Anoniem schreef:joyce B schreef:Maar zou ik wel betalen, dan zou ik het echt niet oke vinden als de eigenaresse dan makkelijk zou zeggen: ik ga op vakantie en neem mijn paard een week mee, zonder daar compensatie voor aangeboden te krijgen. Ofwel in een lagere bijdrage, ofwel door te kunnen ruilen van dagen of op ander moment in te halen. Alles in goed overleg. /maar zouden zulke dingen niet in overleg gaan en ik zou ondanks bijdrage gewoon even aan de kant gezet worden, dan zou ik snel mijn conclusies trekken dat mijn inzet en bijdrage niet genoeg gewaardeerd wordt en bedanken voor de eer.
Pardon?! Niet oké vinden?! Het spijt mij, maar een bijrijder met zo'n arrogantie die even gaat bepalen dat ik niet met mijn paard weg mag omdat zij een bijdrage betaald (ik betaal toch ook gewoon stalgeld als m'n paard er een week niet is) kan heeeeeeel snel weer een enkeltje naar huis.
Ja, dat je stalgeld betaald als je eigen paard er een week niet is, is dat je eigen keus. Het is niet de pensionstaleigenaar die tegen jou zegt dat je een week niet in je stal mag en je dan door laat betalen toch?
Dat de eigenaar het paard meeneemt is niet de keus van de bijrijder. Die heeft daar geen invloed op. Die betaald voor het gebruik van je paard. Is dat paard er niet, betaald ze voor iets wat er niet is. Als ze zelf er voor kiest een week op vakantie te gaan, of meerdere weken, dan is dat wel haar keus, en is het wel logisch dat ze gewoon doorbetaald.
En over dat pensiongeld doorbetalen als jij op vakantie gaat m je paard of je paard in de kliniek sstaat, of dat je je paard tijdelijk even in training zet ergens maar je stal wel aan wilt houden, daar kan een stalhouder niets aan doen.
Als jij betaald voor jouw luxe stal met binnenbak, en ineens zouden ze jou, zonder vooraf overleg ineens de toegang tot de binnenbak ontzeggen op de avonden omdat ze dan lessen geven en je kan alleen nog in de bak overdag, dan zou jij ook niet meer het volle pond van je stalgeld willen betalen. Dan wil je ook dat het aangepast wordt naar beneden, of je kiest er voor om te verhuizen van stal.