werk dan een manegeles. En minder gezellig. Maar ik denk dat het dus echt wel van twee kanten komt.

Tigra_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-17 16:38

enamorada schreef:
Ik heb het over in zn algemeen, niet per se over deze situatie.
Natuurlijk zijn er situaties waarbij het volstrekt logisch is dat iemand de deur wordt gewezen, maar het lijkt wel alsof je nu voor elke komma die je verkeerd zet naar huis wordt gestuurd.

Zal voor de meeste ook wel van de situatie afhangen. Kan me indenken dat als iemand net 2 weken over de vloer komt en dan al met zijn/haar mening komt dat het verkeerd kan vallen.

Denk dat zo iets ook een beetje moet groeien. Voordat een bijrijder/verzorger z'n mening "kan" zeggen moet die toch ook het paard een beetje kennen en de eigenaar. Hoe breng je zo iets bijvoorbeeld dan is het wel zo handig dat de eigenaar een beetje kan inschatten. Zodat het niet verkeerd op gepakt wordt.
Ik denk dat zulke dingen ook best weleens op de verkeerde manier gebracht worden of verkeerd begrepen.
Daarnaast denk ik dat voor de meeste toch zo is dat het de kleine dingetjes zijn die zich opstapelen en dan is het gewoon in een keer klaar. Wat dan misschien lijkt dat het 1 "simpel" ding is maar als je alles gaat optellen is het voor de eigenaar heel veel. Daarom is het zo moeilijk om de juiste combinatie eigenaar, paard en bijrijder/verzorger te vinden. Als iemand al maanden/jaren goed z'n best doet(voor het paard) en dan een andere mening heeft over iets kan me niet indenken dat er iemand is die ze voor dat ene ding aan de kant zet.
Daar kun je over praten maar er zijn natuurlijk hele grote meningsverschillen waarbij het gewoon beter is ieder z'n eigen weg te gaan maar vaak kom je daar al wel achter voor je er aan begint.
Alhoewel je natuurlijk gaande weg kunt veranderen van mening over bijvoorbeeld de stalling, training maar ik vraag me af of er ook altijd gepraat moet worden over een meningsverschil?

Lienek

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-17 16:59

Hier een meisje gehad dat alles met het paard mocht. Behalve buitenrijden. Zij kon zijn temperament niet aan met haar niveau en het ging om een heel sensibel paard. Ik zei altijd wil je toch naar buiten pak dan een van de anderen maar :)
Je geeft ze een vinger en ze nemen je hele hand.
Mijn paard was nog nooit kreupel geweest en ineens liep hij kreupel maar ze ging wel gewoon rijden! Ze had het zelf niet eens door.
Vervolgens mocht ze 1 keer op een warme dag met het paard naar buiten, paard was gereden en het was zo warm dan kon ze met de andere meiden lekker afkoelen met de paarden in het meertje. Het was net alsof dat een vrijbrief was want daarna nam ze hem dus stiekem mee op buitenrit waardoor ik er op twitter achter moest komen (de twee vriendinnen kregen een twitter discussie) dat mijn paard er dus vandoor was gevlogen etc etc.
Later hoorde ik van anderen dat ze op buitenrit op de straat gallopeerden ipv de berm en ook nog eens in de straat terug naar huis.
Dingen die echt verboden waren.

Dit is ook waarom wanneer er ook maar 1x in het begin niet gedaan wordt wat er gevraagd is ik ze de laan uit stuur.
Daar stel je dan je Z paard voor ter beschikking.. :(
Ik wil iemand die snapt dat er omgegaan wordt met een levend beest. Die zich als 13 jarige niet omhoog praat door stoere penny verhaaltjes.
Iemand die ook zuinig is op mijn pony en niet dat ik achter wondjes moet komen of dat zo iemand niet geweest is zonder het te melden.
Zeker voor de pubers is het lastig iemand te vinden die echt alleen al paarden knuffelen geweldig vind.

En nog maar niet te spreken over de spullen die ineens allemaal miraculeus kapot gaan.. altijd schuld van het paard en is het dat niet geen haar op hun hoofd die denkt om de spullen te vervangen.

Bij mij op stal hebben ze echt de perfecte bijrijdster. Zou haar heeeeel graag hebben en ik denk iedereen wel.
De goeie hoef je niet naar te zoeken die zijn allemaal allang bezet.
Ik kon ook altijd overal aan de slag en heb nooit hoeven zoeken naar een bijrijdpaard. Toevallig gisteren nog op de koffie geweest bij mijn oude adresje.

bruintje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-17 17:03

Citaat:

Ik denk wel dat je daar een punt hebt.
En als er dan een goede bijrijder moet stoppen omdat het paard een blijvende blessure heeft of verhuisd, dan hebben die fijne bijrijders zonder advertentie al direct weer een ander verzorgpaard. Want iedereen wil zo iemand, dus als zo iemand vrij komt wordt dat direct door gekletst en ze kunnen kiezen waar ze gaan rijden.

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-17 17:27

bruintje123 schreef:
Citaat:

En als er dan een goede bijrijder moet stoppen omdat het paard een blijvende blessure heeft of verhuisd, dan hebben die fijne bijrijders zonder advertentie al direct weer een ander verzorgpaard. Want iedereen wil zo iemand, dus als zo iemand vrij komt wordt dat direct door gekletst en ze kunnen kiezen waar ze gaan rijden.

Tenzij de bijrijder in kwestie dus verhuist :)

Lienek

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-17 17:29

Ik heb dus nu contact met iemand die 9 jaar op de vorige plek heeft gereden maar nu dus verhuisd.
Was ook positief om te gaan lessen dus dat klinkt zeker goed.
Hoop dat dit wat kan worden :)

LoveUggs

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-17 17:35

Sheran schreef:
bruintje123 schreef:

Tenzij de bijrijder in kwestie dus verhuist :)

Ik ben momenteel weer 'zoekende' naar een leuk paard om te rijden, paard is helaas verkocht dus heb niks meer.
Voorheen heb ik veel paarden aangeboden gekregen om eventueel te rijden, maar ik heb jaren te snel toegegeven aan leuke paardjes, zonder rekening te houden met wat ik zelf graag zou willen.
En ik weet dat het kan, want ik zie in mijn omgeving veel meiden die doen wat ik graag zou willen. Maar alle eigenaren die het je dus gunnen hebben al een leuke bijrijdster en hebben niemand meer nodig :+ Hier is dus een hele leuke lieve bijrijdster, zonder paard omdat het gewoon heel moeilijk te vinden is.

En ik denk echt niet dat ik veel eisend ben..
Ik zou graag in de toekomst willen starten. Het mag een jong paard zijn waar ik mee kan groeien of een ouder paard met veel ervaring waar ik veel van kan leren. Ik ben heus bereid een bijdrage te betalen. De hoogte hiervan is deels afhankelijk van wat me aangeboden wordt en wat er van mij verwacht wordt, en deels de grens tot waar ik zou kunnen betalen.
Meer eisen heb ik niet. Ja een leuke lieve eigenaresse waar ik goed mee op kan schieten zou ook wel fijn zijn haha.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-17 18:09

Weet je wat nu zo vreemd is LoveUggs?
Om een bijrijdster te vinden stel ik hun de vraag wat zij zelf graag zouden willen en wat hun wensen zijn. Dit, met de bedoeling om een passende match (voor beide partijen) te kunnen zijn zodat we allemaal tevreden en gelukkig zijn met de keuze. Ik vind het nogal opmerkelijk dat ik, of geen antwoord krijg op die vraag. Of men kapt alle communicatie af en hoor je niks meer. Zelf vind ik mijn vraag niet zo raar eigenlijk, maar blijkbaar het grootste gros van de bijrijdsters wel. Met die ervaring krijg ik het vermoeden dat heel veel bijrijdsters niet weten wat zij willen :-)

Anke

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-17 18:31

Ik stel dan weleens de vraag
"Waarom zou ik jou gratis op mijn paardje laten rijden?"

Meesten weten geen antwoord of een reactie ten gunste van zichzelf. Als ik dan vraag wat ik daaraan heb, zijn ze stomverbaasd.
Blijft grappig. Echt 1 richtingsverkeer.

LoveUggs

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-17 18:37

Ik denk dat ik je daar wel een antwoord op kan geven.
Veel mensen durven gewoon niet aan te geven wat ze willen. Misschien wel als de communicatie heel goed verloopt dat men het op den duur durft aan te geven maar ik heb wel een duidelijk doel voor ogen.
Ik wil verder komen in de sport. En aangezien ik het geld nog niet heb zelf een leuk paard te komen waar ik dit mee kan, hoop ik iemand te vinden die mij die kans geeft. Iemand die bijvoorbeel zelf geen wedstrijd ambities heeft maar het wel heel leuk vind om te zien hoe ver zijn of haar paard kan komen. Of juist een dier waar ik veel van kan leren. Die zo fijn aan de hulpen is dat ik zelf nieteens een B proef kan uitrijden omdat bij mij de ervaring ontbreekt. Dat zijn wel de dingen waar je het meeste van leert.

Ik heb dan ook heel duidelijk in mijn advertenties staan wat ik graag zou willen.
En ik hoef echt niet vandaag een paard te vinden en volgende maand al te starten. Dit wil ik pas wanneer we er aan toe zijn. En alles in overleg met de eigenaar uiteraard.
Ik weet juist heel goed wat ik wil. En wat is nu makkelijker dan het vooraf in je advertentie zetten zodat men weet wat ze van je kunnen verwachten? Wat jij graag zou willen voor ze ergens aan beginnen dat ze zelf niet zien zitten? :+

En ik ben ook niet de moeilijkste in een bijdrage betalen. Maar ik vind wel, als de eigenaar wilt dat ik 2x per maand bij zijn of haar instructeur les, en 45 euro moet betalen voor 45 minuten les, dat je niet van me mag verwachten dat ik 100 euro per maand kan betalen. Dan doen we bijvoorbeeld of die 100 euro per maand, of 2x een les van 45 euro. Allebei kan ik gewoon niet betalen. En anders ben ik niet de geschikte bijrijder.

Selina

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-17 18:50

Anke schreef:
Ik stel dan weleens de vraag
"Waarom zou ik jou gratis op mijn paardje laten rijden?"

Meesten weten geen antwoord of een reactie ten gunste van zichzelf. Als ik dan vraag wat ik daaraan heb, zijn ze stomverbaasd.
Blijft grappig. Echt 1 richtingsverkeer.

Maar dat is ook een pittige vraag. Ik zou het ook niet weten, hooguit van geef me de kans en dan kan ik het je laten zien maar mezelf verkopen ben ik zo slecht in.

Aangeven wat ik zou willen zou ik ook lastig vinden want ik wil niet dat ik teveel vraag dan en dus de ander afschrik. Ik ben meer van gewoon kennismaken en dan zien of het klikt en als het klikt dan bespreken hoe of wat en welke dagen en taken.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-17 19:13

Daar krijg ik dan een beetje het idee door zoals in de reclame van één of ander drankje.
Doe maar een flesje, doe maar een kapseltje, doe maar een autootje etc. :-)
Persoonlijk hou ik wel van een bescheiden houding, maar een afwachtende ben ik persoonlijk wat minder content mee. Ik kan daar niet zo goed mee uit de voeten omdat ik het niet alleen mij, maar ook de bijrijdster het graag naar de zin maak.

Ik heb een aantal malen een advertentie geplaatst met als gevolg veel reactie's. Om dan "gewoon" met iedereen af spreken zou een aantal dagen in beslag gaan nemen. De selectie begint op basis van het mailcontact en de indruk welke die bij mij achter laat. Wil je er uit springen in die groep van belangstellenden dan zal een afwachtende houding en te bescheiden houding naar de achtergrond verdwijnen. Iemand welke duidelijk aan weet te geven wat zij zoeken daar heb ik veel meer aan. Communicatie en duidelijkheid is, in mijn optiek althans, het sleutelwoord :-)

blieb01

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-17 19:24

@loveUggs ligt eraan waar je woont
Ik zoek iemand die Western rijd of dit wilt leren. Dit is best lastig. Ik vraag een bijdrage en geen klusjes.
Nu heb ik een pony die nog veel moet leren en dat willen de meeste niet , die willen opstappen en wegrijden

Zolang er niet gereden kan worden vraag ik geen bijdrage. Er mag dan grondwerk gedaan worden en natuurlijk lekker tutten met de pony